Gå til innhold

Mislykkede norske menn som ingen vil ha

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I en stat og i en nasjon behøves i tillegg kunst og etikk også (uten sammenheng forøvrig mellom de to kategoriene). Derfor ble de også nevnt.

I bunn og grunn betyr vel det at du foretrekker ting som er fint ut fremfor ting som er nyttige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe
For de som ikke er jurister men har høyere utdannelse, så er det en oppfatning at jurister får unødvendig høy lønn grunnet at faget er gammelt, at det forbindes med høystatus og det har et typisk Oslo Vest image. Problemet er jo at mange smarte hoder velger juss heller enn sivilingeniør fordi juss både er enklere og gir høyere sosial status, samtidig som det også gir ganske god lønn. Mener at samfunnet rett og slett forfaller fordi ingeniørfag har for liten status i forhold til mange andre utdannelser. Advokater er jo tross alt egentlig bare glorifiserte byråkrater.

Jurister har i Europa en lang tradisjon som går litt utenfor Oslo. Det er ikke jussens feil at mange fortrekker det fremfor NTNH siv.ing. studier her i Norge.

I Frankrike er det høystatus med arkitektur og ingeniørstudier, mens juss har en lavere status. At Norge ikke helt evner det samme, bør man ikke klandre jussen i seg selv for.

Glorifiserte byråkrater; fordi de forholder seg til et lovverk, mener du?

Byråkrati og aristokrati var ikke langt unna hverandre den gang da. Statsfilosofer, prester, embetsmenn, jurister, statsvitere (Machiavelli; glorifisert byråkrat): dette er en del av vår kultur og vårt samfunn slik det har utviklet seg. Det er på grunn av slike historiske personer og yrker at vi lever i det samfunnet vi er i nå.

Norge preges i tillegg av at det her ikke har vært noen adel/aristokrati. Men embetsverk og arbeidsfolk, det har det vært.

Jeg er helt enig i at naturfag og tekniske fag bør dominere mer i Norge! Håper det kan bli flere som omfavner disse fagene i årene fremover! Samtidig håper jeg vekten på estetikk og skjønnhet, kunst og arkitektur, kan være egne viktige områder som har en helt egen funksjon. Jeg skulle også ønske at det ble færre studieplasser og innskrenket adgang til samfunnsfagene, fordi det er for mange med den type bakgrunn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
I bunn og grunn betyr vel det at du foretrekker ting som er fint ut fremfor ting som er nyttige?

I bunnen og grunnen betyr dette at jeg ikke ser et motsetningsforhold mellom det som er nyttig og det som er fint.

En ting får ikke være nyttig og stygg. Den skal være nyttig og estetisk pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe stort problem at de såkalte "tapermennene" finner seg en utenlandsk kone. Det er ihvertfall ikke noe tap for norske kvinner, for de vil ikke ha dem. ;)

Veldig bra sagt, Paladin!! Har ikke orket å lese hele tråden, men kan vedde på at dette er det beste utsagnet i hele tråden så langt!

Syns det er teit at så mange jenter forakter sånne menn så til de grader som mange jenter gjør.

Ikke vil de ha disse "tapermennene" selv, og ikke unner de dem å finne seg en kone i utlandet. Tror nok det er et resultat av deres egen usikkerhet og redsel for å ende opp alene.

Nei, er glad jeg ser en annen og mye mer sympatisk side av norske jenter til daglig. Hadde jeg sett like mye av de sidene som de viser på dette forumet i det virkelige liv, hadde jeg garantert funnet meg en utenlandsk dame jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler da ikke om å ikke unne dem lykken eller en kone. Det handler om at de fremmer sin egen lykke på bekostning av en annens lykke.

For å være i stand til å kjøpe seg en kone må man være kvinneforakter (se på kvinnen som et underlegent vesen man kan leke med) eller sinnsykt naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da ikke om å ikke unne dem lykken eller en kone. Det handler om at de fremmer sin egen lykke på bekostning av en annens lykke.

For å være i stand til å kjøpe seg en kone må man være kvinneforakter (se på kvinnen som et underlegent vesen man kan leke med) eller sinnsykt naiv.

Synes heller det er du som ikke respekterer andre kulturer, og at ganske mange i verden mener at forelskelse ikke nødvendigvis er det beste grunnlaget for et langsiktig ektenskap. Det er jo heller mulig at folk i de landene heller synes synd på folk i de rike landene som jakter på den store kjærligheter og lever et rotløst liv med en rekke kjærester, barn med flere ulike menn og bare rot og kaos. I det store og hele kan jo ektenskap basert på kjærlighet ses på som en dekadent luksus som kun velstående kulturer tar seg råd til. I andre land hvor man i praksis må få barn for å klare alderdommen nytter det ikke å vente på den store kjærligheten, der må man gifte seg ung.

Det er dessuten bare tull at menn kjøper seg koner i andre land. Ihvertfall blir det helt absurd når man snakker om Øst Europa. Du viser dessuten en gigantisk avsky mot de mennene når du mener at å leve med dem er en skjebne værre enn døden. Du glemmer jo at de mennene også forsaker jakten på kjærligheten, og heller foretrekker et ektenskap basert på fornuft som over tid kan utvikle følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor du vil, men vi alle vet jo at menn som oppholder seg på et kvinneforum i utgangspunktet er en liten loooser.. :fnise:

Det å interessere seg for hva mennesker skriver og tenker, og å blande seg inn i slike debatter er ikke nødvendigvis taperadferd, selv om det er et kvinneforum. Jeg er oppriktig nysgjerrig på kvinners (og menns) psyke. Jeg innrømmer selvfølgelig at de som er mer interessert i penger, og bruker sine ressurser på pengesanking framstår som mer vellykkede, men det bryr ikke meg. En vinner er ikke nødvendigvis den som står på side en i Aftenposten, men heller den som lever på en god måte, anonymt eller ikke. De som ofrer sine nærmeste og når til topps er de mest tragiske taperene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard

Naboen er gift med en dame fra fillippinene, og jeg kan faktisk forstå ham godt, det er ikke vanskelig å bli betatt av slike jenter. Hun har ofte venninner på besøk, og alle av dem er yndige, små og pene damer. Vi har flere ganger vært i selskap hos dem, og maten er fantastisk. I tillegg er de hyggelige og humoristiske, og lærer seg norsk utrolig kjapt.

Nå er jeg gift med en rotekte norsk jente, og har ingen planer om å bytte henne ut. Men jeg ser heller ikke ned på min nabo som er gift med en fillipinsk jente, da fillipinske jenter er fullt på høyde med norske på alle områder, bortsett fra utseendemessig, der de stort sett slår norske jenter (men ikke dama mi, selvfølgelig... ;-) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er gift med en dame fra fillippinene, og jeg kan faktisk forstå ham godt, det er ikke vanskelig å bli betatt av slike jenter. Hun har ofte venninner på besøk, og alle av dem er yndige, små og pene damer. Vi har flere ganger vært i selskap hos dem, og maten er fantastisk. I tillegg er de hyggelige og humoristiske, og lærer seg norsk utrolig kjapt.

Nå er jeg gift med en rotekte norsk jente, og har ingen planer om å bytte henne ut. Men jeg ser heller ikke ned på min nabo som er gift med en fillipinsk jente, da fillipinske jenter er fullt på høyde med norske på alle områder, bortsett fra utseendemessig, der de stort sett slår norske jenter (men ikke dama mi, selvfølgelig... ;-) ).

Dette må du ikke si til din Kone, at du synest at filipinske er mest attraktive. Kanskje dama di får panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er jurister men har høyere utdannelse, så er det en oppfatning at jurister får unødvendig høy lønn grunnet at faget er gammelt, at det forbindes med høystatus og det har et typisk Oslo Vest image. Problemet er jo at mange smarte hoder velger juss heller enn sivilingeniør fordi juss både er enklere og gir høyere sosial status, samtidig som det også gir ganske god lønn. Mener at samfunnet rett og slett forfaller fordi ingeniørfag har for liten status i forhold til mange andre utdannelser. Advokater er jo tross alt egentlig bare glorifiserte byråkrater.

Det er åpenbart at du ikke har den fjerneste anelse om hvor krevende advokatyrket er. Nøyaktiv hvor krevende avhenger selvfølgelig av hvor mange rettsområder den aktuelle advokat ønsker å beherske, og ikke minst hvilke.

En eiendomsmegler utfører en jobb som en godt dressert sjimpanse kan utføre. Advokatyrket er derimot ekstremt mye mer krevende. Jeg har prøvd begge deler og prater av erfaring.

Ingeniøryrket er også krevende og fortjener respekt; men å kalle advokater glorifiserte byråkrater viser at du ikke har den fjerneste anelse om omfanget av advokaters virkeområde og hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at du ikke har den fjerneste anelse om hvor krevende advokatyrket er. Nøyaktiv hvor krevende avhenger selvfølgelig av hvor mange rettsområder den aktuelle advokat ønsker å beherske, og ikke minst hvilke.

Det der kan man da si om de fleste arbeidsområder som krever kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. :tristbla:

Sånne tråder gjør meg ille til mote. Som ungkar er jeg visstnok ikke verdt stort.

Hva bør jeg så gjøre?

1. Bite det i meg og jobbe til jeg dauer sånn at den skatten jeg betaler går til kontantstøtte, barnehager og skoler for barna til de vellykkede..

..eller..

2. Spare både meg og dere for bryet ved å hente frem hagla, lade den med slugs og blåse hodet av meg?

Du har jo også et valg 3, nemlig hente frem AG3en, ta en tur på byen og skyte vildt rundt deg. Hvis du overlever, så får du nok også dame, da noen damer bare digger gale drapsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eiendomsmegler utfører en jobb som en godt dressert sjimpanse kan utføre. Advokatyrket er derimot ekstremt mye mer krevende. Jeg har prøvd begge deler og prater av erfaring.

Ingeniøryrket er også krevende og fortjener respekt; men å kalle advokater glorifiserte byråkrater viser at du ikke har den fjerneste anelse om omfanget av advokaters virkeområde og hverdag.

Det der kan man da si om de fleste arbeidsområder som krever kompetanse.

Get a room! :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Du har jo også et valg 3, nemlig hente frem AG3en, ta en tur på byen og skyte vildt rundt deg. Hvis du overlever, så får du nok også dame, da noen damer bare digger gale drapsmenn.

Ha ha, for en moroklump du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_OsloMann
Jeg skulle også ønske at det ble færre studieplasser og innskrenket adgang til samfunnsfagene, fordi det er for mange med den type bakgrunn i Norge.

Jussen i Oslo innskrenket kraftig (1/3) fra og med kommende høstsemester: Fra 600 til 400 nye studenter inn på studiet i året.

Ps. Takker for et glimrende og høyst lesverdig innlegg fra deg!

Ante ikke at det bodde en så stor intellektuell i deg, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, for en moroklump du er.

Hvorfor er det så morsomt egentlig. Si at man har en ensom ungkar med problemer som ingen damer vil ha. Han kan dermed se frem til en ensom og tragisk alderdom som bitter ungkar som ingen legger merke til. hvis han derimot satser på en karriere som "spree killer" får han gleden av å se vellykkete mennesker lide, han blir riks om ikke verdenskjendis og hvis han overlever får han sannsynligvis dame når han slipper ut, siden det alltid er en haug av damer som liker massemordere og andre grove kriminelle. Ligger man an til å bli en slik tragisk ungkar er faktisk massemord et ganske rasjonelt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jussen i Oslo innskrenket kraftig (1/3) fra og med kommende høstsemester: Fra 600 til 400 nye studenter inn på studiet i året.

Det blir helt galt, man burde heller øke inntaket for på den måten å redusere statusen til juss faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en ungkar med gård jeg, som ikke trenger å se ut som johnny depp. Er bare helsikes vanskelig å møte dem der man vanligvis sjekker opp når man bor i en by ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...