Gå til innhold

Horing vs utroskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

*host. :roll:

Jaha? Jeg kan selvsagt ikke snakke for alle kvinner, men for min del har jeg lite til over for "badboys" (jeg finner dem som regel motydelige og arrogante) og går ikke etter dem. Ettersom jeg er en kvinne holder dermed ikke det argumentet vann.

Det trengs bare en hvit ravn for å motbevise påstanden "alle ravner er sorte". ;)

Det er i hvert fall ganske ofte at slikt gjentar seg, men jeg tror forklaringen din er gal. Psykospekulasjon uten vitenskapelig basis.

Vel, jeg påstod aldri at det var noe annet. Det var kun en uttalelse basert på mine observasjoner, og jeg vil gjerne understreke at jeg aldri sa at dette var en regel, men at slike kvinner ofte (ikke alltid, altså) ender opp i destruktive forhold. Det betyr ikke at alle gjør det, eller at det er et viteskapelig faktum.

Løgnaktige kvinner som utnytter, bedrar og lyver, går etter potensielle ofre.

Altså en spesiell type menn? Isåfall er det du sier nå en fullstendig motsetning til det du sier her.

Kvinner er antisosiale på sleipere måte enn hva menn er, det er vanskeligere å se.

Menn trenger ikke være skadeskutte og destruktive for å oppleve i overkant stygg og brutal behandling fra kvinner.

For det du sier nå at slike kvinner seg ut en spesiell type menn som ofre, men at en hvilken som helst type mann kan komme i skade for å oppleve slike kvinner. Her er det noe som skurrer for meg. Hvis begge var sanne, så betyr det at alle menn er ofre og alle kvinner er løgnaktige, brutale og utnyttende, noe som slettes ikke er sant.

Jeg sa aldri at en mann må være destruktiv og skadeskutt (det var bare et eksempel), men jeg tror på at den oppførsel og de signaler man sender ut avgjør hva man tiltrekker seg.

Alle kvinner har litt av slike djevler i seg. Det gir glede. Akkurat som det gir glede for menn å være voldelige, det er bevist.

Kan du gi meg kildemateriale for dette?

Det som irriterermeg mest som er gjennomgående i denne tråden er at folk insisterer på å generalisere så inni granskauen mye. Hadde man sakt "enkelte", "noen" og "mange" isteden for alle, og "ofte", "iblandt", "i mange tilfeller" istedet for "alltid", så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det, for da ville det vist en annerkjennelse av at kvinner ikke er identiske lemmings, men at det faktisk finnes variasjon, gråtoner og farger i denne verden. Hvorfor må man omtale ting på en slik sort/hvitt-måte?

Endret av Beast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Roberta Pasini
Jaha? Jeg kan selvsagt ikke snakke for alle kvinner, men for min del har jeg lite til over for "badboys" (jeg finner dem som regel motydelige og arrogante) og går ikke etter dem. Ettersom jeg er en kvinne holder dermed ikke det argumentet vann.

For å sitere Dr.House: Everybody lies.

Det trengs bare en hvit ravn for å motbevise påstanden "alle ravner er sorte". ;)

Det er ikke noen grunn til å komme med rasistiske eksempler her.

Altså en spesiell type menn? Isåfall er det du sier nå en fullstendig motsetning til det du sier her.

For det du sier nå at slike kvinner seg ut en spesiell type menn som ofre, men at en hvilken som helst type mann kan komme i skade for å oppleve slike kvinner. Her er det noe som skurrer for meg. Hvis begge var sanne, så betyr det at alle menn er ofre og alle kvinner er løgnaktige, brutale og utnyttende, noe som slettes ikke er sant.

Du gjør det neppe spesielt godt på denne delen av intelligenstester, skjønner jeg. Det at kvinner som er mer djevelske med høyere sannsynlighet velger ut ofre etter spesielle trekk, behøver ikke å bety at de utelukkende velger slike ofre.

Det samme gjelder jo kvinner, bad boys søker mange forskjellige kvinnetyper, jeg har vært sammen med en som hadde drittsekktendenser, alle venninnene mine har vært sammen med eller ligget med noen som har hatt bad boy tendenser, veldig mange på jobben osv. Og da snakker vi om forskjellige kvinner, alt fra mer punk-style jenter, til perlekjede og øredobbekvinner. Bad boys homer inn på alle typer.

Det som irriterermeg mest som er gjennomgående i denne tråden er at folk insisterer på å generalisere så inni granskauen mye. Hadde man sakt "enkelte", "noen" og "mange" isteden for alle, og "ofte", "iblandt", "i mange tilfeller" istedet for "alltid", så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det, for da ville det vist en annerkjennelse av at kvinner ikke er identiske lemmings, men at det faktisk finnes variasjon, gråtoner og farger i denne verden. Hvorfor må man omtale ting på en slik sort/hvitt-måte?

