Serina Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Vi bygger hytte like ved sjøen og holder på å bli spist opp av mygg og knott. Er det noen der som har et godt råd for å holde disse plagene borte? Please......
Gjest bente85 Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Du har ikke fått kjøpt deg sånne servietter da som du kan bruke på kroppen? Tror det er å få kjøpt eske på dagligvarebutikken med det som heter OFF! Er også å få roll-on av det. Kanskje det vil hjelpe på problemet.
Serina Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes ikke det er noe særlig effekt av mygg-spray, roll-on o.l. Myggen stikker uansett, synes jeg. Har ikke prøvd disse våtserviettene, men prinsippet er vel det samme?
Gjest Nishiki Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Ser de selger slike armbånd, kan jo hende de hjelper? Ellers er det vel bare å kle på seg som hjelper.
Gjest StockDama Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 har sett de selger slike fantastiske maskiner som skal holde insekter unna i en viss radius...dyrt dog..
Sauen Shaun Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Kjøp eurax på apoteket, og smør dere med den. Myggen vil fremdeles surre rundt dere, men den stikker ikke.
mia83 Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Et godt råd! Dog ikke tillatt i Norge... Jungelolje! Du får kjøpt det på små flasker i Sverige.. på sports/friluftsbutikker. Det er effektivt!!
Gjest m Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 På http://www.nomaden.no selger de myggtepper. Vet ikke om de funker, men er kanskje verdt et forsøk.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 http://www.bugshirt.com/ anbefaler rett og slett å kjøpe myggjakke. Har kjøpt meg en slik selv.
Serina Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2008 http://www.bugshirt.com/ anbefaler rett og slett å kjøpe myggjakke. Har kjøpt meg en slik selv. Du, den der myggjakken så ikke dum ut!!!! Men kan du se oss for deg, kos på terrassen, uttelyktene og stearinlysene er tent, rødvin og snacks, og så hver sin mygg-jakke. Har hørt om noe som kalles kvarts-terrase-varmer. Noen som har prøvd det? Den andre store maskinen som skal fjerne mygg og fluer virker ikke særlig godt (har prøvd den). Dyr er den og...
Varsia Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Det eneste jeg (som kommer fra mygghelvete) synes funker LITT er denne myggspiralen. Man tenner på den og lar den stå i nærheten av der man sitter og myggen holder seg noenlunde unna. Dessverre lukter det ikke noe godt, og jeg reagerer på røyken fra spiralen med å få vondt i halsen, øynene osv. Alle mulige slags myggmidler er bare bullshit. Mulig det funker i områder der det finnes fire mygg per kilometer, men myggolje/melk har ALDRI hjulpet meg i Finnmark hvertfall. Disse forskjellige plaggene (jakke, teppe) har jeg dog ikke prøvd, så vil gjerne høre om noen synes det funker...
Leone Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Hadde grillfest i begynnelsen av juni. Av erfaring fra i fjor visste folk at det var mye mygg så de tok med seg det de kunne av sprayer og div. Det var flere forskjellige merker av deo og spray, pluss myggspiral på bordene. Myggen holdt seg så og si unna, men knotten var det verre med, den forsvant når jeg tok frem min myggspray Autan Active (gul flaske, rød hette) så fant ut at det måtte være den sprayen som var mest effektiv! Har prøvd den med hell i syden også. Så er jo verdt et forsøk ;o)
Rawien Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 (endret) Vi pleide å smøre middel med sitronella i på hestene ihvertfall, funket som bare det, også på oss mennesker når vi fikk det på oss. Synes de midlene som lukter det samme som det myggmiddelet fungerer best, lukter rett og slett sterkt av sitrus. Endret 10. juli 2008 av Rawien
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #14 Skrevet 11. juli 2008 Jeg kjøpte myggjakka mi i fjor da jeg bodde i Nord-Troms. Er du en plass hvor det er mye mygg nytter det nesten ikke med noe annet. Har brukt den litt i år, men der jeg bor nå er det ikke så mye insekter, men den fungerer fint. Hvis man ønsker å bevege seg litt ute kan jakka absolutt anbefales. Jeg hater dessuten andre insekter som flyr rundt ansiktet mitt, derfor er denne genial. Man trenger selvsagt ikke å ha hetta på om man ikke ønsker det.
