Gå til innhold

Sessa sin lune hule!


Sessa

Anbefalte innlegg

Hei du !!

Takk for kjempehyggelig hilsen, og at du tok deg tid til å lese, i dagboken min :P Har vært veldig busy de siste dagene så jeg har ikke fått skrevet i dagboken din og takket for sist ! Kjempehyggelig å treffe deg og Even, er han sjarmør eller er han ? Kjørte hjemover helt forelsket i to bebiser jeg... til tross for at buksa mi var full av sikkel og gulp :hoho:

Tenker på deg masse om dagen selv om jeg ikke har skrevet i dagboka di, og vil ønske deg lykke til hos jordmor imorgen :) Jeg har erfart at man kommer langt, og får det bedre med seg selv hvis man er åpen og prater om ting. Stort eller lite....

Du virker som ei jente med ben i nesa hvertfall - så det her ordner seg for deg....

*klem*

Måtte bare rette noen skriveleifer :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsen @-vennen!! :D Alltid hyggelig å se deg innom her.

Jeg er tiltaksløs om dagen merker jeg... Det er jo både godt og avslappende å være litt tiltaksløs, men det gjør meg faktisk rastløs. Så nå må jeg gå til verks. Må lage meg en liste over dagens gjøremål:

* Støvsuge leiligheten

* Brette sammen og legge på plass den SVÆRE haugen med klær som ligger på gjestesofa/sengen

* Rydde kjøkkenet

* Lage middag (sent ute..ehmm..ja)

* Vaske tåteflasker og koke smokkene

* prøve å finne frem stuebordet og vaske over dette. kanskje legge på en duk (da må jeg stryke.. hmm..)

* Finne frem alle notater, journal og papirer som jeg skal ha med på samtalen i morgen ettermiddag

* Noe mer da?? *tenke tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Takk for hilsen i dagboka mi :) blir spennende å følge med i dagboka di. Even høres så søt ut, får jo nesten lyst på barn av å lese om alle de søte små her på KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*puh* Godt å høre at det er flere tiltaksløse om dagen. Og flere som har gjestesenga full av klær ;)

Men, kanskje jeg også bør lage liste over ting jeg skulle ha gjort... mulig ting er lettere å få unnagjort da. Blir jo nesten som da jeg var mindre, og mamma skrev lapp på kjøkkenbordet med ting jeg skulle gjøre - også skulle jeg huke av etterhvert som de var gjort. Når alle rutene var krysset ut kunne jeg gjøre akkurat som jeg ville......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener jenter!!! :D

@lfakrøll: Ja det minnes litt om da man var liten ved å skrive sånne lister :) Kanskje jeg får en is eller annen belønning etterpå når det er gjort? :hoho:

Jeg later som listen igår gjaldt for idag, for igår ble det nemlig ikk gjort noen ting. :oops: Lå på sofaen sammen med Sessamannen og så på bridezilla's i New York, 24 (søren så spennende da!) og litt andre mugne programmer. Litt kos ble det jo tid til også :sjarmor: Nå skal jeg bare lese mail og slikt, og så må jeg gå til aksjon. Skal nemlig møte min mor og mann i bye kl 14. Skal spise sammen med med dem før Sessamann og jeg drar på Ullevål... JA! Det er den dagen idag! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg:

* Ryddet kjøkkenet

* Vasket og kokt tåteflasker

* Printet ut notater til samtalen

Fortsette med jobbingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna

Er du litt nervøs?

Det går nok bra!

Bare fortell dem akkurat hva du føler, da vil det føles best etterpå. Ikke hold inne med noe viktig...

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nervøs??? Jeg nei.. Ehmm JAAA jeg er nervøs!!!

Tusen takk for hilsen Janna. Det varmer å se deg her :D Nå skal vi dra til byen og kl 17 skal jeg til pers. Oppdaget noe i barnejournal-kopien som gjorde meg enda mer nervøs, så håper vi får svar på masse idag!

Go'klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag!

Dagen har gått fra meg, men jeg håper jeg hører fra deg etterpå.

Tenker masse på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har klokka rundet 17, og du er vel godt i gang tenker jeg..

Håper du får utbytte av det her vennen, jeg tenker på deg nå! :)

*klemme masse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessamor!!!

Hvordan gikk det med deg??Har tenkt på deg i hele dag.

Håper dama forstod of at du fikk sagt alt du hadde på

hjerte.

Skulle egentlig ikke komme hjem i dag,men måtte en tur hjem for og se

hvordan det gikk.

Er nok ikke pålogget før torsdag nå tenker jeg, jo kansje jeg klarer en liten tur i morgen på dagen,men min pasient sover.

Klemmer fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg blir helt rørt over hvor mye dere bryr dere om meg jeg. Tusen takk for lykke ønskninger og god tanker (takker også for SMS'er fra de som har sendt det).

Dagen idag har vært en følelsesladet dag som dere naturlig nok helt sikkert skjønner. Prøvde å rydde og ordne og skravle og styre skikkelig sånn at klokka skulle gå. I 14 tiden satte vi kursen mot byen for å møte mamma og hennes sambo. Vi spiste middag sammen (som mor spanderte) og fikk noen nye klær til Even i str 74 som han kan begynne å bruke litt nærmere høsten. Akkurat nå går det i str 68, men merker at noe av det kan han ikke bruke særlig lenge ;)

Men over til dagens begivenhet igjen..

Etter å ha spist middag satte vi kursen mot Ullevål. Hjertet slo så hardt at jeg trodde det skulle hoppe ut av kroppen, magen knyttet seg sammen så tett at jeg trodde jeg måtte kaste opp når som helst. Rakk å gå på do i alle fall før vi skulle opp i 3 etg på fødeavdelingen... :blunke: Så var vi der. Kom ut av heisen og inn døren til vaktkontoret. Jeg nærmest skalv. Hadde ikke trodd det skulle bli så jævlig å sette sine bein der igjen :roll: Men pushet meg selv frem i døren og spurte etter JM som jeg skulle møte. En hyggelig dame smilte til oss og sa det var henne, og vi fikk beskjed om å vente litt ute i gangen ved heisen. Hjertet pumpet!!!

Etter noen få minutter kom hun ut og hentet oss, så stoppet vi i gangen mellom fødeavdelingen og barsel. Hun lurte på om vi skulle gå inn på fødestua, om jeg orket det. Jeg trakk pusten fra et sted jeg ikke visste fantes og sa klart og tydelig: "Vi kjører på!". Hun lukket opp døren til fødeavdelingen og vi gikk inn. Kan ikke huske at den korridoren var så lang!?! Hjertet pumpet og pumpet, det knyttet seg enda mer i magen, klump i halsen, tårer i øyekroken, Sessamannens varme hånd langs ryggraden. Jeg gikk med hevet hodet nedover gangen...

Jordmor spurte om jeg kjente meg igjen. Ja svarte jeg. Det føltes som det var igår jeg var der :blunke: Hun lurte på hvilken fødestue jeg hadde vært på, og svarte at vi var på den nederst i gangen..nr 1... Den var ledig og vi stoppet utenfor.. Vil du gå inn? spurte JM. Ja det kan vi godt sa jeg og svarte før jeg tenkte, men hjernen og kroppen min hadde på det tidspunktet forlatt hverandre litt. Vi gikk inn....

Et øyeblikk trodde jeg nesten at jeg skulle miste pusten. Jeg vet ikke helt hva jeg forestilte meg i det jeg gikk inn døra. Mulig jeg så for meg at jeg skulle se meg selv ligge i sengen og ha en type "utavdæsjælopplevelse" der jeg så meg selv tilbake i fødsel. Det føltes i alle fall sånn... Men rommet var tomt, det var fredfullt og jeg ble stående og titte på hver eneste detalj i rommet. Så sa jeg at jeg var veldig glad for at i dag skulle ikke jeg bruke noen av de greiene som hang på veggen. Ikke sengen, ikke badet, bare sitte der..å prate.. Det var en god følelse.

JM lurte på om vi skulle begynne med fødselsopplevelsen og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle begynne så jeg ga henne alle notatene mine (avhandlingen som Sessamannen sier) så hun satte seg ned og leste igjennom nesten 4 A4 sider med notater. I mens ble Sessamannen og jeg sittende å titte, småprate og iakta rommet. Det var behagelig å sitte der og jeg kjente at mageknipen løsnet litt taket, hjertet pumpet noe roligere. Men jeg var støvtørr i munnen og fortsatt veldig "redd" om man kan kalle det det. Hjernen min begynte å finne tilbake til kroppen og jeg fungerte litt bedre.

Etter noen minutter hadde JM lest i gjennom hele historien og sa litt paff: "Ja det var litt av en fortelling!. Her skal vi ta tak i mye. Hvor vil dere begynne?" Vi begynte å snakke om lillegutt for så å gå videre til fødselsopplevelsen og tiden etterpå. Vi snakket om alle punktene og spørsmålene vi hadde på tapetet. Kan ikke begynne å skrive det ned her. Det blir litt for privat og litt vel mye. Men i alle fall.. Det vi kom frem til var at jeg virkelig hadde hatt en tøff fødsel og at sykehuspersonalet hadde sviktet når det gjaldt informasjon og omsorg.