Vi er ikke lemminger. Jeg har ikke grønt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det neppe spesielt godt på denne delen av intelligenstester, skjønner jeg.

Og du klarer deg ikke spesielt godt i diskusjoner uten å bruke hersketeknikker, ser jeg. Slike troll gidder jeg ikke å diskutere med. Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig en artikkel om hvordan forskjellen på menn og kvinner og det å være moralks/umoralsk innen islam fungerer.

Kvinner er som et hvitt ark, alle flekker synes godt på det, og ingen vil ha et flekkete ark.

Menn er som et sort ark, flekkene vil aldri synes.

Akkurat dette synet synes jeg kommer frem hos enkelte i denne tråden også, uten å nevne navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet 'hore' er altså av norrøn opprinnelse...

Jaså, ja...

Hva impliserer så det om nordiske damer? Kanskje det ikke bare er 'ski' vi har forsynt det store utland med?

-g

Niks, det er et felles indoeuropeisk ord som fremdeles finnes i de fleste germanske språk pluss et par andre. Morsomt nok betydde det opprinnelige ordet 'kjære' ;)

Det norrøne hóra ble brukt omtrent som idag (av alle andre enn Waco, altså) om en kvinne som selger sex, eller en kvinne som er utro mot sin mann. Det maskuline 'hórr' hadde bare den siste betydningen, det var vel ikke så vanlig for menn å selge sex på den tiden...enda mindre enn nå, mener jeg.

Bibelen blir rimelig tullete å dra inn i dette her, og definisjonen av hore som eksisterer i Wacos egen lille verden, ja den får vel heller forbli der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig en artikkel om hvordan forskjellen på menn og kvinner og det å være moralks/umoralsk innen islam fungerer.

Kvinner er som et hvitt ark, alle flekker synes godt på det, og ingen vil ha et flekkete ark.

Menn er som et sort ark, flekkene vil aldri synes.

Akkurat dette synet synes jeg kommer frem hos enkelte i denne tråden også, uten å nevne navn ;)

Kanskje ikke så rart, det har vel lenge vært slik vi ser på det her i strøket også, ikke bare i islam. Noen prøver å forandre det ved å gjøre kvinner mer flekkefrie, andre går inn for å finne blekk som lager flekker i menn. Jeg heller vel mest til det første, men bevares...er sikkert greit om vi er sammen om all vår nedrighet også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så rart, det har vel lenge vært slik vi ser på det her i strøket også, ikke bare i islam.

Helt klart, man hører det jo hele tiden. Vi har ikke kommet veldig mye lenger enn for femti år siden når det kommer til jenters 'billighet', i forhold til at gutta kan rote rundt uten hemninger.

De fleste menn vil vel neppe ha en kjæreste som har ligget med gud og hvermann, selv om de selv kanskje har gjort det. Og de fleste jenter/kvinner ser vel også fremdeles ned på jenter/kvinner som har 'lavere moral' enn dem selv, noe som også gjenspeiler seg i voldtektssaker, hvor det viser seg at kvinnelige jurymedlemmer er hardere i sin dom overfor ofrene enn de mannlige, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*

Er det ikke irrelevant hva ordenes egentlige betydning er? Hva som legges i begrepene per i dag er vel det viktige.

Utroskap vet vel alle hva er, selv om grensen for når man kan kalle noe utroskap varierer.

I dagligtalen brukes horing/hore både om prostituerte, men er også et slangord om folk som ligger rundt. Brukes forresten også om en kvinne man rett og slett ikke liker, ala bitch.

Forskjellen er vel at den utro har en annen å forholde seg til/partner. Det trenger ikke "horen/den som driver hor" ha.

Eller kanskje jeg tar feil, begrepers innhold varierer vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke irrelevant hva ordenes egentlige betydning er? Hva som legges i begrepene per i dag er vel det viktige.

Utroskap vet vel alle hva er, selv om grensen for når man kan kalle noe utroskap varierer.

I dagligtalen brukes horing/hore både om prostituerte, men er også et slangord om folk som ligger rundt. Brukes forresten også om en kvinne man rett og slett ikke liker, ala bitch.

Forskjellen er vel at den utro har en annen å forholde seg til/partner. Det trenger ikke "horen/den som driver hor" ha.

Eller kanskje jeg tar feil, begrepers innhold varierer vel...