BillyBoy Skrevet 11. juli 2008 #15 Skrevet 11. juli 2008 Kjøp Aurax salve på apoteket. Fungerer meget bra både for å unngå å bli stukket og som kløstillende middel. Kjøp en myggspiral også. Jeg hater mygg intenst... Jeg bor på et sted med en god del mygg. Natta er ødelagt hvis en av dem kommer borti øret mitt. Så, vi har kjøpt myggnett som henger over hele senga. Nå kan de små j....ene bare summe, de får ikke tak i meg, he he!
Gjest Gjest_Kristina_* Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 Hei, jeg har testet ut myggteppet som det refereres til her, det heter forøvrig Arnywear. Bugshirt som det vises til er jo en fysisk hindring så da kan man like godt ta på seg klær med tette fibre og mygghatt. I varme strøk er dette lite aktuelt og det er ekstra vekt å bære med seg. Arnywear veier lite, tar lite plass og er utrolig praktisk hvis man er ute etter et multifunksjonelt plagg som beskytter mot mygg, sandfluer og andre stikkende insekter. Under min reise til Mosambique brukte jeg det som sengeteppe, laken, sarong, hodeputecover, hodeplagg for å nevne noe. Det at man slipper kliss, kjemikalier og spray som irriterer hud og ødelegger klær er genialt. I de værste områdene kombinerte jeg Arnywear med 50% Deet på ankler, og håndledd og jeg fikk ikke ett myggstikk. Det aktive virkestoffet i Arnywear er helt naturlig og det smitter ikke over på hud eller klær. Kan trygt anbefales for de som skal ut å reise i mygg plagede områder
Alison Skrevet 26. juli 2008 #17 Skrevet 26. juli 2008 Jeg var i mange år veldig plaget av myggstikk om sommeren. Nå blir jeg derimot så godt som aldri stukket av myggen selv om jeg er på plasser med mye mygg. Jeg ble kvitt problemet da jeg startet med allergitabletter (er allergisk mot pollen og katter). Da var jeg ikke lenger attraktiv for myggen. Før den tid hadde jeg prøvd omtrent alt av myggprodukter med varierende hell.
Gjest men Skrevet 26. juli 2008 #18 Skrevet 26. juli 2008 Jeg var i mange år veldig plaget av myggstikk om sommeren. Nå blir jeg derimot så godt som aldri stukket av myggen selv om jeg er på plasser med mye mygg. Jeg ble kvitt problemet da jeg startet med allergitabletter (er allergisk mot pollen og katter). Da var jeg ikke lenger attraktiv for myggen. Før den tid hadde jeg prøvd omtrent alt av myggprodukter med varierende hell. Hvilken allergimedisin bruker du?
Gjest antigartner Skrevet 26. juli 2008 #19 Skrevet 26. juli 2008 Jeg var i mange år veldig plaget av myggstikk om sommeren. Nå blir jeg derimot så godt som aldri stukket av myggen selv om jeg er på plasser med mye mygg. Jeg ble kvitt problemet da jeg startet med allergitabletter (er allergisk mot pollen og katter). Da var jeg ikke lenger attraktiv for myggen. Før den tid hadde jeg prøvd omtrent alt av myggprodukter med varierende hell. Hvilke allergitabletter går du på? Myggen elsker meg på tross av at jeg tar tabletter mot pollenallergi. Jeg bruker Cetirizin/Zyrtec, og for min del har ikke de innvirkning på myggen. Dersom det finnes allergitabletter som også er insektavvisende bytter jeg gladelig til dem!
Kvist Skrevet 26. juli 2008 #20 Skrevet 26. juli 2008 Autan Active spray eller stick, eneste som fungerer for meg. Sprayer lett på en gang og så holder myggen seg unna i mange timer Aurax derimot har jeg følelsen at gir meg flere myggestikk og ikke færre, dessuten er det klissete og lukter vondt. På stikk fungerer Xylokain fint, enten salven eller den flytende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå