Gjest det ble fisk Skrevet 5. august 2009 #161 Del Skrevet 5. august 2009 Selv er jeg fra byen (Trondheim), men kjenner meg mest igjenn i disse bygdeguttene, egentlig. Liker ikke å reise, liker heller ikke spesielt å være ut blant folk, ei heller å møte nye mennesker:D De jeg allerede kjenner er nok for meg. Bryr meg egentlig ikke spesielt om å få meg dame per i dag, kanskje det endrer seg når jeg blir eldre (20 i dag). Men det her er en ting jeg aldri har forstått med jenter: En mann som er nysgjerrig og vitebegjærlig framfor lukket og fornøyd med at det han har lært til nå i livet er nok. Jeg kan si med sikkerhet at vi menn er mer villige til å lære nye ting enn kvinner. Dog om "viktige" ting. Jeg og flere av kompissene liker foreksempel å se en dokumentar i blant, enten om universet eller naturen, følger med på samfunnsdebatter, googler ting, titter i leksikon i ny og ned osv. Dette fordi jeg er interessert i å lære nye ting. Derimot har ingen av venninnene mine noen gang fulgt med en debatt, giddet å sett en dokumentar eller noe lignende. Likevel sier de også sånn at de ønsker en partner som er villig til å lære nye ting hele tiden, men hva er det som er så viktig for kvinner å lære egentlig? Om kjærlighet og følelser? Sminke? Kunst? ikke vet jeg, men jeg tror generelt at menn er mer opptatt av å lære enn kvinner, egentlig. Hva slags kunnskap kvinner tar til seg aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #162 Del Skrevet 5. august 2009 Du er akkurat fylt tyve, og jentene du kjenner kanskje enda noen år yngre? Tror dette endrer seg når de blir litt eldre. Jenter i 16-18-årsalderen er ofte ikke så veldig engasjert i debatter... I tenårene er det som regel fest og moro som gjelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 5. august 2009 #163 Del Skrevet 5. august 2009 Dette er egentlig ganske relevant i denne debatten: http://www.dagbladet.no/2009/08/05/nyheter...s/drap/7522015/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det ble farge Skrevet 5. august 2009 #164 Del Skrevet 5. august 2009 Du er akkurat fylt tyve, og jentene du kjenner kanskje enda noen år yngre? Tror dette endrer seg når de blir litt eldre. Jenter i 16-18-årsalderen er ofte ikke så veldig engasjert i debatter... I tenårene er det som regel fest og moro som gjelder! nja, når jeg besøker slekt og møter tanter og lignende kan jeg vel ikke akkurat si at de er spesielt belærte eller samfunnsengasjerte heller. Går mye i frustrerte fruer der også gitt, til tross for at flere av dem har høy utdanning, men de liker vel å reise da. Kanskje slike ting dere mener? Lære om kulturer og kunst og alt det der? Kan ikke si det interesserer meg spesielt:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #165 Del Skrevet 5. august 2009 Det er jo endel kvinner her på KG som deltar i debatter da;) Selv er jeg veldig opptatt av samfunnet, og avskyr se og hør, paradise hotell, og alle disse andre drittprogrammene som går på Tv 3, tvn, osv.. følger med på dokumentarer, leser aviser hver dag, og gjerne bøker jeg kan lære noe om. Som feks den nye boken til Jonas Gahr Støre. De fleste av mine veninner er som meg. Går vi ut på byen,( da vi også var single) gikk vi ikke på skjekkemarkeder, men mer på puber, for å prate og diskutere samfunnsspørsmål. Der kunne vi også møte andre folk som liket å prate, og ikke folk som liker å danse og sjekke. Vi er reflekterte, men kanskje mange vil kalle oss/men for lite feminin siden jeg ikke leser dameblader noe særlig, er så opptatt av shopping og sminke, og å kikke på såpeopraer? Vel vel, det får bare være...jeg ble skapt slik og ønsker ikke å endre på det;) Og så er jeg lykkelig med min mann;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #166 Del Skrevet 5. august 2009 nja, når jeg besøker slekt og møter tanter og lignende kan jeg vel ikke akkurat si at de er spesielt belærte eller samfunnsengasjerte heller. Går mye i frustrerte fruer der også gitt, til tross for at flere av dem har høy utdanning, men de liker vel å reise da. Kanskje slike ting dere mener? Lære om kulturer og kunst og alt det der? Kan ikke si det interesserer meg spesielt:P Vi kvinner er like forskjellige som dere menn, så noen av oss liker politikk, debatter osv., mens andre sitter klistret til Frustrerte fruer... Noen liker til og med begge deler! Når det gjelder sans for menn, så er jo smaken også like forskjellig, så du skal ikke henge deg opp i enkeltes tendens til å generalisere. Så plutselig at du har bursdag i dag - Gratulerer! Det kommer helt sikkert til å dukke opp en jente som er ment for deg, en du har masse til felles med, - men det er også gøy med litt ulikheter, det gjør bare at en partner blir spennende. Når du plutselig møter "den rette", er det ikke så nøye om smørbrødlista du har i hodet på hvordan en partner skal være, ikke stemmer. Da tenker du ikke så mye på overfladiske ting, du bare vet at den jenta passer for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #167 Del Skrevet 11. august 2009 Uff, jeg syns det er så fælt å lese generaliseringene mange av dere poster.. Jeg forstår veldig godt at bygdekarer blir ungkarer som importerer seg kone. De fleste lever nok et greit liv med en ukjent mann i norge, og de fleste mennene er nok forståelsesfulle for at det er en vanskelig situasjon. Mennesket er ikke bygget for å leve alene. Jeg syns det er synd og skam at man skal snakke så stygt om disse "postordrebrudene" og mennene som har dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oslo-borger Skrevet 12. august 2009 #168 Del Skrevet 12. august 2009 Syns det er skikkelig trist med de menn som vandrer rundt i gatene og drasser på sin asiatiske slumbride. De kunne ikke få noe bedre, så det er hva de endte opp med: asiabrud og et lass med halvt asiatiske unger på slep. Moro når den skilsmissen kommer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 12. august 2009 #169 Del Skrevet 12. august 2009 De kunne ikke få noe bedre Bedre? Så du tror seriøst at norske og vestlige damer er bedre enn asiatiske? Hahahaha!!! Dagens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 13. august 2009 #170 Del Skrevet 13. august 2009 Syns det er skikkelig trist med de menn som vandrer rundt i gatene og drasser på sin asiatiske slumbride. De kunne ikke få noe bedre, så det er hva de endte opp med: asiabrud og et lass med halvt asiatiske unger på slep. Moro når den skilsmissen kommer....Kan ikke en asiatisk kvinne være på høyde med/bedre enn en norsk kvinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. august 2009 #171 Del Skrevet 14. august 2009 Kan ikke en asiatisk kvinne være på høyde med/bedre enn en norsk kvinne? Nei. Ikke på høyde med. Asiater generelt får god oppdragelse, og er i all vesentlig vennlige og lager ikke konflikter som hobby. Det betyr selvsagt ikke at de godtar hva det skal være. Bare en del av en kulturarv vi kan lære litt av. Hvis jeg ønsker meg et harmonisk hjem, må jeg nødvendigvis finne en kvinne som også ønsker et harmonisk hjem (og ikke som mange norske hvor harmoni defineres som at mannen er lydig og dressert til å gi labb på kommando). Jakten etter likesinnede skjer da helst hvor der finns flest av dem. Er du ute etter en One Night Stikk, gir diskoteket større utvalg av folk med samme målet enn borettslagets fellesvaskeri. Det hindrer ikke at jeg hele to ganger fant ONS-lykken i sistnevnte. Men dette skjedde selvsagt da jeg var et urbant menneske, nå som jeg har flyttet ut på bygda ble jeg selvsagt automatisk en bygdetulling som danser linedance med skråspyttende kyr, til banjo- og hestemusikk hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 14. august 2009 #172 Del Skrevet 14. august 2009 Hvorfor kan ikke norske kvinner fatte at de nødvendigvis ikke er best? Ut fra havarerte ekteskap, samboerskap, barn som aldri har sett pappa, barn som har skilte forleldre, utroskap, ONS, osv. - er det jo KLART andre land i verden som kan appelere mer på disse punktene ut fra verdisyn, kultur og menneskelige verider - og også da kvinnene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann 33 Skrevet 14. august 2009 #173 Del Skrevet 14. august 2009 Etter å ha lest denne tråden så blir jeg faktisk litt trist, men samtidig ikke overrasket over hvor lite kunnskap folk generelt har om Asiatiske damer, Asiatisk kultur og ikke minst reglene for besøk og opphold i Norge. Man skulle tro at alle sammen er nikkedukker som gjør alt mannen sier uten å ha noen egne meninger. Er det en ting de Thailandske damene har så er det egne meninger, det må være klinkende klart. De vet akkurat hvordan de vil ha tingene, men på sin måte - denne er dog annerledes enn den jevne norske kvinnes oppfatning på godt og vondt. De har helt andre kjerneverdier enn mange norske kvinner og jeg ser ikke noe galt i det. Tendensen jeg møter er at mange Norske kvinner ser ned på Asiatiske fordi de ikke har det samme verdisynet som de Norske. Hvorfor kan man ikke respektere at man kommer fra forskjellige kulturer, og dermed har andre oppfatninger om hva som er rett for seg og sine? Hvorfor kan ikke en mann fra Norge som har et annet verdisyn enn en norsk kvinne fritt få gifte seg med en dame som deler hans syn? Som et par så finner man den fordelingen som passer de best seg imellom og er lykkelige med det, uten at noen skal komme og si at dette er feil. Det er faktisk en urovekkende manglende respekt av voksne mennesker samt personer fra andre kulturer om man gjør det. Men bare så det er sagt, jeg støtter absolutt ingen form for undertrykking ene eller andre veien. Jeg har reist mye rundt omkring i verden og truffet mange mennesker, i absolutt alle land inkludert Norge har jeg truffet gode og dårlige personligheter. Det vil dessverre alltid være noen som vil utnytte andre mennesker, dette er fullstendig forkastelig og kan ikke forsvares på noen måte. Det blir hevdet at majoriteten er gift med personer som er 30 år eldre, og at så og si alle skiller seg etter 3 år. Hvor i all verden har denne statistikken kommet fra? Skilsmisse mellom norsk/asiatisk i forhold som har vart i 5 år er på ca 4,9%, et norsk/norsk forhold ca 4,3% - sånn omtrent i det leiet. At de norsk/asiatiske forholdene har en høyere skilsmisserate er ikke rart da dessverre mange gifter seg for tidlig. Men med reglene som gjelder for besøksvisum/oppholdstillatelse så er faktisk den eneste muligheten for at et slikt par kan være sammen å gifte seg. Man har ikke den "luksusen" med å teste hverandre ut over mange år som samboere. For 20-30 år siden var det nok mulig og ordne seg såkalt "postordrebrud", med de reglene som er i dag så er dette bortimot helt komplett umulig. Men alltids noen som klarer og lure systemet, men dette er svinnende lite og definitivt ikke representativt. Får å få innvilget besøksvisum til Norge så må partene ha møttes gjentatte ganger for å få dette innvilget, å chatte på nett blir ikke tatt med i betraktning for å innvilge visum - kun den tiden man fysisk har vært sammen. Sakene blir behandlet på Ambassaden og de bruker ca 5-10 arbeidsdager på dette i Thailand, i Filipinnene ca 4 mnd. Får man innvilget besøksvisum kan man oppholde seg i Norge maks 90 dager i strekk, deretter får man karantene i 90 dager før man evt kan returnere på nytt besøk - uansett så må ny søknad fremmes. For å få innvilget forlovelsesvisum for å gifte seg i Norge så man bevise gjentatte reiser på besøk, samt at den asiatiske personen normalt må dokumentere minst 1 reise til Norge. Søknad må leveres på Ambassade og blir deretter sendt UDI. Behandlingstid for søknad er ca 6 mnd for Thailand, og ca 12 mnd for Filipinnene. Får man innvilget forlovelsesvisum så kan man oppholde seg i Norge med arbeidstillatelse i maks 6 mnd. I løpet av disse 6 mnd så må de gifte seg, viss ikke så må man forlate landet og søke på nytt om man vil tilbake på besøk. Om man gifter seg i utlandet så må man søke gjenforening med ektefelle, her også må man dokumentere hele forholdet fra ende til annen for at de skal få godkjent samliv. Søknad leveres Ambassade og sendes deretter UDI, behandlingstid for søknad ca 6 mnd for Thailand, og ca 12 mnd for Filipinnene. Neste gang dere ser et Norsk/Asiatisk par på gaten, så må dere bare vite at de fleste har nedlagt en uhorvelig mengde med arbeid for i det hele tatt kunne se hverandre i øynene, og ikke bare snakke på tlf eller skype. De aller aller fleste er også i normal aldersforskjell med +- 5 til 6 år. Ekstreme forskjeller finnes selvfølgelig, men atter engang så er dette i desidert mindretall. At det finnes de som utnytter kvinner fra Asia er ikke å skuffe under en stol, men de er et absolutt mindretall. På samme tid er det damer fra Asia som utnytter menn fra Vesten for å hanke til seg mest mulig penger, men dette er også i mindretall. Vil anbefale flere av innleggerene her og sjekke mer fakta før en slenger ut usanne påstander, det eneste det fører til er mer stigmatisering av de Asiatiske damene som de fleste er fantastisk flotte mennesker - på lik linje med de Norske damene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smartere enn deg Skrevet 19. august 2009 #174 Del Skrevet 19. august 2009 Hva slags kunnskap kvinner tar til seg aner jeg ikke. Det ser ut som du synser mye selv om du ikke aner noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #175 Del Skrevet 19. august 2009 nja, når jeg besøker slekt og møter tanter og lignende kan jeg vel ikke akkurat si at de er spesielt belærte eller samfunnsengasjerte heller. Det ligger vel til slekta å være tjukk i huet da For du virker ikke spesielt belært du heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hallo_* Skrevet 19. august 2009 #176 Del Skrevet 19. august 2009 Hadde jeg sett like mye av de sidene som de viser på dette forumet i det virkelige liv, hadde jeg garantert funnet meg en utenlandsk dame jeg også Dumskalle. Tror du ikke utenlandske kvinner har sine egne forum hvor de snakker ærlig og oppriktig om hvor dumme, stygge og ekle menn er? Eventuelt de sitter rundt leirgryta og snakker skit, hvis de er for fattige til å være oppkoblet på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigerinna Skrevet 21. august 2009 #177 Del Skrevet 21. august 2009 Dumskalle. Tror du ikke utenlandske kvinner har sine egne forum hvor de snakker ærlig og oppriktig om hvor dumme, stygge og ekle menn er? Eventuelt de sitter rundt leirgryta og snakker skit, hvis de er for fattige til å være oppkoblet på nettet. Ja, det har de. Jeg har en del kontakt med noen norskgiftede asiatiske damer fordi en av de er gift med en i familien. Og når vi damene er alene så kommer det ganske mange typiske kvinneklager om mennene de er gifte med og om menn generelt, og så ler de og koser seg, for akkurat som for norske kvinner så er det bare for å få bekreftet at enkelte typiske "mannshandlinger" går igjen hos mange menn. Men vi snakker om mye annet også, noen av disse damene kan være skikkelig rå og er utrolig herlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 21. august 2009 #178 Del Skrevet 21. august 2009 Hvorfor kan ikke norske kvinner fatte at de nødvendigvis ikke er best? Ut fra havarerte ekteskap, samboerskap, barn som aldri har sett pappa, barn som har skilte forleldre, utroskap, ONS, osv. - er det jo KLART andre land i verden som kan appelere mer på disse punktene ut fra verdisyn, kultur og menneskelige verider - og også da kvinnene der. Og det er nødvendigvis damenes skyld? Når menn vokser opp til å bli menn, og ikke tror de fortsatt kan være tenåringer når de har 3 barn, så vil kanskje den statistikken bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 23. august 2009 #179 Del Skrevet 23. august 2009 Jo, det er faktisk veldig rart. Det er rart at disse bygdefjompene ikke skjønner at skal de øke sjansene sine på kjønnsmarkedet så må også DE flytte på seg. Men istedet sitter de og trøkker ute på landsbygda og forventer det ene og det andre. "Skal ha, skal ha, skal ha, men skal ikke gjøre noe særlig for å få det". Kvinner flytter på seg for å skaffe seg utdanning. Hva skal til for at menn begynner å flytte på seg? Frister det ikke med økte sjansen for utdanning? Frister det ikke med større utvalg av det motsatste kjønn? Tydeligvis ikke. Her skal det sittes og ruges i sokkelleiligheten til mor og far, for deretter å overta "familiebedriften" som består av en skokk høner og to haner som sammen produserer fem dusin egg man nitidig reiser rundt med i bygda og selger til 5 kr stk. Eventuelt man slår seg opp som kar på den lokale bensinstasjonen etter en heidundrandes karriere på Maskin og Mekaniska fag fra videregående. Så prøver man seg på den ene av de to jentene i tyveårene som fortsatt er bosatt i bygda fordi de ble gravide som 17-åringer og dermed stuck forever. Forsøket mislykkes og man skjønner ikke hva som er galt. Man har jo utviklet seg til en godslig bamse med ferdigheter og interessefelt som begrenser seg til å utfoldes innenfor garasjens fire vegger. Drømmemannen, eh? En vakker dag kommer bestekompisen Trond med et magasin med bilde av retusjerte postordre-bruder ikledd leopard-tanga, og tankene begynner å surre. Alt kan skaffes. Skrutrekkere og muttere får man kjøpt på postordre. Reserve-mammaer og sexslaver får man også på postordre. Slik lever bygdefjompen sine dager. Good riddance. Rimelig typisk å lese sånt oppgulp fra mange av de som har forlatt bygda, fått seg utdannelse i byen, bosatt seg fått sansen for cafe latte-livet der, og som dermed tror de er de fødte superurbane, übercoole, verdensvante metropolitans som kan sitte og snakke dritt om det bygdenorge de selv ble oppfostret i... Glemt er en trygg, lykkelig og beskyttet oppvekst i sunne landlige omgivelser, glemt er et stabilt og harmonisk familieliv, glemt er kamerat/venninneforhold, og glemt er betydningen av å ha et velfungerende produktivt landbruk. Man ser det gang på gang, disse jævla hordene med Oslo-innvandrende, utdannelseshungrende ungfoler som snur ryggen til opphavet, endrer dialekt og forvandler seg til DE utspjåka verdensvante storbyfjottene, samme dag som de har installert seg på hybelen... Hadde det ikke vært for at det ville rammet oss alle, skulle jeg nesten ønska at disse fikk oppleve at HELE bygde/bonde-norge ble avfolka, at ALLE flytta til Oslo, at ALLE ble akademikere, at ALLE trengte seg sammen innenfor Oslos bygrense, så skulle de fått sett hvor gildt cafe latten smakte når brødboksen var ugjenkallelig tom og eneste alternativ var kebab, burgere og cola! Rent eksistensmessig klarer vi oss faktisk helt utmerket UTEN akademikere, jurister og siviløkonomer. Uten bonden derimot DØR vi... Å ha en slik innstilling til bygdenorge som det du beskriver, viser bare med all tydelighet hvor jævlig dårlig det står til med forståelsen av hvordan vi i det hele tatt har fått de mulighetene vi i dag har i samfunnet, enten det gjelder utdanning, bosettingsgrunnlag eller valgmulighetene hos det motsatte kjønn. Dette grunnlaget ligger faen ikke verken på Blindern, Universitetet eller BI, for uten tilførsel av sunne norske matvarer fra landsbygda hadde både du og dine oppblåste superutdannede medsøstre lidd en langvarig smertefull død pga all kebaben og burgerne dere som eneste alternativ måtte trøkt i dere. Kvinner med din innstilling er fullstendig uaktuelle for oss norske menn, og dessuten en solid grunn til å vende nesa mot øst/sørøst. Drit og dra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vestkant-mann Skrevet 23. august 2009 #180 Del Skrevet 23. august 2009 Jo, det er faktisk veldig rart. Det er rart at disse bygdefjompene ikke skjønner at skal de øke sjansene sine på kjønnsmarkedet så må også DE flytte på seg. Men istedet sitter de og trøkker ute på landsbygda og forventer det ene og det andre. "Skal ha, skal ha, skal ha, men skal ikke gjøre noe særlig for å få det". Kvinner flytter på seg for å skaffe seg utdanning. Hva skal til for at menn begynner å flytte på seg? Frister det ikke med økte sjansen for utdanning? Frister det ikke med større utvalg av det motsatste kjønn? Tydeligvis ikke. Her skal det sittes og ruges i sokkelleiligheten til mor og far, for deretter å overta "familiebedriften" som består av en skokk høner og to haner som sammen produserer fem dusin egg man nitidig reiser rundt med i bygda og selger til 5 kr stk. Eventuelt man slår seg opp som kar på den lokale bensinstasjonen etter en heidundrandes karriere på Maskin og Mekaniska fag fra videregående. Så prøver man seg på den ene av de to jentene i tyveårene som fortsatt er bosatt i bygda fordi de ble gravide som 17-åringer og dermed stuck forever. Forsøket mislykkes og man skjønner ikke hva som er galt. Man har jo utviklet seg til en godslig bamse med ferdigheter og interessefelt som begrenser seg til å utfoldes innenfor garasjens fire vegger. Drømmemannen, eh? En vakker dag kommer bestekompisen Trond med et magasin med bilde av retusjerte postordre-bruder ikledd leopard-tanga, og tankene begynner å surre. Alt kan skaffes. Skrutrekkere og muttere får man kjøpt på postordre. Reserve-mammaer og sexslaver får man også på postordre. Slik lever bygdefjompen sine dager. Good riddance. Hæ, hæ! Så jævlig bra skrevet. Det beste er at vi menn i Oslo feier over alt som er av kåte bygdejenter som kommer til hovedstaden for å "finne lykken". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå