Gjest Nishiki Skrevet 18. juli 2008 #21 Skrevet 18. juli 2008 Dere som veier 5 kg for mye, ser dere virkelig på dere selv som overvektig? Ja det gjør jeg. Fordi jeg veier for mye.
Gjest Pupsilure Skrevet 18. juli 2008 #22 Skrevet 18. juli 2008 Neida, jeg ser absolutt ikke på meg selv som overvektig, med 5 kg ekstra. Men jeg tror grunnen til at jeg har dem, er usunt kosthold og inaktivitet
estrella Skrevet 18. juli 2008 #23 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er overvektig i forhold til høyde og vekt, uheldigvis. Jeg virkelig hater det. Føler meg så jævlig til tider. Det var verre før, med selvtilliten. Det er skikkelig hardt å gå gjennom ungdomskolen og være annerledes på den måten. Ikke kunne jeg gå i de klærne som de andre jentene gikk i fordi jeg følte meg ikke vel(jeg kunne hatt de samme klærne, i en størrelse større, men følte meg som et monster ala shrek-lignendes type), jeg var dårligere fysisk enn de andre osv.. Grunnen eller unnskyldningen som noen andre brukte(vil ikke kalle det en unnskyldning riktignok) er det at jeg ble mobbet i 10 år. Isolerte meg fra alle andre, turde ikke være med på fritidsaktiviteter, noe som førte med at jeg satt alt for mye i ro og trøstespiste etter å ha fått hørt hvor jævlig jeg var, hvor stygg, hvor ekkel og at jeg egenlig kunne bare være død. Jeg veier fortsatt for mye, men godtar det til en viss grad og tør å faktisk være meg selv, det fører jo med at jeg faktisk tør å være med å trene til tross for at noen andre kanskje holder ut litt lenger enn meg o.l Jeg prøver å gå ned i vekt, men den nåla på vekten har bestemt seg for at den rikker seg ikke Helsikkens drittarbeid det er..å gå ned i vekt! Alt virker jo så sinnsykt enkel når man leser i magasiner om hvis du gjør dette her 10 min til dagen så vil du være 10 kg lettere på null komma niks Nå spiser jeg sunt(har en hysterisk mor som lever på Fedon Lindberg sin kur:P), går til og fra jobb(er 40 minutter en vei), sykler til skole(akkurat nå har jeg jo fri, men det er 30 min hver vei), jogger og prøver å unngå for mye godteri og slike ting(den skal jeg innrømme at jeg har vært slakk på denne sommeren ).
Skrika89 Skrevet 18. juli 2008 #24 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er overvektig, jeg er ganske enkelt for lat. Men jeg sperrer ikke for noen i helsekøen, har vært en gang hos legen pga overvekt. Men i bunn og grunn er det kun jeg som kan hjelpe meg selv når det gjelder dette problemet...
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #25 Skrevet 18. juli 2008 Grunnen eller unnskyldningen som noen andre brukte(vil ikke kalle det en unnskyldning riktignok) er det at jeg ble mobbet i 10 år. Isolerte meg fra alle andre, turde ikke være med på fritidsaktiviteter, noe som førte med at jeg satt alt for mye i ro og trøstespiste etter å ha fått hørt hvor jævlig jeg var, hvor stygg, hvor ekkel og at jeg egenlig kunne bare være død. Kjenner meg utrolig godt igjen i den der Jeg ble fryst ut i alt jeg prøvde meg i, og jeg ga det til slutt opp. Var mye tryggere på rommet mitt.
Gjest bente85 Skrevet 19. juli 2008 #28 Skrevet 19. juli 2008 Er overvektig. Har vært det endel år. Er vel ikke å lyve om jeg sier at jeg har vært tung det mesteparten av livet mitt. Begynte og legge på meg når jeg gikk på barneskolen. Husker ikke helt, men hovedgrunnen til at jeg la på meg var at jeg spiste mye, mer enn kroppen hadde behov for. Spiste endel usunn mat, masse mat med fett å sukker i. Også kaker, spesielt det. Var ikke så flink med aktivitet den gangen, og det gjorde bare at jeg fortsatte og legge på meg. Når jeg ble eldre, endret matvanene mine seg. Jeg spiste ikke sånn som jeg gjorde før. Men det har aldri vært sånn at jeg har kommet ned på et normalt vekt nivå, jeg har ligget høyt hele veien. Jeg tipper at grunnene til at det ble sånn, var at jeg var ensom, har blitt mobbet innmari mye gjennom skolen, hadde ikke så mange venner. Og jeg tror at i og med at man har startet sånn, at man spiser mye godt, mat som er usunn, godteri og den slags, så er det lett for å fortsette sånn. Jeg har blitt innmari lei dette med vekta, at jeg er overvektig, plager som har fulgt med i form av høyt blodtrykk og andre ting også. Målet for framtiden er å gå ned til normalt vekt, sånn som kan passe meg for den jeg er. Men veien dit er lang, må ned over 40 kg. Har tenkt til å legge meg inn på en plass som hjelper folk med sykelig overvekt. Tror det er passe at jeg er på en sånn plass, hvor jeg kan lære masse, bli glad i sunn og god mat, bli kjent med andre som er i samme situasjon og slikt.
suri Skrevet 19. juli 2008 #29 Skrevet 19. juli 2008 Jeg begynte å legge på meg da jeg ble gravid. Iløpet av mine 2 svangerskap kom 20 kg på. Grunnet dårlig kosthold og ingen trening. Fra å veie 60 kg til å veie nesten 80kg. Jeg er 160 høy, så jeg var overvektig. I januar begynte jeg på grete roede kurs, da veide jeg 77 kg. I løpet av 4 mnder med grete roede gikk jeg ned 12 kg. Har meldt meg på nytt kurs som starter i august. Håper på å komme ned på 58-59 kg.
