Gjest bekymret Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er i uke 8+0 i dag, fikk for et par timer siden brunlig utflod. Har hatt litt mensaktige smerter i dag, men mye mindre enn vanlige menssmerter. I tillegg har jeg vært deppa (pms-aktig). Så kom denne utfloden, og nå lurer jeg på om det kan være tegn på abort, og at det kommer mer blod etterhvert....? Hva bør jeg gjøre? Har ikke så lyst å dra på legevakta (kjenner noen som jobber der), men jeg kan kanskje dra til en privatpraktiserende gynekolog og få tatt ultralyd?
Lusken Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 det kan være et tegn på at noe er galt, men det er størst sjangse for at alt er supert. kontakt lege imorgen eller som du sier dra til ultralyd (på feks volvat?) det er 20-30 prosent som har blødninger, (og du har jo ikke det engang bare farget utflod ) så det er ikke uvanlig. Du bør ikke ha sex eller løfte tungt på et par dager iallefall. Prøv å slapp av, og om det ikke går, kom deg til lege så du kan slutte å uroe deg.
Gjest TS Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 det kan være et tegn på at noe er galt, men det er størst sjangse for at alt er supert. kontakt lege imorgen eller som du sier dra til ultralyd (på feks volvat?) det er 20-30 prosent som har blødninger, (og du har jo ikke det engang bare farget utflod ) så det er ikke uvanlig. Du bør ikke ha sex eller løfte tungt på et par dager iallefall. Prøv å slapp av, og om det ikke går, kom deg til lege så du kan slutte å uroe deg. Takk for svar:) Jeg lurer på om det kan skyldes at jeg var på plantasjen i dag, kjøpte tunge jordsekker som jeg lempet ut og inn av tilhengeren på bilen, de var skikkelig tunge og det var mange sekker.... Lurer på om det kan være en sammenheng.. Håper inderlig at det ikke er noe galt. Jeg bor i Tr.heim så det er jo ikke noe volvat her, men vet det er privatpraktiserende gynekologer i byen, får ringe i morgen...
Gjest Indo Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jeg opplevde det samme ganske tidlig i min graviditet, men det gikk jo helt fint her hvertfall=) Slimhinnene er jo ekstra sårbare nå, så mest sannsynlig er det ikke noe i veien skal du se..Men ta kontakt med lege dersom du er usikker.
Vingedama Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 har hatt blødninger i 3 graviditeter, hvorav en gikk galt. Hadde festeblødninger ca uke 5 og uke 8. Stoppet av seg selv etter kort tid, dvs 1-2 timer. Hvis det blir verre og mye, er det bare å komme seg til legen. Og ikke slå deg til ro dersom legen sier det er vanlig med blødninger. Men ta det med ro og la mannen løfte!!!
angelou Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har opplevd det samme i mine to graviditeter, første gangen gikk det galt, andre gangen var alt helt fint. Første gangen begynte jeg bare å blø mer og mer, andre gangen hadde jeg frisk blødninger, brunlig utflod i en to-ukers periode. Hvis du kontakter legevakten får du mest sannsynlig bare beskjed om å avvente og se hva som skjer. Men du kan jo seff være stri og kreve en innvendig UL, det gjorde jeg andre gangen
Gjest *Mim* Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde bittelitt brunlig utflod tidlig i svangerskapet, det kom ikke blod og har ikke merket noe etterpå.
Skrållan Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 I dette svangerskapet, så blødde jeg (både friskt blod og brun utflod) ca 2 ganger i uka fra jeg testa positivt og frem til ca uke 11. Det gikk bra det! Var hos Medicus her i Trondheim på tidlig UL i uke 8-9 (husker ikke helt), og hun sa at det var pga en hinne som lå over åpningen.
Furstina Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Brun utflod är ingen orsak till att kontakta läkaren, det är ganska normalt. Du kan få lätt brun utflod av småskador som repor i slemhinnorna efter sex till exempel. Om du blöder MYCKET och har kraftiga smärtor är det troligen en SA och då behöver du kontakta en läkare. Jag hade en SA i vecka 10 och då började det som en brunaktig utflod som ganka snabbt blev lite rödare (inom en dag eller så) och som en dag senare resulterade i kraftiga blödningar där också koagulerat blod kom ut i större klumpar. Graviditeten efter det så hade jag bruna flytningar från vecka 4-5 till vecka 9-10 men de upphörde och allt gick bra (det blev en flicka som nu är 1½ år). SÅ: bara brunaktig utflod är ingen SA. Det är också normalt att känna smärtor och att det ömmar när livmodern sträcker ut sig. Det påminner om menssmärtor på ett sätt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå