Gå til innhold

Røya skal få fin rompe

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Du verden så fort denne dagen gikk da. Hadde treningsfri i dag, men sørget for å gå en lang morgentur med hunden før frokost, en times tid ble det. Deilig så tidlig om morran, gikk ut før det begynte å skumre, og da vi kom hjem var det faktisk ganske lyst :)

Men jeg skulle jo logge treningen for i går jeg.

Oppvarmingen var altså kondisøkta mi. Den ble 10 min kortere enn vanlig. 10 min opptrapping, 10 min høypuls, 5 min nedtrapping.

Knebøy med vekt, 20 kg:

3 sett, 10 reps. Hadde ikke så veldig lang pause mellom settene, så det svei godt etterhvert.

Stående benhev, 8 kg:

10 reps til siden, skrå bak og rett bak. Kan øke i vekter på rett bak neste gang.

Planken:

1 min

30 sek

30 sek med løftede ben

Nordic hamstrings:

3 sett, 10 reps. Blir mer og mer fornøyd med denne ;)

Rumpeløft m. benhev:

3 sett, 10 reps.

Nedtrekk, 32,5 kg:

3 sett, 10 reps. Øker neste gang.

Skulderpress 15 kg:

10 reps

8 reps

4 reps

Æsj, dårligere enn sist.

Rygghev:

10 reps m. 2,5 kg

2 sett m. 5 reps, 5 kg

Brystpress, 25 kg:

10 reps

10 reps

8 reps

Bedre enn sist :)

Roing, 30 kg:

3 sett, 10 reps

Total abdominal, 50 kg:

3 sett, 10 reps

Øker neste gang

I morgen skal jeg teste langkjøring på ellipse. Ble litt stressa av den svømminga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Splitprogram er absolutt en fordel. Jeg foretrekker det framfor helkropp. Greit å få fordelt styrketreninga litt utover uka. Trener du mest frivekter eller i maskin? Synes det virker som du har god framgang når du trener, flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: *Enigma* Koselig å se deg her inne :) Takk, fremgang er gøy, er ganske fersk, så nå går det fort fremover!

Jeg trener foreløpig mest med apparater, men har sagt til veilederen min at jeg vil trene mer med frivekter. Det er mye mer effektivt, dessuten er det morsommere, jeg kjeder meg fort med apparatene. Er litt misunnelig på gjengen i frivekt-hjørnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: *Enigma* Koselig å se deg her inne :) Takk, fremgang er gøy, er ganske fersk, så nå går det fort fremover!

Jeg trener foreløpig mest med apparater, men har sagt til veilederen min at jeg vil trene mer med frivekter. Det er mye mer effektivt, dessuten er det morsommere, jeg kjeder meg fort med apparatene. Er litt misunnelig på gjengen i frivekt-hjørnet ;)

Frivekter er veldig gøy, og jeg synes også de er mer effektive. Du får jo med mer støttemuskulatur også, og så lenge du har god teknikk er sjansene for skader små. Greit å trene seg opp i apparater først da, og så gå over til frivekter. Den nordic hamstringøvelsen din så forresten lettere jævlig ut ;) Kanskje jeg skulle be om den neste gang jeg skifter program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivekter er veldig gøy, og jeg synes også de er mer effektive.

Signerer denne. Jeg synes at styrketreninga ble mye morsommere etter at jeg startet med frivekter, så det anbefales absolutt. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jeg ser bort på frivektgjengen med ærefrykt og misunnelse :fnise:

Er ikke helt der enda, men burde kanskje turt å spørre om en sånn veiledningstime jeg også. Det blir tross alt litt kjedelig med apparatica sånn etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det er de kule gutta som trener med frivekter ;) Jeg syntes de var skumle først da :) Passet liksom ikke inn med gjengen så små vekter jeg flytta rundt på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil innstilling, det er de kule jentene som bruker frivekter :sjarmor: Jeg føler meg veldig hjemme i den avdelingen jeg, riktignok får jeg en del forundra blikk av enkelte gutter, men stort sett er de veldig hyggelige, og veldig hjelpsomme hvis jeg spør om hjelp til å sikre. :Nikke:

Morsomste var forrige gang jeg trente vekter, da var det en fyr som stod og brukte de manualene jeg gjerne skulle bruke til skrå brystpress. Så jeg gikk bort og spurte om jeg kunne bruke dem i pausen hans, han så lettere forundret på meg, nølte litt, men joda, jeg kunne sikkert det. Så jeg tok dem nå jeg da, han ble stående og se litt på meg, men da jeg la dem fra meg og sa han kunne ta dem bare ristet han på hodet og forsvant :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil innstilling, det er de kule jentene som bruker frivekter :sjarmor:

Hehe, ja jeg vurderte å sette gutta i anførselstegn ;) Klart det er oss kule jenter :ler: Stakkars mann da! :ler: Stå på *Enigma*! Sånt liker vi :ler:

Han jeg trener med har erklært at om jeg en dag tar like mye som han i hvilken som helst øvelse så slutter han å trene. Ja, så nå har jeg et mål da! Problemet er bare at han har trent styrke en god del år mer enn meg dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil innstilling, det er de kule jentene som bruker frivekter :sjarmor: Jeg føler meg veldig hjemme i den avdelingen jeg, riktignok får jeg en del forundra blikk av enkelte gutter, men stort sett er de veldig hyggelige, og veldig hjelpsomme hvis jeg spør om hjelp til å sikre. :Nikke:

Morsomste var forrige gang jeg trente vekter, da var det en fyr som stod og brukte de manualene jeg gjerne skulle bruke til skrå brystpress. Så jeg gikk bort og spurte om jeg kunne bruke dem i pausen hans, han så lettere forundret på meg, nølte litt, men joda, jeg kunne sikkert det. Så jeg tok dem nå jeg da, han ble stående og se litt på meg, men da jeg la dem fra meg og sa han kunne ta dem bare ristet han på hodet og forsvant :gjeiper:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivekter er veldig gøy, og jeg synes også de er mer effektive. Du får jo med mer støttemuskulatur også, og så lenge du har god teknikk er sjansene for skader små. Greit å trene seg opp i apparater først da, og så gå over til frivekter. Den nordic hamstringøvelsen din så forresten lettere jævlig ut ;) Kanskje jeg skulle be om den neste gang jeg skifter program?

Hamstringen er bare dritbra!! :Nikke: Det var Bolledeig som tipset om den, så jeg har egentlig bare studert teknikken på YouTube og prøvd meg frem veldig forsiktig. Nå svir den slik den skal!

Signerer denne. Jeg synes at styrketreninga ble mye morsommere etter at jeg startet med frivekter, så det anbefales absolutt. :tommelopp:

Ja, jeg vil nesten si at frivekter er sexy ;)

Er ikke helt der enda, men burde kanskje turt å spørre om en sånn veiledningstime jeg også. Det blir tross alt litt kjedelig med apparatica sånn etterhvert ;)

Åååå, du vil ikke angre, Ansjoni!! Anbefales!!

Hehe, ja det er de kule gutta som trener med frivekter ;) Jeg syntes de var skumle først da :) Passet liksom ikke inn med gjengen så små vekter jeg flytta rundt på :ler:

De er så søte så ;)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg vurderte å sette gutta i anførselstegn ;) Klart det er oss kule jenter :ler: Stakkars mann da! :ler: Stå på *Enigma*! Sånt liker vi :ler:

Han jeg trener med har erklært at om jeg en dag tar like mye som han i hvilken som helst øvelse så slutter han å trene. Ja, så nå har jeg et mål da! Problemet er bare at han har trent styrke en god del år mer enn meg dessverre..

Go for it!! Ta ham!!! :fnise:

Du forresten, vi er p å 10 på topp på Mylog denne måneden ;) Var det hvertfall i stad :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt til *Enigma* logger all treningen sin, da faller vi vel ut ;) Hehe! For det er deg, *Enigma*? På Mylog og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Et sted må alle begynne. Selv den største og sterkeste karen der borte har vært puslete en gang... ;)

Er litt misunnelig på gjengen i frivekt-hjørnet ;)

Come to the dark side, we have cookies :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten trent i dag og. Tok en langkjøring på ellipse for første gang. Orket ikke tanken på møljesvømming, blir veldig stressa av det... Uansett, det ble en time, 3,5 km, puls på mellom 155 og 160, tror jeg, effortlevel 10, og holdt speeden på mellom 120 og 125. Det var faktisk vanskelig å holde det moderate tempoet.... Hadde lyst til å gyve løs, men da hadde det ikke blitt mye langkjøring på denne jenta ;)

Jeg oppdaget også at jeg vil ha andre sko, De inneskoene jeg har nå, har så harde såler, og det merker jeg ikke ellers. Jeg bare tasser rundt og er i ganske variert bevegelse hele tiden. Men etter en time på ellipsen, merket jeg at fotsålene gråt. Så jeg skal kjøpe meg noen billige asics jeg så på gsport i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du forresten, vi er p å 10 på topp på Mylog denne måneden ;) Var det hvertfall i stad :Nikke:

Ja jeg har lagt merke til dette :) Litt stolt :)

Helt til *Enigma* logger all treningen sin, da faller vi vel ut ;) Hehe! For det er deg, *Enigma*? På Mylog og? :)

Og ja.. Da varer det ikke lenge før vi blir danket grundig ut nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med konkurranseinstinktet, Tinelise ;) Jeg er på 7. plass, du på 10. Hva har du tenkt å gjøre med det? Hæ? Hæ??

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med konkurranseinstinktet, Tinelise ;) Jeg er på 7. plass, du på 10. Hva har du tenkt å gjøre med det? Hæ? Hæ??

:fnise:

Hah! Du jukser! Jeg skal begynne å gå jeg også ;) Logge all gåingen min til skolen :gjeiper: I dag skal jeg teste ut elipsemaskinen og se hvor lenge jeg holder ut på den :) Så du hadde en time her om dagen nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...