Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Bestilte meg divacup (str 1) i våres, men får den liksom ikke til å passe helt. Tror ikke jeg får den langt nok inn kanskje. Selv om jeg først får den et stykke inn, syns jeg det virker som om den "synker" i løpet av kort tid. Kjenner den nemlig nederst i skjeden. Har klippet av stilken, så det er koppen jeg kjenner.

Noen som har noen forslag til hva som er problemet? For stor/liten kopp, for lang kopp, for svake muskler i skjeden?

Kan det hjelpe å prøve en annen versjon? Fikk litt lyst til å prøve lunette.

Er veldig takknemlig for svar hvis noen har noen forslag :) Syns nemlig menskopp er et genialt konsept.

Mitt tips er at du kanskje trenger å knipe litt! Første gang jeg brukte Divacupen hadde jeg også problemer med at den sank ned hele tiden (har den største). Derfor gikk jeg og knep alt jeg kunne for da kom den litt høyere opp slik at jeg ikke kjente den. Den neste måneden gjorde jeg masse knipeøvelser (må legge til at dette ikke var så veldig lenge etter mitt første svangerskap og at jeg nok hadde slurvet litt...). Etter dette har det ikke vært noe problem og så har jeg passet litt bedre på knipingen mellom, under og etter de andre svangerskapene mine.

Prøv først å gjøre knipeøvelser regelmessig en måneds tid og se om det kanskje kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok :) Kan du gi beskjed når du får det? Det går nok heilt sikkert greit, eg er berre usikker på om eg skal gidde og bestille det (dersom det går fort og greit så er det jo ok) eller om eg skal vente ca ein månad å kjøpe det sjølv i London.

Skal iallfall passe på at eg ikkje må ut med 1000 $ for den, takk for tipset :) Hadde blitt ein veldig dyr underlivskopp :fnise:

Ja skal gi beskjed :) Har ikke kommet enda, venter speeent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Kan du gi beskjed når du får det? Det går nok heilt sikkert greit, eg er berre usikker på om eg skal gidde og bestille det (dersom det går fort og greit så er det jo ok) eller om eg skal vente ca ein månad å kjøpe det sjølv i London.

Skal iallfall passe på at eg ikkje må ut med 1000 $ for den, takk for tipset :) Hadde blitt ein veldig dyr underlivskopp :fnise:

Ja skal gi beskjed :) Har ikke kommet enda, venter speeent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har fulgt med i tråden jevnlig, men til dere som har bestilt:

Hvor bestilte dere? Hva bestilte dere? Hva kostet det inkl frakt? Er du fornøyd?

Edit: Liten avsporing, men har så lyst til å bestille!"

Jeg kjøpte den på http://www.outletnutrition.com/info.html

søk på the mooncup

du kan velge mellom størrelse a og b..a er for de som har født og de over 35 (?) og b er for de som ikke har født og under 35 år (?)

Betalte ca 170 kr totalt med porto...

Har ikke fått prøvd den skikkelig, men satser på å bruke den fra starten av neste menstruasjon.

Kommer ingenting opp når jeg søker slik du har skrevet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk min DivaCup i posten igår, og tenkte jeg skulle prøve den i dage morges. Har ikke mensen nå, men tenkte det var greit å få til teknikken før den tid kommer.

Inn kom den lett, og det kjentes ikke i det hele tatt! Hadde den i i 5 - 10 min for å kjenne litt etter, og så skulle jeg ta den ut.

Nå bør jeg kanskje fortelle at jeg har svært små fingre, bruker XS i latexhansker, og det er for stort... Men jeg klarte altså ikke å få ut koppen igjen! Jeg har godt trent bekkenmuskulatur og prøvde å presse den ut, samtidig som jeg prøvde å få tak i koppen, men fikk ikke grep i det hele tatt. Fikk tak i tappen, men glapp taket med en gang, og fikk absolutt ikke fingeren mellom skjedeveggen og koppen for å få opphevet vakuumet! Prøvde de merkligste stillinger på badet, for å få tak i den, men uten hell...

Svett av akrobatikken og ganske flau, måtte jeg krype opp i senga til min sovende samboer og vekke han... "Jeg har noe oppi skjeden som jeg ikke får ut... du må hjelpe meg!".

Jeg hadde helt glemt at jeg hadde bestilt den koppen mens han var borte en helg, og glemt å fortelle han hva det var, så nå måtte jeg igang å fortelle han om den, og forklare det fler ganger da han var nyvåknet og litt ør. Til slutt skjønte han tegninga, og skulle hjelpe meg med å få den ut. Han har ganske lange, slanke fingre, men allikevel tok det 10min med pirking, lirking og mye latter før han fikk den ut!

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å bruke denne selv.. koppen satt ikke særlig langt inne, og jeg hadde ingen problemer med å slappe av, men den satt bom fast uansett...

Tror uansett vi kommer til å le godt av dette i lang tid fremover :) Men skulle ønske jeg klarte å få den ut selv...

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnekroppen
Nå bør jeg kanskje fortelle at jeg har svært små fingre, bruker XS i latexhansker, og det er for stort...

Morsom historie :)

Hvor fikk du kjøpt så små latexhansker? Har svært små fingre selv, og finner bare S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig plundrete, rett og slett. Enten åpner koppen seg på vei inn, au au au, eller så folder den seg ikke ut i det hele tatt. Den ene gangen den foldet seg ut riktig ble den sittende bom fast. Den kjennes veldig godt, og lekker mye raskere enn tamponger. Og nå som den er ute kan jeg sverge på at jeg har fantomsmerter i koppen :gjeiper:

Jaja, det er da i hvert fall prøvd. Og det kom en god ting ut av det, nå synes jeg faktisk de hersens tampaxene virker enkle og praktiske. Man kan være trygg på at de sitter riktig, og de holder i hvert fall i tre timer før det begynner å dryppe i bindet. Og i det aller fleste tilfeller rekker man til et toalett før den tid. Og ikke minst slipper man rote langt oppi med flere blodige fingre for å sette inn/dra ut/kjenne om den sitter riktig. Fisting er ikke noe for meg, merker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom historie :)

Hvor fikk du kjøpt så små latexhansker? Har svært små fingre selv, og finner bare S.

Jeg bruker også så små hansker, og jeg får kjøpt de hos de fleste dentaldepot iallefall, feks Norsk Dental Depot, Norsk Orthoformdepot o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Angående rengjøring av menskoppen :o)

I informasjonsskrivet som fulgte med min sto det at den ikke måtte kokes, men vaskes med eddikvann.

Noen mer erfarne som vet hvorfor? Den er i naturgummi, har det noe å si? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at du kanskje trenger å knipe litt! Første gang jeg brukte Divacupen hadde jeg også problemer med at den sank ned hele tiden (har den største). Derfor gikk jeg og knep alt jeg kunne for da kom den litt høyere opp slik at jeg ikke kjente den. Den neste måneden gjorde jeg masse knipeøvelser (må legge til at dette ikke var så veldig lenge etter mitt første svangerskap og at jeg nok hadde slurvet litt...). Etter dette har det ikke vært noe problem og så har jeg passet litt bedre på knipingen mellom, under og etter de andre svangerskapene mine.

Prøv først å gjøre knipeøvelser regelmessig en måneds tid og se om det kanskje kan hjelpe!

Da får jeg legge meg i hardtrening :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående rengjøring av menskoppen :o)

I informasjonsskrivet som fulgte med min sto det at den ikke måtte kokes, men vaskes med eddikvann.

Noen mer erfarne som vet hvorfor? Den er i naturgummi, har det noe å si? :o)

Tror nok det er naturgummien som ikke tåler det. De andre menskoppene som er av silikon tåler koking. Men, eddik tar knekken på urenheter det også så rent blir det om du gjør slik det står!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg legge meg i hardtrening :fnise:

Hjelper det ikke på menskoppen så er det i alle fall bra uansett å ha kontroll der nede!

Lykke til med knipingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Menskopper skal IKKE sitte langt inn i skjeden. I motsettning til tamponger som dytter helt opp, skal koppen plasseres nederst i skjeden.

Nå har jeg vært på ferie, så har ikke fått fulgt opp tråden :)

Koppen min sitter ikke langt inne i det hele tatt, helt i ytterkanten, men jeg er så trang i inngangen at jeg klarer ikke stappe to fingre oppi for å rotere koppen.. den går nemlig ikke rundt bare av å snurre på tappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
jeg klarer ikke stappe to fingre oppi for å rotere koppen.. den går nemlig ikke rundt bare av å snurre på tappen :)
Jeg har heller aldri klart å få til noe rotering, og den sitter rett innenfor hos meg også. Men nå har jeg brukt den i over tre år, og så lenge den sitter og jeg ikke kjenner den, og den heller ikke lekker, så gir jeg beng i rotering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Nå er endelig mensen her og Divacupen på plass :) Er første dagen i dag, og det virker som den fungerer som den skal. Jeg får heller ikke til å rotere, men kjenner etter med fingeren at den har foldet seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Da er dag en testet og dessverre gikk det ikke så bra som forventet. Tror jeg blødde for mye, for den begynte å lekke litt etter 4-5 timer. Noe som gjør at jeg må tømme den ganske ofte første dagen. Jeg har divacup og på to timer nå så fyllte den seg opp til første streken 1/4 oz. Var ikke klar over at jeg hadde såpass sterk blødning, men heldigvis er nok det bare første dagen. Ganske upraktisk at den må tømmes så ofte når jeg er på jobb og egentlig ikke har tilgang til toalett :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...