Gjest Raptuza Skrevet 20. juli 2008 #30 Skrevet 20. juli 2008 Eg har brukt antidepressiva i 16 år og det triggar sultkjensle. Samt at eg ikkje er så glad i å trena. Og for nokre år sidan fekk eg ein hormonlidelse, som eg og tar medikament for. Men trass dette gjekk eg ned 16 kilo med proteinprodukter frå Herbalife for nokre år sidan, så eg veit at det går an å gjera noko med det!! No forsøker eg å leva sunt og balansert og legga inn litt trim i kvardagen. Har lagt på meg ein del etter det store vekttapet, men har i vår greidd å gå ned fire kilo. Merkar at det går ikkje så lett denne gongen, men eg gjev meg ikkje! Det får ta si tid. Men eg føler meg at meir vel!!!
Abraxas Skrevet 22. juli 2008 #31 Skrevet 22. juli 2008 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
LilleMy Skrevet 22. juli 2008 #32 Skrevet 22. juli 2008 Har ca 4-5 unødvendige kilo og de ser ut til å bli værende der.... Jeg spiser sjelden godis, snacs, is e.l. og aldri brus, men jeg er glad i god mat og gode sauser som jeg dog spiser med måte. JEG HATER Å TRENE og gjør det dermed ikke, dermed sitter de ekstra kilene veldig godt virker det som.... For jeg passer alltid på hva jeg spiser, særlig til lunsj/middag - ingen kveldsmat her i gården, nei.....
flYflax Skrevet 22. juli 2008 #33 Skrevet 22. juli 2008 Ja.. Desverre. Jeg har prøvd å bare leve sunt, jeg har prøvd dvs slakeprodukter og jeg har prøvd dietter av all slags... Men det er få ting eller ingen ting som har fungert... I tilleg så har jeg sulthetsfølelse når jeg spiser "anbefalt mengde" og får fort både hodetpine og magen romler... Jeg liker å bli mett når jeg spiser, men det blir jeg aldri med de anbefalte mengdene. Jeg har prøvd å få noe hjelp hos legen, men til nå har jeg vært for ung, men forhåpentligvis kan jeg få noe hjelp etterhvert.
Skade Skrevet 22. juli 2008 #34 Skrevet 22. juli 2008 Jeg er nok overvektig ja... Det ligger litt mye rundt magen... Og det er vanskelig å få bort... Nå har jeg lavt stoffskifte, og det hjelper ikke akkurat på å gå ned i vekt... Men jeg legger ikke skylden på det, ganske enkelt fordi jeg er for lat Og jeg spiser nok litt usunt til tider... Men jeg ligger ganske jevnt på vekta da, og nå begynner jeg å bli litt mer positiv til kroppen min (selv om jeg gjerne skulle tatt av noen kilo rundt magen)... Jeg skal nok ta av litt, men jeg tror nok det vil ta litt tid... Men jeg er positiv...
Gjest Bond Skrevet 23. juli 2008 #35 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg er ikke forferdelig overvektig med litt lubben. Men overvekt er overvekt, 2 kilo kan også være for mye. Unnskylding? Tja - jeg har ingen. Jeg har aldri vært den tynneste jenten, dvs har ikke den magiske metabolismen der man kan spise alt. Men noen år siden ble det bare mange forandringer. I løpet av kort tid startet jeg med p-piller, sluttet å røyke og måtte bruke bil/transport mye i stedet for å gå. I tillegg startet jeg med en ganske krevende utdanning, så det ble mye småspising når jeg leste. Har nok en vane å spise hvis jeg er nervøs, og studiestress gjorde det ikke noe bedre. Så jeg gikk opp rundt 10-15 kilo i løpet av 1-2 år. På mitt verste var jeg da rundt 5-6 kilo over normalvekt. Har nå endret kosthold en del, men spiser likevel litt for store porsjoner. Trener en god del også, så kondisjon er faktisk ikke så verst. Det siste året har jeg gått ned noen kilo også, men er nok 'litt' igjen til trivselsvekt (målet har ikke vært å komme i normalvekt BMI-messig). Endret 28. juli 2008 av mrs_bond
Gjest den gang da Skrevet 23. juli 2008 #36 Skrevet 23. juli 2008 For mye mat og digg, og for lite trening var årsaken da jeg var overvektig, ingenting annet. Det var ikke gjort på 1-2-3 å kvitte seg med overvekten, 15 kg, men jeg brukte den tiden jeg trengte og har holdt meg etterpå. Jeg trener fordi jeg må, ikke for at jeg syns det er spesielt moro.
momo Skrevet 24. juli 2008 #37 Skrevet 24. juli 2008 Jeg gikk fra og være treningsjenta som spiste sunnt, men koste seg i helgene og dermed var helt normalvektig. Til og bli kronisk syk, så man ikke kunne trene eller drive på med annen fysisk aktivitet, noe som også førte til at det ble mer småspising av godteri. Og dermed gikk jeg ganske raskt opp i vekt. Men er i dag normalvektig, lever sunnt, men er fortsatt syk og får ikke trent. Men fant ut at jeg kunne ikke fortsette og legge på meg 10 kg i året, hvor skulle liksom det ende og den dagen jeg måtte over i stor avdeling for og kjøpe bukse, da var det virkelig nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå