Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

:vinke:

i går hadde vi besøk av min onkel og tante. Det var koselig for vi har ikke sett dem på lenge. :)

Ellers var jeg på jobb i går, og må si jeg blir forundret over alt kunder kan finne på å sprørre om. Var en fyr som spurte om skoene kom til å farge av på buksa hans. Hva pokker skal man svare til det? :klo: Er det noe jeg aldri har tenkt på så er det om skoene farger av på buksa mi. :fnise:

Fredag hadde jeg noen ufordragelige kvinnemennekser i kassa mi. De handlet mange ting, men alle tingene var på tilbud så de la ikke igjen så mange kroner. Den ene varen jeg slo inn gikk inn til 34,50. Da hisset de seg voldsomt opp!

"Den koster like mye som den forrige varen du slo inn."

"Vel, den går inn til 34,50."

"Det er feil. Den koster 24,50. Den er jo helt lik den forrige varen."

"Så dere mener at en rosa topp med mønster på er helt lik en enkel brun singlet?"

"Ja, de er helt lik. Det må du da klare å se."

Eeeh, nei, jeg ser ikke at de to varene som er helt forskellige er klin make...

"Jaja, drit i det da."

Jeg trodde de mente jeg ikke skulle endre prisen eller slå ut varen. Jeg legger den bak til de andre varene og sier totalsummen. De betaler, tar med seg varene og går.

Litt senere kommer de tilbake og er fly forbanna! "Vi skulle ikke ha denne her! Hvorfor slo du den inn? VI skulle ikke ha den siden den var så dyr." (Note to self, 34,50 er tydeligvis dyrt.)

Men pokker heller! Hvorfor tok dere den med dere om dere ikke skulle ha den da?

Ellers må jeg si jeg synes veldig synd på hun ene i biologiklassen min. Hun har fått eksamensdato før vi er ferdig med undervisningen, og før vi har hatt labkurs. Labkurset er obligatorisk, og uten det får man ikke gått opp til eksamen.

Eksamenskontoret er ikke villig til å flytte eksamenen hennes. For de er jo helt firkantet. :klaske:

Ei annen i klassen fortalte at hun hadde vært satt opp på to eksamner samtidig en gang. Dette var riktignok i Oslo, men de er like firkantet der.

Hun ringte dem og sa "Hei, jeg er satt opp på to eksamner samtidig."

"Det var dumt for deg.

"Ja, kan dere flytte den ene?"

"Nei, det kan vi ikke."

"Jeg kan jo ikke være to steder samtidig."

"Nei, det kan du ikke."

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What? Du forteller så masse ting som jeg stiller spørsmålstegn ved! Mennesker og byråkrati, ftw!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:helen: Mia

I morgen skal jeg treffe ei venninne på formiddagen, og deretter skal jeg på jobb. Vi har utvidet åpningstidene, slik at vi stenger klokka 18 på lørdager istedenfor klokka 16, slik vi gjorde tidligere. På den ene siden er det jo kjipt, men på den andre siden betyr det jo høyere lønn.:jepp: Dessuten så er jeg ganske sikker på at det finnes folk med verre arbeidstider enn meg. :opplyser:

Ellers har jeg bestemt meg for å skulke skolen på mandag. Jeg er sliten og lei, og trenger litt fri. Så det gjør jeg med god samvittighet. Vi skal ha en prøve, men den skal ikke leveres inn og vi får ikke karakter på den. Det jeg tenker da er at det er bedre å ta fri på mandag enn en annen dag. For den prøven kan jeg gjøre for meg selv hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

:hallo:

Ja, jeg har det jo fint da, men det skjer ikke så mye spennende her for tiden. Vant 500 kroner på flakslodd i dag! :strix:

Foreldrene mine er i Spania og jeg har huset for meg selv. Det er herlig! Oppdaterer mer når jeg har noe spennende å fortelle.

Hvordan går det med deg, MIa? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh, mulig jeg forveklser? Er ikke helt med i dag^^ Mener du skrev noe om en søt gutt i kassen din for ikke så lenge siden.. Tror det var i min dagbok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en søt jente i kassen min i dag :) Selv om jeg ikke kunne hjelpe hun fikk nå jeg et flott smil etterpå :) Alltid kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Ja, jeg har det jo fint da, men det skjer ikke så mye spennende her for tiden. Vant 500 kroner på flakslodd i dag! :strix:

Foreldrene mine er i Spania og jeg har huset for meg selv. Det er herlig! Oppdaterer mer når jeg har noe spennende å fortelle.

Hvordan går det med deg, MIa? :klemmer:

Høres herlig ut! :)

Her går det fint! Teller ned til tur. 7 uker i dag! :strix:

Har du gutter i kasser du da Kitten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flaxlodd, jeg vil også vinne! :)

Uansett, hyggelig å besøke boka di! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig at du stikker innom Yvonne. :klem:

SIden du er innom så kan jeg jo kanskje ta og oppdatere litt.

Denne uka har jeg hatt huset for meg selv, og det har vært helt fantastisk! Ikke at jeg har gjort så mye har lest til eksamen for det meste.

Ellers leker jeg med tanken på å forbedre spansken min i løpet av sommeren og å ta opp igjen russisken. Kan fremdeles lese det kyrilske alfabetet, men jeg har jo ingen anelse om hva jeg leser. Ja, og så må jeg passe på å få brukt fransken min. Hmm, det blir en travel sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres deilig ut å ha huset for seg selv. ;)

Høres artig ut å forbedre språk, jeg hadde også spansk på vgs og skulle gjerne tatt det opp igjen en gang. Russisk høres både spennende og vanskelig ut!

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut å ha huset for seg selv. ;)

Høres artig ut å forbedre språk, jeg hadde også spansk på vgs og skulle gjerne tatt det opp igjen en gang. Russisk høres både spennende og vanskelig ut!

På mange måter er russisk ganske enkelt. Ordene uttales slik de skrives i motsetning til f.eks i fransk hvor det er mange stumme bokstaver osv. I tillegg er det en god del ord på russisk som er de samme som på norsk. Ananas heter for eksempel ananas.

Har ei venninne i USA som opprinnelig er fra Ukraina og hun lærte meg det russiske alfabetet da jeg bodde der. Hun lærte meg mange ord og setninger også, men jeg husker nesten ingen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...