Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #21 Skrevet 8. august 2008 Jeg har i flere år brukt FAM (kartlegging av basaltemperatur og sekret) med kondomer i de fruktbare periodene. Jeg har hittil ikke hatt noen uhell og det er helt uaktuelt å få barn. Anbefaler det for de som er motiverte.
ehu Skrevet 8. august 2008 #22 Skrevet 8. august 2008 Jeg brukte pessar + sæddrepende krem i syv år. Veldig undervurdert prevensjonsmiddel. Lett og enkelt i bruk og ingen bivirkninger. :-) Steriliserte meg da jeg var 37, før egenandelen steg kraftig.. I narkose,ja. Vet ikke om det gjøres i kun lokalanestesi.
Gjest Emera Skrevet 8. august 2008 #23 Skrevet 8. august 2008 Jeg brukte pessar + sæddrepende krem i syv år. Veldig undervurdert prevensjonsmiddel. Lett og enkelt i bruk og ingen bivirkninger. :-) Steriliserte meg da jeg var 37, før egenandelen steg kraftig.. I narkose,ja. Vet ikke om det gjøres i kun lokalanestesi. Joda, det er noen som gjør det. Likegladsprøyte og lokalbedøvelse. Jeg er HELT sikker på at jeg ikke skal ha flere barn, og graviditet er noe i nærheten av en katastrofe fordi jeg neppe hadde klart å ta abort. Så jeg kommer nok til å sterilisere meg så snart det blir praktisk mulig. Er bare litt småbekymret for narkose siden jeg aldri har hatt det før.
Gjest78 Skrevet 8. august 2008 #24 Skrevet 8. august 2008 Er bare litt småbekymret for narkose siden jeg aldri har hatt det før. Hvorfor det egentlig? Bare lurer... Jeg har hatt narkose to ganger (ikke sterilisering, men andre operasjoner), og det var fullstendig uproblematisk. Som å sovne og våkne igjen.
Gjest Emera Skrevet 8. august 2008 #25 Skrevet 8. august 2008 Hvorfor det egentlig? Bare lurer... Jeg har hatt narkose to ganger (ikke sterilisering, men andre operasjoner), og det var fullstendig uproblematisk. Som å sovne og våkne igjen. Takk for trøst! Nei, det er jo bare det at jeg ikke har gjort det før, og... jah... neh... er bare spent på akkurat det der.
Saeria Skrevet 9. august 2008 #26 Skrevet 9. august 2008 Dessuten er det bort i mot umulig å få tak i lege som har tilpasningsutstyr til pessar, for ikke å snakke om å få tak i pessaret i Norge. Er man heldig får man målt seg, oppgitt størrelsen og kan bestille utenlands for å sette det inn selv, eller i samråd med legen (første gangen).
qrs Skrevet 9. august 2008 #27 Skrevet 9. august 2008 Dessuten er det bort i mot umulig å få tak i lege som har tilpasningsutstyr til pessar, for ikke å snakke om å få tak i pessaret i Norge. Er man heldig får man målt seg, oppgitt størrelsen og kan bestille utenlands for å sette det inn selv, eller i samråd med legen (første gangen). Gynekolog Ericsen (litt usikker på stavingen her...) i Haugesund fikser det i alle fall. Tror du finner noe om dette på www.milex.no
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #28 Skrevet 9. august 2008 Dessuten er det bort i mot umulig å få tak i lege som har tilpasningsutstyr til pessar, for ikke å snakke om å få tak i pessaret i Norge. Er man heldig får man målt seg, oppgitt størrelsen og kan bestille utenlands for å sette det inn selv, eller i samråd med legen (første gangen). Var det ikke noen her i en tråd som hadde fått henvisning til Ullevold sykehus for å få ordnet det? Uansett, mas på legene, om ikke annet for å gjøre veien lettere for neste på prevensjonsjakt (Et lite PS: Hadde ikke stolt på pessar som eneste prevensjonsmetode om barn var katastrofe, men jeg har aldri stolt kun på en metode uansett)
Gjest Grafica Skrevet 9. august 2008 #29 Skrevet 9. august 2008 Mamma 42 og bruker p-sprøyte, hun har ikke opplevd noen bivirkinger. Ifølge legen vår så er det flest unge som opplever bivirkninger av p-sprøyte og p-stav, det forekommer mer sjeldent hos "godt voksne" kvinner
Saeria Skrevet 9. august 2008 #30 Skrevet 9. august 2008 Jeg har prøvd å maile Milex, men posten kom i retur. Jaja. Jeg har gått over på Pearly/FAM og er fornøyd med det. Men det er ikke superkrise om jeg skulle bli gravid heller.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #32 Skrevet 18. august 2008 Hva koster sterileisering av menn? 1300 om jeg ikke husker helt feil.
vilja Skrevet 18. august 2008 #33 Skrevet 18. august 2008 Tusen takk, gjest. litt rart at kvinner må betale 6000 kroner, men det er vel en større opperasjon:)
Saeria Skrevet 18. august 2008 #34 Skrevet 18. august 2008 Ja. For kvinner er operasjonen mer omfattende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå