Småkjekset Skrevet 19. juli 2008 #21 Del Skrevet 19. juli 2008 Nå har ejg sett denne filmen to ganger på like mange uker, og både jeg og kjæresten min koste oss mye under filmen Vi lo fra begynnelse til slutt En kjempe film!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 20. juli 2008 #22 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg så den sammen med gubben, og begge likte den godt. Enig i at det er en film å bli glad av. Vi hadde egentlig tenkt å gå hjem etter filmen, men var i så godt humør at vi endte opp med å gå en tur ut, ta en øl og se på livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kosefilm Skrevet 22. juli 2008 #23 Del Skrevet 22. juli 2008 En av mine topp tre filmer ihvertfall. Syns den var KNALLBRA!!! jeg flira hele filmen igjennom, samtidig som også tårene presset seg frem et par ganger. En utrolig god, fin, rørende venninne film, vil jeg kalle den. Snakket med et par kompiser, og de kunne ikke tenke seg å se den, venninnene mine elsket den akkurat som meg. Den er absolut verdt å se!!!! Men så faktisk ikke en eneste gutt i salen der jeg så den.. Jeg fikk bare lyst ut å drikke, le, synge, danse å ha det gøy med venna mine etter den filmen Samme her, og noe av det som gjorde filmen for meg var faktisk den variable kvaliteten på sangen og det å se sånne skuespillere i en helt annen setting enn vanlig. Jeg tror ikke jeg hadde fått den samme følelsen med topp skolerte sangere og perfekt sang. Mannen min derimot har ingen ønsker om å se den, og det visste jeg og derfor ble det en venninnekveld på kino. Herlig, og jeg går og nynner ABBA hele tiden om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. juli 2008 #24 Del Skrevet 22. juli 2008 En musical er i utgangspunktet svært lett underholdning og det er ikke meningen at det skal analyseres ihjel. Når den filmatiseres i tillegg, er det ikke noe å tenke for dypsindige tanker p.g.a. Tekstingen var i en klasse for seg ja, og sangkvaliteten av så ymse kaliber; men de sang da selv - og DET er jeg imponert over! Å ta utfordringen på strak arm på det viset, er bare kjempeflott gjort, og viser bredden de klarer å spille på. De fleste av de "modne hovedrolleinnehaverene" er vanligvis ikke "sånne" skuespillere i det hele tatt og jeg syns det var helt herlig å se dem i sånne settinger. Jeg koste meg stort fra A til Å og skal nok helt sikkert se den en gang til før de tar den av plakaten hos meg. Ble i skikkelig godt humør av den jeg også. Anbefales som jentefilm i alle aldre og for dem som liker ABBA-låter i sin alminnelighet, så kan de gå hjem etterpå og sette på "the real thing" på anlegget og synge med av full hals, mens de tar nostalgiske 70-talls-dansetrinn på stuegulvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. juli 2008 #25 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg så den sammen med mannen min i helgen og han syntes den var morsom. Likte den godt jeg også, absolutt en film til å bli i godt humør av og jeg synes også det var bra at skuespillerne sang selv. Men den hadde sikkert passet enda bedre som venninnefilm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #26 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har sett filmen i kveld - elsket den. Er av dem som kan alle abba-sangene utenatt, har selvsagt sett musicalversjonen i London og kommer til å gå på kino igjen i løpet av helga. Koste meg stort under hele filmen. Lo så tårene trillet og fikk plutselig sansen for ett par sanger som ikke har vært blant mine favoritter tidligere. Kanskje det har med tidspunkt å gjøre (filmen startet kl. 21) men det var mange godt voksne folk i salen. Både kvinner og menn, mange menn til og med. Min pappa har allerede sett filmen to ganger, flere av mine kamerater i 30 årene likte også filmen. Jeg synes ikke dette er en typisk jentefilm på linje med "sex and the city". For DEN var jentefilm, det synes jeg ikke "mamma mia" er. Historien er riktignok syltynn og sangtalentet til enkelte skuespillere kan diskuteres. Men man må jo bare bli i godt humør av en slik film. Anbefaler alle å se den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 23. juli 2008 #27 Del Skrevet 23. juli 2008 Ja syltynn historie. Kommer sikkert oppfølger. Men joda, koselig og morsom:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 25. juli 2008 #28 Del Skrevet 25. juli 2008 Så den sammen med venninna mi og vi storkoste oss gjennom hele filmen. Ble i skikkelig godt humør av den! Det var alle aldersklasser i salen, fra 10-11 år og opp til 60-70 år, både hun- og hankjønn, og alle så ut til å kose seg. Jeg tror faktisk mannen min også hadde