Gå til innhold

Er vi vanskelig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i dag

Hei alle forumister :)

Jeg har en liten problemstilling som jeg lurer på om noen andre her inne kan gi meg et råd på.

Jeg har en samboer som har en datter på 10 år. Min samboer har ikke kontakt med sine foreldre. Hans foreldre er skilt. Hans mor har ny samboer som tidliger er anmeldt for overgrep. Dette er det ikke så mange som vet om. Min samboer har ikke noe særlig godt forhold til sin ekskone, noe som gjør ting veldig vanskelig. min samboer snakket med sin datter for noen dager siden og da kunne hun fortelle at hun skulle på liggebesøk til farmor en helg nå, fordi mor skulle være borte en helg. Mor til barnet har ikke ringt til far og spurt om det er ok for han at hun sender deres datter ut der. Hun har heller ikke spurt om han kan ha henne den helgen hun må være borte. Han ringte til henne for å diskutere dette med henne. Han sa til henne at det var helt greit at datteren var på dagsbesøk men han ville ikke at hun skulle ligge der ute uten at han hadde så lyst å utdype hvorfor han ikke ville det. Hun bare bet han av med at det ville hun ikke diskuter med han og så la hun på røret.

Er det noen som har et forslag til hvordan vi kan løse dette uten at det skal låse seg helt mellom min samboer og hans ekskone. Det som er vanlig er at min samboer bare må aksepere det hans eks måtte finne på. Synes kanskje hun snart må innse at enten hun vil eller ikke så har hennes datter en far også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg tror jeg ville sagt til ekskonen hvorfor...

Vanskelig men hvorfor risikere noe for en mor som han alikevell ikke har kontakt med? :roll:

Alt for barnet mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Som far bør han, etter min mening, prioritere sikkerheten til datteren fremfor at en overgriper skal få beholde "anonymiteten". Hvis han forteller barnets mor hvordan ting henger sammen, vil hun nok ikke finne på å sende ungen sin dit alene på overnatting.

Forøvrig så ser jeg ikke noe problem i at barnets mor sørger for at barnet får treffe farmor etc selv om far ikke har kontakt med dem. Uansett hvordan forholdet mitt til gullets farsfamilie har vært, har jeg aldri latt det gått utover hennes kontakt med dem. Det har man ikke rett til, og derfor syns jeg det tjener henne til ære at hun tross vanskelig forhold til eks lar datteren treffe farsslekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Si hvorfor!

"Bedre å være føre var......"

Eller still deg selv det samme spørsmålet; ville du ha latt din 10 åring overnattet der?

Ville ikke du ha satt pris på at noen sa fra hvis du var i denne situasjonen??

Enig med Maya; alt for barnet!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Dere er nødt til å fortelle mor hvorfor!!!

Og: jeg skjønner at forholdet dere imellom er anstrengt, men kan dere ikke tilby dere å være barnevakt den aktuelle natten slik at det ikke innebærer problemer for mor å kanselere (så hun skjønner at det ikke er for å være vanskelige)?!

-------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart dere må fortelle dette til moren,slik at hun sjønner hvorfor det ikke kan la seg gjøre..ALDRI la henne overnatte der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville sagt hva som er problemet, slik at moren til barnet skjønner at dette kan ha alvorlige konsekvenser for ungen. Hun vil sikkert gjøre det som er det beste for ungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over, be samboeren din snakke med moren og fortelle henne grunnen til at han ikke ønsker at deres barn skal overnatte der. Hun ønsker sikkert ikke å utsette deres barn for noen fare. Grunnen til at hun bet han av er sikkert fordi hun ikke visste hvorfor han ikke ville at datteren skulle sove der.

Erfaringen min er at om mor og far samarbeider dårlig i utgangspunktet, har man mindre tabbekvote ovenfor hverandre. Det skal altså ikke mye til før man stenger igjen ørene og ikke vil høre hva den andre har og si.

Ellers synes jeg at morens tanke var god med å inkludere fars familie. Det skal hun ha ros for, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd fra meg, som sikkert provoserer.....

Finn deg en annen kjæreste snarest!!!

Jeg var oppe i samme smørja, med anstrengte forhold og ikke kontakt m foreldre og rare gamlinger og ekser og Gud vet hva.

Det er og blir tull og kommer alltid til å være store problemer rundt det!!

Tenk deg godt om før du får barn inn i en sånn setting......

Litt på siden kanskje men jeg skulle ønske noen hadde sagt det samme til meg for noen år siden..... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å sende datteren hans til en overgriper er som å sette bukken til å passe havresekken!

Ta ikke denne sjansen.Dette har mor til barnet KRAV på å få vite!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor barnets farmor går med på å ha ungen på overnattingsbesøk når hun kjenner til sin samboers fortid. Kan ikke hun snakke med barnets mor og si at noe desverre kom i veien, slik at barnet kan komme på besøk om dagen, men heller må ligge over hos sin far? Dersom dere får farmor med på dette burde saken løse seg fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...