Gå til innhold

Horing vs utroskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Yo waco, you wacko!

Hva i alle dager er det du leser her inne som gjør at du 'skjønner nå' hvordan alle kvinner rettferdiggjør sine handlinger som absolutt ikke hadde blitt godtatt dersom det var en mann??????

Kanskje det er det at du er en mann som gjør at du ikke skjønner det, rett og slett for du mangler det kvinnelige ekstra i hjernen som gjør at vi kvinner skjønner oss, samtidig som vi også mangler et eller annet som gjør at vi ikke skjønner dere menn.

En mann kan forklare sin kvinne i det vide og det brede; hun vil fremdeles ikke forstå.

En kvinne kan forklare sin mann i det vide og det brede; han vil fremdeles ikke forstå.

Og sånn er det. Ikke begi deg ut i et farvann hvor du aldri kan vinne!

Vi er ikke onde og jævlige som vil vårt motsatte kjønn vondt. Vi er da bare kvinner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden ingen tar seg bryet

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

hore I hore f1 el. m1 (norr hóra) kvinne som har seksuell omgang med menn mot betaling, gatepike, prostituert; foreld: kvinne som driver hor

II hore v1 (norr hóra) drive hor

Så lurer jeg også på hva du mener med utroskap Waco?

Jeg, som andre her, mener at man må ha en partner for å kunne være utro. Er man singel kan man ikke være utro mot noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

hore I hore f1 el. m1 (norr hóra) kvinne som har seksuell omgang med menn mot betaling, gatepike, prostituert; foreld: kvinne som driver hor

II hore v1 (norr hóra) drive hor

Ordet 'hore' er altså av norrøn opprinnelse...

Jaså, ja...

Hva impliserer så det om nordiske damer? Kanskje det ikke bare er 'ski' vi har forsynt det store utland med?

-g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kalle det hva du vil, men om en kaller hor for ZASTyMFGDT, så forandrer det ikke på innholdet, dvs at jenter har en praksis som var forbudt i 1972. Så når jenter horer rundt, så vil dere kvitte dere med ordet hor, fordi de negative konnotasjonene er gjenværende, selv om innstillingen til adferden hor har forandret seg. Jenter er ikke "horer," men de driver hor, selv om det ikke sees på som negativt.

Jo, ord forandrer da vitterlig innhold. Ta for eksempel engelske "gay", som egentlig betyr "glad", men som nå nesten utelukkende brukes som "homo". Noe som forresten også var forbudt å være i 1972. Tidene forandrer seg, og det er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BananaFurby

Hva er greia med å skrive "kvinner" og "kvinners dobbeltmoral" hele tiden?

Alle damer er da ikke like!!!

Og når Beast ikke mener hun er hore eller har bedrevet hor, hvorfor skal Waco drive å bestemme at hun har gjort det?

Det er tydeligvis litt forvirring rundt definisjonene her, og så lenge man ikke legger samme betydning i ordene hore/drive hor, så nytter det ikke å krangle om det --> det er som å snakke ulike språk!!!

Kan dere ikke bare la hverandre være i fred?

Og til gutta som tydeligvis har STORE dameproblemer (dobbeltmoral, hor osv) blir homo!! Så kan dere digge mannfolk så mye dere bare vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor dere skal ta det så personlig hele tiden? Angripe meg som meningsmotstander når jeg bare prøver å virke opplysende og vennlig?

Alle bestemødrene deres og kvinner fra utlandet ser på det som å ligge rundt, altså kanskje ikke som hor, men litt "gatepikeaktig".

Nå synes jeg det i og for seg selv er noe galt. Det eneste jeg ønsker er at vi kan snakke om dette, kanskje prøve å finne ut hvorfor det er sånn at norske kvinner blir oppfattet som horete av utenlandske kvinner, og den eldre generasjon?

Kanskje vi skal sette et lite kritisk blikk på vår egen hverdag, se hva slags handlinger vi selv gjør, hvordan de påfører omgivelsene rundt oss?

og for siste gang, jeg personlig har ikke noe imot at norske damer er litt horete, hvis ikke hadde aldri jeg fått meg noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg snaker om gå litt inn i dere selv så mener jeg, hvor mange ganger har ikke dere selv tatt aborter, brukt angrepillen, hatt seg med den ene og den andre på fest, under rus, under drikking, under forelskelse, på grunn av dårlig selvtillit, bekreftelse av seg selv, for å plage en venninnne, for angripe en eksgutt, for å føle seg elsket, for å sverte mammaen sin, alle disse grunnene til at kvinner har tilfeldig sex er ikke så enkelt som at kvinner er kåte, men det er heller det at dere vil teste maktspillet.

At jeg som gutt opplyser dette skjønner jeg ikke kan oppfattes som galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klar det finnes kvinner som ville oppfylt hvert av de punktene du ramser opp, men det betyr ikke at alle kvinner som har hatt flere sexpartnere faller inn under samme kategorien.

