The Kitten Skrevet 26. november 2011 Forfatter #7401 Skrevet 26. november 2011 Calendrier de l'advent.
Kamikatze Skrevet 27. november 2011 #7404 Skrevet 27. november 2011 Noel de jour?' Pokker, er julejura også kommet nå?
The Kitten Skrevet 28. november 2011 Forfatter #7406 Skrevet 28. november 2011 Har alle hatt en fin helg? Det har forsåvidt jeg, men fikk litt triste nyheter. Hun ene i klassen skal slutte, og reiser hjem i morgen. Hun har slitt masse med hjemlengsel, og det å gå på universitet her. For et par uker før høstferien hadde vi en presentasjon av en artikkel, og hun fikk panikkanfall da det nærmet seg hennes tur. Hun var hjemme i høstferien, og da ble hun syk. Så da hun kom tilbake hit, har hun nesten ikke kommet på skolen. I tillegg til at hun fikk et nytt panikkanfall, som jeg ikke aner hva kom av. Skjønt det var helt sikkert en grunn til det. Lørdag kveld fikk jeg vite at hun har sluttet, og reiser hjem i morgen. Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. For hun vil ikke at alle skal komme og si "ha det" eller lage et stort oppstyr rundt det. Det bør jo respekteres, samtidig som at jeg vil vise at jeg bryr meg. I tillegg er det å dra på besøk, en fin unnskyldning til å ikke skrive oppgave.
mia83 Skrevet 28. november 2011 #7407 Skrevet 28. november 2011 Uff det var jo trist at det ikke fungerer for henne. Hun sliter vel litt med angst ettersom hun får slike anfall. Du er snill som bryr deg Kitten! Jeg ville besøkt henne i det stille jeg. Alene altså.
The Kitten Skrevet 28. november 2011 Forfatter #7408 Skrevet 28. november 2011 Jeg har vært en liten tur og ønsket henne lykke til. Hun gjør det som er riktig for henne, så selv om det er dumt at hun drar, er jeg glad om hun får det bedre.
Gjest Caitlin Skrevet 29. november 2011 #7411 Skrevet 29. november 2011 Når drar du hjem til jul da TK?
The Kitten Skrevet 29. november 2011 Forfatter #7412 Skrevet 29. november 2011 Jeg er har siste eksamen den 15. Så drar jeg til Norge den 17, men tenkte å ta en natt i Paris først. For jeg vil gjerne se Paris julepyntet. Forhåpentligvis har de pyntet det finere der. Her har de pyntet med neonblå lys, som blinker epileptisk.
Gjest Caitlin Skrevet 29. november 2011 #7413 Skrevet 29. november 2011 Kanskje du kunne ta bilde av julepyntet Paris til oss
The Kitten Skrevet 29. november 2011 Forfatter #7414 Skrevet 29. november 2011 Tja, det kan jeg jo sikkert klare å gjøre. Jeg er forresten veldig glad for at jeg ikke går på en fransk videregående. De har undervisning fra kl 08.00 - 18.00.
The Kitten Skrevet 29. november 2011 Forfatter #7416 Skrevet 29. november 2011 Jeg har lært noe nytt i dag: I Frankrike har de en lov som sier at universitetene ikke kan velge studentene sine. Så da lurer jeg på hvem som står for opptak, og hvordan det ville blitt om alle søker seg til samme universitet? Det var faktisk to elever som gikk til sak mot et universitet i Paris, fordi det spesialiserte seg på økonomi, og de kom ikke inn. Så lurer jeg på en ting til: Vi har en buddhistmunk på universitetet. Han går rundt i buddhisklærene sine (de har sikkert et eget navn, men jeg kan det ikke). Det er forsåvidt helt fint for meg at han gjør det, for jeg mener nå folk må gå i det de vil. Spørsmålet er bare om han egentlig har lov til det, ettersom det skal skilles mellom stat og religion her? Skjønt man kan jo spørre seg om buddhisme er en religion eller et livssyn?
mia83 Skrevet 29. november 2011 #7417 Skrevet 29. november 2011 ikke godt å si... Håper Paris er mer julepyntet like før jul enn det var da jeg var der med ei venninne fra 4.-7. des et år... Da var det ingenting da... bare en julebod i Champs Elysees eller noe sånt.. og litt lys i trærne.
The Kitten Skrevet 29. november 2011 Forfatter #7418 Skrevet 29. november 2011 ikke godt å si... Håper Paris er mer julepyntet like før jul enn det var da jeg var der med ei venninne fra 4.-7. des et år... Da var det ingenting da... bare en julebod i Champs Elysees eller noe sånt.. og litt lys i trærne. De begynner å pynte mye senere i Frankrike, og julegodt og slik kom jo ikke i butikken før midten av november.
mia83 Skrevet 29. november 2011 #7420 Skrevet 29. november 2011 Glad jeg ikke måtte gå så lenge på skole altså..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå