Gå til innhold

Mislykkede norske menn som ingen vil ha

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Huff.. :tristbla:

Sånne tråder gjør meg ille til mote. Som ungkar er jeg visstnok ikke verdt stort.

Hva bør jeg så gjøre?

1. Bite det i meg og jobbe til jeg dauer sånn at den skatten jeg betaler går til kontantstøtte, barnehager og skoler for barna til de vellykkede..

..eller..

2. Spare både meg og dere for bryet ved å hente frem hagla, lade den med slugs og blåse hodet av meg?

:Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke:

Hilsen alenemor med 2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at disse såkalte mislykka mennene (som sikkert ikke er så mislykkede som dagbladet skal ha det til) får seg noen å dele livet med. Så lenge de behandler hverandre pent og har det fint sammen, så er jeg kjempeglad på deres vegne!

Avkommene fra slike menn kan bli mobbet i skolen...

Angående "Gjest" sin kommentar over her. Så blir barn mobbet uansett grunn. Har de ikke postordre-mødre, så har de en gammel lada, rødt hår, eller kanskje feil farge på ranselen.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke:

Hilsen alenemor med 2;)

Tenkte meg det. Jeg er jo egentlig ganske billig i drift, og siden jeg gir mer enn jeg får tilbake så er det vel positivt rent samfunnsøkonomisk at jeg holdes i live frem til pensjonsalder. Men DA er det kanskje på tide å pusse støv av hagla, vel? Jeg vil jo ikke være til belastning for barna til samfunnsvinnerne ved å havne ensom og forlatt på et gamlehjem heller. Sånt koster jo penger, og disse skal jo selvsagt neste generasjons vellykkede barnefamilier ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. :tristbla:

Sånne tråder gjør meg ille til mote. Som ungkar er jeg visstnok ikke verdt stort.

Hva bør jeg så gjøre?

1. Bite det i meg og jobbe til jeg dauer sånn at den skatten jeg betaler går til kontantstøtte, barnehager og skoler for barna til de vellykkede..

..eller..

2. Spare både meg og dere for bryet ved å hente frem hagla, lade den med slugs og blåse hodet av meg?

Du har tydeligvis misforstått veldig kraftig, og det utgjør sikkert ett av elementene som gjør deg lite attraktiv.

Ungkarer er nemlig ikke uattraktive per se. Det er heller tvert imot: Ofte er det uattraktive egenskaper som fører til at en person er ungkar i lang tid.

En person som sitter hjemme og er bitter på alle verdens kvinner er ikke spesielt attraktiv, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du har tydeligvis misforstått veldig kraftig, og det utgjør sikkert ett av elementene som gjør deg lite attraktiv.

Ungkarer er nemlig ikke uattraktive per se. Det er heller tvert imot: Ofte er det uattraktive egenskaper som fører til at en person er ungkar i lang tid.

En person som sitter hjemme og er bitter på alle verdens kvinner er ikke spesielt attraktiv, spør du meg.

Å sånn, ja. Du har nok rett siden du kjenner meg så godt. Når jeg tenker over det, så er jeg nok litt støgg, ja. Og tydeligvis litt suicidal også. Skjønner godt at ikke engang en lutfattig thaidame vil ta i meg med ildtang. Bitter? Næh.. Ikkeno' spess, egentlig.

Men du har tydeligvis ikke helt forstått innleggene mitt du heller, for dette dreier seg ikke om at jeg er uattraktiv eller bitter, men om i hvilken grad det er ålreit å beskrive mennesker i de ordelag som gjøres i denne tråden. Det mange kanskje bør tenke over, er at det tråkkes på veldig mange ømme tær her. Ensomhet er en ganske guffen og kjedelig ting, og det at enkelte i desperasjon eller av andre årsaker begynner å lete etter partnere andre steder enn på det markedet de åpenbart ikke lykkes i burde ikke komme som noen større overraskelse. Det spiller kanskje ikke så stor rolle så lenge det er såkalt mannlige tapere det er snakk om, for vi er jo så stille, sjenerte og svake at vi ikke tar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Å sånn, ja. Du har nok rett siden du kjenner meg så godt. Når jeg tenker over det, så er jeg nok litt støgg, ja. Og tydeligvis litt suicidal også. Skjønner godt at ikke engang en lutfattig thaidame vil ta i meg med ildtang. Bitter? Næh.. Ikkeno' spess, egentlig.

Men du har tydeligvis ikke helt forstått innleggene mitt du heller, for dette dreier seg ikke om at jeg er uattraktiv eller bitter, men om i hvilken grad det er ålreit å beskrive mennesker i de ordelag som gjøres i denne tråden. Det mange kanskje bør tenke over, er at det tråkkes på veldig mange ømme tær her. Ensomhet er en ganske guffen og kjedelig ting, og det at enkelte i desperasjon eller av andre årsaker begynner å lete etter partnere andre steder enn på det markedet de åpenbart ikke lykkes i burde ikke komme som noen større overraskelse. Det spiller kanskje ikke så stor rolle så lenge det er såkalt mannlige tapere det er snakk om, for vi er jo så stille, sjenerte og svake at vi ikke tar igjen.

Bra innlegg! Det du skrev der ga meg noe å tenke på. Da jeg først leste tråden tenkte jeg ikke så mye i de baner, men du har helt rett!

Må bare understreke at jeg likevel ikke rettferdiggjør at noen menn "kjøper" seg koner som de dermed ikke trenger å behandle pent, og eier dem på en måte. Men å henge ut enkelte menn bare fordi de er såkalt uattraktive, det er slemt og hjerteløst! Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Bra innlegg! Det du skrev der ga meg noe å tenke på. Da jeg først leste tråden tenkte jeg ikke så mye i de baner, men du har helt rett!

Takk. Det var alt jeg håpet på.

Må bare understreke at jeg likevel ikke rettferdiggjør at noen menn "kjøper" seg koner som de dermed ikke trenger å behandle pent, og eier dem på en måte. Men å henge ut enkelte menn bare fordi de er såkalt uattraktive, det er slemt og hjerteløst! Enig.

Jeg er klar over at alt ikke nødvendigvis er rosenrødt og flott, men det er faktisk en og annen "taper" som finner kjærligheten til slutt. Det synes jeg er ualminnelig hyggelig, og det er jo heller ikke noe tap for de norske kvinnene som ikke ville ha disse mannfolka i utgangspunktet. Så lenge ting fungerer, så vinner faktisk alle parter. Dersom tvang og utnyttelse er en del av bildet, så må dette tas tak i, men jeg tror nok at de aller fleste menn som leter i utlandet etter en partner gjør dette med de aller beste hensikter. Noen menn blir dessverre også skuffet, og da er veien ned i avgrunnen fryktelig kort.

Tingene er nok kanskje ikke så fryktelig dårlig stilt med meg som det jeg gir inntrykk av, og jeg håper i det lengste at jeg finner en norsk jente å dele livet mitt med. Jeg er hverken bitter eller har noe horn i siden til dere, men at dere fra tid til annen kan være litt vanskelige å forstå seg på har jeg nok erfart, ja. Jeg mener selv at jeg har ganske mye å tilby, så hagla står egentlig ganske så trygt der den står. Selv om jeg ikke skulle være så heldig å finne kjærligheten og få barn selv, så er det likevel masse å glede seg over. Jeg har tross alt også noen veldig vellykkede søsken med noen særdeles vellykkede små barn som en ikke fullt så vellykket onkel kan skjemme bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Haha...bra beskrivelse - som dessverre er sann.

Det står skikkelig ille til med de single menna i Norge...

Men befolkningsveksten fortsetter, da de single mindre vellykkede importerer utenlandske.

Skal det liksom være et tegn på mislykkethet at man ikke gidder norske kvinner?

Pisspreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri uttalt meg om deg som person. Faktisk hadde jeg ingen spesiell person i tankene mine da jeg skrev innlegget mitt. Du bør bli litt mindre selvopptatt.

For øvrig synes jeg at artikkelen det lenkes til er forholdsvis god og balansert. Den er dessuten ikke fordømmende - verken når det gjelder ungkarer på bygda, eller når det gjelder utenlandske kvinner som gifter seg med disse mennene. :)

Jeg har heller ikke noe ønske om å fordømme verken menn som skaffer seg koner fra fattige deler av verden (på generell basis), eller kvinner som kommer til Norge for å få det bedre materielt sett. Jeg er veldig klar over at dette bildet er ganske sammensatt, og at det finnes veldig mange ulike historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kvinner er onde.

Jeg tror ikke jeg noen gang har laget ekle grimaser eller sett stygt på f.eks damer som er veldig feite.

Men kvinner ser foraktfullt, og slenger stygge og brutale kommentarer til menn som er plaget av angst, usikre, lite mannlige, lite pene, osv.

Jeg kjenner vel heller ingen playere som er stygge i kjeften mot uattraktive damer, i verste fall bare ignorerer de dem. De som går lenger, har som oftest psykopatiske trekk.

Kvinner trenger ikke være psykopater for å overkjøre menn. De er bare sånn av natur, i varierende grad. Hvis ikke de er slemme, så er det grunn til å rope varsku, da er det snakk om skadeskutte kvinner.

Så jeg trekker konklusjonen at kvinner fra naturens side er laget som drittsekker. Det er derfor egentlig ingen grunn til å behandle kvinner på en spesielt hyggelig måte, det er bare kontraproduktivt for egen selvfølelse. Jeg vet om flere som tilsynelatende har blitt mer attraktive for damene etter at de bare ga faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har aldri uttalt meg om deg som person. Faktisk hadde jeg ingen spesiell person i tankene mine da jeg skrev innlegget mitt. Du bør bli litt mindre selvopptatt.

Neivel, men jeg tolket i det minste den første setningen som om at den var direkte rettet mot meg. Siden du, i hvertfall slik jeg oppfattet det, puttet meg i en bestemt bås allerede innledningsvis, så oppfattet jeg følgelig også det som fulgte som rettet mot meg og andre i min situasjon. Men som du sier; det er mulig jeg er selvopptatt. I såfall beklager jeg min navlebeskuende karakter og ønsker deg en vellykket, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men jeg tolket i det minste den første setningen som om at den var direkte rettet mot meg. Siden du, i hvertfall slik jeg oppfattet det, puttet meg i en bestemt bås allerede innledningsvis, så oppfattet jeg følgelig også det som fulgte som rettet mot meg og andre i min situasjon. Men som du sier; det er mulig jeg er selvopptatt. I såfall beklager jeg min navlebeskuende karakter og ønsker deg en vellykket, god natt.

Puttet deg i bås? :klø:

Hvis du sikter til den oppgitte setningen om at du ikke er attraktiv fordi du er ungkar, så kanskje. Samtidig sier jeg jo at det ikke er ungkarsstatusen som nødvendigvis er avtennende, men snarere at den type holdninger fører til at man blir ungkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis du sikter til den oppgitte setningen om at du ikke er attraktiv fordi du er ungkar, så kanskje.

Mhm. Den, ja.

Samtidig sier jeg jo at det ikke er ungkarsstatusen som nødvendigvis er avtennende, men snarere at den type holdninger fører til at man blir ungkar.

Jeg er sikker på at en velutdannet, intelligent og kultivert kvinne som deg kjenner til bruken av ironi, parodi og sarkasme for å få frem et poeng. Det er mulig jeg er fryktelig dårlig til denslags, men jeg er rimelig sikker på at dersom du leser de to første innleggene mine med et par andre briller, så vil budskapet mitt forhåpentligvis komme litt tydligere frem :)

Men nå spikker vi fliser, Zia. Mamma roper fra kjøkkenet om at kveldsmaten er klar, så nå overlater jeg denne debatten til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bygdejenta

Jeg kommer selv fra ei bygd, men har i voksen alder valgt meg et liv i byen. Og jeg må si at jeg skjønner godt hvorfor så mange menn på bygda er single. Hver gang jeg reiser "hjem" på besøk så slår det meg hvor trangsynte disse mennene er. De liker seg best hjemme i sofakroken når de er ferdig på jobb. Å finne på noe sammen med andre er uaktuelt, med mindre det involverer mengder av øl. De hater å reise, bryr seg null om andre ting enn jobben, fotball (evt en annen hobby som ikke krever særlig aktivitet) og fest. Alt som er fremmed er skummelt/teit/farlig/uønsket.

Jeg er selv ingen modelldame som kan velge fra øverste hylle, men jeg velger svært bevisst bort sånne menn. Jeg stiller ikke strenge krav til utseende, men mannen må ha ei personlighet jeg kan la meg tiltrekke av. Jeg vil ha en mann med interesser som ikke innebærer timesvis med tv-titting hver kveld. En mann som kan like å reise og oppdage verden sammen med meg. En mann som kan snakke om annet enn fotball og øl (ja, for eksempel om følelser og tanker rundt livet i dag og fremtiden vår sammen. Skrekk og gru!). En mann som er nysgjerrig og vitebegjærlig framfor lukket og fornøyd med at det han har lært til nå i livet er nok. Drømmemannen min fant jeg i byen, og han har nå samme adresse som meg. ;)

Joda, det finnes noen sånne menn på bygda også. Men de blir fanget i en klok kvinnes nett på et tidlig tidspunkt. De andre kvinnene som søker en mann med evne til å se forbi seg og sitt velger som meg å flytte til en by der utvalget er bedre.

Det er ikke snakk om å henge ut eller tråkke på uforskyldt ensomme mennesker. Det er heller snakk om at det er på tide at menn på bygda våkner opp og oppdager at dagens kvinner ikke vil leve det samme livet som deres mødre og bestemødre i bygdenorge har gjort. Vil dere øke sjansen til å få dere ei dame er oppskrifta faktisk ganske enkel: Gjør en innsats for å utvide din horisont og vis deg som en oppegående mann med ryggrad og hjerne inntakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke bygde-mann
Det er ikke snakk om å henge ut eller tråkke på uforskyldt ensomme mennesker. Det er heller snakk om at det er på tide at menn på bygda våkner opp og oppdager at dagens kvinner ikke vil leve det samme livet som deres mødre og bestemødre i bygdenorge har gjort. Vil dere øke sjansen til å få dere ei dame er oppskrifta faktisk ganske enkel: Gjør en innsats for å utvide din horisont og vis deg som en oppegående mann med ryggrad og hjerne inntakt.

Men skal det være opp til kvinnene å definere hvordan menn skal være?

Jeg stiller meg spørsmålet om det er kvinnene som er blitt for kresne eller mennenene som er for slappe?

Jeg ser for meg at vi etterhvert får en underklasse single menn(sk "bygdetullinger" etc), mens kvinner i større grad vil kjempe om et mindretall menn som anses som attraktive ev ulike grunner. Disse vil gjerne ha barn med flere kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommentaren synes jeg var direkte ondskapsfull.

Tilbake på tema - det er nok sårt å være "uattraktiv ungkar" - men selv jenter på 21 som er mer attraktive enn de aner gråter sårt over at de er "feite og stygge" og at drømmeprinsen ikke vil ha dem. Alt er relativt og sett ut i fra sitt eget perspektiv!

Og det er nok ikke mindre stigmatiserende å være dame, 37, uten barn og kjæreste. Det er jo som en innskrumpa livmor som ikke blir brukt det, og det er HVERTFALL verdiløst. Ungkaren "virker" jo fremdeles i så måte, mange ungkarer får barn post 40-50-årsalderen.

Så... det er alltid noen som er i samme bås, som føler seg mislykket. Og man skal være forsiktig med å tråkke folk som føler seg mislykket på tærne! En dag sitter man der og depper og ikke ser noe lys, så kan det gå bare et år, så sitter man der med kjerring og unger selv - og da er ikke livet noen dans på roser heller, da er det masende kjærring, skrikende unger og mangel på sexlyst som klages over ;) Det er fordeler med å være singel også!

Og, vil man ha dame men at ting ikke ligger til rette rent logisk for at man skal få en - så må man tilrettelegge det praktiske. Hvor sannsynlig er det at du finner et slips på Kiwi? Ganske liten. Da må man kanskje gå inn på en klesforretning istedenfor?

Det er sjelden folka det er noe galt med - men situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så... det er alltid noen som er i samme bås, som føler seg mislykket. Og man skal være forsiktig med å tråkke folk som føler seg mislykket på tærne! En dag sitter man der og depper og ikke ser noe lys, så kan det gå bare et år, så sitter man der med kjerring og unger selv - og da er ikke livet noen dans på roser heller, da er det masende kjærring, skrikende unger og mangel på sexlyst som klages over ;) Det er fordeler med å være singel også!

Jeg er til dels enig.

Samtidig tror jeg kvinner generelt har høyere krav til partner enn menn har. Og de er også villig til å leve alene, heller enn å fire spesielt på kravene.

Det synes jeg gjenspeiler seg i statisitikken ved at det ofte er kvinner som bryter ut av forhold(som de sannsynligvis er misfornøyde med), kvinner velger ofte samme mann(som har flere forhold/barn bak seg) men enkelte menn aldri har vært i noen forhold i det hele tatt(og kanskje derfor ser seg nødt til å hente en såkalt postordrebrud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er til dels enig.

Samtidig tror jeg kvinner generelt har høyere krav til partner enn menn har. Og de er også villig til å leve alene, heller enn å fire spesielt på kravene.

Det synes jeg gjenspeiler seg i statisitikken ved at det ofte er kvinner som bryter ut av forhold(som de sannsynligvis er misfornøyde med), kvinner velger ofte samme mann(som har flere forhold/barn bak seg) men enkelte menn aldri har vært i noen forhold i det hele tatt(og kanskje derfor ser seg nødt til å hente en såkalt postordrebrud).

Riktig dette, men la oss ikke glemme. Det finnes damer i utlandet også. Norske jenter er jo svært spesielle.

Altså, det er ingen flere voldtekter per innb, enn her i landet. Lurer på hvorfor?

Skilsmissetallene er skyhøye forhold til innb. tall, hvor kvinner bryter ut

Haugevis med alenemødre..

Jeg tror bestemt at menn her i landet har det bedre med å dra ut av landet, og finne seg dame. Norske damer er sære, overlegne, dyre, og med skyhøye krav. Du kan nesten sammenligne hele Manhatten med hele Norge. Det sier vel alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bygdejenta

Jeg stiller meg spørsmålet om det er kvinnene som er blitt for kresne eller mennenene som er for slappe?

Jeg ser for meg at vi etterhvert får en underklasse single menn(sk "bygdetullinger" etc), mens kvinner i større grad vil kjempe om et mindretall menn som anses som attraktive ev ulike grunner. Disse vil gjerne ha barn med flere kvinner.

Selvsagt skal ikke kvinner definere hvordan menn skal være. Men det er jo naturlig at man velger seg en livspartner man finner tiltrekkende (for meg handler ikke det begrepet om utseende, men om livsstil og personlighet). Og de færreste kvinner finner menn tiltrekkende når de sitter slappe hjemme i sofaen med ei øl i ene hånda og en fjernkontroll i andre. Og sånn er det nesten alle dager i året. Menn må jo værsågod å være sånn. Fritt fram! Men da må de heller ikke beklage seg over at de ikke får seg damer!

Jeg ville heller valgt å være evig singel enn å bli sammen med en mann som hadde en livsstil og personlighet jeg ikke følte meg komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ihvertfall være opp til kvinnene å bestemme hvilke menn de vil være med og ikke. Om det betyr det samme som å definere hvordan menn skal være, så får det vel det. Menn bestemmer også hvilke kvinner de vil være sammen med, og definerer da på samme måte.

Selvfølgelig finnes det noen som ikke er særlig attraktive, og det gjelder begge kjønn. Så får de som er lite attraktive gjøre noe med det da, hvis de vil.

Jeg er forresten enig med bygdejenta, hun beskriver det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...