Gå til innhold

Trenger desperat råd mot kvalme!

Silfen

Anbefalte innlegg

Jeg er så jævla sjuk, stakkars meg. :roll:

Har halsbetennelse og har ikke spist siden torsdag. Greit nok med en liten fastekur altså.

Har ikke fått drukket så mye heller, for jeg har vært helt tett i halsen og den har vært mildt sagt VOND.

Men i går ble halsen litt bedre og jeg fikk drukket litt ( 6 dl) og det var på tide for urinen ligner jo te.

Men....Nå har jeg fått omgangssyke på toppen av det hele. Klarer ikke holde noenting nede. Tar jeg en slurk vann, kommer den opp igjen.

Dette her går jo ikke.

Alle gode råd mot kvalme tas imot med stor takk og belønningen blir heltestatus i stjernefiskens bok.

*spy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært hos legen? Du bør få gjort noe med den halsen din. Jeg vet hvor jævli vondt det er med halsbetennelse. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ristet loff og kokt vann... Ikke det mest spennede, men rent og lett, og det er noe av det kroppen tåler best. Mariekjeks kan også gå. Som andre har sagt, prøv å spise og drikke litt hele tiden.

God bedring!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Du kan bli ganske kvalm av Apocillin - prøv med litt yoghurt, det opprettholder de "gode" bakteriene som kroppen trenger. Eller virker ingefær lindrende på kvalme, kan du lage deg litt ingefærte?

Og du.......GOD BEDRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som PosTit sier ingefær skal vist være bra for kvalme. Det virket for meg.

Kan få det i tabelettform i helsekostbutikk. Men ingerfærte er vel bedre for da for du jo i deg litt væske også.

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, jenter.

Mangler selvfølgelig det meste av hva som er foreslått.

Drikker hvertfall babyslurker med eplenektar og har ikke kastet opp på halvannen time. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...