Ja, men når jeg ikke synes det er negativt eller umoralskt å ha sex så lenge de involverte er fullstendig inneforstått med forutsetningene for sexen (dvs, er klar over hvorvidt det bare er sex eller om det er noe mer og ikke har noen problemer med det), er over den seksuelle lavalder, deltar av fullstendig fri vilje og er ansvarlige og sjekker seg for og beskytter seg imot seksuelt overførbare sykdommer, samt at ingen har noen intensjoner om å skade noen (være det seg de som deltar i den seksuelle aktiviteten eller andre), hverken fysisk eller psykisk, hvorfor skal jeg da tvinges til å akseptere andre menneskers fordømmelse utifra forutsetninger som jeg ikke deler?

Jeg er ikke kristen, jeg er paganist, og ifølge min tro er sex noe naturlig som ansees som en hyllest til livet, mennesket og naturen. Det er kanskje blandt de mest positive, vakre og fine tingene man kan gjøre, og er omtrent en like viktig del av min religion som det å be er for kristne. Jeg finner det dermed snodig å skulle bli fordømt med skjellsord og trakassering for det.

Det er snakk om religionsfrihet, toleranse og gjensidig respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jo, det var sannelig du som sa det. Du sa at menn som får seg mye får det fordi de er ettertraktet. Men om ei jente får seg mye, da er hun hore. Dette er ting DU har sagt.

Hvem forakter horer her? Og hvem vil leve som horer her?

Og ta i betraktning at DIN definisjon på hore er det nesten ingen som er enige i her, og det blir da bare dumt at du skal forvente at vi forholder oss til DIN definisjon.

Da vet ikke du, da.

:klappe:

skjønner ikke hvorfor dere skal ta det så personlig hele tiden? Angripe meg som meningsmotstander når jeg bare prøver å virke opplysende og vennlig?

Ja, du er jo vennligheten selv. De eneste du "opplyser" er menn av samme sort som deg - jeg håper det er få av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om jeg har skjønt beast rett...

Jeg er heller ikke kristen, så ifølge beast retorikk kan jeg stjele fra beast, og når hun kaller meg tyv skal jeg bare si;

jammen du skjønner det at jeg er ikke kristen jeg vettu, jeg kaller det å låne, det er det vi sier i vår religion, kall det gjerne lånemester, men tyv, nei det finnes ikke i mitt hode. Du skjønner det at det går ikke an å stjele for i min verden eksisterer ikke eiendomsrett, og selv om det står i de ti bud at man ikke skal stjele så betyr det ingenting for meg for jeg tror ikke på bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kverulant (av lat. querulari, klage, klynke), kranglefant; person som stadig føler seg forurettet og mener seg urettferdig behandlet etc. — kverulere, stadig klage og si imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, gjester som holder seg til saken er vel det som gjør kvinneguiden så innholdsrikt og levende synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, det stemmer.

Registrerte brukere og gjester som ikke holder seg til saken er det som forpester forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, det stemmer.

Registrerte brukere og gjester som ikke holder seg til saken er det som forpester forumet.

I agree :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
skal se om jeg har skjønt beast rett...

Jeg er heller ikke kristen, så ifølge beast retorikk kan jeg stjele fra beast, og når hun kaller meg tyv skal jeg bare si;

jammen du skjønner det at jeg er ikke kristen jeg vettu, jeg kaller det å låne, det er det vi sier i vår religion, kall det gjerne lånemester, men tyv, nei det finnes ikke i mitt hode. Du skjønner det at det går ikke an å stjele for i min verden eksisterer ikke eiendomsrett, og selv om det står i de ti bud at man ikke skal stjele så betyr det ingenting for meg for jeg tror ikke på bibelen.

Det blir noe ganske annet ettersom definisjonen for tyveri ikke er utelukkende basert på en religionsmoralistiske verdensoppfatninger, det er en definisjon som også har vært annerkjent i de fleste sivilisasjoner, uavhening av religion og livssyn. Definisjonen for "hor" er annerledes, fordi det utelukkende er basert på religionsmoralistiske verdensoppfatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest virvelvind
Og når jeg snaker om gå litt inn i dere selv så mener jeg, hvor mange ganger har ikke dere selv tatt aborter, brukt angrepillen, hatt seg med den ene og den andre på fest, under rus, under drikking, under forelskelse, på grunn av dårlig selvtillit, bekreftelse av seg selv, for å plage en venninnne, for angripe en eksgutt, for å føle seg elsket, for å sverte mammaen sin, alle disse grunnene til at kvinner har tilfeldig sex er ikke så enkelt som at kvinner er kåte, men det er heller det at dere vil teste maktspillet.

At jeg som gutt opplyser dette skjønner jeg ikke kan oppfattes som galt?

Sååååå. Det du prøver å si med dette er at når jeg har sex så er det ikke fordi jeg er kåt men fordi jeg er maktsyk? Jeg vil tørre å påstå at akkurat her har du ikke så alt for masse du skulle sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har hatt besøk av "en del" ulike peniser.

Jeg er ikke noe bedre enn dere, har ikke noe bedre moral enn dere, tvert om, - jeg liker uskikkelige jenter jeg. Har dragning mot rampete jenter som liker å være eventyrlysten og finne på streker i senga.

Først til beast. Jeg har ligget med damer kun for syns skyld, jeg har ligget med damer på fylla, og jeg har ligget med damer i edru tilstand. Enkelte ganger har jeg ligget med damer fordi jeg vil noe mer, andre ganger fordi jeg ikke vil noe mer.

Uansett er ikke dette bestemt på forhånd, fordi jeg klarer ikke i motsetning til beast lage forhåndsavtaler med skjebnen. Noen ganger vet jeg rett og slett ikke mer enn den kjønnslige omgangen jeg har.

men fra det til å påstå at jeg aaaaldri har såret noen, at jeg aaaaalltid vet huuuuundre prosent hva den andre parten vil og gjør, akkurat som beast, nei såpass dreven i det seksuelle spillet er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du virvelvind. Nå må du ikke blåse bort helt her da.

Har jeg noen gang sagt, eller skrevet eller tenkt at virvelvind aldri har sex når hun er kåt??

selvsagt har du jo det, hvorfor eller skulle du ha sex da? Jeg bare forteller at andre ganger så kan kvinner har vikarierende motiver for å ha sex. Sex er ofte verktøyet kvinner bruker for å få det som de vil. Når man har sekundære behov, for eksempel ha sex for kos og ikke orgasme, da er man også smart nok til å se nytteverdien av sex. De færreste gutter har en slik intelligens som jenter har, - det vil si benyte seg av sex for andre vinningers skyld.

Der har vi gutter en del å lære av dere jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er ikke dette bestemt på forhånd, fordi jeg klarer ikke i motsetning til beast lage forhåndsavtaler med skjebnen. Noen ganger vet jeg rett og slett ikke mer enn den kjønnslige omgangen jeg har.

Det er slettes ikke det jeg har sagt. Derimot har jeg som regel stoppet et lite øyeblikk før man hoppet til køys for å klargjøre for begge parter hva det er snakk om, om det bare er sex eller om det er interesse for noe mer. Dersom den andre parten da velger å lyve, så kan ikke jeg holdes ansvarlig dersom denne personen blir såret på grunn av vedkommendes egen uærlighet.

men fra det til å påstå at jeg aaaaldri har såret noen, at jeg aaaaalltid vet huuuuundre prosent hva den andre parten vil og gjør, akkurat som beast, nei såpass dreven i det seksuelle spillet er jeg ikke.

Dette har jeg heller ikke sagt. Jeg har sagt at jeg aldri har hatt sex med den intensjon å såre noen, og at jeg som regel har sørget for å gi alle involverte muligheten til å klargjøre nøyaktig hva det er det dreier seg om før man hopper ut i det. Det er umulig å leve livet sitt uten å såre noen, av den enkle grunn at folk ikke alltid forteller hva de virkelig føler og mennesker faktisk ikke er tankelesere. Uansett hva man gjør i livet vil man iblandt såre noen, fordi det å bli såret er en del av det å leve. Dersom man vil unngå å noensinne såre noen på må man unngå all menneskelig omgang og kontakt, for så lenge det er et eneste individ som vet at en eksisterer, så vil man fremdeles risikere å såre denne personen. Altså, den eneste måten å aldri såre noen på er å aldri bli unnfanget, aldri eksistere.

MEN det er fult mulig å få igjennom livet og bevisst prøve å unngå å gå inn for å såre noen. Jeg har nok bevisst såret noen iløpet av livet mitt, for eksempel ved å fortelle en eks om at jeg har fått en ny kjæreste slik at han slutter å håpe at jeg skal gå tilbake til ham og istedet klarer å gå videre med livet sitt, og da ville jeg si at selv om han ble såret der og da, så var det for hans eget beste i det lange løp. Men, ja, jeg kan faktisk si, med hånden på hjertet, at jeg aldri har hatt sex med intensjonen om å såre noen. Det at jeg iblandt kan ha såret noen fordi jeg hadde sex er en helt annen sak ettersom det aldri var min intensjon.

Altså det er en forskjell på det å ha sex for å såre noen og det at noen blir såret fordi man har sex. Det siste kan man ikke holde noen ansvarlige for fordi det er uungåelig å leve uten å såre mennesker iblandt.

Jeg vet om kvinner som bruker sex som et verktøy for makt og som en måte å såre andre på, poenget mitt er at ikke alle kvinner er slik, ihverfall ikke jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...