Gå til innhold

Falske merkevarer..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Problemet er at vi er mange som ikke ønsker oss slike merker i det hele tatt, men som gjerne vil kunne kjøpe billige vesker, solbriller osv likevel.

Og det bør jo fremdeles være lov å kjøpe seg billige produkter, ikke sant?

Og slik det gjøres nå er det ganske håpløst, fordi man må vite om et produkte er "bare et vanlig billigprodukt" eller en "falsk merkevare". For svært mange av oss er det umulig å vite forskjellen på disse.

Og da snakker jeg ikke om produkter med store logoer ol, men om helt vanlig produkter evt med en liten initial et sted. el (ala historien om oakeley solbrillene)

At det skal være "forbudt" å ikke kunne noe om merkeprodukter faller på sin egen urimelighet.

Hvor har jeg skrevet at det er forbudt? Selvfølgelig får folk kjøpe de klærne/veskene de ønsker, men jeg personlig ville ikke gjort det, og for et trenet øye er det lett å se om varen er fake eller ikke. Hvis noe er urimelig billig, sier det seg selv at det ikke er ekte? At folk tar feil av ukjente dyre merker, kan så være, men den gemene hop kommer i t-skjorter med store D&G, Armani og Gucci-logoer. At de ikke har hørt om disse merkene synes jeg virker svært merkelig. Selv kjæresten min, som er så lite merkebevisst som det går an, hadde hørt om dem før jeg møtte ham.

Men selvfølgelig, folk kjøper det de ønsker, og jeg ser ikke bort fra at noen ikke forstår hva som er merkeklær. Likevel står jeg fortsatt ved at hoveddelen av disse kundene (som f.eks kjøper falske LV-vesker) er meget bevisste i sine valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Hvis noe er urimelig billig, sier det seg selv at det ikke er ekte?
Hvis det er et tydelig 'merke' på det så er jeg enig. Men hva som er urimelig billig er veldig forskjellig. Jeg kjøpte noen små nydelige selskapsvesker i silke i Kambodsja til 15 kroner stykket. De har ikke et merke på seg. Urimelig billig? Kanskje, men ikke falske merkevarer. Og jeg tror selgeren var minst like fornøyd med prisen som meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor har jeg skrevet at det er forbudt? Selvfølgelig får folk kjøpe de klærne/veskene de ønsker, men jeg personlig ville ikke gjort det, og for et trenet øye er det lett å se om varen er fake eller ikke. Hvis noe er urimelig billig, sier det seg selv at det ikke er ekte?

Kan du som vet og kan så mye da forklare meg hvordan jeg ser forskjell på en 150-kroners solbrille som er fake merkevare, og en 150-kroners solbrille som er ekte billigvare?

Begge ser billige ut, og begge er billige. Hvordan ser jeg lett hvilken som er fake, når jeg ikke kjenner igjen navn eller logo på merkevarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Kan du som vet og kan så mye da forklare meg hvordan jeg ser forskjell på en 150-kroners solbrille som er fake merkevare, og en 150-kroners solbrille som er ekte billigvare?

Begge ser billige ut, og begge er billige. Hvordan ser jeg lett hvilken som er fake, når jeg ikke kjenner igjen navn eller logo på merkevarer?

De vanligste "fake"merkene som Dior, Armani, Gucci, Chanel og D&G kjenner da de fleste til? Jeg forstår at merker som Vivienne Westwood, Ralph Lauren og Miu Miu er mindre kjente.

Men at noen ikke forstår at Gucci-solbriller til 200 kr er fake, det tror jeg ingenting på. Som jeg nevnte i innlegget mitt, jeg snakker ikke om ALLE merker, men de mest kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Kan du som vet og kan så mye da forklare meg hvordan jeg ser forskjell på en 150-kroners solbrille som er fake merkevare, og en 150-kroners solbrille som er ekte billigvare?

Begge ser billige ut, og begge er billige. Hvordan ser jeg lett hvilken som er fake, når jeg ikke kjenner igjen navn eller logo på merkevarer?

Jeg tar utgangspunkt i de mest kjente merkene som Gucci, Dior, Armani, D&G og LV som det kryr av. At mindre kjente merker kan være vanskelig å kjenne igjen, forstår jeg. Men at folk ikke forstår at Gucci-briller til 200 kr er fake, må de lenger ut på landet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Med mindre Gucci-solbrillen har HELT tydelig merking som sier Gucci vil jeg aldri finne det ut. En stilisert G eller et logo? *trekke på skuldrene* Sier meg ingenting. Finner jeg en brille som koster 5000 og har det logoet, da skjønner jeg i det minste at det er ett eller annet fancy merke, men så lenge det koster en slikk og ingenting og ikke har noen lett identifiserbare (for oss som har null interesse av merker og mindre kunnskap om det) kjennemerker er det en hvilken som helst billigbrille for meg.

De kjente merkene som du tydeligvis mener alle skal kjenne til...vel, jeg har HØRT om Gucci, Dior, Armani og Chanel. Gucci vet jeg NÅ at lager solbriller, hva annet de lager aner jeg ikke. Dior og Armani er klær, hva? Chanel...parfyme? De andre du nevner...aldri hørt om det jeg kan huske. Det ER faktisk en del av oss som har absolutt null interesse for slikt, selv om du helt tydelig ikke er i stand til å sette deg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Med mindre Gucci-solbrillen har HELT tydelig merking som sier Gucci vil jeg aldri finne det ut. En stilisert G eller et logo?

Det er faktisk et veldig godt poeng, gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvem har ikke kjøpt skjorter,briller,vesker i Syden som er kopier. Det er vanskelig for meg og deg og avgjøre hva som er kopi. Ja, jeg betaler heller 150 kr for et brillepar enn 2000. Ingen bedrift har tapt et salg pga meg. jeg handler konsekvent ikke dyre ting.

og de som kun kjøper vesker til 12000 eller briller,bukser. Det er SVÆRT få som vet om de er ekte. Om de sa det var kopi ville de blitt trodd.

Det handler egentlig ikke om at merkeprodusentene taper penger.

Det handler om hvorvidt man vil støtte kriminaliteten bak eller ikke:

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article...95.ece?jgo=r2_l

Å ikke skjønne at det er en kopi handler om å bry seg så lite om merkevarer at man ikke vet at det er et merke som egentlig skulle kostet tusenvis av kroner!

Husk nå det da, at det er ikke alle som tråler designbutikker og leser om mote i dameblader. Jeg gjør for eksempel ikke det. Derfor ville ikke jeg ant forskjell på en kopi og et vanlig billigmerke.

Ganske nedlatende holdning det der, synes jeg.

Jeg kjøpte en veske av min venninne som selv reiser til Asia og får laget for import. Den jeg kjøpte var sort, ikke ekte skinn, med noen spenner her og der, og helt tilfeldig noen måneder etterpå så jeg at dette var en kopi av designen til Chanel.. ikke helt kopi, sånn at den blir ulovlig, men nok til at den er 98% lik. Dog ikke med Chanel logo og annet bevisst lureri.

Jeg har ingen interesse for merkevarer, og kjøper det jeg synes er pent og som jeg har råd til. At denne var til forveksling lik en dyr veske, hadde jeg ikke peiling på rett og slett.

Og så har man jo alle disse merkene som man bør vite er fake hvis man kommer over dem på markedet i Tyrkia og andre steder. Ja, Gucci og de andre største har jeg sikkert hørt om, men for meg finnes det et utall merker som er store og fancy som jeg aldri har hørt om, og derfor ikke vil ha noen formening om hvorvidt de var fake eller ei.

Å bevisst kjøpe kopier gjør jeg ikke. For meg blir det litt harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rørende med alle de som tror at orginalvarene er så mye bedre enn kopiene.

Spesielt når det gjelder klær/vesker etc så er disse ofte produsert ved samme fabrikk, eller i det minste er produksjonsprosessen helt lik(det gjelder selvfølgelig ikke mer avanserte produkter som klokker etc).

Du får altså samme produkt. Forskjellen ligger i at det ikke er "ekte" og eier av merkevaren ikke får noe kickback.

Men som en sa; dette er tyveri.

Jeg tror faktisk ikke de store motehusene får sine kolleksjoner sydd i Asia. Jeg mener til og med å ha lest at veskene ofte håndsys, og innaskjærs i landet de kommer fra. Det ER faktisk bedre kvalitet, det er ikke bare merket man betaler for.

Blir ikke som med bilmotorer og vaskemaskininnmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fake solbriller skal man faktisk vaere litt forsiktig med. Grunnen er at det ikke finnes noen slags form for kvalitetskontroll paa dem.

Og resultatet kan du kanksje oppleve med oynene dine noen aar inn i fremtiden da synet ditt er blitt oedelagt.

Det som skjer er nemlig at du lurer pupillene dine til aa aapne seg, det er moerkt, og saa kommer det det skadelige straaler rett inn i pupillen din. Ikke hyggelig.

Ikke sagt at du behoever aa kjoepe gucci eller dior, HM er ogsaa ok. Men jenter, ligg unna fake solbriller. Ikke lurt aa kjoepe!

Dette med synet og solbriller gjelder vel uansett om brillene er kopier eller bare billige.

Fargen på glasset skal visstnok også være viktig med hensyn til øynene..

og sikkert mye annet som jeg ikke vet noe om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

De fleste fakebrillene jeg har sett er merket med vanvittig store Gucci-logoer, der det står Gucci på brillene.

EDIT: *brillen = brillene

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Med mindre Gucci-solbrillen har HELT tydelig merking som sier Gucci vil jeg aldri finne det ut. En stilisert G eller et logo? *trekke på skuldrene* Sier meg ingenting. Finner jeg en brille som koster 5000 og har det logoet, da skjønner jeg i det minste at det er ett eller annet fancy merke, men så lenge det koster en slikk og ingenting og ikke har noen lett identifiserbare (for oss som har null interesse av merker og mindre kunnskap om det) kjennemerker er det en hvilken som helst billigbrille for meg.

De kjente merkene som du tydeligvis mener alle skal kjenne til...vel, jeg har HØRT om Gucci, Dior, Armani og Chanel. Gucci vet jeg NÅ at lager solbriller, hva annet de lager aner jeg ikke. Dior og Armani er klær, hva? Chanel...parfyme? De andre du nevner...aldri hørt om det jeg kan huske. Det ER faktisk en del av oss som har absolutt null interesse for slikt, selv om du helt tydelig ikke er i stand til å sette deg inn i det.

Hvis du VET at Gucci er et merke, og ser Gucci-solbriller, skjønner du vel sammenhengen? Og, i frykt for å gjenta meg selv; jeg snakker om de mest kjente merkene som Gucci, Chanel, Armani, Dior og D&G. Ikke om mindre kjente merker, (de er det som regel få som kopierer også). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis du VET at Gucci er et merke, og ser Gucci-solbriller, skjønner du vel sammenhengen? Og, i frykt for å gjenta meg selv; jeg snakker om de mest kjente merkene som Gucci, Chanel, Armani, Dior og D&G. Ikke om mindre kjente merker, (de er det som regel få som kopierer også). ;)

Den du kommenterer dette til skrev:

Med mindre Gucci-solbrillen har HELT tydelig merking som sier Gucci vil jeg aldri finne det ut. En stilisert G eller et logo? *trekke på skuldrene* Sier meg ingenting.

Ergo vet man ikke at det er Gucci-briller med mindre det står Gucci på dem. Om det står en G eller noe så skjønner ikke vi "mote-imbesiller" at det er en kopi av et kjent merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du VET at Gucci er et merke, og ser Gucci-solbriller, skjønner du vel sammenhengen? Og, i frykt for å gjenta meg selv; jeg snakker om de mest kjente merkene som Gucci, Chanel, Armani, Dior og D&G. Ikke om mindre kjente merker, (de er det som regel få som kopierer også). ;)

Om det står "Gucci", da skjønner jeg at det er en kopi, ja. Men om det er en "G" så har jeg faktisk ikke aning! Er det så vanskelig å forstå at noen faktisk gir en lang bæng i merker og ikke aner hvilke bokstaver, tegn eller symboler de ulike merkene har????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir man også bæng i å finansere ulovlig virksomhet?

Bare nysgjerrig - jeg kan jo forstå at man kanskje ikke forbinder G med Gucci og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Om det står "Gucci", da skjønner jeg at det er en kopi, ja. Men om det er en "G" så har jeg faktisk ikke aning! Er det så vanskelig å forstå at noen faktisk gir en lang bæng i merker og ikke aner hvilke bokstaver, tegn eller symboler de ulike merkene har????

Men kjære vene, jeg har jo akkurat svart at det ikke er tilfelle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Serena
Den du kommenterer dette til skrev:

Med mindre Gucci-solbrillen har HELT tydelig merking som sier Gucci vil jeg aldri finne det ut. En stilisert G eller et logo? *trekke på skuldrene* Sier meg ingenting.

Ergo vet man ikke at det er Gucci-briller med mindre det står Gucci på dem. Om det står en G eller noe så skjønner ikke vi "mote-imbesiller" at det er en kopi av et kjent merke!

De fake-brillene jeg har sett har logo med fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk tenke meg at de fleste briller og klær faktisk har hele navnet stavet ut. Man lager jo ikke kopier fordi logoen er pen, men fordi de skulle ha 'riktig' merke. Og dersom ingen forbinder den D-en med Dior, da forsvinner jo hele poenget.

Så jeg tror de fleste produkter har merkenavn ganske klart og synlig.

Men det er bare antagelser, jeg har ikke vært på sånne markeder egentlig.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Jeg kan faktisk tenke meg at de fleste briller og klær faktisk har hele navnet stavet ut. Man lager jo ikke kopier fordi logoen er pen, men fordi de skulle ha 'riktig' merke. Og dersom ingen forbinder den D-en med Dior, da forsvinner jo hele poenget.

Så jeg tror de fleste produkter har merkenavn ganske klart og synlig.

Men det er bare antagelser, jeg har ikke vært på sånne markeder egentlig.

Nettopp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...