Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Vi har et helt nytt hus som venter på å få litt ting på veggene. Fra før har vi nesten ingenting som vi er enige om å ha hengende fremme, samtidig skriker de tomme veggene i mot oss. Hvor har dere alle bilder/malerier/annet fra? Vi er lei IKEA/Bohus-bilder. Det jeg ønsker meg mest er egne fotografier, men vi har liksom tatt så lite bilder foreløpig, så det blir litt vanskelig.
LilleCanCan Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 (endret) gå inn på allposters.com for eksempel? litt varisjon i det kanskje. hvis du er interessert i å bestille på nett, da. kremmerhuset og lignende butikker har begynt å ta inn litt fine og billige bilder, som de ikke produserer så mange av heller. verdt å titte innom slike butikker. Endret 18. juli 2008 av LilleCanCan
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har noen egne tegninger i enten IKEA- eller gamle rammer. Også har jeg noen gamle og nyere plansjer, og noen plakater fra steder/museer jeg har besøkt - og en filmplakat jeg liker... I tillegg et par tekster i ramme - en jeg skrev selv i min pure og naive, tidlige barndom, og en liste med husregler fra en nedlagt institusjon. Har vel også hatt et par vesker og annet i tekstil hengende. Jeg er litt kaotisk i innredningen, veldig langt fra minimalistisk eller fargebegrenset, så jeg plukker her og der og henger opp det jeg faller for...
pittie Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 mal på slike lerret som kan kjøpes på feks clas ohlson. Se på nettet etter inspirasjon eller ta igjen et lignede mønster du har på rommet. Jeg har lagd 5 slike bilder her i huset, masse positiv tilbakemelding
Gjest Tanita Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har fra litt forskjellig. Noe er nytt, annet er flere år gammelt. Et bilde fra Renato Casaro, ett annet mer abstrakt. FInner aldri noe jeg liker spesielt på IKEA, selv om de også har mye fint. Jeg henger bare opp bilder som er spesielle for meg. Ikke bare for å ha noe på veggen. Og foretrekker få men store bilder enn mange små.
Kalorina Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 (endret) kanskje du finner noe her? http://www.gjersrud.no/ Endret 18. juli 2008 av Kalorina
Wildy Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 For det meste har jeg bilder jeg har malt selv, samt en haug av barnas kunstverk. JEg har gjerne hatt det slik at en vegg har stått tom ganske lenge før jeg har funnet ut hva jeg vil ha der, for deretter å kjøpe lerret å male selv. Sjelden jeg finner bilder som "er meg". Har to trykk som er kjøpt, begge av Kjell Stig Amdam.
Concertina Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Vi har endel litografier, enten kjøpt på nettauksjoner (Lauritz og Blomqvist) eller på auksjon på loppemarked (faktisk!). I tillegg har vi etpar bilder søsteren min har malt, og et print jeg har laget selv. Vi har endel flotte foto som er fremkalt til å henges opp, men har ikke kommet så langt at vi har fått hengt de opp, må nok ut en tur for å kjøpe ramme og passepartout.
Marikke Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Vegglamper og vegglysestaker er gjengangere her i huset. Ellers er det et maleri over skjenken i spisestua og et Ikea-bilde mellomgangen. Og så gardiner, selvfølgelig. De er jo også på veggen På kjøkkenveggen henger en gammeldags klokke.
Amanlis Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Vi har bilder vi har fått i gaver eller arvet. Over sofaen har vi et gammelt maleri som er arvet fra ei bestemor. Bildet hadde gullfarvet blonderamme, den byttet vi ut med ei enkelre og mer moderne ramme, og bildet ble veldig stilig.
LilleCanCan Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 bilder av familiemedlemmer i sorthvitt er også fint. har alt samlet på et sted.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Vi har bilder min fotografmann har tatt og forstørret. Et bilde min mann har malt i sine ungdomsår, og noen bilder fra en kalender en kompis av oss har laget.
Gjest Bond Skrevet 19. juli 2008 #13 Skrevet 19. juli 2008 (endret) Vi har veldig store abstrakte malerier og tegninger. Har selv ikke kjøpt de i Norge (de kom med meg fra hjemmefra da jeg flyttet), men sånne kan man som oftest kjøpe fra gallerier. Hvis du har en større by i nærheten, kanskje en lur ide å sjekke ut noen professionelle gallerier? I tillegg har jeg et par av mine egne, men er ikke helt tilfreds med disse, så de skal byttes ut den gang vi finner oss ny leilighet. En lur ide kan også være å sjekke ut antikk-auksjoner, ofte kan man finne litografier og grafikk for bare noen få tusen kroner. Endret 19. juli 2008 av mrs_bond
Kvist Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Vi har en del akvareller og trykk kjøpt i små gallerier i forskjellige byer vi har vært i, kjøper en eller to på nesten hvert sted, nå henger de på tre forskjellige steder, men planen er å samle dem. Morsomt med en "reise-mimre-vegg". Og så har vi et digert maleri kjøpt direkte fra kunstneren i Roma, noen egenlagede bilder, noen min bestemor laget som ung og et stort veggur med pendel som vi fikk når vi giftet oss. Og over mannens datapult henger det en litt ukurant blanding av familiebilder, gamle barnetegninger og annet som vekker gode minner uten å være særlig vakkert
Kvist Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 (endret) *dobbelt* Endret 20. juli 2008 av Kvist
Pimbila Skrevet 20. juli 2008 #16 Skrevet 20. juli 2008 mal på slike lerret som kan kjøpes på feks clas ohlson. Se på nettet etter inspirasjon eller ta igjen et lignede mønster du har på rommet. Jeg har lagd 5 slike bilder her i huset, masse positiv tilbakemelding Hva slags maling bruker du?
Gjest *Mim* Skrevet 20. juli 2008 #17 Skrevet 20. juli 2008 Jeg synes også det er mye fint på allposters. Det vi har er malt av datteren vår, funnet, arvet eller fått. Har ikke fotografier på veggene, men det er under planlegging.
Tulipse Skrevet 20. juli 2008 #18 Skrevet 20. juli 2008 Vi har en del abstrakte oljemaleri. Du kan finne mye på www.ebay.com. Bestilte en bildeserie på 3 bilder i 40 x 50 til 25 dollar. Det ble ca 800 i frakt da, men ble levert nymalte på døra mi Der finner du alt mellom himmel og jord Ellers har vi bilder av dattra vår. Barneteginger kan også være veldig fint å ramme inn, de syns jeg passer fint inn i entre og kjøkken.
Anglofil Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har litt forskjellig på veggene mine (rommet mitt). Har tre store plakater på veggene som er rammet inn i fine rammer og glass. Lette lenge etter disse plakatene/bildene og føler de gir rommet mitt et personlig preg. Jeg leter litt overalt egentlig, alt fra cd-butikker til bruktbutikker. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 Noen bilder er kjøpt på reiser, noen i bruktbutikker, en tegning av meg selv tegnet av en kunstner i Paris da jeg var 15, noen fotogafier fra likbrenning i India og noen fra en flyktningeleir i Rwanda. Jeg liker at bildene forteller en historie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå