mia83 Skrevet 16. januar 2010 #3161 Del Skrevet 16. januar 2010 XL1 og rett i koppen, vi lik itj å bli narra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3162 Del Skrevet 16. januar 2010 rairai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3163 Del Skrevet 16. januar 2010 Forestillingen var kjempemorsom. Har dere hatt en fin kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3164 Del Skrevet 16. januar 2010 Så bra! Jeg syns Marit er kjempemorsom. Jeg har hatt en fin kveld, har sett Eric Pearl heale på direkten, og nå steker jeg vaffler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3165 Del Skrevet 16. januar 2010 Vafler høres kjempegodt ut. Jeg har drukket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3166 Del Skrevet 16. januar 2010 Vafflene smaker absolutt ingenting Hva kan jeg ha oppi røra som gir smak, som ikke er søtningsmiddel/sukker? :klø: Har allerede oppi kardemomme og kanel, and lots of it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3167 Del Skrevet 16. januar 2010 Vafflene smaker absolutt ingenting Hva kan jeg ha oppi røra som gir smak, som ikke er søtningsmiddel/sukker? :klø: Har allerede oppi kardemomme og kanel, and lots of it. Pepper! Du sa ingenting om at det skulle smake godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3168 Del Skrevet 16. januar 2010 Pepper! Du sa ingenting om at det skulle smake godt. Kanskje vaniljestang er noe jeg kunne ha brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 16. januar 2010 #3169 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvis det er minst fire store egg, så pøs på en overdose kardemomme i røra. Pluss en ts. vaniljesukker. Sukker bør du være forsiktig med, så det ikke dreper smaken av det andre. Reduser sukker til halve av oppskriften og prøv igjen. Jeg bruker bare ha i alt det tørre i bolla, røre litt rundt så det tørre blandes, ha i eggene - røre rundt og helle på melk og røre til det ser bra ut. Gjerne med fløte, og ikke spar på smør. Smør må være lunkent, men ellers er det bare å røre. Men ikke rør for lenge, straks du har en røre, er den ferdig. Ellers kan det bli seige vafler, sies det, men jeg har aldri smakt seige vafler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3170 Del Skrevet 16. januar 2010 Kanskje vaniljestang er noe jeg kunne ha brukt? Vaniljestang høres bra ut! Det må jo funke. Vi har kjøpt bær forresten, så nå kan jeg lage meg smoothie med bær til frokost i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3171 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvis det er minst fire store egg, så pøs på en overdose kardemomme i røra. Pluss en ts. vaniljesukker. Sukker bør du være forsiktig med, så det ikke dreper smaken av det andre. Reduser sukker til halve av oppskriften og prøv igjen. Jeg bruker bare ha i alt det tørre i bolla, røre litt rundt så det tørre blandes, ha i eggene - røre rundt og helle på melk og røre til det ser bra ut. Gjerne med fløte, og ikke spar på smør. Smør må være lunkent, men ellers er det bare å røre. Men ikke rør for lenge, straks du har en røre, er den ferdig. Ellers kan det bli seige vafler, sies det, men jeg har aldri smakt seige vafler... Bruker ikke egg i det hele tatt, bruker 1-2 ss eggerstatter. Jeg kan ikke bruke sukker eller noe som helst søtt. Kan heller ikke bruke smør eller melk/fløte o.l. Det jeg kan bruke, er rismelk og spelt, også bruker jeg litt natron. Uten natron blir vafflene steinharde. Vaniljestang høres bra ut! Det må jo funke. Vi har kjøpt bær forresten, så nå kan jeg lage meg smoothie med bær til frokost i morgen tidlig. Så deilig, bær er supergodt! Hvis du har fra frysa og slenger i blenderen, så blir det litt sånn slush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3172 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Negasjon, så kjekt med en til i dagboken min. Bær er supergodt ja, Pjukset. Jeg liker aller best bringebær. Endret 16. januar 2010 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 16. januar 2010 #3173 Del Skrevet 16. januar 2010 jeg liker de posen du tilsetter smør og vann de er faktisk gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3174 Del Skrevet 16. januar 2010 jeg liker de posen du tilsetter smør og vann de er faktisk gode! Men jeg kan ikke spise de posene, så jeg må være kreativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3175 Del Skrevet 16. januar 2010 Vi andre spiser heller ikke posene, Pjukset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3176 Del Skrevet 16. januar 2010 Oj, en vaffel som smakte noe! Den smakte brent..men den smakte noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 16. januar 2010 #3177 Del Skrevet 16. januar 2010 jeg syntes du er flink som klarer å lage noe ut av "ikke noe" for det hadde vært vanskelig for meg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3178 Del Skrevet 16. januar 2010 Når jeg klarer det så klarer faen meg alle det. Jeg er oppvokst på posemat og kan knapt koke potet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 16. januar 2010 #3179 Del Skrevet 16. januar 2010 jeg er ganske flink til å lage mat... men er kanskje heller det at om man er vant til å kunne bruke alt mulig, så er det vanskelig å se for seg å ikke kunne gjøre det.. er nok en vane. men jeg syntes du er flink :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #3180 Del Skrevet 16. januar 2010 Så snill du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå