Gjest Gorgonzola Skrevet 17. juli 2008 #21 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Beast. Inntil 1972 var det straffbart i norge å ha sex med andre mennesker enn ektefellen sin. Da ble "hor" definert som å ha seg kjønnslig omgang uten å være gift. Jeg synes det er greit. Det er ihvertfall slik jeg ønsker det. Jeg ønsker ikke å måtte gifte meg med en person bare fordi jeg vil ha sex med det mennesket. Ergo utøver jeg hor. Det gjør dere også, men forskjellen mellom meg og dere er at dere benekter på handlingene dere selv oppmuntrer til. Forstår du hva jeg mener nå beast, eller skal du fremdeles gå rundt å forakte horer, nekte på at du selv oppfører deg horete, og faktisk si at du fordømmer kvinner som horer seg. Jeg er glad i jenter som horer seg jeg, det viser at dem har lyster. Kvinner som nekter på seg selv er jeg desto mindre glad i. Waco - din superkverulant, ta deg sammen. Ikke la ordspillet og forsøk på definisjoner prege debatten, konsentrer deg om innhold og budskap. Hore er et særdeles belastet ord, det vet du like godt som meg. I dag er ordet mest forbundet med å selge kroppen sin, noe som på mange måter ikke har veldig mye med seksualitet, lyst og frivillghet å gjøre. Jada, det finnes enkelte solskinnshistorier om den lykkelige hora, her som ellers i samfunnet er det viktig å ha noen positive knagger å henge begrepet/tilstanden på som slik sett kan forsvare hvorfor enkelte gjør sånn og slik. I tillegg er hore et av de mest benyttede skjellsord, på jenter vel og merke. Joda, noen gutter blir også kalt det, jeg vet det, men poenget mitt er at hore er et belastet ord, først og fremst for jenter. Det du snakker derimot, slik jeg oppfatter det, er ikke hor men valgfrihet. Noe ganske annet spør du meg. Endret 17. juli 2008 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #22 Del Skrevet 17. juli 2008 Jenter som ikke ligger rundt er mer attraktive, fordi da vet de å si nei. Vi vet alle at dere kan bare knipse fingrene så får dere hva dere vil, men det som tenner meg er en jente som kan si nei, og ikke må ha sex med de hun møter. Det er en viktig kvalitet for meg, og det er svært uattraktivt å være sammen med en jente som har barn før meg, eller har alt for mange ex-er og ONS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #23 Del Skrevet 17. juli 2008 Dere må ikke blande sammen ordene det å være en hore, og å drive hor. 2 helt forskjellige ting.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 17. juli 2008 #24 Del Skrevet 17. juli 2008 Dere må ikke blande sammen ordene det å være en hore, og å drive hor. 2 helt forskjellige ting.- Nettopp! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 17. juli 2008 #25 Del Skrevet 17. juli 2008 Jenter som ikke ligger rundt er mer attraktive, fordi da vet de å si nei. Vi vet alle at dere kan bare knipse fingrene så får dere hva dere vil, men det som tenner meg er en jente som kan si nei, og ikke må ha sex med de hun møter. Det er en viktig kvalitet for meg, og det er svært uattraktivt å være sammen med en jente som har barn før meg, eller har alt for mange ex-er og ONS. Hva med menn som ligger rundt da? Hva om mannen har barn fra før, og har mange x er og flere ONS?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juli 2008 #26 Del Skrevet 17. juli 2008 Waco - din superkverulant, ta deg sammen. Gorgonzola, jeg hadde håpet du var en mann som faktisk forsto hva jeg egentlig snakker om. Hvorfor er hore et så belastet ord? Hvorfor er det sånn idag at kvinner enda ikke tør stå frem eller innrømme at de er som menn, det vil si, er utro, ligger rundt, sårer mange mennesker med den oppførselen, og ja, - det blir kalt horeri i alle andre land, - og det er også de assosiasjoner vi velger å kalle andre. Selv om mange jenter årsaksforklarer for seg selv slik som beast for eksempel, "jada vi har nemlig en avtale vi, at selv om jeg ligger med en ny en så er ikke det utroskap". Og akkurat som hun har klare avtaleinngåelser når hun har "fremmeds manns natt" i fylla. Man må vel innrømme for seg selv at det ikke er et ubetinget gode å ligge med så mange som mulige? At det kanskje er uønsket atferd, for ettersom man blir eldre så skjønner man litt mer at alle de handlingene man begår i løpet av et liv blir summert opp til den personligheten man har idag? Nå er jeg over tredve, ja da føler jeg for å si i fra at idag har vi kommet så langt at vi kan fortelle om de negative aspektene til å ikke ha noen følelsesmessige tilknyttninger til dem man hengir seg med. Jeg lider av mitt forbruk av mennesker i mine tidlige tyveårene, er jeg hyklersk når jeg bare prøver å opplyse yngre mennesker om følgene av sine valg? blir ikke overdren trang til bekreftelse fra ukjente skadelig i det lange løp? No way at en mann faktisk synes det er greit at en jente han har hatt sex med tidligere avviser mannen til fordel for en ny en. For det er faktisk det beast forteller. Og jeg kjenner jeg blir så provosert. Værste jeg vet er at når en ungjente som beast klarer å irritere en voksen mann som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juli 2008 #27 Del Skrevet 17. juli 2008 Hva med menn som ligger rundt da? Hva om mannen har barn fra før, og har mange x er og flere ONS?????? Nei jeg vet ikke jeg. Hva føler du ulva om menn som er attraktive, players, vet hvordan de skal få en kvinne til sengs, vet hva han driver med, velger deg av femti andre kvinner, flørter korrekt og er ettertraktet av masse andre kvinnfolk. eller vil du heller ha han usikre gutten, han som er jomfru fordi han er så skjev i ansiktet, mannen som stammer og ikke tør ha blikk-kontakt, mobbeofferet fra barneskolen som har ingen venner bortsett fra liksomvennene sine, har aldri ligget med en kvinne tidligere, langt mindre hatt intime samtaler, er sær og er rar, og er sistevalget til alle andre damer i verden. Ja ulva, hvem mann ville du valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 17. juli 2008 #28 Del Skrevet 17. juli 2008 Waco - din superkverulant, ta deg sammen. Ikke la ordspillet og forsøk på definisjoner prege debatten, konsentrer deg om innhold og budskap. Hore er et særdeles belastet ord, det vet du like godt som meg. I dag er ordet mest forbundet med å selge kroppen sin, noe som på mange måter ikke har veldig mye med seksualitet, lyst og frivillghet å gjøre. Jada, det finnes enkelte solskinnshistorier om den lykkelige hora, her som ellers i samfunnet er det viktig å ha noen positive knagger å henge begrepet/tilstanden på som slik sett kan forsvare hvorfor enkelte gjør sånn og slik. I tillegg er hore et av de mest benyttede skjellsord, på jenter vel og merke. Joda, noen gutter blir også kalt det, jeg vet det, men poenget mitt er at hore er et belastet ord, først og fremst for jenter. Det du snakker derimot, slik jeg oppfatter det, er ikke hor men valgfrihet. Noe ganske annet spør du meg. Ostemannen- det er godt mulig Waco kverulerer, og for alt jeg vet er det mulig han gjør det fordi han syns det er gøy. Men om du går på sak og ikke person, så er det ikke til å komme unna at Waco har en kjerne i sannhet i det han sier, hadde han ikke hatt det, hadde han ikke klart å hisse opp kvinner så ofte. Det er ingen mennesker som liker å bli avslørt som hyklerske, og det er ingen mennesker som er så hyklerske som kvinner. Du har kvinner som ønsker frihet til å drive hor, og du har kvinner som fordømmer menn og kvinner som driver hor, så fort du har penger inne i bildet. Disse to holdningen ofte i en og samme kvinne. Det er kanskje litt pussig at kvinner både omfavner seksuell promiskuøsitet, men fordømmer tilsvarende oppførsel når penger er involvert, OG tillegger onde menn all skyld. Forskjellen på å drive hor og å være hore var nok ikke ansett som vesentlig tidligere, det var det seksuelle en la vekt på, ikke avtalen mellom de som hadde slike forhold, enten det var snakk om penger eller ei. Det ser du jo av navnet. Når kvinner da vil ha seg frabedt å bli kalt horer, så skyldes det grunnleggende kvinners hyklerske natur, for å