Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle plassere dette emnet, men prøver her. :)

Oppgi gjerne alder, student/jobber, kjæreste/singel, barn/barnløs.

Selv er jeg 22 år, student og jobber litt utenom, har kjæreste og ingen barn. Drikker kanskje alkohol 2 gang i mnd. i gjennomsnitt. Kan kanskje gå flere mnd. uten noenting, men i jule- påske- og sommertider blir det alltid litt mer. Drikker for å bli moderat beruset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18 år. Er singel. Har ikke barn. Går på skole og jobb ved siden. Jeg drikker veldig sjelden. Frem til nå har jeg ikke følt at jeg MÅ drikke, og hvis jeg dermed ikke har lyst så gidder jeg ikke heller.

Skrevet

Jeg er single og i 30-årene, student som også jobber litt og mor til 3 barn.

Jeg drikker fra 1 gang pr mnd til maks 2 ganger på en uke. Stort sett tror jeg det ligger på en gang annenhver uke.

Drikker stort sett bare når jeg er ute på byen eller skal dit (har valgt å ikke ha mer alkohol enn kanskje 1 flaske vin eller et par halvlitere i huset på samme tid, fordi jeg synes det er en ok forsikring mot at mine tenåringsbarn skal forsyne seg fra barskapet).

Skrevet

Drikker ca fem ganger i uken ... for å få fred og ro i sjela.

Jeg er 37 år og har barn på 13 og 17 år.

Jeg er student.

Skrevet

Er 22. For ett år siden drakk jeg nesten hver helg, men nå har jeg og kjæresten flyttet til min hjemplass og mine venninner går på skole, jobber eller studerer i utlandet, så ser dem ikke så ofte :( Drikker ca 1-2 ganger i mnd.

Flytter til hans hjemplass så da blir det sikkert oftere.

Uvant og kjedlig i begynnelsen men nå syns jeg det er helt greit :)

Når jeg drikker, vil jeg alltid ha mer...så du kan tenke deg..går egentlig ikke glipp av så mye når alt kommer til alt :)

Skrevet

Jeg er 17. Kjæreste. Student.

Når det er skole blir det ikke så mye tid til å drikke. Ca en gang i mnd.

Nå som det er ferie kan det blir mer. Ca en gang i uka.

Gjest StockDama
Skrevet

23, samboer, barnløs, jobber.

Drikker aldri, og har aldri drukket.

Gjest Casey
Skrevet
Visste ikke hvor jeg skulle plassere dette emnet, men prøver her. :)

Oppgi gjerne alder, student/jobber, kjæreste/singel, barn/barnløs.

Selv er jeg 22 år, student og jobber litt utenom, har kjæreste og ingen barn. Drikker kanskje alkohol 2 gang i mnd. i gjennomsnitt. Kan kanskje gå flere mnd. uten noenting, men i jule- påske- og sommertider blir det alltid litt mer. Drikker for å bli moderat beruset.

Er i midten av 30's, periodesingle, jobber, ingen barn og drikker 1-2 glass vin 1-3 ganger pr uke. Jeg drikker ikke mer om det er fest eller høytid. Vin er sosialt.

Skrevet (endret)

Drikker sjeldent full, kan ta et glass vin kanskje en gang i uken eller annenhver uke, men det blir som oftes et-to glass vin med maten på fredager eller i selskap.

Drakk og festet en del da jeg var yngre, føler ikke behovet lenger. Men kan nok ta noen glass mer dersom jeg har ferie og jeg møter opp med gamle venninner, men drikker meg ikke flatfyll lenger likevel :)

Er under 30.

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest
Skrevet

Mann 49 år, drikker litt omtrent hver dag men bare for smakens skyld, drikker meg aldri beruset lenger.

Også skal det jo være så bra for hjertet med litt alkohol. :)

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

32 år ung. Jobber som Bartender, drikker aldri, har ikke drukket alkohol på 10 - 12 år.

Skrevet

Jeg er midt i 30-åra, samboer, ett barn og jobber.

Drikker vanligvis 1-2 ganger i uka på det meste, men nå i ferien kan det bli en sup både morgen og kveld :danse:

Skrevet

30 år, samboer, ingen barn, og nyter vin til maten 1-3 ganger i uken. Da jeg var student nøt jeg mer vin, ofte uten mat, følte at det var naturlig da.

Skrevet

Midt i 30 åra med to barn og full jobb. Drikker som regel vin 1-3 ganger pr uke. Ofte bare ett til to glass. Er det festlig lag blir det vel en cognac til kaffen men ikke så ofte det.

Skrevet (endret)

Jeg er 37, tenåringsalenemor med kjæreste og full jobb - drikker ca en gang i måneden, men sjeldent mer enn noen glass vin.

Er full kanskje en gang i året (sist var i juli i fjor).

Endret av Suzy
Skrevet

Er 22 år med samboer uten barn. På det meste, så vil jeg si at jeg drikker litt til jul, påske og kanskje en gang i løpet av sommeren, og da blir det hvitvin eller en drink. Er nok ikke den som drikker mest nei hehe :)

Gjest vimselot
Skrevet

Det varierer veldig. Fra en til fem ganger i uken til en gang cirka hver uke eller hver 14 dag eller hver 4. - 8. uke.

Er singel, har voksne barn, drikker for å bli fra lett til moderat beruset hva nå enn det er...og holder meg for det meste til rødvin.

Gjest Purple Haze
Skrevet

40, alenemamma til en tenåring og en voksen. Jobber fullt.

Drikker sjelden. Kanskje et par ganger i måneden. Får jeg lyst på et glass vin, drikker jeg det. Har et veldig avslappet forhold til alkohol, og drikker når jeg har lyst, enten det er en tirsdag eller en lørdag.

Skrevet (endret)

Jeg er 40 år, samboer, har ingen barn. Jobber. Drikker et glass vin til maten 5-6 dager i uken, bortsett ifra det drikker jeg når jeg er på fest(3-5 ganger i måneden). Holder meg unna øl, og favoritten er mousserende vin.

Endret av Rachel1968
Skrevet

Er 26 år og student med samboer. Til vanlig vil jeg tro snittet mitt ligger på et par ganger i måneden hvor jeg drikker alkohol på fest eller ute på byen, kanskje oppe i en gang i uka om man regner med en øl til maten eller et glass vin om kvelden innimellom. Og nå når det er sommer og ferie, kanskje enda litt mer..hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...