Gå til innhold

Å innbille seg ting

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har hørt om folk som har imaginære venner, eller som innbiller seg at de har kjæreste de går på date med osv. Tenkte da at det er jamen godt man ikke har det slik. Men så slo det meg, hvordan kan man egentlig vite at man ikke har det? Hvis man først innbiller seg noe så er det vel like virkelig for en selv som om det faktisk hadde skjedd? Og hva med alle bevisene man har på at ting er ekte? Kan jo hende man innbiller seg at det er flere folk på bildene man har, eller at det ligger masse tekstmeldinger på mobiltelefonen? Man kan spørre folk om de ser folkene på bildet, men hvordan kan man vite at ikke svaret er innbilning? Eller at de folkene man spør også er imaginære? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Du skal se at hele livet er en illusjon - kanskje litt sånn som i Matrix?

Har vært inne på tanken, ja! Det forklarer hvorfor overnaturlige ting kan skje også. Skal se det sitter en programmerer der ute og morer seg over hva kreasjonene hans finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har vært inne på tanken, ja! Det forklarer hvorfor overnaturlige ting kan skje også. Skal se det sitter en programmerer der ute og morer seg over hva kreasjonene hans finner på.

Da vil jeg svært gjerne ha en prat med den programmereren takk! Fyttikatta for en svart humor den fyren må ha, sånn som han har organisert livet mitt... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da vil jeg svært gjerne ha en prat med den programmereren takk! Fyttikatta for en svart humor den fyren må ha, sånn som han har organisert livet mitt... :kjefte:

Han ber deg sikkert bare ta en restart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert prøve et annet spill når du får game over. Kanskje du valgte dette selv før du trykket "play". Kanskje det forrige spillet var gørr kjedelig, og du ville ha noen flere utfordringer denne gangen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja, hva om faktisk hele livet er en illusjon... Egentlig så sitter du i ett polstret rom, og innbiller deg alt som skjer, eller at du ligger i koma på sykehus etter en kollisjon for noen år siden.

Men spiller det noen rolle? Slik det er, så er det ikke en ting du kan få gjort med det uansett... Om dette er en illusjon, så kan jeg ivartfall ikke klage føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem. Var det noe du ønsket å snakke med meg om?

-g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6. avdeling
Ja, hva om faktisk hele livet er en illusjon... Egentlig så sitter du i ett polstret rom, og innbiller deg alt som skjer, eller at du ligger i koma på sykehus etter en kollisjon for noen år siden.

Men spiller det noen rolle? Slik det er, så er det ikke en ting du kan få gjort med det uansett... Om dette er en illusjon, så kan jeg ivartfall ikke klage føler jeg...

Å ja, akkurat som jeg tar meg i å tenke noen ganger. Hvis det er sånn at jeg er innesperret og alt bare foregår inni hodet mitt, da har jeg det egentlig bra. Et rikt indre liv med en flott familie, hyggelig jobb og gode kolleger og venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest virvelvind

Dette tenkte jeg mye på da jeg var yngere (type 7-8 år) men jeg har funnet ut at ok, drøm eller ikke, jeg nyter hvert sekund^^

Endret av virvelvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Det har jeg tenkt på en del ganger også. Særlig med nye venner som mine gamle venner ikke har møtt. Hvordan kan jeg med sikkerhet vite at de ikke er bare er noen jeg finner opp i mitt eget hode?

Husker spesielt en gang jeg begynte å bli seriøst redd for at en ny fyr jeg hadde møtt ikke eksisterte. Jeg fant han ikke i telefonkataloget, ingen av mine venner møtte han og kunne da ikke gi meg noen bekreftelse på at han faktisk eksisterte. Han avlyste alltid kaffe avtaler i siste liten, men dukket heller opp hjemme hos meg på kvelden.

Tilslutt fant jeg ut at han var en idiot, enten om han eksisterte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...