broadwaygirl Skrevet 11. juli 2008 #1 Del Skrevet 11. juli 2008 I November 2007 etter en lørdagskveld, tok en gutt på 19år selvmord i samme by som jeg bor i. Rett etterpå ble det laget facebookgruppe med bilder og slikt. Jeg kjente ikke han, hadde aldri hørt om han, men hadde mange felles bekjente. Han var en utrolig populær gutt, med fantasiske foreldre, mange venner og jentene forgudet han. Etterhver har jeg lest litt mer på facebooksiden, blitt kjent med hvem han var og forstått hvorfor han valgte å ende livet sitt. Det jeg nå da lurer på er hvorfor er jeg så opptatt av denne gutten, jeg tenker på han og lurer hele tiden på hvorfor han kunne gjøre noe sånt mot seg selv og de han hadde rundt seg, bruker litt tid på å være trist fordi han er død og har til og med besøk graven hans fordi jeg lurte på hvordan den så ut. Så dette er spørsmålet mitt, er jeg en gal person? hvorfor bruker jeg tid på å sørge over en person jeg aldri har truffet, vil ikke gjøre det men syns det er utrolig synd at en så ung gutt tok livet sitt i så ung alder. Måtte bare få dette ut, ikke sikkert dere skjønner noe av det, men jeg bare lurer og håper dere kan hjelpe meg med svar. Vet at hvis jeg hadde sakt dette til vennene mine så hadde de nok syntes jeg var gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 11. juli 2008 #2 Del Skrevet 11. juli 2008 Alle blir påvirket av selvmord. Synes ikke du høres gal ut. Du lurer på hvordan mennesker kan gjøre sånn, og du tar innover deg følelsen. Det hele påvirker samfunnet. Hadde du ikke brydd deg, hadde det vært annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #3 Del Skrevet 13. juli 2008 Nei, du er ikke gal. Det gikk kanskje inn på deg siden dere var ca like gamle, dermed føltest det nært selv om du ikkje kjente han. Jeg blir også selv ganske engasjert når jeg hører om folk som tar selvmord, ønsker å vite hva som lå bak, osv. Det er jo en interessant tema, hvordan folk klarer å ta det så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
broadwaygirl Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 15. juli 2008 takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. juli 2008 #5 Del Skrevet 20. juli 2008 Tråden er ryddet iht reglene. Vis hensyn! Ønsker man å diskutere videre kan man gjøre det på et mer generelt grunnlag i et av de andre forumene. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noen ganger Skrevet 13. august 2008 #6 Del Skrevet 13. august 2008 Det er vel ikke alltid like lett å forklare hvorfor blir grepet av akkurat den hendelsen eller det dødsfallet. Jeg vet selv at enkelte hendelser går mye sterkere inn på meg enn andre, uten at jeg kan forklare hvorfor jeg blir helt satt ut av akkurat dette. Kanskje var det en jeg gikk på skole med uten at jeg kjente de personlig - eller det skjer en stor ulykke på et sted jeg har vært og jeg ser tv-bilder av stedet som ikke er til å kjenne igjen. Kanskje det bare er referanserammen som kommer så nær at vi bare må vite alt om akkurat dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå