Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg får avsindig store kuler av myggstikk, og går på Loratadin, etter råd fra lege. Jeg husker ikke virkestoffet, men disse tablettene inneholder det stoffet som er mest effektivt for å dempe reaksjoner på insektstikk. Mot kløe kan jeg anbefale noe så enkelt som Tigerbalsam. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet
Hvilken allergimedisin bruker du? :)

Det lurer jeg også på!

Skrevet
Hvilke allergitabletter går du på?

Myggen elsker meg på tross av at jeg tar tabletter mot pollenallergi. Jeg bruker Cetirizin/Zyrtec, og for min del har ikke de innvirkning på myggen. Dersom det finnes allergitabletter som også er insektavvisende bytter jeg gladelig til dem!

Jeg bruker Cetirizin. Synd at de ikke virker mot myggen for deg. Jeg reagerte veldig på myggstikk før og fikk store, kløende merker/kuler. Disse reaksjonene på myggstikkene er vel en allergisk reaksjon. Jeg hadde håpet et jeg ville få mindre reaksjon på myggstikk, men hadde ikke trodd at myggen lot være å bite meg.

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg bruker Cetirizin. Synd at de ikke virker mot myggen for deg. Jeg reagerte veldig på myggstikk før og fikk store, kløende merker/kuler. Disse reaksjonene på myggstikkene er vel en allergisk reaksjon. Jeg hadde håpet et jeg ville få mindre reaksjon på myggstikk, men hadde ikke trodd at myggen lot være å bite meg.

Det var jo en umåtelig kjekk bivirkning. (Heldiggrisen!) :-D

Skrevet
Det var jo en umåtelig kjekk bivirkning. (Heldiggrisen!) :-D

Jeg kan ikke klage på det, nei :).

Gjest Gjest
Skrevet
Bugshirt som det vises til er jo en fysisk hindring så da kan man like godt ta på seg klær med tette fibre og mygghatt. I varme strøk er dette lite aktuelt og det er ekstra vekt å bære med seg.

Selvfølgelig kan man kle på seg også, men denne jakka veier faktisk lite. I tillegg er det myggnetting under armene som gjør at den ikke er like varm som en vanlig jakke.

Skrevet

Vi bruker munnskyllemiddel med fluor som vi smører overalt er ikke blitt bitt enda, lykke til, klem Line

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...