Personlig ser jeg ikke på sex som et verktøy for makt, selv om du kanskje gjør det, Waco. Jeg ser på sex som en hyllest til Moder Jord, og som noe vakkert, dyrisk og naturlig. Å bruke det som et verktøy for å såre eller kontrollere ville for meg vært så blasfemisk og motbydelig at jeg ikke ville klart å leve med det. Bare tanken byr meg imot.

Derfor synes jeg du er altfor generaliserenmde og skjærer veldig mange over en kam. Det finnes veldig mange forskjellige gråtoner på skalaen, ikke bare svart og hvitt. Faktisk er det en hel haug med farger i tillegg, og slike detaljer og variasjoner ser du ut til å driten en lang mars i. Det virker mest som at du har bestemt deg for at slik skal ting være, og blir forbløffet over at resten av verden ikke nødvendigvis er enig med deg. Det er ikke din jobb å fortelle hvordan folk skal leve livene sine. Selv om du kanskje mener godt, så vil du bare oppnå å fremstå som en arrogant drittsekk, og jeg tror egentlig ikke det er det du er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi "hore" er et fordømmende og moraliserende ord. Når jeg ikke ser noen grunn til å fordømme det å ha sex, enten det er med en fast partner eller det er en ons eller en pulevenn, og heller ikke mener det er umoralskt, så blir det dermed feil å kalle det "hor".

Her i landet er 'hore' å regne for et skjelsord, ikke sant, og vi bruker det om 'billige' jenter, altså jenter med lav moral, jenter som egentlig ikke er noe å samle på. Hvorfor er det så vanskelig for Waco å begripe at vi ikke liker å bli kalt horer?

Og til Waco; du snakker om gutter som puler rundt gjør det fordi de er ettertraktet, mens jenter gjør det fordi de er horer? Skjerp deg,.

Ordet 'hore' er altså av norrøn opprinnelse...

Jaså, ja...

Hva impliserer så det om nordiske damer? Kanskje det ikke bare er 'ski' vi har forsynt det store utland med?

-g

Hjelpe meg for et ressonement :roll:

Språket vårt stammer fra norrønt - hva har det å si for noe som helst. Gu'bedre...

Det heter ikke hore i alle land vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysan da, du av alle burde vel forstå dette bedre enn noen. Jeg har ingenting imot at folk horer seg litt rundt jeg. Det er for meg en naturlig ting i en travel hverdag.

At gutter som har ligget med mange blir sett på som mer ettertraktede enn gutter som aldri får seg noe, og aldri har dame skyldes jo ikke meg?

Det er jo ikke jeg som har bestemt spillereglene vi mennesker etterfølger?

Jeg ønsker jo bare om å snakke litt om dette her, hvorfor det er slikt? Hvilken trang er det kvinner har etter å hengi seg kun etter få menn? Etter de de vet vil knuse hjertene deres? Er det for spenningens skyld? Er det fordi at utfordringene blir for små dersom man er sammen med en slabbendask og ikke en eventyrer?

Har en del åpne spørsmål, synes heller vi kunne se litt luftig på hele sitasjonen i stedet for å fremstille waco som en evneveik, jeg som ikke en gang liker at det er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke på sex som et verktøy for makt, selv om du kanskje gjør det, Waco. Jeg ser på sex som en hyllest til Moder Jord, og som noe vakkert, dyrisk og naturlig. Å bruke det som et verktøy for å såre eller kontrollere ville for meg vært så blasfemisk og motbydelig at jeg ikke ville klart å leve med det. Bare tanken byr meg imot.

Jammen beast...

Jeg ser jo sex som noe godt og fint jeg også. Tror du ikke jeg elsker det når dama mi ser meg inn i øya og sier gi meg cumshot!? Sex er det nærmeste jeg kommer unnfangelse og død, og nær orgasmetidspunkt hadde jeg drept om noen hadde forstyrret meg, jeg elsker sex og forestiller meg et liv uten sex som et liv uten innhold.

Men det er jo ikke det jeg snakker om.

At du riktignok har avvist alle dine tidligere "kjærester" med at dere hadde en avtale nekter jeg å tro at ingen av dine tidligere "mannevenner" hadde sagt nei til sex med deg dersom du tilbød dem det.

Årsaken må da være at beast i likhet med de fleste kvinner har funnet seg en ny en, en "rettere" mens hun hopper videre på mannefrekvenskarusellen.

Fra en manns synsvinkel så er jo selvklart etthvert kvinnfolk som nekter å ha sex med mannen hun akkurat hadde sex med, til fordel for en ny mann, - vil jo selvsagt bli sett på som hore.

Jeg skulle ønske det ikke var sånn, at vi kunne omskrive reglene, at vi heller lagde dem til gagn og våre fordelers liv. Men er det lett? Kan man diskutere slike ting her uten å bli baktalt som en hykler og løgner? Hva når alle ens små forsøk på dialog blir brått avkuttet med vrøvl og tøys? Hva når alle ens tanker om å la folk delta i debatten bli utelukket fordi folk ikke vil "forstå"? Så når jeg prøver å spørre hvorfor man assosierer hore med noe negativt, så får man tilbake at man er den negative!!??

I alle mine dager sier man da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang er du veldig generaliserende. Du antyder at alle kvinner føler en trang til å "hengi seg" til "badboys", noe som rett og slett ikke er riktig.

Kanskje det at jeg har hatt en flott barndom og har en fantastisk familie som alltid har fungert godt og støttet meg gjennom hele livet, kanskje dette gjør at jeg ikke finner meg i å bli behandlet dårlig. Det er jo ikke til å komme ifra at kvinner som har vokst opp i en familie der et eller flere av medlemmene er voldelig, manipulerende eller misbrukende, ofte ender opp i destruktive forhold, fordi de er så vant til at destruktivitet er normen, og har vokst opp med en innstilling om at det er greit å være destruktiv.

På den annen side, så kan man jo spørre seg hvorfor enkelte menn tiltrekker seg destruktive kvinner? Kvinner som utnytter, bedrar og lyver? Kvinner som sårer og knuser mennenes hjerter gang på gang? Er det fordi de snille kvinnene, til tross for at de vil være trofaste for resten av livet, blir for kjedelige og mangler de skadeskutte, men evertyrlystne kvinnenes lidenskap?

Kan det være at disse mennene er skadeskutte og destruktive selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fra en manns synsvinkel så er jo selvklart etthvert kvinnfolk som nekter å ha sex med mannen hun akkurat hadde sex med, til fordel for en ny mann, - vil jo selvsagt bli sett på som hore.

Nei, waco, du er nesten nødt til å skrive "Fra din synsvinkel", for det er ikke alle menn som er enige. Du er faktisk den første mannen jeg noensinne har møtt som har hatt denne synsvinkelen. For min del virker den faktisk ganske uså unik. Kanskje det heller er du som burde ta noen runder med deg selv og stille deg spørsmålet om hvorfor du tenker slik? Har du alltid endt opp med destruktive og skadeskutte kvinner som utnytter og sårer deg? Hadde du en destruktiv oppvekst? Har du hatt problemer med å takle nederlag og avslag? Har du ofte opplevd å være den som blir dumpet?

Dette er ikke ment som noe angrep mot deg, men det forundrer meg hva som kan ha skjedd for å gi deg et slikt forvridd syn på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roberta Pasini
Nok en gang er du veldig generaliserende. Du antyder at alle kvinner føler en trang til å "hengi seg" til "badboys", noe som rett og slett ikke er riktig.

*host. :roll:

Kanskje det at jeg har hatt en flott barndom og har en fantastisk familie som alltid har fungert godt og støttet meg gjennom hele livet, kanskje dette gjør at jeg ikke finner meg i å bli behandlet dårlig. Det er jo ikke til å komme ifra at kvinner som har vokst opp i en familie der et eller flere av medlemmene er voldelig, manipulerende eller misbrukende, ofte ender opp i destruktive forhold, fordi de er så vant til at destruktivitet er normen, og har vokst opp med en innstilling om at det er greit å være destruktiv.

Det er i hvert fall ganske ofte at slikt gjentar seg, men jeg tror forklaringen din er gal. Psykospekulasjon uten vitenskapelig basis.

På den annen side, så kan man jo spørre seg hvorfor enkelte menn tiltrekker seg destruktive kvinner? Kvinner som utnytter, bedrar og lyver? Kvinner som sårer og knuser mennenes hjerter gang på gang?

Menn som tiltrekker seg kvinner, tiltrekker seg kvinner generelt. Hvis ikke er det små forskjeller, som avgjør hva kvinner tiltrekkes av. Løgnaktige kvinner som utnytter, bedrar og lyver, går etter potensielle ofre. Alle kvinner har litt av slike djevler i seg. Det gir glede. Akkurat som det gir glede for menn å være voldelige, det er bevist.

Er det fordi de snille kvinnene, til tross for at de vil være trofaste for resten av livet, blir for kjedelige og mangler de skadeskutte, men evertyrlystne kvinnenes lidenskap?

Kvinner er antisosiale på sleipere måte enn hva menn er, det er vanskeligere å se.

Kan det være at disse mennene er skadeskutte og destruktive selv?

Menn trenger ikke være skadeskutte og destruktive for å oppleve i overkant stygg og brutal behandling fra kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b
Alle bestemødrene deres og kvinner fra utlandet ser på det som å ligge rundt, altså kanskje ikke som hor, men litt "gatepikeaktig".

Vel, kanskje vi ikke bryr oss så mye om det. Fordi vi ser på dem som kvinner undertrykt av et mannsamfunn?

Den typen tankegang er gammeldags. Lenge leve evolusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gutter som har ligget med mange blir sett på som mer ettertraktede enn gutter som aldri får seg noe, og aldri har dame skyldes jo ikke meg?

Det var slett ikke det du sa. Du sa ikke at gutter som ligger med mange jenter blir SETT på som ettertraktet, du sa at gutter som ligger med mange jenter ER ettertraktet.

Du gjorde mer enn å bare hinte at jenter som har tilfeldig sex er horer, mens gutter IKKE er det (de er bare "ettertraktet").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...