Gå til innhold

Narnia

Gjest Chrissy82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, så den på lørdag med mamma og venninnen hennes, faktisk! :fnis:

Jeg synes den var ganske fin jeg da, men jeg liker jo slike eventyrfilmen ;)

Det som kanskje kan trekke ned her, er den lange krigsscenen. Den drar ut i det møysommelige. Historien er litt forutsigbar også.

Bør kanskje nevne at den kan være litt vel skummel for de aller minste til tider. Den er mye mørkere, og det er mye mer slossing og kampscener.

Anbefaler virkelig at man holder aldersgrensen på 11år her, og ikke gir etter når lillebror på åtte spør om du kan være med ham så han kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja så den på premieredagen, likte den godt, men synes den første er bedre. Synes spesielt at kampsenene ble dratt veeel langt ut. Men så liker ikke jeg kampscener heller da, synes det blir kjedelig ;)

Ellers var jo både Caspian og Peter fine å se på, men må si at jeg foretrekker Peter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Så den med to venninner, det var ganske gøy :o) Egentlig bare oss og masse unger i salen, men vi liker å gå på "barnefilmer" alle tre. I hermetegn fordi som de andre sier, det var mye slossing og krig.

Peter er ganske pen ja, og akkurat passe alder for meg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sett den og likte den godt, bedre enn den første (selv om jeg fortsatt foretrekker den gamle BBC-serien). Det jeg likte best med filmen var selve historien, så jeg har nå begynt å lese bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den i grunnen godt jeg også. Men jeg er ikke så vanskelig å underholde meg med den typen filmer. Innimellom syntes jeg det var litt vel klart og tydelig at Tolkien og Lewis var venner da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Held på å lesa den over 700 sider lange skriftlege Narnia-samlinga for niåringen. Syns det er gøy begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg lurer på om jeg skal se den i kveld? Har lest blandet mottagelse i avisene på den. Vet ikke om jeg gidder, hvis det bare er en kopi av den forrige. Langt å kjøre og vanskelig å få p-plass også. Jeg må tenke litt nå...

Er nemlig av den oppfatning at om man har sett Ringenes Herre, så kan det ikke gjøres bedre i den sjangeren. Og jeg har alle Narnia-bøkene fra før av, så...

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Du kan nok trygt vente til den kommer til DVD. Som du sier, skal litt til å toppe Ringenes Herre, og det gjør ikke denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Raptuza

Eg syns den var bra, men syns at regissøren burde holdt seg meir til boka. No blei det reine krigsfilmen, og ja, nokon kampar varer i det uendelege....kan det fortona seg som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siripiri

Ingen som slår den første narnia filmen (altså den versjonen som gikk på NRK for mange år siden) !

Selv om alt var litt dårligere laget i den versjonen, så hadde den sin sjarm, Lucy med de store tennene, og alle figurene, måten de hadde laget dem på :)

Kommer aldri til å se de nye filmene.. Tror det ødelegger filmen for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett den og jeg synes den var kjempe bra! :hoppe: Skuffet ikke i det hele tatt og Ben Barnes var jo bare hot som Prince Caspian! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den, og likte den veldig godt.! Jeg synes ikke at filmen ble for lik den andre, det er jo to forskjellige bøker... Noen likheter var det vel, men det er jo en fortsettelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest bokene, men gikk til å se filmen likevel. Filmen var jo greit, men ble litt skuffet egentlig. Filmen var bare litt for enkel innholdsmessig og det som skulle være morsomt var litt for åpenbart. Jeg forstår jo at jeg er kanskje litt over aldersgruppen for filmen, men likevel.

Men jeg likte kentaurene - syntes grafikken, utseende og bevegelsene var utrolig gode. Ellers var jo også grafikken på andre narnia-karakterene veldig bra.

Jeg kan bare si at jeg likte den første filmen best, det hadde litt mer magi og innhold, selv om den kanskje var ennå mer barnefilm.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...