Gå til innhold

Reise uspesifisert til Kypros - erfaringer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Reiser nå snart på ferie til Kypros, en uke usepsifisert med Star Tour.

Er selvfølgelig spent på hva vi kan vente oss, skjønner at det kan variere veldig, med hadde vært morsomt å høre andres erfaringer!

Noen som har reist uspes. til Kypros?

Hvor havnet dere, var bostedet ok?

Er det å anbefale egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fortsatt litt tidlig i sesongen, så det går sikkert bra. Agia Napa er festens mekka, og der er det party party fra midten av juni til midten av august. Star Tour har flest hoteller her, så sjangsen er stor for at du kommer hit. Du kan forsåvidt havne i Fig Tree Bay, og der er det mye roligere. ( ca. 15 min med bil fra A N)

Agia Napa er en fin plass, jeg var der i april, da sesongen nettopp hadde startet, og da var det veldig rolig der.

Worst Case Scenario er at du kommer til et hotell midt i sentrum, rett ved et diskotek der en gjeng med ungdommer fester hele natten. Ta med Sov I Ro og det blir sikkert en fin ferie!! Kypros er kjempefint!

Ta en buss tur til Nicosia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har vært i Fig Three Bay (dvs. vi bodde der) og turet litt rundt.

Det var stille og rolig i Fig Three By, i allefall i forhold til Agia Napa, som er et party og bråkested av dimensjoner. Blir litt for harry etter min smak men...

Byen var svært koselig, og selv om den var spekket med utesteder og sleske innkastere her og der, så traff vi på mange hyggelige folk og de var fra alle verdenshjørner. De drev og jobbet på mange av barene / restaurantene der, og vi ble svært godt mottatt.

Bodde på et lite, rent og pent hotell i utkanten (mot byen Paralimni) og vi hadde vel 2 minutter til stranda (:D) og i tillegg badebasseng rett utenfor hotellet. Hadde balkong og kjøleskap og alt var rent og ordentlig. De som var ansatte der, og de som drev hotellet, var kjempehyggelige, og vi følte oss vel :)

Det vi gjorde, var å leie bil for et par dager (!) og kjørte litt rundt på øya. Min kjære mor tok sjansen på å kjøre til tross for et herlig temperament og mye knot med å kjøre på andre sia` av veien :lol:

Var innom Agia Napa, og kom oss relativt fort ut derfra igjen på grunn av enormt mye traffikk. Så kjørte vi litt rundt i nærområdene rundt Fig Three Bay og Larnaca.

Vi hadde også turer til Nicosia (hovedstaden) og Throdos-fjellene lenger vest og høyt nok oppe til at det var relativt kaldt *brrr*

Nicosia var kjempeflott og en lekker og elegant by. Kunne godt tenkt meg å bo der ;-)

Da vi hadde levert tilbake bilen til leiefirmaet, så bar det avgårde med buss en tidlig morgen for å dra helt over på andre siden av øya (Vestover) til sjøbyen Pafos. Middag og en liten omvisning var inkludert i turen. Flott tur, og litt langtekkelig (i bussen vel å merke)

Vi bestilte uspesifisert og fikk vite at det stod mellom tre byer,- vi fryktet både Fig Three Bay og Agia Napa, men da vi fikk vite at det ble Fig Three Bay på flyplassen, så måtte vi jo bare dra dit vi skulle :ler:

Gleden ble stor da vi syntes byen var meget bedre og naturen enda finere enn det vi tidligere hadde trodd.

Vi var kjempefornøyde og jeg tror standarden er grei nok i de fleste byer og på de fleste hoteller.

Jeg kan i allefall anbefale det! Nå er det jo ikke så greit å vite hvor man kommer, men jeg tror dere får det bra jeg:)

Det var en kjempetur! Gled deg :D

- God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heihei!

Jeg og samboeren reiste uspes. fra sverige (med MyTravel) i fjor sommer, og havna i agia napa på et lugubert, skittent hotell med kun festing. vi fikk ikke sove pga festinga som var absolutt over altt, og pga at air-conditionen ikke virka. :x

veeldig misfornøyd! er man ute etter festing er vel selve agia napa greit, men om man skal ha en avslappende, koselig ferie med kjæresten..

det er heller ikke skikkelig sandstrand i selve agia napa. mulig det er det i fig tree bay, der var vi ikke.

vi betalte uansett litt (vel mye) ekstra, og fikk hotell i Larnaca. der trivdes vi veldig godt. Ikke topp, men helt greit.

ellers anbefaler jeg båt-turene som arrangeres! alltid skøy!

og et lite tips: kypros er fryktelig varmt, ha med caps eller no for å beskytte deg mot sola. og lite klær, du trenger ikke mye!

:wink:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

det er heller ikke skikkelig sandstrand i selve agia napa.

Dette utsagnet skjønner jeg lite av... Greecian Bay, den største stranda i Ayia Napa, er en flott langgrunn sandstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...