Gå til innhold

Trenger tips (ang. forsoving)

Fremhevede innlegg

Gjest Kinga
Skrevet

I Bergen finnes et søvnsenter som behandler all slags søvnproblemer, slike som deres med først og fremst ikke-medikamentell behandling.

Søker du på "søvnsenter" i Google, finner du mye informasjon om dette, Lillian. Det finnes kanskje noe liknende der du bor?

Vibeke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å komme hjem fra jobb, og: Trekk ut telefonen, slå av mobilen. Dersom noen kan finne på å stikke innom, så gi beskjed om at dere er indisponibel på forhånd.

Så kjøper dere inn tegneserier eller hva som helst av lesestoff. Legger dere under dyna etter å ha spist dere stappmette på noe godt og enkelt. Passer på å ha hver sin leselampe og leser til øynene glir igjen. Og sover til i morgen tidlig? Med god samvittighet...

Det spiller jo ingen rolle om dere våkner tre fire om natta, da har dere i alle fall sovet ti timer...

Skrevet

Døgnrytmen min er vel så skrudd som det er mulig å få den.

Men i ekstreme perioder, så prøver jeg å ta en våkenatt.

Noen ganger er jeg bare så vanvittig opplagt om kvelden og kan ligge i timesvis å se i taket.

Da står jeg heller opp, setter meg ved PC-en eller gjør noe annet.

Hele natta.

Dagen etter er jeg som regel litt surrete, så det er kanskje lurt å gjøre dette en dag i helga. Jeg gjør det som regel midt i uka jeg da, men jeg fungerer fint på jobb tror jeg.

Når jeg kommer hjem fra jobb tvinger jeg meg selv til å være våken til klokka er 21 eller 22, SÅ sover jeg.

Da klarer jeg som regel å komme meg opp tidlig og blir trøtt om kvelden.

Dette er neppe særlig sunt altså. Men for sånne nattedyr som meg løser det noen av problemene.

• 4 år senere...
Skrevet

Har selv hatt store problemer med å stå opp, løsningen ble at jeg lagde meg selv en vekkeklokke som kaster vann over meg dersom jeg ikke hadde stått opp 10 min etter at vekkeklokken ringte... Fikset også en løsning, slik at jeg måtte bruke en spesiell pinne til å skru av vekkeklokken. Denne pinnen la jeg selvsagt langt unna sengen. På denne måten måtte jeg stå opp for å skru av klokken. Og var da våken når jeg hadde nått å skrudd den av.

Dette er vel kanskje litt vanskelig for de fleste å få lagd, men noen liknende løsning burde så absollutt vært for salg. Eventuelt med et vibrerende fotlenke, eller armband. Med nøkkel såklart, slik at man måtte stå opp for å skru av vibreringen. Den løsningen er desverre en del vanskeligere å lage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...