Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Del Skrevet 8. juli 2008 Ingen vil ha de mislykkede ungkarene på bygda i Norge. Derfor importeres postordrebruder fra fattige land der disse kvinnene ikke ville ha hatt tilgang på skole, trygg økonomi og fredlig levekår som finns i Norge: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/10/361120.html Norske kvinner vil ikke ha de sære, harry og kjedelige merkelige ungkarene som lever rundt i bygde-Norge, eller de ensomme ulvene uten god jobb og karriere i og rundt "byene"...hva slags befolkningsutvikling vil dette medføre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Del Skrevet 8. juli 2008 Kanskje et tema for Frode Thuen i Aftenposten? http://www.aftenposten.no/amagasinet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Del Skrevet 8. juli 2008 Artikkelen er jo over fem år gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #4 Del Skrevet 8. juli 2008 Artikkelen er jo over fem år gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. juli 2008 #5 Del Skrevet 8. juli 2008 Men det er da noe av det samme i dag. Det finnes da nok av norske menn som ikke bare har hentet en "praktikant"/hushjelp - men flere... og noen seriegifter seg jo med dem også. Patetisk å se halvgamle "menn" som henter unge russiske (el.) kvinner som de ikke en gang har språk nok til å snakke med. Stakkars kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Del Skrevet 8. juli 2008 Artikkelen er jo over fem år gammel... Og like gjeldende og viktig i dag! Bygde-Norge strømmer over av mislykkede ungkarer som ingen vil ha, også i 2008 og videre framover, de henter seg utenlandske brudar...men hva med de mislykkede ungkarene i byene som helelr ingen vil ha?! Hva gjør de, henter seg postordredamer de også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Del Skrevet 8. juli 2008 Men det er da noe av det samme i dag. Det finnes da nok av norske menn som ikke bare har hentet en "praktikant"/hushjelp - men flere... og noen seriegifter seg jo med dem også. Patetisk å se halvgamle "menn" som henter unge russiske (el.) kvinner som de ikke en gang har språk nok til å snakke med. Stakkars kvinner. Dette gjelder i høyeste grad menn på 25-35 også!! Bygde-Norges ungkarer i 30-årene er like ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg bor i Oslo, men stefaren min har en gård. Typisk for de evig single ungkarene på bygda er: (jada, jeg generaliserer etter mine egne erfaringer, og nei, alle er ikke sånn) - De har gård. Dermed tjener de svært dårlig, og de har minimalt med fritid. - De har ikke reist. - De er skeptiske til alt nytt og fremmed. Særlig innvandrere, men generelt sett alt nytt og fremmed. - De har ingen eller lav utdanning. - En god del forventer at kvinnen tar seg av alt husabeidet. Mao. noe for spesielt interesserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg bor i Oslo, men stefaren min har en gård. Typisk for de evig single ungkarene på bygda er: (jada, jeg generaliserer etter mine egne erfaringer, og nei, alle er ikke sånn) - De har gård. Dermed tjener de svært dårlig, og de har minimalt med fritid. - De har ikke reist. - De er skeptiske til alt nytt og fremmed. Særlig innvandrere, men generelt sett alt nytt og fremmed. - De har ingen eller lav utdanning. - En god del forventer at kvinnen tar seg av alt husabeidet. Mao. noe for spesielt interesserte. Haha...bra beskrivelse - som dessverre er sann. Det står skikkelig ille til med de single menna i Norge... Men befolkningsveksten fortsetter, da de single mindre vellykkede importerer utenlandske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #10 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvor mange av oss ønsker ikke å finne en livspartner, og sliter med å finne det? Det finnes nok av skumle kvinner som er i forhold, de kan være dominerende, kranglete, hate og lage mat og stelle hus, og med lav sexlyst. Hvis man er en mann som er singel, og har vært det hele livet kanskje, og ønsker å ikke være alene, går man da rett på sak og sjekker en slik kvinne? Man har vokst opp på landet, hvor kjønnsrollemønsteret faktisk var ganske tydelig mann/kvinne i forrige generasjon, og man har kanskje vokst opp med mor som var hjemme og laget mat og var mer "tradisjonell". Jeg tror det å skulle på sjekkern, som mann, når man har sett disse "skumle" kvinnene, hørt på kompiser som blir "pussy-whipped" hjemme, og gjerne i tillegg har vokst opp med et mer tradisjonelt kjønnsrollemønster, gjør at det å sjekke opp, og finne en kvinne som er mer "føyelig" og "tradisjonell" appellerer til en del usikre menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #11 Del Skrevet 8. juli 2008 Haha...bra beskrivelse - som dessverre er sann. Det står skikkelig ille til med de single menna i Norge... Men befolkningsveksten fortsetter, da de single mindre vellykkede importerer utenlandske. Meg du siterte. Og ja. Så lenge mannen er snill og behandler kvinnen med respekt, så synes jeg det er greit at han gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qrs Skrevet 8. juli 2008 #12 Del Skrevet 8. juli 2008 Det finnes også utenlandske kvinner som utnytter denne type ensomme norske menn for å komme til Norge og få det bedre økonomisk. En av mine onkler fant seg dame fra øst-europa. De giftet seg og hun flyttet til ham sammen med datteren sin. De hadde fint lite til felles og levde mer og mer hvert sine liv inntil hun hadde vært lenge nok i Norge til ikke å måtte dra tilbake om de skulle skilles. Så snart den tid kom ville hun skilles. Så det er ingen spøk for de norske mennene som er ensomme og gjerne vil ha noen å dele livet med. Det er sjangsespill for begge parter siden de gjerne har problemer med kommunikasjonen pga språk og fordi de gjerne må gifte seg raskt slik at hun kan komme hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 8. juli 2008 #13 Del Skrevet 8. juli 2008 Siden artikkelen er over fem år gammel... når var det Jakten på Kjærligheten på TV2 begynte? Lurer på om den serien har klart å male et mer bonderomantisk og attraktivt bilde av ungkarene på landet... det kan jo være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 8. juli 2008 #14 Del Skrevet 8. juli 2008 Det har alltid vært noen "bygdeungkarer" som er svært stillferdige og sjenerte, og kanskje aldri vil finne seg noen livspartner. Det er vel heller ingen kjennsgjerning at det noen steder er stort overskudd av menn i forhold til kvinner. Da blir det nødvendigvis noen som ikke finner seg noen med mindre man har lyst til (og mulighet) til å flytte på seg. På den annen side stiller jeg meg skeptisk til hvordan disse enslige mennene blir fremstilt i media. Fordi de kanskje er uattraktive for mange Norske kvinner portretteres de automatisk som tapere. Hvorfor? Kan man ikke la de være i fred? Det virker som enkelte Norske kvinner har en slags biologisk innebygget forakt for uattraktive menn. Jeg finner det regelrett kvalmt at personer som kanskje ikke er "the ultimate" catch skal henges ut i media. Men slik fortoner iblant den mer moderne utgaven av kvinnefrigjøringa seg; man skal ha retten til å henge ut en del menn på en slik måte som aldri hadde blitt akseptert fra menn ovenfor kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. juli 2008 #15 Del Skrevet 8. juli 2008 Tråden er ryddet. Reglene Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 8. juli 2008 #16 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg har inntrykk av at det finnes begge deler. Det finnes selvsagt endel menn som skaffer seg kone i utlandet som aldri ville funnet noen i Norge, men jeg vet om ganske mange menn som har funnet seg kone i utlandet som var veldig attraktive for norske kvinner. Disse mennene har bra jobb, ser bra ut og har kanskje barn fra før med en norsk kvinne. Mange av disse mennene sier at de er lei av å fortsette å lete etter en norsk kvinne å bo sammen med av diverse grunner og søker lykken et annet sted. Grunnene kan være at de synes norske kvinner er for kravstore, ikke feminine nok, at utenlandske kvinner virker mer spennende etc. Så det blir feil å skjære alle under en kam og si at norske menn med utenlandsk kone må være en mislykket mann som ikke kan få noe annet. Jeg tror at de såkalte mislykkede mennene også vil mislykkes å holde på utenlandske kvinner. De kvinnene kanskje gifter seg for å komme hit, men skiller seg etter 3 år da de kan gå uten må måtte bli sendt hjem. Utenlandske kvinner blir veldig fort vant til norske forhold. Faktisk blir de like kravstore som norske kvinner og de vil også bli vant til å ikke måtte gå hver dag med make-up og se kjempefeminine ut for mannen sin. Det gjør det som de selv er komfortable med, akkurat som norske kvinner. Dette kan bli et sjokk for enkelte menn som finner seg en kone fra utlandet. De blir etterhvert veldig like norske kvinner i væremåte. Jeg tror sannheten er at ved at vi reiser mye mer og kan bruke Internett så er "markedet" mye større enn det var tidligere når man skal finne seg en partner. Dette gjelder like mye for norske kvinner som finner en utenlandsk mann som vice versa. Jeg synes ikke det er noe stort problem at de såkalte "tapermennene" finner seg en utenlandsk kone. Det er ihvertfall ikke noe tap for norske kvinner, for de vil ikke ha dem. Endret 8. juli 2008 av Paladin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #17 Del Skrevet 8. juli 2008 Det har alltid vært noen "bygdeungkarer" som er svært stillferdige og sjenerte, og kanskje aldri vil finne seg noen livspartner. Det er vel heller ingen kjennsgjerning at det noen steder er stort overskudd av menn i forhold til kvinner. Da blir det nødvendigvis noen som ikke finner seg noen med mindre man har lyst til (og mulighet) til å flytte på seg. På den annen side stiller jeg meg skeptisk til hvordan disse enslige mennene blir fremstilt i media. Fordi de kanskje er uattraktive for mange Norske kvinner portretteres de automatisk som tapere. Hvorfor? Kan man ikke la de være i fred? Det virker som enkelte Norske kvinner har en slags biologisk innebygget forakt for uattraktive menn. Jeg finner det regelrett kvalmt at personer som kanskje ikke er "the ultimate" catch skal henges ut i media. Men slik fortoner iblant den mer moderne utgaven av kvinnefrigjøringa seg; man skal ha retten til å henge ut en del menn på en slik måte som aldri hadde blitt akseptert fra menn ovenfor kvinner. du har nesten skjønt det..Men tenker vi omformulerer litt på det og sier heller at Kvinner har vel en biologisk innebygget varselslampe som skal forhindre oss i å "formere" oss med uattraktive menn. Kvinner er biologisk skapt for å plukke ut den beste mannen med de beste genene, slik at de sammen med våres gener resulterer i et bra avkom. Hva som er den beste mannen og hans egenskaper, avhenger litt på gen kvinnen selv har vil jeg tro....Men man ser jo selvsagt noen mønster. Men helt seriøst....hadde du som mann falt for kvinner som du fant uattraktive? Nope...Å være uattraktiv kan være så mangt, men jeg tror kvinner har endel uattraktive ting de kjenner igjen der alarmklokken begynner å tikke..... Og...siden vi ikke ville ha tatt i mange av disse med ildtang, og marerittet hadde vært å latt seg formere med disse uattraktive mennene, så skjønner vi vel at ikke alle de utendlanske kvinnene skiller seg så mye bort i fra oss selv. Men selvsagt...noen bygdegutter er nok rene kuppet for noen utendlanske damer, rent følelsesmessigt. Men når alderspennet er meget stort, så tror jeg vi kvinner forstår hva som ligger bak: Et ønske om mye gull, rikdom, mat, og trygghet. Og det kan nok disse bygdeguttene gi dem i større grad en en asiatisk/russisk/polsk nabogutt kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #18 Del Skrevet 8. juli 2008 Siden artikkelen er over fem år gammel... når var det Jakten på Kjærligheten på TV2 begynte? Lurer på om den serien har klart å male et mer bonderomantisk og attraktivt bilde av ungkarene på landet... det kan jo være? Klart ikke alle er slik, men jeg vil ikke si at det programmet har bedret mitt inntrykk av norske ungkarer...og det bildet er ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #19 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes ikke det er noe stort problem at de såkalte "tapermennene" finner seg en utenlandsk kone. Det er ihvertfall ikke noe tap for norske kvinner, for de vil ikke ha dem. Avkommene fra slike menn kan bli mobbet i skolen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #20 Del Skrevet 8. juli 2008 Huff.. Sånne tråder gjør meg ille til mote. Som ungkar er jeg visstnok ikke verdt stort. Hva bør jeg så gjøre? 1. Bite det i meg og jobbe til jeg dauer sånn at den skatten jeg betaler går til kontantstøtte, barnehager og skoler for barna til de vellykkede.. ..eller.. 2. Spare både meg og dere for bryet ved å hente frem hagla, lade den med slugs og blåse hodet av meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå