Gå til innhold

Kan en mor kreve dette?


Gjest Qlio

Anbefalte innlegg

Vi har stedatter som ligger over i natt, og moren krever at barnet ikke skal sove alene. Hun mener at jeg burde sove i datterens seng (alternativt på gulvet i ett annet rom) og at datteren skal ta min plass i ektesengen sammen med mannen min. Dette mener jeg/vi er riv ruskende galt...... men er det bare mine hormoner, eller er denne dama litt smågal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Så mor vil jage deg ut av senga :o

Jeg synes faktisk at hun virker styrende og vil legge premissene når barnet er hos dere. Barn har det best i egen seng. En annen ting er dersom barnet er sykt eller våkner av mareritt. Da bør det være mulig for barn å få komme opp i de voksnes seng. Dere kjenner barnet. Gjør det dere synes er naturlig og overhør hva mor sier om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den dama virker syk, jeg... Har lest litt inne på dagboken din (vet det er frekt å være snikleser, men syns det er så spennende... :oops: ) og syns ho oppfører seg som et skikkelig hespetre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Datteren vet at hun alltid er velkommen opp i vår seng på natta. Men jeg synes det er viktig at man i en alder av (snart) 6 år klarer og sovne i sin egen seng. Vi bor i ett nytt hus, ingen skumle lyder, vi har akkuratt de samme leggerutinene her som hjemme...... men det var denna senga da!

Det endte opp med at mannen min tok madrassen og la seg på babyens rom. Så får vi se hvordan mor reagerer senere når hun får høre dette. Jeg orker ikke med min gravide mage og ligge på gulvet, da kommer jeg meg ikke opp på natta fordi jeg stivner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei,nei.....hun kan da virkelig ikke kreve dette! Synes dere skal fortsette med å ha de vanlige leggerutinene og at jenta skla ligge i sin egen seng på et eget rom.

Hvordan begrunner hun dette "kravet" forresten?

Hun høres jo helt syk ut i mine ører, og så lenge datteren ikke har vondt av å sove alene synes jeg hun skal det. Hadde iallefall ikke blitt snakk om noe annet her i huset. Hadde aldri latt ex'en til sambo kommet inn og tatt styringen i mitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Av og til er jeg bare SÅÅÅÅ glad at jeg har funnet meg en samboer som ikke har en eks som har noen innflytning på livet hans. (og tilsvarende glad for at jeg aldri fikk et barn mde min eks, herregud, å ha den fyren i livt mitt, det hadde jeg ikke klart)

Som jeg skrev i dagboka di, mora til din stedatter virker som om hun bevisst prøver å gjøre oppholdet til sin datter hos dere så forferdelig for sin datter som hun bare klarer.

Jeg mener fortsatt: Med mindre det finnes en spesielt god grunn til det, så SKAL IKKE moren ringe sin datter når hun er på et overnatningsbesøk hos dere, fordi moren jo VET at det bare gjør datteren trist og småsur. Moren har ikke NOE med å bestemme hvordan dere sover. Hadde kke moren ringt og laga pøbel, så hadde din stedatter lagt seg i sin egen seng alene og sovet godt og det hadde ikke vært noe problem. Mora LAGER soveproblemer for sin egen datter. Det er SLEMT det!

Det mener jeg fortsatt. Hun burde holde seg for god til å lage problemer for sin egen datter. (Hun gjør alt dette selvsagt i håp om at datteren skal mistrives hos dere, så hun får ha henne for seg selv. Hun ødelegger for sin egen datter.)

Håper ting ordner seg for dere. Denne eksen fortjener en SKIKKELIG oppstrammer. Hun må snart lære at samvær er til for barnet del, og da må de voksne gjøre det som er ebst for barnet. Best for dette barnet er om moren lar sin datter ha det kjekt hos dere, uten at hun må ringe ens æred for å lage trøbbel hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,er du gal :o :o Eller er HUN gal?

Hun kan ikke forandre på dine/deres regler i ditt hus.........Kan ikke skjønner at du vurtderer det en gang.

Si klart i fra til henne at nå har du og eksen hennes et liv i sammen og deres regler.

Unger skal ikke bestemme over sånt.Synes det er bra at du har sagt at hun er velkommen inn til dere om natten.Det får holde.

Virker litt syk den eksen...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, nei dette kan hun ikke kreve. At hun sier dette, tilsier at hun ikke har det bra med seg selv. Hun er sikker sjalu på dere, eller har behov for å ta kontroll. Hvis du skal leve med dette mennesker, kan du jo prøve å få henne trygg på deg og din familie, hvis ikke det går - ja det vet ikke jeg. Tipper på at hun da sliter med psyken sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hun ikke kreve dette! Synes forslaget / kravet er uhørt, jeg!

Skap heller deres egne trygge og gode "natti" rutiner for jenta når hun er hos dere! Viktig at dere får gjøre det på deres måte i deres hjem, selv om det ikke betyr at alt skal være annerledes. Barn takler dette!

Her er det tydeligvis mor som er engstelig for at datteren ikke skal ha det greit eller være utrygg, og antagelig ikke jenta selv som har problemer!

Hvis dere skulle gå inn på en sånn ordning, hvor lenge forventer moren at dere skal holde på med dette? Til barnet er 12 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig navla kan den dama umulig være.........

Hun har selvfølgelig ingen som helst rett til å kreve noe som helst. Det er deres hjem, deres seng og dere sover som dere vil.

Jenta er 6 år og klarer utmerket godt å sove i sin egen seng.

Vanskelige ekser som bare gjør seg vrange for å lage kvalm hadde jeg ikke vurdert å høre på engang :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei og nei.....

Ærlig talt!!!

Be dama passe sine egne saker!!

Hadde ungen vært seks måneder så kanskje....

Ved nærmere ettertanke: Hun har ikke en dr*** hun skulle ha sagt

i ditt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Qlio moren kan ikke kreve dette!

Dessverre ser det ut til at enkelte foreldre har vansker med å handle ut fra barnests beste. En normal mor ville lagt forholdene til rette, slik at datteren fikk et best mulig opphold hos far.

Det er direkte skammeli å forlange at en gravid kvinne skal tilbringe hele natta på gulvet :kjempesinna:

Stå på, gjør det på deres måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI selvfølgelig kan hun ikke kreve noe sånt.

Det hun kan "forlange" er at dere tar godt vare på barnet - og sørger for at det har det bra, trygt og godt. Og etter det jeg forstår ønsker jo selvfølgelig dere også det.

Det er dere som bestemmer hjemme hos dere og det som er viktig er at dere sørger for å lage egne trygge/koselige leggerutiner hos dere. Ting må gjerne være anderledes hos dere - det som er viktigst er at dere ser at barnet har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Henger meg på det som allerede er skrevet:

Nei dette skal du ikke finne deg i gravid eller ikke ... :evil:

Hjelpe meg.

Høres ut som om hun er sjalu på deg og gjør det hun kan for å splitte opp deg og hennes eks...

Si til henne at når datteren er hos dere - gjelder deres regler.

Når hun er hjemme hos mor - gjelder hennes regler.

Ønskelig er jo reglene de samme - men går det ikke så går det ikke...

Jeg tror morens telefoner opprører datteren mer enn de gagner.

Be henne slutte og si at det er jo bare fra fredag til søndag hun ikke ser datteren. Høres ut som om hun er usikker på sin egen rolle som mor.

Jeg er selv både mor og stemor.

Og har ikke vært med på makan til overkjøring fra din manns eks...

Stå på du Qlio.

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sniklest dagboka di eller hørt morens versjon av saken, så jeg kan bare snakke utfra min egen situasjon.

Datteren min er veldig mørkeredd og engstelig for døden ol. Og ja det hender at jeg eller samboer må ut av rommet, så hun kan ligge i senga vår. Og hun er vant til det. Heldigvis er det ikke snakk om at hun skal måtte sove over hos sin biologiske far, men hvis det hadde vært det, så hadde jeg håpet at fars nye samboer var såpass fleksibel at hun kunne vike de gangene hun var der! Her er det ikke snakk om prinsipper eller at sånn gjør vi det hos oss! Her er det snakk om ett barns trygghet, og hva hun er vant med hos den som har den daglige omsorgen!

Og ja, jeg tror du er hormonell...

Jeg er på andre siden av bordet for deg, og min eldste datter har en "stemor" som ikke er så veldig hyggelig mot henne... Det løser vi med at hun ikke sover over der, men er der på dagsbesøk! Hun er 6 år nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Datteren min er veldig mørkeredd og engstelig for døden ol. Og ja det hender at jeg eller samboer må ut av rommet, så hun kan ligge i senga vår. Og hun er vant til det.

Da gjør dere henne en bjørnetjeneste... :-?

Heldigvis er det ikke snakk om at hun skal måtte sove over hos sin biologiske far, men hvis det hadde vært det, så hadde jeg håpet at fars nye samboer var såpass fleksibel at hun kunne vike de gangene hun var der!

Hvorfor?

Her er det ikke snakk om prinsipper eller at sånn gjør vi det hos oss! Her er det snakk om ett barns trygghet, og hva hun er vant med hos den som har den daglige omsorgen!

Et barn er mer "tilpasselig" enn hva du tydligvis tror... :roll:

Og ja, jeg tror du er hormonell...

Æhh - tror ikke det er hun som er hormonell... :wink:

Jeg er på andre siden av bordet for deg, og min eldste datter har en "stemor" som ikke er så veldig hyggelig mot henne... Det løser vi med at hun ikke sover over der, men er der på dagsbesøk! Hun er 6 år nå!

Kanskje pga. dine innbitte holdninger?

Et barn tilpasser seg dersom det blir gitt mulighet til det...

Dersom mor underbygger denne redselen - klart barnet ikke blir bedre...

Som sagt jeg har en for i begge leirer... :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomma:

"Jeg er på andre siden av bordet for deg, og min eldste datter har en "stemor" som ikke er så veldig hyggelig mot henne... Det løser vi med at hun ikke sover over der, men er der på dagsbesøk! "

Kort spørsmål: forsøker du her og si at jeg ikke er så veldig hyggelig mot min stedatter? I såfall, på hvilket grunnlag?

Maya30: :kysse:Moren kommer ikke til å slutte og ringe. Vi har bedt henne om å unngå og ringe rett før leggetid, med det resultatet at hun hvertfall ringer ved sengetid.

Vi har gjort alt vi kan for å skape trygge og gode oppvekstvilkår for hans datter i vår familie (som hun også er en del av, enten moren liker det eller ikke!!!). Jeg er utrolig glad i datteren hans, og vil kun hennes beste. Jeg mener og tror at vi ikke gjør henne en tjeneste (som Maya30 sier) ved og gjøre alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Seraphine:

Her var det ikke snakk om å ligge sammen med pappa og stemor...

Her skulle gravide stemor bare finne seg en annen seng å ligge i...

Det var det det var snakk om her... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...