Gå til innhold

Horing vs utroskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At DU mener det er hor ifølge din religion å ha sex uten å involvere følelser er din sak, men du er nødt til å forstå at ikke alle i verden er kristne og mener det samme som deg. For meg som paganist finnes ikke utrykket "hor", og det er du bare nødt til å akseptere.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beast, hvis du ikke er kristen og ikke bryr deg om at du kan ligge med hvem du vil, - hvorfor er det så galt å bli kalt hore da da?

Det er jo det dere vil, dere ønsker jo å ligge med hvem dere vil uten følelser involvert.

Jeg er også en hore jeg, jeg har ligget med mange damer uten å ha noen følelsesmessige tilknyttninger til dem, men forskjellen mellom meg og dere, - er at jeg innrømmer at jeg kan være litt horete av og til.

Dere nekter på dere selv, dere er selvfornektere, dere vil gjerne ligge med masse ukjente og fremmede menn, men nekter samtidig på at det er horete!!!!???

Stakkars manglende selvinnsikt sier nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Beast, hvis du ikke er kristen og ikke bryr deg om at du kan ligge med hvem du vil, - hvorfor er det så galt å bli kalt hore da da?

Det er jo det dere vil, dere ønsker jo å ligge med hvem dere vil uten følelser involvert.

Jeg er også en hore jeg, jeg har ligget med mange damer uten å ha noen følelsesmessige tilknyttninger til dem, men forskjellen mellom meg og dere, - er at jeg innrømmer at jeg kan være litt horete av og til.

Dere nekter på dere selv, dere er selvfornektere, dere vil gjerne ligge med masse ukjente og fremmede menn, men nekter samtidig på at det er horete!!!!???

SIGNERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi "hore" er et fordømmende og moraliserende ord. Når jeg ikke ser noen grunn til å fordømme det å ha sex, enten det er med en fast partner eller det er en ons eller en pulevenn, og heller ikke mener det er umoralskt, så blir det dermed feil å kalle det "hor".

Endret av Beast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beast, skjønner du ingenting? Er det sånn at ordet "hor" ikke eksisterer i ditt vokalebur????

Er ordet "hore" noe jeg har funnet opp? Finnes det ikke? eksistererer det ikke?

en mann som stjeler fra meg, er han en tyv selv om han blånekter på det?

en kvinne som ligger med mange forskjellige fremmede menn uten følelser eller mer tilknyttning, er hun altså ikke en hore fordi hun sier det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så fordømmende å være hore???

Er ikke det frihet da?

Er ikke det å være hore akkurat den ultimate drømmen til jenter på forumet her?

Er det ikke det dere vil da?

Jeg vil ihvertfall hva friheten til å være hore når det passer meg, ønsker ikke dere også det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er et skjellsord. "Hore" er ikke noe bibelsk ord, men finnes i språket vårt uavhengig av religiøs tilhørighet. Og det betyr IKKE å ha "sex uten følelser". Bare fordi det er det DU mener med "hor", betyr ikke det at det er slik alle definerer ordet.

Men hva i alle dager har det med hor å gjøre? Å drive hor er enten å selge eller kjøpe sex. I Bibelen mener man som regel utroskap. Men uansett: hvordan Bibelen definerer ordet er da revnende likegyldig. Ingen tenker på Bibelen når de kaller noen "hore", medmindre de er kristne fundamentalister.

Nei, forskjellen mellom deg og andre er at du bruker ordet "hore" annerledes.

Ja, om de ikke ligger med hvem som helst, og om de ikke tar betalt for det, skjønner jeg ikke hvorfor de skal si de er noe de ikke er.

Skal kjøpe en ordbok til deg til Jul, jeg.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart ordet eksisterer, men det mister sin betydning dersom man tar det ut av sin sammenheng, dvs kristen (eventuellt muslimsk) moral.

Akkurat som at ordet "tyranid" er navnet på en rase i en fiskjonell spillverden og har betydning der, blir det meningsløst dersom det taes ut av denne settingen.

Edit: *peke på innlegget til K.A.

Endret av Beast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAAAA

Hva er galt med å være hore når man ønsker å ligge med mange ukjente og fremmede menn uten noe annet begrunnelse enn sex?

når jeg forteller at jeg også kan være litt horete av og til, hvorfor skal det liksom være annerledes enn når dere er horete?

Og hvorfor forakter dere horer så fælt?

ønsker dere ikke at kvinner skal ha den samme retten til å hore rundt som gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beast.

Inntil 1972 var det straffbart i norge å ha sex med andre mennesker enn ektefellen sin. Da ble "hor" definert som å ha seg kjønnslig omgang uten å være gift.

Jeg synes det er greit. Det er ihvertfall slik jeg ønsker det. Jeg ønsker ikke å måtte gifte meg med en person bare fordi jeg vil ha sex med det mennesket.

Ergo utøver jeg hor.

Det gjør dere også, men forskjellen mellom meg og dere er at dere benekter på handlingene dere selv oppmuntrer til.

Forstår du hva jeg mener nå beast, eller skal du fremdeles gå rundt å forakte horer, nekte på at du selv oppfører deg horete, og faktisk si at du fordømmer kvinner som horer seg.

Jeg er glad i jenter som horer seg jeg, det viser at dem har lyster.

Kvinner som nekter på seg selv er jeg desto mindre glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
KAAAA

Hva er galt med å være hore når man ønsker å ligge med mange ukjente og fremmede menn uten noe annet begrunnelse enn sex?

når jeg forteller at jeg også kan være litt horete av og til, hvorfor skal det liksom være annerledes enn når dere er horete?

ønsker dere ikke at kvinner skal ha den samme retten til å hore rundt som gutter?

Hei Waco!

Definisjonene dine er helt på bærtur.

Problemer med det norske språket, eller?

Problemer med moderne holdninger?

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KAAAA

Ingenting er galt med å være hore om det er det man vil. Men det å ligge med folk uten følelsesmessige tilknytninger, det er det ikke mange som vil definere som horeri.

Hvem er det som er horete, da? Du bruker jo bare din egen særegne definisjon, hvorfor tror du at din definisjon er universell?

Forakter ikke horer i det hele tatt, jeg. Synes synd på dem, om de blir tvunget ut i prostitusjon enten av en hallik eller for å penger til dop. Men forakt? Nei, det har jeg overhodet ikke.

Selvfølgelig, og også den samme retten til å ha tilfeldig sex som gutter. Og naturligvis den samme retten til å ha tilfeldig sex uten at konservative skal kalle dem "hore".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever ikke i 1972, og ord forandrer mening, ikke minst forandrer menneskets oppfatning av verden og moral seg. Det er ikke så lenge siden homofili ble kalt en "parafili", men nå er det ansett som en legning. Ting forandrer seg.

Dersom du definerer det å ha sex utenfor ekteskap som "hor", værsågod, men respekter at jeg ikke har samme syn og definisjonene på det som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest truth-speaker
Vi lever ikke i 1972, og ord forandrer mening, ikke minst forandrer menneskets oppfatning av verden og moral seg. Det er ikke så lenge siden homofili ble kalt en "parafili", men nå er det ansett som en legning. Ting forandrer seg.

Du kan kalle det hva du vil, men om en kaller hor for ZASTyMFGDT, så forandrer det ikke på innholdet, dvs at jenter har en praksis som var forbudt i 1972. Så når jenter horer rundt, så vil dere kvitte dere med ordet hor, fordi de negative konnotasjonene er gjenværende, selv om innstillingen til adferden hor har forandret seg. Jenter er ikke "horer," men de driver hor, selv om det ikke sees på som negativt.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man, etter bibelsk/kristen definisjon "driver hor" er en ting. Det er en tydelig definisjon, og jeg kan fint gå med på at det jeg har gjort i min fortid sikkert ville kunne kategoriseres som "hor" av kristne (selv om jeg som paganist ikke ser at det er noe umoralsk ved det, ettersom det ikke er en del av mitt livssyn å fordømme seksuell frihet). Å bli kalt ei hore er derimot noe helt annet. Hva "utro" gjelder, så er jeg av den oppfatning at for å være utro må man ha noen å være utro imot, og derfor kan man ikke kategorisere det som å være utro dersom man ikke har inngått noen forpliktelser med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at se at alle de som slenger dritt ikke engang har turt å stå frem med sine antikvariske meninger som registrerte brukere.

For min del kan jeg ikke huske å ha fått "musa [...] kjørt hver eneste dag med mange menn". Jeg har kanskje hatt en del sexpartnere opp igjennom årene, men de har vært vær for seg, og det er slettes ikke alle som var menn. ;)

Jeg føler ikke noe behov for å rettferdiggjøre det ovenfor meg selv, men jeg ser like lite grunnlag for at jeg skal kalles "hore" som for at jeg skal kalles en bil. Jeg selger ikke sex, og jeg kan ikke bevege meg i 80km/timen. Jeg ser også like lite grunn til å kategorisere mine sexvaner som "hor", som at jeg skulle kalle praktiseringen av min tro som "kjetteri", ettersom begge deler er kristne konsepter og jeg ikke er kristen.

For tiden har jeg uansett en kjæreste som jeg er trofast mot. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...