JM synes jeg hadde vært flink og at jeg var allerede på god vei til å få bearbeidet "sorgfølelsen" som hun kalte det. Jeg har ingen depresjon, men en sorgfølelse... Det var godt å høre! Jeg fikk også bekreftelsen som jeg trengte å høre fra en kyndig om at jeg var ingen pingle. Jeg er en sterk jente, med sunn fornuft som ikke fikk riktig behandling eller i det hele tatt den behandlingen jeg hadde behov for. Hun beklaget nærmest på sykehusets vegne og ville at de ved denne samtalen skulle prøve å bøte på det som var skjedd. Jeg skal love at det føltes bedre ved disse ordene. Mange av spørsmålene eller det som skjedde under fødselen får vi aldri gjort om, sånn er det jo bare... Men likevel kan alt bli mye bedre med litt tid!

Jeg fikk vite at jeg måtte bare ringe henne igjen om jeg trenger flere samtaler, hvis jeg skulle føle at jeg stanger hue i veggen igjen. Etter samtale på ca 75 min gikk vi ut igjen av fødestua og tuslet tilbake ut til vaktrommet. Døren til fødestua lukket seg igjen og vi takket, ga JM en god klem og sa hade bra. Det var en gråtkvalt Sessa som gikk ut mot heisen og Sessamannen holdt varmt rundt meg og spurte om jeg hadde det bra. Ja jeg klarer meg fint, men nå må jeg hjem å gråte, sa jeg... Det er vel det jeg kommer til å gjøre når vi legger oss i kveld. Jeg føler for å få ut litt gråt snart. En god gråt faktisk...

Nok en grå sky forsvant fra hjertet mitt idag, og det føles bittelitt lettere å puste igjen. Nå får vi ta tiden til hjelp og håpe på at dette var vendepunktet på denne epoken og at alt blir bedre herfra. Det må jobbes med kontinuerlig og jeg kommer til å bruke listen fra Gaia-instituttet som "leve-regel" i den nærmeste tiden fremover.

Vi fikk hentet lillegutt. Han hadde kosa seg sammen med sin mormor (sovet en del i vogna også). Det var godt å se gutten vår igjen! Han smilte som en sol da han så oss :) Vi kom hjem for litt siden. Lillegutt fikk kveldsmaten sin, og blid og fornøyd fikk han pysj på seg og vi fikk lagt han i sengen. Han sovnet så søtt! :hjerte: Sessamannen sitter i stua og venter på at vi skal kose oss med hverandre og nyte litt sjokkiskake som jeg bakte på lørdag (med masse nonstop og seigmenn på). Ja det skal jeg gjøre nå. Spise kake og kose meg med den herlige kjæresten min! :hjerter: Jeg elsker guttene mine simpelthen bare så ubeskrivelig høyt! Nå blir jeg sittende med sjokkiskake-smil og tårer og nusse på Sessamannen resten av kvelden.. JA! :wink:

Takk for at du leste! Jeg er glad du bryr deg om meg :) *KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trivelig lesing!

Jeg håper "min" gode gamle Sessa er på vei tilbake, jeg har sett mer og mer til henne i det siste, og det er jeg glad for! Når Ida tar flaske, kanskje vi skal gå ut og danse litt???? *ler* For det er det du gjør, ikke sant, når du er glad? Jeg vil se deg danse!

:sminkedokke: Hot Mama! :sminkedokke:

Jeg har tenkt på deg i hele kveld, besøket mitt har reist nå, og jeg kastet meg på MSN for å se om du var der...... glad ble jeg da det sekundet etter tikket inn en SMS fra deg! Kos dere masse i kveld! Det har dere fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snufs* Klarer ikke la være. Men begynte først å få grøsninger nedover ryggraden etterhvert som jeg leste....og så kom det en liten tåre...

Imponert over styrken din vennen ! Beviser nok en gang at du har ben i nesa og vil at ting skal ordne seg. Flott mann du har også ;)

Flott lesning - og ikke minst, høres ut som en topp jordmor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det lettet litt.

Har jeg nevnt at jeg er imponert over hvor modig du er til å takle dette?

Må si det igjen.

Det virker som om du vet hvilken vei du skal gå for å finne ut av dette. Sender deg masse støtte til å gå den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for Paracet'en, og for at du bare stakk innom en tur! Alltid kos og se dere! Vi sees i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Sier det her også. Du var virkelig tøff, Sessa!

Håper at dere har det bedre nå, og at du kanskje tar deg en dans.. :hoho:

Koz deg med supergutta dine, hørtes digg ut med sjokkiskake!! :hoppe::hoppe:

Takk for hilsnene i dagboka også. Hyggelig at noen er der og leser. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hvor godt jeg egentlig liker overskriften på dagboken din "Sessa's lune hule".

Liten digresjon fra min side :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk og takk og takk! :D

Jeg er energisk idag (innbildning), men står på og prøver å få leiligheten støvsuget og vasket.. *står på videre* :lol:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...