distansere seg fra prostitusjon, later de som om det er pengene som er det kritikkverdige. Men tidligere betød ikke det å være billig at en tok for lite betalt for fitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 17. juli 2008 #29 Del Skrevet 17. juli 2008 Nei jeg vet ikke jeg. Hva føler du ulva om menn som er attraktive, players, vet hvordan de skal få en kvinne til sengs, vet hva han driver med, velger deg av femti andre kvinner, flørter korrekt og er ettertraktet av masse andre kvinnfolk. eller vil du heller ha han usikre gutten, han som er jomfru fordi han er så skjev i ansiktet, mannen som stammer og ikke tør ha blikk-kontakt, mobbeofferet fra barneskolen som har ingen venner bortsett fra liksomvennene sine, har aldri ligget med en kvinne tidligere, langt mindre hatt intime samtaler, er sær og er rar, og er sistevalget til alle andre damer i verden. Nå var riktignok dette spørsmålet rettet til Ulva, men jeg fikk lyst til å si noe om saken. En god del damer velger å ha onser med players fordi de vet at playere er ute etter kun en ting og at en derfor ikke ender opp med å såre noen som legger mye i slikt. Synd å si det, men mange mannlige playere blir brukt, fordi damene vet at de er "lette på tråden" og ikke legger så mye i det. Siden playeren er en player, er det ofte at han ikke er helt klar over at andre bruker ham like mye som han bruker andre. I tillegg får de ofte litt dårlig selvtillitt, for menn kan nemlig også føle at de er litt vel billige. Jeg har en venn som måtte være en av de største playerne i distriktet her jeg bor for et par år tilbake (vi er faktisk bare venner), en gang vi satt og snakket om forskjellige ting (han var småfull og litt deppa) sa han følgende: Ja,ja.. jeg vet at jeg er et ludder men jeg har lyst på dame og familie jeg også.. - han var faktisk ganske nedfor og snakket om at han ikke følte seg god nok til at ordentlige damer ville satse på ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 17. juli 2008 #30 Del Skrevet 17. juli 2008 Nei jeg vet ikke jeg. Hva føler du ulva om menn som er attraktive, players, vet hvordan de skal få en kvinne til sengs, vet hva han driver med, velger deg av femti andre kvinner, flørter korrekt og er ettertraktet av masse andre kvinnfolk. eller vil du heller ha han usikre gutten, han som er jomfru fordi han er så skjev i ansiktet, mannen som stammer og ikke tør ha blikk-kontakt, mobbeofferet fra barneskolen som har ingen venner bortsett fra liksomvennene sine, har aldri ligget med en kvinne tidligere, langt mindre hatt intime samtaler, er sær og er rar, og er sistevalget til alle andre damer i verden. Ja ulva, hvem mann ville du valgt? Tror jeg ville valgt en mellomting jeg, for de finnes vet du Og jeg har valgt en mellomting og har vært lykkelig forelsket i han i snart 11 år nå Stilte spørsmålet fordi så mange dømmer en kvinne som har mange partnere, mens svært få dømmer menn. Og det forundrer meg ettersom vi lever i våre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juli 2008 #31 Del Skrevet 17. juli 2008 Du har kvinner som ønsker frihet til å drive hor, og du har kvinner som fordømmer menn og kvinner som driver hor, så fort du har penger inne i bildet. Disse to holdningen ofte i en og samme kvinne. Det er kanskje litt pussig at kvinner både omfavner seksuell promiskuøsitet, men fordømmer tilsvarende oppførsel når penger er involvert, OG tillegger onde menn all skyld. Transogrifier, meget bra oppsummert. Her har vi liksom kjernen i problemstillingen, det hykleriet kvinner flest har. Den trenden det er i samfunnet å være "hore" er ikke et ubetinget gode selv om de aller aller fleste kvinner føler det. Men kan vi skylde på kvinnene er spørsmålet filosofene har stilt seg selv i århundrer? Kan vi si at kvinner er produkter av den frie vilje, eller har de den samme trang til å forakte som de har til å være kåte? Det de fleste kvinner på forumet glemmer å fortelle er at de også setter sport i å avvise en gutt. Og det særlig en dem har ligget med tidligere. Det ligger nederlag i å være overbærende mot en mann, og hvorfor skal ikke kvinnene kunne bytte så mye og så ofte de vil? Helst uten videre grublerier eller ettertanke? Akkurat som banditten rettferdiggjør kvinnene sine handlinger, de setter ord på dem, utroskapen i syden var bare et "eventyr", jobbaffæren var ikke seksuelt, - det var kollegialt. Slik årsaksforklarer kvinnene sin samvittighet, "neeei du skjønner, jeg har alt på det rene jeg, det å såre mennesker er en del av tilværelsen skjønner du". Og hver gang noen tør spørre eller stille et spørsmål vedrørende denne selvmotsigelsen med det å oppføre seg som en hore og samtidig benekte på at det finnes horer "idag, og ikke 1972" som så flåsete kvinnene bemerket det. Du skjønner det waco atte idag så sier vi ikke "horer" om kvinner som ligger rundt, "horer" er et skjellsord skjønner du. At det er nedsettende at vi horer rundt det skal ikke snakes om, det er tabu det skjønner du waco, idag heter det sex & the city, og det er de som former hjernene våre så vi er heeeelt uten skyld vi waco. Trist og leit og se at kvinner ikke har den samme selvinnsikten for da får de aldri den respekten de føler de ettermangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juli 2008 #32 Del Skrevet 17. juli 2008 Stilte spørsmålet fordi så mange dømmer en kvinne som har mange partnere, mens svært få dømmer menn. Og det forundrer meg ettersom vi lever i våre dager. ulva, forstår du enda ikke at menn som har mange partnere har det fordi de er ettertraktede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 17. juli 2008 #33 Del Skrevet 17. juli 2008 ulva, forstår du enda ikke at menn som har mange partnere har det fordi de er ettertraktede? Skjønte det nå Waco Og en ting til: Enig med henne som sier du er en kverulant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 17. juli 2008 #34 Del Skrevet 17. juli 2008 Stilte spørsmålet fordi så mange dømmer en kvinne som har mange partnere, mens svært få dømmer menn. Og det forundrer meg ettersom vi lever i våre dager. Det er kanskje fordi det er en litt større prestasjon å sjarmere en kvinne, være interessant og spennende nok, mens alt kvinner trenger å gjøre stort sett, er å ikke se helt forjævlig ut, og sprike med beina. Det er faktisk så enkelt. Det er derfor gutter respekterer menn som har seg med kvinner- til en viss grad, mens det ikke står noe respekt av prestasjonen å ha seg med x antall kåte menn. Du finner alltids en eller annen desperat og full gutt som kan leke med deg, om du er villig. Betyr det at det er galt å være hore? Nja, nei, ikke nødvendigvis. Men det er litt usmakelig å ha 250 sexpartnere innen du er 22, og så klage på nerdete gutter som har betalt for å få debutere en gang i livet sitt. Hvis en mann som har måttet betale for å få seg noe, er en kynisk jævel som så på kvinnen som et bruksobjekt, hva så dere på de 250 playerne som da? Potensielle livsledsagere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 17. juli 2008 #35 Del Skrevet 17. juli 2008 ulva, forstår du enda ikke at menn som har mange partnere har det fordi de er ettertraktede? Så ifølge deg: Kvinner som har mange partnere har det fordi de ikke kan holde bena samlet. Menn som har mange partnere har det fordi de er ettertraktet. For noe hyklersk tøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 17. juli 2008 #36 Del Skrevet 17. juli 2008 Jenter som ikke ligger rundt er mer attraktive, fordi da vet de å si nei. Vi vet alle at dere kan bare knipse fingrene så får dere hva dere vil, men det som tenner meg er en jente som kan si nei, og ikke må ha sex med de hun møter. Det er en viktig kvalitet for meg, og det er svært uattraktivt å være sammen med en jente som har barn før meg, eller har alt for mange ex-er og ONS. Om det bare er å knipse med fingrene for kvinner, hva sier dette om mannen, da? Han må jo være som en hund som jokker på alt han ser. Og da har ikke hunden noen rett til å dømme noen som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 17. juli 2008 #37 Del Skrevet 17. juli 2008 Om det bare er å knipse med fingrene for kvinner, hva sier dette om mannen, da? Han må jo være som en hund som jokker på alt han ser. Og da har ikke hunden noen rett til å dømme noen som helst. Hva er argumentasjonen her? Fordi menn er kåte, så kan ikke menn få lov til å påpeke at kvinner er dobbeltmoralske vesener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 17. juli 2008 #38 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hva er argumentasjonen her? Fordi menn er kåte, så kan ikke menn få lov til å påpeke at kvinner er dobbeltmoralske vesener? Hva slags dobbeltmoral? Den eneste dobbeltmoralen jeg ser her kommer fra et konservativt MANNLIG perspektiv, et perspektiv selv jeg som mann finner totalt usmakelig, og som er utgått på dato for lenge siden. "VI har lov, men ikke DE". Hva slags dobbeltmoral er det du mener jentene har her? Og bare så det er sagt: den som dømmer andre for ting han gjør selv er en hykler. Endret 17. juli 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 17. juli 2008 #39 Del Skrevet 17. juli 2008 For det er faktisk det beast forteller. Nei, det er det så absolutt ikke. Nå legger du ord i min munn og handlinger til min person som er direkte usanne. Kan du vennligst slutte å ta vreden av ditt tilsynelatende sårede ego utover meg? Det virker som du har opplevd å bli skikkelig såret og prøver å få meg til å bli den kvinne som såret deg, slik at du kan gi meg huden full. Beklager, jeg er ikke den kvinnen. Det jeg sa var at dersom jeg er i et forhold der man tar det for gitt at man er fullstendige monogame (dvs man er kjærester), så er jeg fullstendig trofast og har ikke sex med noen andre enn denne personen. Jeg går ikke på fylla og puler andre. (Faktisk så drikker jeg svært lite og sjeldent.) Dersom jeg er i et elskerforhold (noe jeg kun inngår dersom det er utenfor enhver tvil at vi begge vet at det kun er sex), så er jeg også monogam. Som regel har elskerforholdet avsluttet før en får følelser for den andre og vi fremdeles kan skilles som venner. Da har vi begge vært enige om at forholdet er over og vi ikke har noen følelsesmessige eller seksuelle forpliktelser til hverandre. Jeg har aldri gått inn for å såre noen, og jeg har aldri hatt sex med noen med den intensjonen. Det er klart at iblandt så vil mennesker bli såret, men man kan legge ansvaret for dette over på noen som har avsluttet et forhold og etter en tid gått videre med livet. Eller mener du at jeg er utro nå fordi jeg gjorde det slutt med eksen min (som hold på å ødelegge meg og jeg derfor så meg nødt til å si farvel til) og så, tre måneder senere ble forelsket i en ny mann og nå er sammen med ham? I såfall er du rimelig skrudd og da er det lite poeng i å diskutere videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 17. juli 2008 #40 Del Skrevet 17. juli 2008 Hva slags dobbeltmoral? Den eneste dobbeltmoralen jeg ser her kommer fra et konservativt MANNLIG perspektiv, et perspektiv selv jeg som mann finner totalt usmakelig, og som er utgått på dato for lenge siden. "VI har lov, men ikke DE". Hva slags dobbeltmoral er det du mener jentene har her? Kjære vene, det er da ingen som skal ta fra deg retten til å pule rundt, kaste deg i kasjotten for at du stapper pølse med dressing inn i munnen din, under feminismens fane, det er bare noen av oss som stiller spm ved hvorvidt det er en stor prestasjon eller ei. For menn er det en prestasjon, litt avhengig av om en får med seg en flott kvinne hjem, eller fjortisjenter i grøftefyll-tilstand rett før stengetid. Det begynner å bli mange av dem. I tillegg, så er det mulig å stille seg spm hvorvidt slik oppførsel tilsvarer at dere blir gode livsledsagere. Om du bare vil drive hor, så er det jo ikkeno problem, go ahead. Hva gjelder kvinners dobbeltmoral, så er den beskrevet ganske detaljert i tråden her, men at du ikke ønsker å forstå, er vel ikke akkurat noen stor bombe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå