Gå til innhold

veltet motorsykkel


Gjest uffda

Anbefalte innlegg

Gjest uffda

var ganske uheldig idag..veltet en motorsykkel.... Glasset på blinklyset bak datt av og det ble en liten knekk i "kappen" (iike så god på motorsykkeldeler....) radiatorcover heter det kanskje?? la igjen en lapp med tf.nr og håper eieren tar kontakt. Noen som har peiling om motorsykkeldeler er kjempedyrt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du var ærlig!

Prisen er det vanskelig å si noe om, det kommer helt an på merke og modell, hvor stor skaden er, om skadestedet må lakkeres på nytt etc. Vi får håpe at det ikke blir så veldig dyrt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 42

Sjekk innboforsikringen din - den dekker noen typer uhell. Vet ikke hvor gammel du er, men hvis f.eks. barn forårsaker skader på andres eiendom dekkes dette i mange tilfeller av foreldrenes innboforsikring. Hvorvidt det samme gjelder voksne er jeg usikker på, men det er i hvert fall verd å sjekke.

Ellers - til spørsmålet ditt - om motorsyklerdeler er dyrt; aner ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg bare si at jeg blir like imponert hver gang man kommer over et så ærlig mennesker som deg, det er ikke lenger en selvfølge dessverre. :)

Prisen på reparasjonen avhenger av veldig mye, og er det en gammel sykkel uten spesiell sentimental verdi for eieren, vil det sannsynligvis ikke koste så mye. Skaden vil uansett redusere salgsverdien, så noen kroner blir det nok uansett. Prisen avhenger blant annet av: hvor gammel sykkelen er, modell og merke (er det lett/vanskelig å skaffe deler), affeksjonsverdi for eieren (er det så nøye med den skaden), omfang av skaden m.m.

Hvis bare glasset på blinklyset falt av, trenger det ikke være verre enn å sette det på plass igjen. Hvis det kom en knekk i selve kåpen er det verre å fixe, enn hvis du bare hadde laget riper.

Lykke til!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei

Fikk sms fra eier...bare nytt blinklys som trengs, heldigvis. Han var bare hyggelig og grei, jeg syns jo det var ganske pinlig..uffda! Skal sjekke med delebutikk imorgen og dra opp med penger til den uheldige syklist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Sånn flaks=) Bra for deg at det var en hyggelig eier.

Er alltid livredd motorsykler, for jeg vet at plastdelene er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Utrolig flott av deg TS som tydeligvis er super ærlig og fortjener en bukett med roser, når du i tillegg kun blir å skulle måtte betale for blinklysglasset så er du sikkert fornøyd selv også.

Gleder meg at det gikk i orden for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...