AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Del Skrevet 3 timer siden Tror det avhenger av hvor moden og familieorientert nordsjøarbeideren er. Man kan ikke kreve seg fri fra husarbeid og drikke som en sjøulk på fritur når man begynner å bli skikkelig voksen. Da er det dømt til å gå under. Anonymkode: ecfbc...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Del Skrevet 2 timer siden Vi har prøvd at mannen har hatt arbeid med rundskift (6 skift), nordsjø-turnus og vanlig dagtid jobbing. Jeg har alltid jobbet dagtid. Og vi foretrekker at han jobber nordsjø-turnus - begge to. Da begge jobbet dagtid føltes hverdagene som et evig hamsterhjul, med middagslaging, lekser, kjøring av unger, egentrening og husarbeid. Alt måtte gjøres i de tilmålte timene etter jobb og før leggetid. Klippe hekk og bytte dekk måtte gjøres i helger. Når mannen jobber offshore er det selvsagt hektisk og slitsomt å være alene. Man føler at alle fester og tilstelninger er når han er ute og man må være hjemme med barna. Man er låst til huset hver eneste kveld etter at barna har lagt seg. Og alt ansvar for å huske på skoleturer, bursdager, karneval, nye innesko osv osv faller på meg som er hjemme. Også er det sårt når man helst vil være med flere av barna f.eks. om juleavslutninger havner på samme dag. Likevel, de ukene han er hjemme: mindre stress om morgenen, ferdig middag hver dag, klesvasken er tatt, hekken er klippet, noen er hjemme når barna kommer fra skolen, han kan trene på dagtid så jeg kan trene på kvelden.. I helgene har vi helt fri, for han kan ordne det aller meste som skal ordnes i ukedagene. Og ikke minst; lønna. Han tjener fett. Står han en uke over tjener han omtrent det jeg tjener på to måneder. Men vi har felles økonomi, og jeg tror det er der mange problemer starter. Hadde vært helt uaktuelt for meg at han hadde jobbet sånn hvis ikke jeg hadde fått ta del i de økonomiske fordelene ved det. Hvis ikke jeg hadde tatt vare på barna hans når han var ute så hadde han ikke kunnet jobbe sånn. Har hørt om mange menn som ikke deler av godene og det er klart at det blir konflikter av det. Før han dro ut første gang laget vi «kjøreregler». For eksempel at han må stå opp om morgenen og bidra til å få unger av gårde. Og han må gjøre husarbeid. Føler at vi har funnet en god balanse og at vi er et godt team. Kjenner mange andre par hvor en jobber offshore og som får det til å funke på en god måte! Anonymkode: cf4e4...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå