Gå til innhold

En vanskelig følelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anemone

Jeg er samboer og skal ha barn med en mann som jobber veldig mye. Det kan bli sene kvelder, eller innimellom er det noen overnattinger. Jeg er nok litt sjalu. Liker ikke helt at han ikke er hjemme om natten. Han har vært utro i et tidligere forhold. Det som jeg er aller mest redd for er at han skal være utro og at jeg ikke skal får vite om det! Tanken på å sitte som et uvitende nek hjemme skremmer meg så mye mer enn tanken på at han skal være utro. Hva skal nå dette bety? Jeg er av dem som hadde forlatt han med en gang om han hadde vært utro. Dette vet han og sjansen for at han ville fortalt meg om det hadde skjedd noe vil jeg tro er ganske små. Regner med at de fleste ikke forteller det hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste forteller det nok ikke hjemme - fordi den andre da sier han/hun vil bryte forholdet.

Selv kan jeg fortelle hvis slikt skjer til min samboer - og det samme med ham. Et sidesprang ville ikke ført til at jeg automatisk hadde forlatt ham. Er altfor glad i ham til det, og vi er jo bare mennesker alle sammen - og det er menneskelig å feile. Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å være utro - mulig om vi kommer i en langvarig krise...

Det at din mann har erfart utroskap i forrige forhold, tilsier vel at han har lært. Utroskap er ikke særlig for den som utøver det heller, og i de fleste tilfeller frister det ikke til gjentagelse.

Men jeg skjønner din situasjon, du er gravid, og får snart en baby - dermed føler du deg låst - og er låst. Prøv å ha et avslappet forhold til dette - er du så sikker på at du vil bryte dersom det skulle skje? Du sier det, men sikker kan du ikke være uten å ha erfart reaksjonen hvis det skjer. Tror ikke du skal bekymre deg så mye, og hvorfor snakker du ikke ut med ham om bekymringene dine? Du er gravid og følelsene kan være ganske intense og omskiftelige. Prøv å få ham til å ta litt hensyn - ringer han deg ikke når han er ute på reisene sine? I så fall, kan han jo gjøre det, hvis det kan roe deg litt.

Husk at det verste vi forestiller oss, skjer som regel ikke, det er det vi ikke bekymrer oss for, som kan rote til tilværelsen. Nittini prosent av alle bekymringer er grunnløse. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...