Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Hei!

Sessa kaller jeg meg. Noen av dere har nok sett meg her inne før eller til og med kjenner meg, men nå er det noen mnd siden jeg har vært her inne på KG. Jeg skrev graviditetsdagbok her frem til 11 februar i år. Da fikk jeg nemlig verdens herligste sønn!!! :hjerter: Men for de av dere som ikke vet hvem jeg er, så fyller jeg 26 høster (til høsten) :D Jeg bor i Oslo sammen med min forlovede (fridde til meg 24/12-01) og vår herlige sønn på nå 3,5 mnd.

Det er veldig godt å ha en dagbok å kunne skrive litt om ting og tang. Terapi for seg selv kaller jeg det, og jeg tror nok at mange er enig i det!?! :) Skal prøve å skrive innlegg så ofte som jeg kan, da lillegutt tar mye tid og da kan jeg jo ikke sitte her å skrive! :wink:

Takker også lilje for at du 'sparket' meg i gang til å opprette dagboken jeg har tenkt så lenge på å skulle skrive... Hehe!!

Ellers så har vi ryddet barnerommet/pc-rommet idag. Min bror og hans kjæreste skal bo her helgen 6-8.juni siden vi skal ha barnedåp.

Men nå må jeg desverre fly. Lillegutt har kløe i gommene sine og luft i magen på en gang. Kan dere tenke dere mer texas?? :o

Kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, så var det enda en som gikk fra graviditetdagbok til generell dagbok. Rart, tenk at lille Even er ett lite "KG-barn" han også...... skjønn gutt, forresten! En liten Casanova, mors og fars stolthet i heimen! Jeg ønsker deg masse lykke til, og gleder meg til vi sees igjen. Håper det ikke blir for lenge til (men har skjønt at det er umulig og planlegge med barn i nærheten).

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, har du også flytta over hit! ;) Så koslig da!

Jeg også skjønner du, savnet etter å skrive dagbok (og "treffe" koslige KG-jenter) ble for stort....

Huff, ble ikke lange skrivinga dette her, du vet babyen kaller ;)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så hyggelig å se deg igjen her inne Sessa. Fulgte jo med i graviditetsdagboken din, og da lurer man jo på hvordan det gikk etterpå :D

Lykke til med minstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Sessa :D

kjempe koselig at du fortsetter å skrive dagbok her inne :D jeg fulgte med deg gjennom graviditets dagboken din så det skal bli kjempe gøy å følge med deg fremover nå og :D

håper du har hatt en flott pinse helg :D

:D sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dåpen vel overstått, og ettersom jeg hørte hadde alt gått bra. Gleder meg til fullt referat med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange hyggelige hilsner jenter!!! :) Godt å se at jeg har vært savnet! Det har vært så utrolig mange jern i ilden i det siste, at å skrive i dagboken har blitt veldig nedprioritert. Jeg skal prøve å oppdatere så langt det lar seg gjøre utover uken. Tar tid det, for det er ganske mye... :D Men nå er vi ferdig med blant annet barnedåp, og da faller mye av livet på plass igjen!

Inatt sov Even hele 13 timer :o Jeg er nesten helt sjokka jeg. Men jeg tror han er både sliten etter helgen og det at han vokser mye (da sover de små visst en del...) Akkurat nå er jeg på farten til å få leiligheten i tipp topp stand til min kjære kommer hjem. Skriver sikkert mer i kveld..eller imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi feiret dagen til Sessamannen. Han takker så masse for hilsen Qlio!!! Dagen ble helt perfekt den også til tross for at det ble veeeldig fullt i stua vår gitt. Satt folk i alle retninger og bauer og kanter ;) Men det var kjempe kos også. Jeg disket opp med snitter (som jeg lagde av rester fra dåpen) og rester av kaker og sånn. Alle spiste seg gode og mette, så det var ingen som sultet. Var til og med snitter igjen, så gjett hvem som får seg en meget god frokost i morgen??? :D

Ellers så fikk sambo seg noen skikkelig flotte gaver da... Kan blant annet nevne: Aerosmith cd til samlingen sin, gavekort på deler til radiostyrt bil, koffert med verktøy og drill, 4 alufelger til bilen vår(!!!!!), boxershorts, t-shirt og jaktbestikk... Helt supert! :)

Det er vel på tide å finne sengen nå kjenner jeg, men skal få skrablet ned litt i morgen om jeg har noe å meddele (rettere sagt om jeg har tid når Even sover) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi være med på jentebølgen på lillestrøm. Tror det blir koselig! Holder på å lade opp batteriet til kamera, så får jeg se om det blir noen morsomme bilder. I tillegg er det visst byfest i Lillestrøm, så det er nok en del folk utendørs der vil jeg tro... (www.jentebolgen.com) Lillegutt sover akkurat nå (er da jeg har mulighet til å få ned noen rod i hurtig tempo) Han dusjet for første gang i dag sammen med meg. Det var jo spennende kan du tro. Men etterpå ble vi veeeldig sliten og sulten. Så han sovnet som en stein ;)

Ellers så har det kke skjedd så mye idag. Har ryddet bort litt oppvask fra i går og bestilt time hos fotograf (første portrett av Even) til 10 juli. Da er han jo 5 mnd dagen etter. Sessamannen har sjekket opp priser på dekk idag. Han må jo ha dekk på felgene han fikk til bursdagen, og det ser ut til at det billigste er 4000,- for 4 stk inkl montering på felgen. Kanskje en alright pris? Jeg har ikke peiling på sånt.

I morgen skal Even til fysio for å sjekke om nakken er bedre. Det ser i alle fall sånn ut. Vi har trent og trent. Sist vi var der, så var han litt stram på ene siden, men det virker som om han er bedre. Takket være HARD jobbing fra mamman og pappan hans :lol:

Nei jeg får vekke misten og ta han med på Rimi. Må kjøpe noe greier til sambo kommer hjem :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott gåtur vi fikk igår. Spaserte i 1 time og 10 min på en løype på 5 km. Da hadde vi med oss hunden til mamman min som snart er 85 år (!!!!), 2 barnevogner og oss 4 andre i forskjellige aldre. Synes vi var flinke jeg. Vi gikk ut som de siste, men halte faktisk innpå mange av de som gikk raskere enn oss... Medalje fikk vi også! Så nå har Even fått sin første medalje i en alder av 4 mnd! Hehehe, med jentebølgen på :ler:

Idag skal Even til fysio og etter det skal han og jeg til byen en tur og møte en gammel klasse venninne av meg. Venninne E sier vi. Vi pleier å møtes ca en gang i kvartalet (noen ganger oftere) der vi oppdaterer hvernadre og sitter på kafé. Må høre litt om hva vi driver med om dagene!

Senere idag skal den lille familien vår ut på handletur. Vi skal ut å kjøpe en innflytningsgave til et vennepar i Moss. Skal dit i morgen på innflytingsfest. Og så er det tilbud på bilstol hos Rudo, så vi skal ut å investestere i neste trinns bilstol. Kan jo hende vi kan ta den i bruk allerede. Vi får se!

Det var litt om igår og idag. Nå får jeg komme meg i dusjen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa :lol:

Så koselig du har opprettet dagbok her, kjekt å følge med deg og din lille familie.

Tusen takk for bursdagshilsen koz det du må hilse sessamannen med veloverstått.

Nå er jeg i grunnen stuptrett har vært hos ei vennine og ta slpp tatle laust hi,hi JENTER hm jaja koz var det.

natta snakkes

klemmer fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!

Og gratulerer til EVEN med hans første (av sikkert mange) medaljer. Det viktigste er at man deltar, ikke sant? Håper forøvrig at nakken til lille Cassanova er bedre.

Jeg gleder meg stort til mandagen, nå er det lenge siden jeg har sett deg! Hårfarge er kjøpt inn, stellebordet er ryddet klart til Even. Du trenger heller ikke ta med vogn, siden jeg også har det her! *smiler*

Ha en riktig god helg, og kos deg med den lille familien din på shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme::rodme: Shame on me...for at jeg ikke har skrevet hilsen i boka di!! :kgblunk:

Så fint at dere har det bra, og medaljene henger løst ser jeg.. :hoho:

Koz & klem fra vera og rikkemor :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det snart helg igjen.. Skal si at tiden flyr som småbarnsmamma :o Nesten litt skummelt! Tenk om jeg lukker opp øynene til en ny dag "i morgen" og plutselig står lillegutt i døra og sier at "nå flytter jeg ut mamma"! GRØSS!! :sjarmor: Nei, så fort går det vel forhåpentligvis ikke...

Har fått kjøpt oss bilstol til poden da. En Graco Cosmic. Kjempe fin og veldig bra pris! (Tilbud på babyshop) Den skal han begynne å bruke så snart som den bilstolen han har nå blir for liten, og at han er litt mer stødig i kroppen. Han bør jo ikke sitte for mye oppreist enda, så vi venter litt med å ta den i bruk. Akkurat nå ligger poden og sover og jeg tiner meg ett par brødskiver så jeg får spist før vi skal på trilletreff om en times tid. Første gang vi skal på arrangert trilletreff borti høgget her, så det kan bli spennende. Skal egentlig dit fordi jeg har avtalt å møte ei som vi var på dåpssamtale med. Hennes sønn ble født 7 dager senere enn Even. Litt morro å se på utviklingen dems og prate litt om diverse. Så vi får se da om vi begge har husket på at det var idag vi skulle møtes ;)

Ellers så har jeg blitt flink pike og kutta ned på nettbruken min. Dette gjelder spesielt når min elskede samboer er hjemme. Bare på noen dager har vi merket stor forskjell på at gnisten mellom oss har blusset opp igjen pga det. I tillegg har sambo begynt å trene litt (sykle til og fra jobb) og det hjelper stort på hans energi nivå. Og i tillegg til det..så har han lovet å bli enda flinkere til å hjelpe til med husarbeidet! :D Kan jeg få en bedre mann og Even en bedre pappa?? Lillegutt blir nok kjempe stolt av pappan sin når han blir større.

Vel da får jeg få i meg brødskivene mine og gjøre klart til vi skal ut på tur. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe trilletreff idag. Det var visst avlyst.. Hang en lapp om det borte ved kirken, så da er det ikke treff før i september pga ferie. Jaja! Skal jo på barselgruppe ved helsestasjonen senere antakelig. Så har jeg jo forøvrig ett nett av nybakte mammaer rundt meg og det er ganske deilig å kunne "lufte seg litt" til likesinnede ;)

Sendte nettopp Sessamannen og prinsen ut på biltur. Sessamannen skal bestille seg radiostyrt bil (merk: bensindrevet som kjører FORT!). Da skal jeg benytte anledningen til å støvsuge og vaske gulvet. Greit å få det gjort til helgen, så slipper jeg å gjøre det da. Er alltids mye annet som skulle vært gjort og sånt uansett. Skal snart pusse opp gangen vår da. Må bare få skattepengene i havn først. Da skal vi rive ned gammel strie, tette igjen sprekkene mellom veggplatene (sånt panel) og legge ny strie samt male. Fargen heter sushi og er litt mørk beige aktig. Skal også investere i enda et nytt entre-sett. Denne gangen blir det i stål. Tror det kommer til å bli kjempe fint! Etter prosjekt gang er ferdig er det stua som står for tur. Der skal vi bare bygge inn gardinstengene (opp til taket) sånn at ikke fuglen vår kan sitte oppå gardinene og skite :lol: Skal bli godt å slippe å vaske dritt både her og der.

Nei nå får jeg sette i gang om jeg skal bli ferdig til dem kommer hjem... Har ellers vasket og tørket en maskin med klær idag, laget middag, vasket prinsens tåteflasker og smurfet litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det ikke ble noe trilletreff, da...... men kjenner jeg deg rett er ikke du den som henger med hodet for lenge. Positiv jente, som snur det meste negativt/leit over til det motsatte.

Jeg er fortsatt meget fornøyd med både farge og klipp, du gjorde en fiiin jobb! Kan absolutt anbefale deg videre som frisør!

Det er nok ikke dumt og kutte ned nettbruken litt, hvertfall slik at det ikke går utover mann og barn. Regner med at jeg blir mindre aktiv etterhvert jeg også. Snart har vi jo en liten tulle her...... Ja, du leste rett. Ultralyden i dag avslørte at jeg bærer en liten jente under mitt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke har skrevet på lenge er at vi holder på med oppussing av entreen vår. Den er snart ferdig og det blir griselekkert! *skryte infernalsk* :lol: Ellers arrangerer vi surprise party for en kompis her hos oss i morgen, og jeg skal lage middagen (kalkun!!!) :) Kalkunen står til tining i kjøleskapet :ler: ikke noe american style med dypfrossen kalkun her i gården nei ;)

Vel flyr avgårde igjen jeg,,, *svosj* :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...