Gå til innhold

Falske merkevarer..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_malle_*
Poenget er at man bør slippe å vite om slike ting som merkevaregiganter.

Igjen (tror jeg har fortalt det dette et par ganger før nå?!?) så hjelpe det lite å vite om navnene. Man gjenkjenner ikke PRODUKTENE for det.

Det bør absolutt være lovlig å ikke vite, ja..! Det mener jeg bestemt. At det å kunne merkevarer skal være nødvendig kunnskap for lovlydige borgere syne jeg er absurd.

Hvem bestemmer hvilke "merker" som er obligatoriske å vite om da?

Og IGJEN (kan du lese??) så hjelper det fint lite å kunne noen merkenavn. Man gjenkjenner ikke varene av den grunn.

Selv kom jeg hjem med det som viste seg å være falske "oakley" briller. De hadde bare en liten "o" i hjørnet. Ellers helt straighte svarte briller. Etter at jeg fikk beskjed (fra en venn) om at disse var "falsk merkevare" har jeg kun turt å kjøpe solbriller på H&M. Det begynner å bli i vanskeligste laget for meg å holde meg lovlydig her.

Ante heller ikke at det var kriminelt å kjøpe solbriller med en "o".

Var forresten innom en sportsbutikk for noen dager siden og skulle kjøpe en t- skjorte til mannen min. Prisene lignet ikke grisen; 400 for 1 stk enkel bomulls t-skjorte uten spesiell søm. "Ja, det er jo xxxxxx merke", sa dama i butikken. Aldri hørt om det, for meg kunne det vært hva som helst. Men det var tydelig at det var hotte saker. Gikk på Wistex og fikk to greie t-skjorter til 100,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja men da er jo saken enkel - hvis man ikke vil vite, da tar du risikoen å kjøpe falske varer og det som kommer med det. Det er jo et valg det og.

Jeg bare finner det underlig at man kjenner helt frivillig til en haug elektronikk-merker, en haug bilmerker og så videre, men dersom det er snakk om klær eller solbriller da er mennesker plutselig på bakebeina.

Dere som der er så prinsipielt mot merkevareindustri - kjøper dere produkter av Sony eller Panasonic, eller kjøper dere alt sånt på markeder også (det finnes mye sånt i Asia for billig pris)? Er dere like opprørt at dere kjenner til merker som Sony? At dere må ha en Nokia-telefon? Bruker dere Microsoft software? Det er merkevarer de og.

Der er så enkelt - hvis du vil kjøpe ting på stedene der det er mye forfalsking av varer, da må du være kjent med merkene som forfalskes. Hvis du ikke vil være kjent med merkene, finn deg da butikker der du kan få de billige varer.

Så enkelt er det. Man får ikke Armani-forfalskninger i noen form på Wistex, så problemet er jo løst egentlig. Hvis man ikke vil være kjent med merkene og ikke kjøpe forfalskninger da unngår man steder der de eksisterer. Nå har det kommet fram til at i Tyrkia på åpne markeder er det mange forfalskninger, nå kan dere unngå disse stedene og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja men da er jo saken enkel - hvis man ikke vil vite, da tar du risikoen å kjøpe falske varer og det som kommer med det. Det er jo et valg det og.

Hæ?

Jeg vil jo vite om vare er en "merkevare" eller ikke. Jeg aner bare ikke hvordan jeg (eller noen andre -vedder på du ville slite selv) skal kunne vite det.

Jeg bare finner det underlig at man kjenner helt frivillig til en haug elektronikk-merker, en haug bilmerker og så videre, men dersom det er snakk om klær eller solbriller da er mennesker plutselig på bakebeina.

Det man "kjenner helt frivillig til" dreier seg jo om ting man vet om ut i fra interesse el. Her snakker vi om å være forpliktet til å sette seg ned å pugge. To vidt forskjellige ting. Dessuten har jeg svært glad for at ingen noen gang har avkrevd meg en oppramsing av bilmerker. Tror faktisk jeg ville gått glipp av svært mange da. Heldigvis er det helt lovlig å ikke kunne slike merker.

Der er så enkelt - hvis du vil kjøpe ting på stedene der det er mye forfalsking av varer, da må du være kjent med merkene som forfalskes.

Så enkelt er det jo ikke.

Hvis du ikke vil være kjent med merkene, finn deg da butikker der du kan få de billige varer.

Man kan da svært gjerne bli tilbudt falske merkevarer i en butikk. Eneste måten å unngå dette på er å bevist kjøpe "andre merkevarer", f.eks H&M. Og det er da meg mener vi har tapt; når man MÅ velge en merkevare.

Hvis man ikke vil være kjent med merkene og ikke kjøpe forfalskninger da unngår man steder der de eksisterer.

Man bør altså unngå å kjøpe varer på planeten jorden?

Nå har det kommet fram til at i Tyrkia på åpne markeder er det mange forfalskninger, nå kan dere unngå disse stedene og ferdig med det.

Jeg har aldri vært i Tyrkia. Og likevel har jeg endt opp med falske okley-briller. Tenkt det..!

Og igjen:

- jeg mener åpne markeder er en positivt ting som vi bør ta vare på.

- det er ikke nok å "kjenne merkene". Man må kjenne hverte enkelt produkt. Så for meg som ønsker meg en skinnveske, så trenger jeg en enorm hard-disk for å unngå "merkevarer".. Og selv da blir det vel skjønn. Håpløst!

Jeg skjønner ikke hvordan du kan avfeie seriøse problemer mhp rettsikkerheten med "så enkelt er det", når du VET at det er alt annet enn enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg bare finner det underlig at man kjenner helt frivillig til en haug elektronikk-merker, en haug bilmerker og så videre, men dersom det er snakk om klær eller solbriller da er mennesker plutselig på bakebeina.

Dere som der er så prinsipielt mot merkevareindustri - kjøper dere produkter av Sony eller Panasonic, eller kjøper dere alt sånt på markeder også (det finnes mye sånt i Asia for billig pris)? Er dere like opprørt at dere kjenner til merker som Sony? At dere må ha en Nokia-telefon? Bruker dere Microsoft software? Det er merkevarer de og.

Det handler bare så enkelt om hva man interesserer seg for her i verden.

Ang min mobiltelefon måtte jeg nå kikke etter hva slags merke jeg har. Fikk den i bursdagsgave av mannen min, var forresten Motorola. For meg spiller det ingen rolle om det er en Nokia eller Motorola, bare telefonen virker.

Om jeg er i "syden", har mistet mine H&M-solbriller, skal jeg da straffes om jeg kjøper et par billige solbriller på stranden merket "o"? De må jo isteden ta de som selger, ikke meg som kjøper. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_malle_*
Det handler bare så enkelt om hva man interesserer seg for her i verden.

Ang min mobiltelefon måtte jeg nå kikke etter hva slags merke jeg har. Fikk den i bursdagsgave av mannen min, var forresten Motorola. For meg spiller det ingen rolle om det er en Nokia eller Motorola, bare telefonen virker.

Om jeg er i "syden", har mistet mine H&M-solbriller, skal jeg da straffes om jeg kjøper et par billige solbriller på stranden merket "o"? De må jo isteden ta de som selger, ikke meg som kjøper. Hvor er logikken?

Malle-gjesten som skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om jeg er i "syden", har mistet mine H&M-solbriller, skal jeg da straffes om jeg kjøper et par billige solbriller på stranden merket "o"? De må jo isteden ta de som selger, ikke meg som kjøper. Hvor er logikken?

Jup. Det kan være skummelt.. Selv har jeg derfor hamstret opp 3 par solbriller fra H&M før ferien, så jeg håper jeg har solbriller hele ferien av dem... Men uhellene har stått i kø før, så sikker er man jo aldri..

Ms.Bond ville vel fått fløyet inn nye Gucci-briller til stranden, eller noe sånt...? Ikke vet jeg.. Siden hun mener man ikke skal kjøpe seg solbriller på "sydensteder".. Virker ikke særlig praktisk gjennomførbar for "oss vanlige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva dere gjør med solbrillene, men jeg har hatt mine (som ikke er Gucci, men kjøpt fra en brillebutikk dersom jeg vil ha øyene mine i godt behold ;) ) for 3 år nå og ser ingen grunn hvorfor det skulle skje noe med dem på stranda? Hvis man tar vare på tingene sine og har briller i en brilleboks den tiden man ikke har de på, er jo sjansen at noe skjer mye mindre. Hvorfor trenger man så høy forbruk av ting (3 par solbriller per ferie høres da ganske mye ut for min del, selv 1 par per år høres ut unødvendig for min del)?

Ja, jeg vet at uhellene skjer likevel, men da hadde jeg nok pakket sakene mine og funnet en butikk der jeg kan være sikker over det jeg kjøper (så mye man kan være det).

I tillegg - dere spør om igjen og om igjen hvordan man skal kjenne til forfalskningene? Ja, det kan man ikke hvis man aldri har hørt om noen navn, men dersom du har hørt om noen og kanskje har sett en logo, da hvordan er det vanskelig og hvordan er det ikke så enkelt? Jeg har da reist en del (ikke i Syden da), men har aldri hatt problemer med forfalskningene. Bruker heller ikke mye penger på klær eller solbriller eller noe.

Jeg forstår at det er kanskje teit for noen at man da er nødt å være kjent med noe sånt, men hvorfor så mye frustrasjon over det hele? Det er litt storm i vannlgass for min del.

Det er jo ikke noe menneskerett å kjøe ting billig - så hvis man vil gjøre det, da kan jo man gjøre forarbeid som trengs? Ellers kan du kjøpe alle klærne billig på Wistex og unngå de fellene i utlandet. Det funker sikkert og.

Jeg er fullt enig at det er selgere som skulle straffes - men dersom de selgere er i utlandet og de har en litt annerledes 'kultur' rundt det hele, er det ikke så mye man kan gjøre med det hele fra Norge. Da kan Norge ta et standpunkt gjeldene kjøp av sånne varer.

I tillegg dør tilbud ut hvis det ikke er etterspørsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell T. Ring

Men hvorfor skal jeg bry meg om at jeg støtter organisert kriminalitet? Det viktige for meg er at jeg får billige klær; at produsenten taper på det gir jeg egentlig faen i. Det er ikke alle som gidder å gå rundt som en liten miss goodie goodie og prøve å redde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skal til Tyrkia i år, og kommer til å garantere at alle 3 ungene, som er mellom 2 og 11 år, kommer til å få både PUMA-t-skjorter og DIESEL-joggebukser.. Hvorfor? Fordi det er billigbillig:) Kan godt være at jeg handler til meg selv også hvis jeg ser en fin topp til 30 kr, selv om det gjerne står "DG" skrevet med små bokstaver nede i et hjørne e.l. Dette har vi gjort i ALLE år, og jeg kommer til å fortsette med det:) Jepp- Vet det er dårlig kvalitet på mye av det, men skal love jeg har gjort mine kupp også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestgjest...
ja hvem har ikke kjøpt skjorter,briller,vesker i Syden som er kopier. Det er vanskelig for meg og deg og avgjøre hva som er kopi. Ja, jeg betaler heller 150 kr for et brillepar enn 2000. Ingen bedrift har tapt et salg pga meg. jeg handler konsekvent ikke dyre ting.

og de som kun kjøper vesker til 12000 eller briller,bukser. Det er SVÆRT få som vet om de er ekte. Om de sa det var kopi ville de blitt trodd.

Vil bare si til alle dere som kjøper falske varer: Det er sannsynligvis deres skyld at over 3000 mennesker døde 11. september, angrepene i London og Madrid! I tillegg til mange andre terroraksjoner! Fatter dere ikke at terroren får midler fra et sted? Og det stedet er falske merkevarer! Kjøp heller ekte hvis dere har så lyst på dem! Da støtter du tross alt dem du liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vil bare si til alle dere som kjøper falske varer: Det er sannsynligvis deres skyld at over 3000 mennesker døde 11. september, angrepene i London og Madrid! I tillegg til mange andre terroraksjoner! Fatter dere ikke at terroren får midler fra et sted? Og det stedet er falske merkevarer! Kjøp heller ekte hvis dere har så lyst på dem! Da støtter du tross alt dem du liker...

Hjelpes...

(har ikke flere ord for en sånn tankerekke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en annen ting jeg, og det er hvor stas det egentlig er å gå rundt med de ekte varene, eks LV, Gucci, Dior osv, når så mange går rundt med fake varer? Selv om mange ser forskjell, er det også mange som ikke gjøre det, dessuten finnes det gode kopier!

Jeg unngår selv de mest kjente merkene nettopp av den grunn. Synes de er "oppbrukt" jeg.

Og når det gjelder solbriller osv, joda de selger fake solbriller med bare en G eller en D osv, veldig lik originalen de fleste av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Tyrkia i år, og kommer til å garantere at alle 3 ungene, som er mellom 2 og 11 år, kommer til å få både PUMA-t-skjorter og DIESEL-joggebukser.. Hvorfor? Fordi det er billigbillig:) Kan godt være at jeg handler til meg selv også hvis jeg ser en fin topp til 30 kr, selv om det gjerne står "DG" skrevet med små bokstaver nede i et hjørne e.l. Dette har vi gjort i ALLE år, og jeg kommer til å fortsette med det:) Jepp- Vet det er dårlig kvalitet på mye av det, men skal love jeg har gjort mine kupp også;)

Da er du jo klar over hva du gjør, og at du støtter organisert kriminalitet.

Du vet selvfølgelig også at du er med på den store trenden, å kjøpe flest mulig billige ting du bare kan kaste når de ikke er fine lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia
Hva tjener du i året. Jeg for min del synes det et utrolig snobbete/ukulturelt å kjøpe slike kjente merker bar fordi de er kjente. Det er mange andre produsenter som ikke er så kjente som selger til samme kvalitet. Man da kan du vel ikke "skilte" med merket. Lån "No Logo" av Naomi Klein.

Ehm, jeg har jo skrevet at jeg kjøper merkene p.g.a. kvalitet, ikke fordi de er kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville aldri ha gått i en t-skjorte med puma-logo over brystet, samme om den var ekte eller ikke. Nå skal ikke jeg si at jeg aldri har kjøpt falske merkevarer, for det har jeg sikkert gjort en gang, men det er ikke noe jeg planlegger akkurat. Syns for det meste at de kopiene jeg har sett er skikkelig stygge, og mye er ikke kopier engang, bare en hvilken som helst vare med logo klistret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...