likt den, men så liker han Abba-musikken også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #29 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har sett mamma mia to ganger nå, og elsker den filmen! Har også sett sceneversjonen i London. Nå lurer jeg litt på om dette er en film jeg kan anbefale for min stedatter på 15? Må man ha et forhold til ABBA for å like filmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #30 Del Skrevet 25. juli 2008 Syntes det var en uvanlig tåpelig film, spesielt scenene med Meryl Streeps venninner. Men min mor ville nok hylt av latter. Hvis man liker musikken er det jo verdt et besøk, for det er veldig tydelig at historien bare er kokt opp for å få plass til flest mulig ABBA-sanger. Hadde egentlig vært bedre om de droppet pratingen helt, og sang hele "handlingen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest honey, honey Skrevet 25. juli 2008 #31 Del Skrevet 25. juli 2008 Syntes det var en uvanlig tåpelig film, spesielt scenene med Meryl Streeps venninner. Men min mor ville nok hylt av latter. Hvis man liker musikken er det jo verdt et besøk, for det er veldig tydelig at historien bare er kokt opp for å få plass til flest mulig ABBA-sanger. Hadde egentlig vært bedre om de droppet pratingen helt, og sang hele "handlingen". Ikke alle filmer er laget for å ha en mening, de fleste er laget kun for å underholde. Siden det er ABBA-guttene som har laget musicalen, med samme innhold forøvrig, så er det vel ikke så rart at de laget innholdet etter sangene sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #32 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvis man liker musikken er det jo verdt et besøk, for det er veldig tydelig at historien bare er kokt opp for å få plass til flest mulig ABBA-sanger. Man gidder vel strengt tatt ikke å se denne filmen dersom man ikke liker ABBA musikk? ABBA sangene er jo det som gjør filmen verdt å se.. Har sett filmen for 2 gang i dag - fantastisk bra nok en gang. Ser ikke vekk fra at jeg må enda en tur på kino, bare avslutningssangen er jo verdt billetten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 27. juli 2008 #33 Del Skrevet 27. juli 2008 Man gidder vel strengt tatt ikke å se denne filmen dersom man ikke liker ABBA musikk? ABBA sangene er jo det som gjør filmen verdt å se.. Har sett filmen for 2 gang i dag - fantastisk bra nok en gang. Ser ikke vekk fra at jeg må enda en tur på kino, bare avslutningssangen er jo verdt billetten. Syns avslutningssangen var helt fantastisk jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. juli 2008 #34 Del Skrevet 27. juli 2008 strålende film, enkel og grei, og ja, man bør like, og forstå ABBA-sangene, ellers er liksom poenget litt borte. synes ikke nødvendigvis det er en ren jentefilm, det er da mange menn også som liker musikaler, og dette er en frisk, morsom musikal. jeg har vært der en gang, og lurer på om jeg skal en gang til, på date, med en mann som har sett musikalen i london og liker ABBA. Han skal se den uansett om jeg blir med eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 27. juli 2008 #35 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg har sett mamma mia to ganger nå, og elsker den filmen! Har også sett scenev ersjonen i London. Nå lurer jeg litt på om dette er en film jeg kan anbefale for min stedatter på 15? Må man ha et forhold til ABBA for å like filmen Har også sptt den 2x , og sceneversjon i London. Knall bra. Datteren min på 11 har også sett den. Synes den var helt topp, og synger på abba sanger.... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #36 Del Skrevet 30. juli 2008 Tror det må være en av de dårligste filmer jeg har sett. Syltynn historie, dårlig vokal og irriterende skuespillerprestasjoner - dette til tross for at jeg er en stor fan av både Abba og skuespillerne i filmen. Ble skikkelig skuffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #37 Del Skrevet 1. august 2008 Synes den var kjempebra! Skal ikke ta den særlig høytidelig, er ikke men som heller;) fint å kunne le og bare "la seg sveve" i to timers tid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 2. august 2008 #38 Del Skrevet 2. august 2008 I går så jeg den for andre gang, har nå kjøpt filmmusikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick Skrevet 2. august 2008 #39 Del Skrevet 2. august 2008 Fikk grådig lyst på en tur til Skopelos av Mamma Mia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. august 2008 #40 Del Skrevet 3. august 2008 Har sett den jeg og. Den var morsom, men storyen var litt teit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå