Gjest Skrevet 4. juli 2008 #21 Skrevet 4. juli 2008 Jeg vet faktisk ikke. Jeg har i det minste aldri kjøpt noe med logoen over hele seg som jeg vet om. Har jeg sett en veske jeg har likt har jeg kjøpt den, om det har vært en kopi så har jeg nok ikke vist det.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #22 Skrevet 4. juli 2008 Så fint å se at det er flere som har null peiling på dyre merkevarer! Følte meg et øyeblikk rimelig dum som kunne finne på å kjøpe en billigkopi ved et uhell... (Har ikke kjøpt kopier såvidt jeg vet, men en tenkt situasjon) Men det er kanskje ikke lett å forstå at det finnes kvinner som ikke setter sin ære i å holde seg oppdatert på motefronten?
Gjest Helen Parr Skrevet 4. juli 2008 #23 Skrevet 4. juli 2008 Men det er kanskje ikke lett å forstå at det finnes kvinner som ikke setter sin ære i å holde seg oppdatert på motefronten? Det tror jeg de aller fleste synes er mer enn greit. Meg selv inkludert. Det er vel snarere de som flasher fake merker på briller, bukser og vesker som for mange fremstår som litt......rart.
Paradokset Skrevet 4. juli 2008 #24 Skrevet 4. juli 2008 Synes det er rørende med alle de som tror at orginalvarene er så mye bedre enn kopiene. Spesielt når det gjelder klær/vesker etc så er disse ofte produsert ved samme fabrikk, eller i det minste er produksjonsprosessen helt lik(det gjelder selvfølgelig ikke mer avanserte produkter som klokker etc). Du får altså samme produkt. Forskjellen ligger i at det ikke er "ekte" og eier av merkevaren ikke får noe kickback. Men som en sa; dette er tyveri.
Gjest Helen Parr Skrevet 4. juli 2008 #25 Skrevet 4. juli 2008 Synes det er rørende med alle de som tror at orginalvarene er så mye bedre enn kopiene. Spesielt når det gjelder klær/vesker etc så er disse ofte produsert ved samme fabrikk, eller i det minste er produksjonsprosessen helt lik(det gjelder selvfølgelig ikke mer avanserte produkter som klokker etc). Du får altså samme produkt. Forskjellen ligger i at det ikke er "ekte" og eier av merkevaren ikke får noe kickback. Men som en sa; dette er tyveri. Jeg er litt uenig her. Mange fakevarer er himmelropende stygge og er ikke det minste lik originalvaren. Andre fakevarer er bedre. Noen er muligens laget på samme fabrikk (det gjelder forresten bare de som er produsert i Østen), men det er som jeg tidligere har sagt tyveri.
Gjest Bond Skrevet 4. juli 2008 #26 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Å skjønne at det er kopi forutsetter at man vet noe om merker. Noe jeg ikke gidder å bruke tiden min på. Teit? muligens..... Bryr det meg? Nope.... Det lages da ikke kopier av de ukjente merkene, og man trenger da ikke å være noe moteslave å ha hørt om Gucci eller Armani? Jeg kan faktisk si at jeg er ikke noe særlig godt kjent med alle mulige merker, bruker heller ikke tid på det, men på sånne markeder finner man som oftest kopier av de 'store' - om det er da moteindustri eller idrettsklær. Hele poenget med kopien forsvinner jo dersom ingen utenom skikkelig interesserte (som kan se forskjell) kjenner til merket. I tillegg har de varene som oftest ikke lite synlige merker på dem. Uansett, kommentaren min var ikke rettet mot dem som sier at de ikke kjenner til merkene, det kan godt skje (sikkert med meg og), men de som sier at de ikke kan se forskjell mellom ekte vare og kopi på markedet. Endret 4. juli 2008 av mrs_bond
Paradokset Skrevet 4. juli 2008 #27 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er litt uenig her. Mange fakevarer er himmelropende stygge og er ikke det minste lik originalvaren. Andre fakevarer er bedre. Noen er muligens laget på samme fabrikk (det gjelder forresten bare de som er produsert i Østen), men det er som jeg tidligere har sagt tyveri. Om det ikke ligner en gang så kan det vel knapt kvalifisere som falske merkevarer? Jeg mener de varene som er tilnærmet lik originalen. Og hvor mange produkter av denne typen(klær,vesker etc) produseres ikke i Østen, eller lavkostland generelt? Men ja, det er helt klart tyveri.
The Kitten Skrevet 4. juli 2008 #28 Skrevet 4. juli 2008 http://www.nettavisen.no/lxus/article1992394.ece Pleier alltid å kjøpe med meg både puma t-skjorter og dieselbukser, aldri tenkt over at dette var ulovlig? Er jo det som er høydepunktet med å dra Sydover - billige "merkevarer".. Kjøper dere sånne varer, eller lar dere være? Nei, jeg kjøper ikke falske merkevarer. Enten så kjøper jeg klær (eller andre produkter) som ikker er av et bestemt merke, eller så kjøper jeg ekte merkevarer. Jeg ser ikke helt hva som er så kult med å ha falske merkevarer. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Elfrida Skrevet 4. juli 2008 #29 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er i utgangspunktet så lite interessert i å flashe dyre merkevarer at det holder jeg meg langt unna. Sånne fake ting har omtrent alltid svære logoer tvers over brystet og lignende, og det vil jeg uansett ikke gå i. Jeg vil ha klær, ikke reklame.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #30 Skrevet 4. juli 2008 Det er vel snarere de som flasher fake merker på briller, bukser og vesker som for mange fremstår som litt......rart. Noe sånt ville jeg aldri finne på å gå med. Men jeg kjøpte meg noen helt enkle greie solbriller på stranden i Thailand. Ikke noe merkenavn som jeg kunne se. Da jeg kom hjem pekte noen på en O på siden og sa "har du kjøpt deg "oakley" briller?" Det er da det blir håpløst for sånne som meg. Ikke hadde jeg tenkt over den lille Oen og ikke hadde jeg hørt om "oakley" (eller hvordan det nå enn skrives). Så før årets ferie har jeg kjøpt meg 4 stk H&M briller. Sukk!
Blåbæret Skrevet 4. juli 2008 #31 Skrevet 4. juli 2008 Har kjøpt falske merkevarer titt og ofte i utlandet. Det er ikke fordi jeg bevisst er på jakt etter klær, vesker ol. med et spesielt merke men fordi jeg kjøper noe jeg liker. Da tenker jeg lite over om merket er falskt eller ikke. Jeg liker ikke at det er store logoer på klær og vesker men har funnet en del der logoen knapt har vert synelig. Da har jeg kjøpt det uten å tenke over at det er falsk/ekte. Men bør vel unngå slikt nå siden de blir strengere å strengere på det. Hvordan kan de forresten vite om det er ekte eller ikke om det ser ekte ut?
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #32 Skrevet 4. juli 2008 Jeg vet at man har gucci armani o.l. men jeg vet ikke hvordan logoen ser ut og hvordan veskene dems pleier å være eller hvordan de ser ut.
Gjest Lille Bie Skrevet 4. juli 2008 #33 Skrevet 4. juli 2008 Gud, nei... Det er så utrolig harry med folk med normal inntekt, som IKKE har råd til den LV'en i virkeligheten, og som går rundt med den superkopien! Kan man bli mer smakløs? Da kjøper man heller ekte vare, og har man ikke råd til det burde man heller ikke gå rundt å late som det.
Wildy Skrevet 4. juli 2008 #34 Skrevet 4. juli 2008 Det lages da ikke kopier av de ukjente merkene, og man trenger da ikke å være noe moteslave å ha hørt om Gucci eller Armani? Jeg kan faktisk si at jeg er ikke noe særlig godt kjent med alle mulige merker, bruker heller ikke tid på det, men på sånne markeder finner man som oftest kopier av de 'store' - om det er da moteindustri eller idrettsklær. Hele poenget med kopien forsvinner jo dersom ingen utenom skikkelig interesserte (som kan se forskjell) kjenner til merket. I tillegg har de varene som oftest ikke lite synlige merker på dem. Uansett, kommentaren min var ikke rettet mot dem som sier at de ikke kjenner til merkene, det kan godt skje (sikkert med meg og), men de som sier at de ikke kan se forskjell mellom ekte vare og kopi på markedet. Ja, Gucci, Armani og Dior har til og med jeg hørt om.Og skjønner at solbriller til en slikk og ingenting med Dior på siden selvfølgelig er kopi.Og kjøper det heller ikke. Men når det kommer til endel andre merker som merkebeviste mener er en selvfølge å ha hørt om har jeg ikke aning om hva de prater om.Det var der jeg blemmet på en veske. Jeg kjøpte den fordi den så praktisk ut, ikke pga navnet. Merket sa meg ingenting.Når jeg kom hjem fikk jeg høre det av en venninne som mente at dette måtte jeg jo vite...... Noe sånt ville jeg aldri finne på å gå med. Men jeg kjøpte meg noen helt enkle greie solbriller på stranden i Thailand. Ikke noe merkenavn som jeg kunne se. Da jeg kom hjem pekte noen på en O på siden og sa "har du kjøpt deg "oakley" briller?" Det er da det blir håpløst for sånne som meg. Ikke hadde jeg tenkt over den lille Oen og ikke hadde jeg hørt om "oakley" (eller hvordan det nå enn skrives). Så før årets ferie har jeg kjøpt meg 4 stk H&M briller. Sukk! ja, ikke sant.... men om det er en trøst.... jeg vet heller ikke hva oakley er.....
Gjest Serena Skrevet 4. juli 2008 #35 Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes det blir helt feil å kjøpe falske varer. Hvis en ikke ønsker merket nok til å betale den prisen det koster, bør en holde seg unna. Falske merkevarer er bare "tacky" i mine øyne, og jeg synes folk som går i klær fra Hennes og Mauritz og Bik Bok kommer mye bedre ut av det, enn de som kjøper falske merkeklær på ferie i Tyrkia og Italia. Selv sverger jeg til merker som DKNY, Gucci, LV og Chanel fordi dette er varer jeg vet holder kvalitet. For min del er det bedre å kjøpe 3-4 slike vesker i året, enn f.eks 10 Friis and Company-vesker som farger av seg og går i oppløsning så fort som bare det. Jeg kjøper med andre ord ikke merker fordi jeg er opphengt i merker, men fordi de er av kvalitet som jeg vet jeg kan stole på.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #36 Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes det blir helt feil å kjøpe falske varer. Hvis en ikke ønsker merket nok til å betale den prisen det koster, bør en holde seg unna. Problemet er at vi er mange som ikke ønsker oss slike merker i det hele tatt, men som gjerne vil kunne kjøpe billige vesker, solbriller osv likevel. Og det bør jo fremdeles være lov å kjøpe seg billige produkter, ikke sant? Og slik det gjøres nå er det ganske håpløst, fordi man må vite om et produkte er "bare et vanlig billigprodukt" eller en "falsk merkevare". For svært mange av oss er det umulig å vite forskjellen på disse. Og da snakker jeg ikke om produkter med store logoer ol, men om helt vanlig produkter evt med en liten initial et sted. el (ala historien om oakeley solbrillene) At det skal være "forbudt" å ikke kunne noe om merkeprodukter faller på sin egen urimelighet.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #37 Skrevet 4. juli 2008 Uansett, kommentaren min var ikke rettet mot dem som sier at de ikke kjenner til merkene, det kan godt skje (sikkert med meg og), men de som sier at de ikke kan se forskjell mellom ekte vare og kopi på markedet. Det er vel flisespikkeri for mange av oss. Jeg kjenner ikke til merkene. Derfor ser jeg ikke forskjell på ekte vare og kopi. Jeg tviler på at kopien og originalen ligger ved siden av hverandre sånn at man kan sammenligne. Fordi man ikke kjenner til merkene så ser man ikke at det man kjøper er en kopi.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #38 Skrevet 4. juli 2008 Det lages da ikke kopier av de ukjente merkene, og man trenger da ikke å være noe moteslave å ha hørt om Gucci eller Armani? Jeg kan faktisk si at jeg er ikke noe særlig godt kjent med alle mulige merker, bruker heller ikke tid på det, men på sånne markeder finner man som oftest kopier av de 'store' - om det er da moteindustri eller idrettsklær. Hele poenget med kopien forsvinner jo dersom ingen utenom skikkelig interesserte (som kan se forskjell) kjenner til merket. I tillegg har de varene som oftest ikke lite synlige merker på dem. Uansett, kommentaren min var ikke rettet mot dem som sier at de ikke kjenner til merkene, det kan godt skje (sikkert med meg og), men de som sier at de ikke kan se forskjell mellom ekte vare og kopi på markedet. Det var muligens min kommentar du rettet deg mot da. For jeg skrev at jeg ikke ser forskjell på original og kopi. Og jeg vet ikke hva f.eks. ei ekte puma-skjorte skal koste i utlandet. Det er jo naturlig at det er billigere enn i Norge. Men jeg aner ikke hva ei puma-skjorte koster her heller. Jeg ville reagert helt likt om den kostet 100, 500 eller 1000 kroner. For jeg aner virkelig ikke hva sånt er verdt! Du skrev at Å ikke skjønne at det er en kopi? Hvis man kan ikke se forskjell i kvalitet eller pris, da skulle man i hvert fall tenke litt - man får ikke originalvarer på en marked i Tyrkia Hvordan i huleste skal man sende tankene i retning av originalvarer når man ikke vet at det er et berømt merke det er snakk om? Ikke alle vet sånt! Om jeg fant et par solbriller med en O på så ville jeg ikke skjønt at jeg burde sjekke kvalitet i forhold til pris og merke. For jeg hadde ikke hørt om oakley før i dag jeg. Hilsen ei som ikke ser på "sex og singelliv"
Varsia Skrevet 4. juli 2008 #39 Skrevet 4. juli 2008 Jeg føler meg rimelig oppdatert på det meste som skjer i verden, og er ganske opptatt av at det jeg kjøper ser brukbart ut. Sex og singelliv ser jeg også... MEN merker henger jeg ikke med på. Jeg har sikkert kjøpt flere fake solbriller i løpet av livet, ikke vet jeg. Så lenge det ikke står Gucci, Dior, Prada, Chanel, LV eller D&G er det umulig for meg å så hvorvidt produktet er fake eller ei. Så hvis solbrillene eller veska da ser fin ut, så kjøper jeg den. Hvorfor skal JEG bruke tid og energi på research jeg gir en blank F i? Hvis det er så himla farlig å kjøpe en fake kopi på et marked at man kan bøtlegges for det så burde jammen det bli en del av pensum på u-skolen - å vite hvilke dyre merkevarer som finnes. Oakley? Javel, det visste jeg ikke var et kjent merke før jeg leste denne tråden. kanskje jeg har kjøpt noen fake oakley-briller i god tro om at de var ekte billigmerke en gang i tiden, hvem vet. Jeg kjøper aldri bevisst fake, men når man ikke har peiling på merkevarer er det vanskelig å unngå. Jeg foretrekker nemlig å bruke en hundrings på solbrillene mine fremfor en tusenlapp - risikoen for at jeg setter meg på dem er nemlig veldig stor.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #40 Skrevet 4. juli 2008 fake solbriller skal man faktisk vaere litt forsiktig med. Grunnen er at det ikke finnes noen slags form for kvalitetskontroll paa dem. Og resultatet kan du kanksje oppleve med oynene dine noen aar inn i fremtiden da synet ditt er blitt oedelagt. Det som skjer er nemlig at du lurer pupillene dine til aa aapne seg, det er moerkt, og saa kommer det det skadelige straaler rett inn i pupillen din. Ikke hyggelig. Ikke sagt at du behoever aa kjoepe gucci eller dior, HM er ogsaa ok. Men jenter, ligg unna fake solbriller. Ikke lurt aa kjoepe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå