Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #121 Del Skrevet 11. juli 2008 Ok. Ifølge deg selv er du pen og vellykket på alle måter, men ingen av dem du liker vil ha deg som partner. Jeg er ikke pen og vellyket på alle måter, det tror jeg ingen er men jeg har et godt liv og er fornøyd med meg selv så godt jeg kan, utseendet mitt skremmer heller ikke fanden på flat mark. Jeg har ikke truffet noen jeg selv vil ha som partner heller... Noen har jeg sett mer potensiale i enn vise versa. Jeg tviler på at dette er en super strategi. Enig med du! Jeg mener at man ofte kan sette likhetstegn mellom det å "være seg selv" og det å hindre seg selv i å utvikle seg. Jeg tror ikke du bør prøve å endre deg selv, men du bør kanskje forbedre/utvikle deg for å bli en best mulig versjon av den du er. Og dette er noe helt annet enn å være seg selv, noe som innbefatter at man fortsetter i samme gamle tralten. Helt klart... Derav denne tråden, men om jeg ikke er enig i alt som skrives, så syns jeg ikke der er en synd og en skam, det er jeg som er jeg... Og jeg kjenner meg. Å være menneske er en prosess, og jeg søker hele tiden å være det beste jeg kan med de egenskapene jeg har, og hvem jeg er. Det betyr ikke at jeg tenker, jeg er jammen jævlig bra, nå stagnerer jeg. Så nå er vi altså tilbake til åpningsspørsmålet ditt. Og det var hvorfor du ikke hadde kjæreste. Det er vanskelig å svare på i og med at vi ikke har møtt deg. Du kan jo f.eks. be en mann du kjenner om å være fullstendig ærlig, og be han om å svare på hva du gjør feil. Det har jeg gjort med flere kompiser. For jeg er helt sikker på at det er ett eller annet med deg, og ikke alle andre. Det er selvsagt lett å skylle på at alle andre tar feil, men man kommer ikke særlig langt med det. Og nei, jeg skylder ikke på alle andre, det er iallefall ikke intensjonen, jeg kan bare forandre på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loni Skrevet 11. juli 2008 #122 Del Skrevet 11. juli 2008 Ut i fra det jeg kan lese her, er du rett og slett for selvgod og "perfekt". De med synlige og usynlige feil og mangler er mye mer sjarmerende og menneskelige enn slike tilsynelatende perfekte som du ihvertfall framstiller deg selv som. De blir rett og slett kjedelige, uansett hvor "dype" de mener at de selv er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5355 Sotra Skrevet 11. juli 2008 #123 Del Skrevet 11. juli 2008 Hehe.. tror hun allerede er klar over dette Hehe, ja. Mulig hun kunne vært noe for meg. Jeg har ikke noe i mot å si til fra til noen dersom de har noe positivt ved seg. Men det er tross alt ikke det som er poenget med tråden, så jeg burde kanskje latt være. Noen kritiske spørsmål har jeg da fått plass til også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #124 Del Skrevet 11. juli 2008 Hehe.. tror hun allerede er klar over dette Men han får jo ikke noe respons! Hvorfor ikke det, når hun har så lyst på kjæreste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #125 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvem har sagt at det å gjøre livet hyggelig for folk man er glad i er synonymt med ikke å ha ben i nesa???? Nei, men du har også skrevet at du liker "tradisjonelle kjønnsroller" og det er i seg selv noe som absolutt kan skremme menn. Det å "stelle for" kan også fort bli litt klamt. Man vil ha en voksen sterk kvinne, ikke en "ny mor". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann30 Skrevet 11. juli 2008 #126 Del Skrevet 11. juli 2008 "Jeg har ikke truffet noen jeg selv vil ha som partner heller" Har du ikke møtt noen du liker? Jeg tror du bør starte med å bli litt mer ærlig med deg selv, fremfor å finne på komfortable unnskyldninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clark Skrevet 11. juli 2008 #127 Del Skrevet 11. juli 2008 Nei, men du har også skrevet at du liker "tradisjonelle kjønnsroller" og det er i seg selv noe som absolutt kan skremme menn. Det å "stelle for" kan også fort bli litt klamt. Man vil ha en voksen sterk kvinne, ikke en "ny mor". Dæven, da må det være noe galt med meg. Jeg tror nemlig begge deler, eller ihvertfall en god kombinasjon av de to er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #128 Del Skrevet 11. juli 2008 Hehe, ja. Mulig hun kunne vært noe for meg. Jeg har ikke noe i mot å si til fra til noen dersom de har noe positivt ved seg. Men det er tross alt ikke det som er poenget med tråden, så jeg burde kanskje latt være. Noen kritiske spørsmål har jeg da fått plass til også Ikke ment som en kontaktannonse nei, men jeg har satt stor pris på det du har kommet med, for det er godt at noen stiller kritiske spørsmål, slik at man kan vurdere og revurdere selvet og hvordan man kan virke på andre. Mann30, vrenger du nå igjen? Er jo ikke rart det virker som jeg forsvarer meg. Jeg svarte på noe du spurte om, og du delte opp sitatet. Jeg har møtt folk jeg liker, men vi har ikke blitt forelsket i hverandre. Jeg er ingen mor i et forhold. Jeg trives med huslige sysler, men jeg kan også legge gulv, jobbe som sjef og være alene i en hytte på fjellet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #129 Del Skrevet 11. juli 2008 Dæven, da må det være noe galt med meg. Jeg tror nemlig begge deler, eller ihvertfall en god kombinasjon av de to er mulig. Det var DEG. Mange menn vil derimot heller ha en kvinne som ikke søker mot tradsjonelle kjønnsroller og som ikke "steller" rundt dem. Det gjelder i alle fall mennene i min omgangskrets (stort sett siv.ing i begynnelsen av 30 årene) Bare et tips til TS -that`s it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #130 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg er ingen mor i et forhold. Jeg trives med huslige sysler, men jeg kan også legge gulv, jobbe som sjef og være alene i en hytte på fjellet... Du plukker ut bare enkeltelemeneter her. Det med "trasisjonelle roller" har du ikke nevnt. Og det tror jeg er essensielt her. Men uansett. Det er bare tips. Og det er jo ingen vits i å spørre om du bare overser svarene.. Helt opp til deg. (jeg har vært gift i flere år, så hva vet jeg.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clark Skrevet 11. juli 2008 #131 Del Skrevet 11. juli 2008 Det var DEG. Mange menn vil derimot heller ha en kvinne som ikke søker mot tradsjonelle kjønnsroller og som ikke "steller" rundt dem. Det gjelder i alle fall mennene i min omgangskrets (stort sett siv.ing i begynnelsen av 30 årene) Bare et tips til TS -that`s it Og det var DEG. Jeg er siv.øk i starten av 30-årene. Same shit! Dette var egentlig lite produktivt. Skal vi avslutte der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #132 Del Skrevet 11. juli 2008 Dette var egentlig lite produktivt. Skal vi avslutte der? Å fortelle TS at hun er "helt perfekt" er svært lite produktivt når hun leter etter tips om hva som evt gjør henne til "ikke kjærestemateriale", ja.. Forskning viser forresten også at likestilte ekteskap er bedre og gir mindre sjangse for skilsmisse enn de med mer "tradisjonelt mønster", så jeg står fast på at tipset mitt er verd å tenke på i det lange løp uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #133 Del Skrevet 11. juli 2008 Du plukker ut bare enkeltelemeneter her. Det med "trasisjonelle roller" har du ikke nevnt. Og det tror jeg er essensielt her. Men uansett. Det er bare tips. Og det er jo ingen vits i å spørre om du bare overser svarene.. Helt opp til deg. (jeg har vært gift i flere år, så hva vet jeg.. ) Tradisjonelle roller? Jeg liker å være feminin, jeg faller for menn som er menn, og som får meg til å føle meg som en kvinne. (det var vel svar på et eller annet om at jeg var maskulin og skremmende, tidligere i tråden...) Mente på ingen måte og overse svaret, men jeg har hatt en kjæreste som trengte en mamma og det gikk lukt til helvete derfor plukket jeg nok opp "mor-biten", jeg trenger å føle meg trygg og passet på, altså det må gå begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #134 Del Skrevet 11. juli 2008 Tradisjonelle roller? Jeg liker å være feminin, jeg faller for menn som er menn, og som får meg til å føle meg som en kvinne. Det var ikke det jeg siktet til. Jeg siktet til at du skriver at du gjerne tar husarbeid og liker å "steller og ta vare på de du er glad i". Supert tips: dropp husarbeidet og få gutta til å varte deg opp like mye som du varter opp dem. Gutter "liker" å måtte jobbe litt for kvinners gunst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #135 Del Skrevet 11. juli 2008 Å fortelle TS at hun er "helt perfekt" er svært lite produktivt når hun leter etter tips om hva som evt gjør henne til "ikke kjærestemateriale", ja.. Forskning viser forresten også at likestilte ekteskap er bedre og gir mindre sjangse for skilsmisse enn de med mer "tradisjonelt mønster", så jeg står fast på at tipset mitt er verd å tenke på i det lange løp uansett. Takk! Jeg tar det absolutt med meg, men om det er ting jeg ikke har gjenkjennelse på, så må jo jeg også få lov til å si det... Jeg trenger en mann som får fram det feminine i meg, og som får seg til å føle seg maskulin sammen med meg. Mulig kjønnsroller ble feil i den sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #136 Del Skrevet 11. juli 2008 Ok, det var det du siktet til. Jeg liker husarbeid, jeg liker hagearbeid, jeg elsker å lage mat. Jeg liker å ha middagsgjester og å ha store fester der jeg pusler og ordner og gjør det koselig for dem. Ja, det gjør jeg. Virker det skremmende på menn? Da har jeg et problem... For det er en stor del av meg... Hm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #137 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er ikke meningen å være kritiserende, men du har ennå ikke nevnt noe negativt om deg selv..Jeg tror på at du er en flott person, men alle mennesker har negative sider, hva er dine? Ofte når man lurer på hvofor man blir behandlet som man blir av andre mennesker så kan svaret være så enkelt som at det er de negative sidene dine som kommer i veien. For å finne ut hva årsaken til problemet ditt er, så må du også være villig til å innse at du har negative sider, og analysere hvordan disse kan hindre deg i å nå målene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 11. juli 2008 #138 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #139 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg henger meg litt opp i det du sier med at du er snill og grei, og ikke bitchy. Motsatsen til å være vrang, kjeftete og bitchy, trenger ikke nødvendigvis å være snill og grei. Det kan også være å være tydelig, klar på hva man vil og ikke vil, og på hva man liker eller ikke liker. Jeg lurer på om du kanskje er litt for opptatt av å behage omgivelsene og en eventuell partner, og at du dermed ikke yter nok motstand? Du sier at du ikke lar en eventuell kjæreste bestemme hvis du ikke har en mening selv, f.eks. når det gjelder hvilken film dere skal se, eller enkelte intime detaljer som jeg har lest om i en annen tråd. Jeg lurer derfor på om du er helt sikker på at du er klar på hva du liker, og på at du yter motstand? Dette er ikke vondt ment, og jeg kjenner deg jo ikke heller så det kan godt være at jeg tar feil, men på innleggene dine her på KG virker du som en person som hele tiden "aims to please", og det slår meg at det kan være det du mener med at du er snill og ukomplisert. Det er ganske kjedelig med personer som ikke yter motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #140 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er ikke meningen å være kritiserende, men du har ennå ikke nevnt noe negativt om deg selv..Jeg tror på at du er en flott person, men alle mennesker har negative sider, hva er dine? Ofte når man lurer på hvofor man blir behandlet som man blir av andre mennesker så kan svaret være så enkelt som at det er de negative sidene dine som kommer i veien. For å finne ut hva årsaken til problemet ditt er, så må du også være villig til å innse at du har negative sider, og analysere hvordan disse kan hindre deg i å nå målene dine. Tar det ikke som kritikk! Jeg har ikke i denne tråden lagt vekt på mine negative sider, det kan godt være er feil... Hvorfor, fordi jeg er så utrolig klar over dem... Jeg har trukket fram det jeg mener (tror jeg, nå er denne tråden lang og jeg blir forvirra) er positive sider hos meg selv, sider jeg har fått gode tilbakemeldinger på. MEN sider som kan virke positive, men som jeg selv også kan føle er negative. Jeg har lurt på om det som i utgangspunktet kan virke som positive egenskaper er negative, og det har jeg fått svar på at de er. Og nei, når jeg får så mye pepper for de positive(?) egenskapene, så har jeg kanskje ikke hatt lyst til å stille de negative til skue. Jeg har heller ikke hatt ønske om å framstille meg selv som ureflektert, selvopptatt og uten feil. Mulig det har kommet fram slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå