Gå til innhold

Horing vs utroskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Øhm, er ikke ei hore ei som har sex for penger?

Jeg datt ut av debatten allerede der, jeg. Forøvrig så er jeg en kvinne som ikke driver med utroskap, puler rundt eller sårer folk med overlegg. Ei heller har jeg "hatt" meg med mange menn som er sånn...

Jeg tror den voldsomme rundtomkringpulinga er oppskrytt, og at ikke "alle" driver med det... På den annen side, jeg er en enkel sjel som tror at folk er gode og at kjærlighet er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ifølge deg:

Kvinner som har mange partnere har det fordi de ikke kan holde bena samlet.

Menn som har mange partnere har det fordi de er ettertraktet.

For noe hyklersk tøv.

Det er jo ikke jeg som sier det. Det er jo alle kvinnene som velger å ligge med playere og føler at de er ettertraktede.

Jeg synes dere har en dobbeltmoral jeg. Dere forakter horer samtidig som dere selv ønsker å leve som en.

Hvis ikke det er hykleri så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Transmogrifier_*
Det de fleste kvinner på forumet glemmer å fortelle er at de også setter sport i å avvise en gutt. Og det særlig en dem har ligget med tidligere. Det ligger nederlag i å være overbærende mot en mann, og hvorfor skal ikke kvinnene kunne bytte så mye og så ofte de vil? Helst uten videre grublerier eller ettertanke?

Med fare for å bli brun på tunga nå, så vil jeg si at dere damer bør lese dette et par ganger, for det er seriøst et poeng her verdt ettertanke. Det er ikke det å stappe i seg kukk i seg selv som behøver å være så forferdelig, men det er all grunn til å stille spørsmålstegn ved hvordan dere damer bruker mennesker. Selv playere har en viss form for selvrespekt, og lover ikke damer giftemål for så å kose seg over at de ble sett på som potensiell ektemann, før de dumper dama i stedet. Det er ganske sykt. Men kvinner kan leke luremus, som Waco sier, hinte om sex, ha sex, leke med deg i det ene øyeblikket, og i det neste øyeblikket er de bare stygge. Kvinner vil ha oppmerksomheten.

Det er også litt rart at det da er menn som sees på som "dyr" (ref sammenlikning med hunder). Forskning viser at det er menn som lider mest når ekteskapet går i vasken, det kan kanskje tyde på at menn faktisk er mer trofaste enn hva demoniseringen i media gir inntrykk av, mens damer etterlater seg mye knust glass der de vandrer rundt og får orgasme av andres lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke jeg som sier det. Det er jo alle kvinnene som velger å ligge med playere og føler at de er ettertraktede.

Jo, det var sannelig du som sa det. Du sa at menn som får seg mye får det fordi de er ettertraktet. Men om ei jente får seg mye, da er hun hore. Dette er ting DU har sagt.

Jeg synes dere har en dobbeltmoral jeg. Dere forakter horer samtidig som dere selv ønsker å leve som en.

Hvem forakter horer her? Og hvem vil leve som horer her?

Og ta i betraktning at DIN definisjon på hore er det nesten ingen som er enige i her, og det blir da bare dumt at du skal forvente at vi forholder oss til DIN definisjon.

Hvis ikke det er hykleri så vet ikke jeg.

Da vet ikke du, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget skarpt observert. Vi er nok ikke de første som påpeker "ulempene" med horetilværelsen deres. okay, greit jeg sier unnskyld til beast fordi at jeg kanskje påpekte noen sårende punkter, men unnskyld og omforladelse, vi trenger ikke gå på person, men tilfellene beast nevnte er også identiske historier med de transmogrifier tok opp.

Det er tragedier og lidelser i kjølvannet av "atferden" deres, greit at dere ikke vil innse dette, men skal det bety at dere kan forpurre vår hverdag, snakke nedsettende til oss, behandle oss som vi skulle vært slemme?

Vi prøver jo bare å opplyse her, lyse opp debatten fra andre vinkler. fortelle dere at det er et stort spill dette her, og hver gang "dere finner dere en ny en" så skaper dere også dilemmaer for den utelukkede.

Ikke fortell meg at dere er engler allesammen, at dere bare utstråler snillhet og aldri kunne tenke dere å være slemme, at dere aldri tenker gale tanker.

For denslags holdninger har dere bare ikke, dere er altfor likegyldig til forholdene rundt dere, evner ikke i det aller minste å kunne se skadelige sider ved seg selv.

Vi menn gjør det, det gjør ikke dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KA? Hvis du kan lese litt om det transmogrifier forteller om, så vil du se at det er flere ulemper når dere ønsker å "leve som en tøs" enn bare det å få et dårlig rykte.

Forstår dere ikke selv at dere ødelegger menneskeliv med den forvaklede synet dere har på deres seksualpartnere og andre mannlige bekjentskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli brun på tunga nå, så vil jeg si at dere damer bør lese dette et par ganger, for det er seriøst et poeng her verdt ettertanke. Det er ikke det å stappe i seg kukk i seg selv som behøver å være så forferdelig, men det er all grunn til å stille spørsmålstegn ved hvordan dere damer bruker mennesker. Selv playere har en viss form for selvrespekt, og lover ikke damer giftemål for så å kose seg over at de ble sett på som potensiell ektemann, før de dumper dama i stedet. Det er ganske sykt. Men kvinner kan leke luremus, som Waco sier, hinte om sex, ha sex, leke med deg i det ene øyeblikket, og i det neste øyeblikket er de bare stygge. Kvinner vil ha oppmerksomheten.

Nå er det da slik at det oftest er mannen som oppsøker dama. Da skal du slite hardt for å finne et argument for at det er mannen som blir brukt, når vi snakker tilfeldig sex.

Det er også litt rart at det da er menn som sees på som "dyr" (ref sammenlikning med hunder).

Den sammenligningen var det jeg som kom med, og jeg er selv mann. Og jeg sier slett ikke at menn er som hunder, men det er jo den uunngåelige slutningen av utsagn som "jenter kan få seg bare ved å knipse med fingrene". Den eneste måten dette utsagnet kan være sant på er om menn oppfører seg som siklende hunder rundt dem.

Forskning viser at det er menn som lider mest når ekteskapet går i vasken

Dette er sant, men her snakker vi ikke om ekteskap, men spesifikt sex UTENFOR ekteskapet. Nærmere bestemt tilfeldig sex. Derfor blir dette med forhold og brudd irrelevant for denne diskusjonen.

det kan kanskje tyde på at menn faktisk er mer trofaste enn hva demoniseringen i media gir inntrykk av, mens damer etterlater seg mye knust glass der de vandrer rundt og får orgasme av andres lidelse.

Jeg leste en gang følgende:

Menn gifter seg. Kvinner blir gift.

Kvinner skiller seg. Menn blir skilt.

Men det der med at kvinner "vandrer rundt og får orgasme av andres lidelse" høres ut som et utsagn fra noen som har brent seg, og er derfor bitter. Objektivt er det i alle fall ikke.

Nå er det engang slik at det er kvinner som oftest tar initiativ til skillsmisse, men de skiller seg da ikke av mannehat. Det er mange grunner til at de skiller seg, og jeg våger å påstå at god kommunikasjon kunne reddet mange ekteskap. Og at mannen blir tatt på senga når han finner ut at dama ikke er fornøyd, det tolker jeg først og fremst dithen at hun kanskje ikke har vært så god på å formidle sine behov i forholdet, men mannen kunne nok sikkert også vært mer observant i så måte.

Men skal vi stole på ditt utsagn må vi jo gå ut ifra at mange kvinner blir sammen med menn med den hensikt å såre dem senere, og det tror jeg ikke noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 spørsmål...: Slått opp hore i ordboken? Har kommet link til ordboken på nett tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er da ingen som skal ta fra deg retten til å pule rundt, kaste deg i kasjotten for at du stapper pølse med dressing inn i munnen din, under feminismens fane, det er bare noen av oss som stiller spm ved hvorvidt det er en stor prestasjon eller ei. For menn er det en prestasjon, litt avhengig av om en får med seg en flott kvinne hjem, eller fjortisjenter i grøftefyll-tilstand rett før stengetid. Det begynner å bli mange av dem.

I tillegg, så er det mulig å stille seg spm hvorvidt slik oppførsel tilsvarer at dere blir gode livsledsagere. Om du bare vil drive hor, så er det jo ikkeno problem, go ahead.

Hva gjelder kvinners dobbeltmoral, så er den beskrevet ganske detaljert i tråden her, men at du ikke ønsker å forstå, er vel ikke akkurat noen stor bombe. :roll:

Jeg tror du glemte at din type menns dobbeltmoral er like så godt beskrevet. Dere bare prøver og prøver, kaller menn som har draget konsekvent for playere og fordømmer damene som går til sengs med dem og ikke dere.

I tillegg klarer dere å si at dere bare repekterer damer som sier nei, men tror at det er for å herske over dere om hun sier nei til dere, når dere prøver dere.

Jeg sier nei til minst 96% av alle tilbudene jeg får, på denne måten ville mannstypen som dere beskriver synes at jeg både er respektfull og en bitch som utøver hersketeknikk for å booste mitt eget ego.. antagelig ville dere trodd at jeg sa nei fordi dere ikke så bra nok ut eller virket litt pussige og dermed var mindre attraktive.

..og så ville denne mannstypen fortsatt til neste dame i baren.. og neste og neste.. helt til han fikk napp (eller kanskje ikke fikk det)

Pussig nok, så har de som har kalt meg for hore, hurpe eller lignende vært menn som har blitt avvist. Jeg går ut fra at der er menn i samme liga som de som har skrevet en del her. Og for all del, jeg har mer respekt for menn som ikke er nødt til å prøve å komme i buksene på damer de såvidt har snakket med til enhver tid.

Heldigvis er det mange menn som ikke er av denne typen som jeg har beskrevet først.

Jeg har forsåvidt også mye mer respekt for de som prøver seg og takler avslag med bra oppførsel og at man er like gode venner uansett. De har i det minste en bra konkuransseånd i motsetning til sutrepaver som blir dypt fornærmet fordi du ikke gidder å hoppe til sengs med dem.

Når jeg leser denne tråden, blir jeg bare mer og mer imponert over menn i omgangskretsen min, de må jevnt over være noen kjernekarer, siden det ser ut til at det florerer med menn med hore/madonnakomplekser her!

Jeg synes fortsatt ikke at menn er verre enn damer, eller omvendt.. men jeg blir mildt sagt jævlig lei av generaliserende innlegg. Jeg hadde blitt like irritert, dersom det var damer som sutret over menn på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Ikke regn med å få svar Blåklokka, jeg spurte om det samme med litt andre ord tidligere i tråden, men jeg tror ikke vi hører til i denne debatten...

Jeg er ikke sånn som de mener kvinner er, så da er det ikke vits å diskutere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er da ingen som skal ta fra deg retten til å pule rundt, kaste deg i kasjotten for at du stapper pølse med dressing inn i munnen din, under feminismens fane, det er bare noen av oss som stiller spm ved hvorvidt det er en stor prestasjon eller ei. For menn er det en prestasjon, litt avhengig av om en får med seg en flott kvinne hjem, eller fjortisjenter i grøftefyll-tilstand rett før stengetid. Det begynner å bli mange av dem.

Nå er jeg slett ikke dame og langt fra feminist, men her dreier det seg om et erke-konservativt syn på kjønnsroller. Hvorvidt det er en prestasjon eller ikke, hva har vel det av betydning? Og er det ikke da VERRE for en mann å ha ligget med mange om det er en "prestasjon"? Om det IKKE er en prestasjon er det jo ikke så rart om man har ligget med mange, men om det ER en prestasjon betyr jo det at man har prøvd DESTO hardere. Hva er verst, å ligge med 20, eller det å ligge med 20 etter å ha prøvd med 60?

I tillegg, så er det mulig å stille seg spm hvorvidt slik oppførsel tilsvarer at dere blir gode livsledsagere. Om du bare vil drive hor, så er det jo ikkeno problem, go ahead.

Gjelder ikke dette spørsmålet i like stor grad menn?

Hva gjelder kvinners dobbeltmoral, så er den beskrevet ganske detaljert i tråden her, men at du ikke ønsker å forstå, er vel ikke akkurat noen stor bombe. :roll:

Har lest hele tråden, og eneste dobbeltmoralen jeg har sett kommer fra det konservative mannssynet jeg nevnte. Du må gjerne si det igjen, for jeg finner ærlig talt ingen beskrivelser av kvinnelig dobbeltmoral her. Jeg hører du SIER det er kvinnelig dobbeltmoral her, men noen beskrivelse har jeg ikke fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig ikke forstår KA?

Vi må ha noen definisjoner i orden. Alle oss har et begrep om hva vi oppfatter som horete.

Jeg har selv oppført meg horete mange ganger selv jeg. ligget med jenter bare for min egen selvbekreftelses skyld. Det har jo de fleste av oss gjort. forskjellen er bare at kvinner ikke liker å snakke om det. De liker kun å belyse de positive sidene ved å sjonglere på masse gutter, mens transmogrifier og meg prøver så hardt vi kan å påpeke at det finnes noen negative sider vedrørende hurtig bytte av gutter, utroskap, og ønsket om å avvise nåværende for sin egen lykkes skyld.

Det er jo ikke noe galt i at vi er alle slike det vil si menneskelige, men vi må få lov til å snakke om det uten å bli hundset med og latterliggjort hele tiden.

Idag har kvinner et behov for å kunne oppføre seg horete uten å tåle snakk om de negative konsekvense av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må ha noen definisjoner i orden. Alle oss har et begrep om hva vi oppfatter som horete.

Jeg har selv oppført meg horete mange ganger selv jeg. ligget med jenter bare for min egen selvbekreftelses skyld. Det har jo de fleste av oss gjort. forskjellen er bare at kvinner ikke liker å snakke om det. De liker kun å belyse de positive sidene ved å sjonglere på masse gutter, mens transmogrifier og meg prøver så hardt vi kan å påpeke at det finnes noen negative sider vedrørende hurtig bytte av gutter, utroskap, og ønsket om å avvise nåværende for sin egen lykkes skyld.

Det er jo ikke noe galt i at vi er alle slike det vil si menneskelige, men vi må få lov til å snakke om det uten å bli hundset med og latterliggjort hele tiden.

Idag har kvinner et behov for å kunne oppføre seg horete uten å tåle snakk om de negative konsekvense av dette.

Hvordan kan du legge dette frem som rene fakta?

Kanskje det bare er spesielt mye av slike tendenser i din omgangskrets, eller kanskje det er slik at du ikke får være med på jentesnakk og går glipp av en del snakk jenter i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjest8_*

Herregud da, kan vi ikke bare bli enige om en ting, og det er at menn og kvinner er like når det kommer til å være horete, ønske bekreftelse, like sex, sette pris på partneren sin, og sette pris på sex i singeltilværelsen.

Sånn generelt sett!! Noen er verre enn andre, og noen hadde vært myyye verre enn det de egentlig er, hadde de fått muligheten til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden er et godt forum for å finne ut hvordan kvinner tenker og hvordan de årsaksforklarer ting for seg selv. Hvordan damer rettferdiggjør sine handlinger kan vi lese på kvinneguiden.

Dere er jo her, og dere opplyser meg, føler at jeg lærer mye av mentaliteten til kvinner ved å være på forumet, samtidig som jeg begynner å forstå hvorfor kvinner gjør som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du definere utroskap? For jeg forstår ikke hva du legge i ordet.

Slik jeg ser det, så kan det ikke defineres som utroskap med mindre man har noen man kan være utro imot. Dersom man er singel, så har man ikke det. Du kan ikke komme og si at kvinner skal ha ansvaret for følelsene til en mann som har sagt i full ærlighet at han synes det er helt greit at det kun er snakk om sex og at man går hvert til sitt dagen derpå.

Dersom man involverer seg i et forhold, enten det kun er et elskerforhold eller et kjæresteforhold (og nå snakker jeg ikke om giftemål, det er ikke en del av diskusjonen), så betyr det at man aksepterer risikoen for at man kan bli såret. Det er prisen man betaler for å involvere seg med andre mennesker, uansett hvilket nivå man involverer seg på. Da må man akseptere at det kan komme en dag hvor den man er glad i ikke lenger gjengjelder følelsene. Man kan ikke sitte og forvente at den personen skal bli i et forhold med en person de ikke har følelser for bare fo å unngå å såre denne personen. Det er ikke rettferdig for noen av partene. Da er det bedre at den ene personen blir såret, men også har muligheten til å gå videre med livet sitt og akseptere at livet har gitt dem en ny erfaring de kan vokse og utvikle seg ifra.

Det nytter ikke å sitte å tviholde på noen som ikke føler det samme tilbake. Det er klart at det sårer dersom denne personen går videre med livet, men da må man være vis nok til å lære å gi slipp istedet for å legge skylden på den som gjorde det slutt. Iblandt vokser mennesker ifra hverandre. Det er ingen sin skyld.

Men det er klart at hvis det gjør livet lettere å leve om man kaller kvinnen som gjør begge en tjeneste og drar for ei billig hore, så får man vel gjøre det, da. Personlig mener jeg det hadde vært mer intelligent og voksent gjort å akseptere at ting ikke lenger ville fungert når følelsene bare går en vei, gi slipp og gå videre med livet, en erfaring rikere.

Endret av Beast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, kan vi ikke bare bli enige om en ting, og det er at menn og kvinner er like når det kommer til å være horete, ønske bekreftelse, like sex, sette pris på partneren sin, og sette pris på sex i singeltilværelsen.

Sånn generelt sett!! Noen er verre enn andre, og noen hadde vært myyye verre enn det de egentlig er, hadde de fått muligheten til det!

Dette skriver jeg helt klart under på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere ikke selv at dere ødelegger menneskeliv med den forvaklede synet dere har på deres seksualpartnere og andre mannlige bekjentskaper?

Om det ikke spilles forsvarlig kan det lett skje, ja. Men om både han og hun har forstått på forhånd at ingen følelser er involvert, hvor er skaden da?

Og du mener vel ikke at det typisk er menn som er ofre av hjertesorg pga. tilfeldig sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du snakker hele tiden ut ifra din definisjon, og forventer at alle skal følge på.

Jeg har selv oppført meg horete mange ganger selv jeg. ligget med jenter bare for min egen selvbekreftelses skyld. Det har jo de fleste av oss gjort. forskjellen er bare at kvinner ikke liker å snakke om det. De liker kun å belyse de positive sidene ved å sjonglere på masse gutter

Min erfaring er at både gutter og jenter som har tilfeldig sex er åpne om det. De som skammer seg over å ha tilfeldig sex har det som regel ikke.

mens transmogrifier og meg prøver så hardt vi kan å påpeke at det finnes noen negative sider vedrørende hurtig bytte av gutter, utroskap, og ønsket om å avvise nåværende for sin egen lykkes skyld.

Men herregud da, menneske, vi driver ikke og filosoferer over mulige konsekvenser av tilfeldig sex i denne tråden. Denne tråden handler om begrepet "hore". Risikoen ved tilfeldige/hyppige partnere er både et viktig og interessant spørsmål, men det er ikke det vi diskuterer her.

Ja jøss, men da må du være forsiktig med å kalle folk for horer. Si meg, hvorfor skal noen innrømme at de er horer fordi deres oppførsel matcher din definisjon av horer? Medmindre de deler din definisjon har de jo ingen grunn til å kalle seg horer.

Tullball. Det er mange tråder her på KG om nettopp det, og mange konstruktive tråder, fordi man ikke slenger ladde ord og uttrykk om seg. Det er dessuten fullstendig off-topic fra det vi diskuterer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...