Gå til innhold

Vår første date

Gjest Nord kaller

Anbefalte innlegg

Gjest Nord kaller

Hei.

Jeg er en jente på 30 år. Møtte en kar i helgen som er 4 år eldre enn meg.

Jeg møtte han på nett for et liten tid tilbake, var veldig spent på hvordan dette ville gå. Har hatt god kjemi på skrivingen og på tlf. Vi begge har skrevet i profilene våre at vi er ute etter et langvarig forhold.

På vår første date, merket vi at det var "tenning" der. Hadde absolutt kjemi der, på alle områder. Vi ble raskt trygge på hverandre og i situasjonen at vi kommenterte det. Han startet med å si at han følte denne tiltrekningen.

Det ble en viss seksuell undertone på daten.. (om dere skjønner).. Jeg ble litt revet med..

Vi snakket også om andre ting, som ikke hadde med sex å gjøre.

De 4 timene gikk kjempe fort og ble nesten betatt av vår første date.

Har hatt en del kontakt med han siden det, han sier han vil møte meg igjen og at han gleder seg til det. Han sier spenningen fortsatt er der, og at han den snart må ut?! Jeg har sakt i fra at jeg ikke er ute etter bare "det", at jeg er en jente som venter med sånne ting, selv om jeg har lyst. Jeg trenger tid og det å være trygg før jeg tar steget videre.

Er bare redd han kun er ute etter "det". Er det ikke merkelig å snakke om sex på første date? Vi gikk ikke i detalj, men det kom frem at han hadde veldig tiltrekning til meg og at det var god kjemi.. Han sa bla. at han i løpet av daten har sett for seg oss to i "den" settingen..

Er redd han bare er ute etter det, så jeg tenker jeg igjen at må få klart frem at jeg trenger tid og ikke gir meg til hvem som helst (selv om jeg også kjente tiltrekning til han og har lyst, men ikke enda)

Overreagerer jeg, eller hadde dere også syntes det var litt merkelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis han er intressert i deg som han sier, så klarer han å vente litt... ikke gi etter hvis du ikke har lyst. mange fisk i havet hvis det viser seg at han er en tosk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, merkelig å snakke om slikt på første date, også veldig respektløst;)

"spenningen må ut"? ... se tegningen..han virker jo ikke særlig snill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Som nevnt over her, hvis han er seriøs og interessert i et langvarig forhold, klarer han å vente til du er klar. Hvis han maser og presser på om sex, skjønner du fort hvor landet ligger.

Kanskje var han litt nervøs også, siden dette var første daten deres. Da kan man ofte si ting på en måte som det egentlig ikke var ment.

Gi det en sjanse. En date gir ikke noe helhetsinntrykk av hvordan han er som person. Og du sier dere hadde kjemi, så da er det vel verdt å finne ut av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei !

Vet ikke om jeg kan gi deg noen gode råd, men jeg er i nesten samme situasjon.

Han er ivrig på sex. Jeg sa i utgangspunktet nei fordi jeg ville vente til vi ble bedre kjent. For meg haster ikke sex så mye og jeg liker å bli trygg på vedkommende først. Han lurte på hva jeg egentlig mente, han skjønte ikke hvorfor jeg var så "vanskelig". Slik han så det var vi betatt av hverandre og sex var ikke så big deal. Jeg ga etter og angrer egentlig litt på det. Han ble veldig glad for å få overnatte og er mer betatt enn noen gang. Og jeg funderer veldig på hva han egentlig er ute etter. Føler at han er mest interesert i å sove over, han tar ikke så mye initativ til å finne på andre ting sammen. Men han sier han liker meg kjempegodt og vil bli bedre kjent med meg. Hm.. er veldig skeptisk.

Planen min var å utsette sex. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst, men for å se hvor interessert han var. Tanken var å se om han fortsatt tok kontakt og ville bli kjent med meg, selv om jeg ba om å vente med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd han bare er ute etter det, så jeg tenker jeg igjen at må få klart frem at jeg trenger tid og ikke gir meg til hvem som helst (selv om jeg også kjente tiltrekning til han og har lyst, men ikke enda)

Overreagerer jeg, eller hadde dere også syntes det var litt merkelig??

Synes ikke du overreagerer, men dere har kanskje litt forskjellig forventninger til når dere skal ha sex? For noen er sex en god måte å bli kjent med en potensiell kjæreste på og noe man like gjerne kan gjøre på første date. Han tenker kanskje at siden kjemien er der, er det bare å hoppe i det for å se om dere finner tonen i senga også. Det trenger ikke å bety at det er KUN sex han er ute etter. Det går vel an å spørre han rett ut om han vil vente med sex til dere har blitt bedre kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...