Gå til innhold

The good,the bad and the ugly


Heartbeats

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått somla meg til å lage dagbok.

Har tenkt på det i evigheter, men har liksom ikke fått kommet meg i gang.

For mange år tilbake var jeg flittig dagbokskriver for hånd, men det tok slutt etter jeg fikk en travlere hverdag.

Dagbok er ganske greit å ha, for jeg føler at jeg sitter dypt inne i ammetåka for tida, så dagene forsvinner bare i en sakte dis. Moro å kunne se tilbake på hvordan livet var da og da.

Som en begynnelse på denne dagboka kan jeg begynne med å beskrive min lille boble. Sånn helt innerst er det bare meg og tankene mine. Men sånn halvveis inni og halvveis utafor bobla finnes det også ett stk samboer, og to herlige små barn. De tre er det beste jeg har i livet, men også en kilde til frustrasjon til tider.

På 3 år har jeg gått fra bekymringsløs 20 åring som hadde venner og et annet liv til en 23årig mamma som storhandler på obs og er nøye med å bruke coop kortet sitt.

Jøss som ting kan forandre seg gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagene flyr avgårde. Har prøvd å nyte det fine været, men husmoren i meg har tatt overhånd, og jeg er NØDT til å gjøre unna ting før jeg kan nyte solen.

Hvor ble den ubekymrede rotete ungpiken av mon tro.....

Ellers stelles det istand til dåp på søndagen. Tenk at minstebabyen min skal døpes allerede. Syns ikke det er lenge siden han var på innsiden av magen.-

Det ironiske er at da ønsket jeg at han skulle pelle seg ut. Nå savner jeg litt det å ha han på innsiden. Savner iallefall det å strutte med magen i trange topper.

Den flittige siden av meg har vunnet akkurat nå, så da får man gå å ta en klesvask mens man enda er i siget. Selv om jeg en liten del av kroppen min heller vil vie seg til dataen. Litt latskap sitter nok igjen i meg enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåp vel overstått.

Det ble en meget bra dag, og jeg føler at alt fra de minste til de eldste i familien trivdes. Dåpsbarnet oppførte seg eksemplarisk hele tiden siden han sov seg igjennom både sermoni og fest.

Nå er det dagen derpå, og jeg har forspist meg på kake. Ikke bra at det er igjen rester som man kan meske seg med. Det er godt der og da, MEN jeg føler at kakestykkene smyger seg ned å klistrer seg på lårene etter en stund.

I dag er jeg i serdeles godt humør.

Vi er jo forlovet, å har vært det en stund. Temaet bryllup har vært oppe,men vi har aldri klart å bestemme oss for når.

I dag virker det som vi endelig har blitt enige, og da ender vi opp med giftermål i August 09 :jepp:

Må nesten ringe kirkekontoret i morra å høre om de har noe ledig i det tidsommet vi ønsker. Best å ringe kjapt før mannfolket evnt ønsker å vente noen år alikevel,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble kirkekontoret ringt i morrest.

Vi har fått oss en dato og et klokkeslett. 29.08.09 klokken 14 :) :)

Det som er så moro er at når klokka runder midnatt og det blir den 30ende så er det "vår" dato. Vi ble sammen den 30 august. Så da får vi feiret 4årsdagen vår samtidig som vi runder av bryllupsfeiringen.

Kanskje på tide at jeg skal begynne å skrive bryllupsdagbok også nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barnehagen feriestengt, og jeg bør kanskje lade alt av krefter siden min lile turbo skal være hjemme i 3 uker. Det er jo selvfølgelig kjempekoselig, men det kreves litt tilrettelegging og aktivisering så det ikke skal bli så alt for kjedelig.

Men først og fremst kan jeg se fram mot helga. Har fått oss barnevakt, så det blir nok en bytur i morra. Litt godt egentlig, for dem har det ikke vært mange av i det siste. Da kan ho mor legge igjen kjerringfaktene sine hjemme, å heller dra ut for å danse natten lang. Natten lang er kanskje litt overdrevet, for etter noen timer dukker nok melksprengen opp, og jeg må hjem for å pumpe..

En får nyte de timene man har til disposisjon,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En småbarnsmor med kronisk dårlig samvittighet...

Jepp..det er meg!

Rart dette her. Når ungene maser, trasser og nekter å høre etter blir man sliten. Veldig fort sliten. Og det ender fort opp med at man tenker i slike baner som bortadoptering, eventuellt bare å stikke så fort bena bærer deg.

Når poden med bambi øyne spør om å få sove hos "mimmi og morfar" så sier jo selvfølgelig mor ja. Hun vet at det er det beste ungen vet, og hun vet også at de gamle elsker å ha gullungen sin på besøk.

Men når mor sitter hjemme så kjenner hun hvor tomt det er. Alt for stille.

Minstemann sover pent, og det hadde forsåvidt størstemann gjort også OM han hadde vært hjemme. Men alikevel kjennes denne tomheten.

Det å gå forbi soverommet å se den tomme senga og bamsen som ligger oppå dyna får tårene til å presse på.

Det som plager meg er ikke det at han ikke er her hjemme å sover.

Det er tanken på at nok en dag har passert, og jeg føler at jeg ikke har utnyttet den bra nok. Min lille skatt elsker at mamma leker med han, men det han som oftest får som svar er "nei vennen, mamma kan ikke... mamma orker ikke, mamma har ikke tid" osv. I dag tok jeg meg tid til å leke et kvarter på trampolina, og den gleden han viste skjærer i hjerterota.

Jeg MÅ virkelig bli flinkere til å sette av tid til å leke eller bare kose. Dagene går så alt for fort, å plutselig er han stor :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått døyvet den dårlige samvittigheten litt.

I dag har jeg prøvd å være "supermamma" som orker å være litt mer leken.

Vi har malt, tegnet og koset masse.

Kjenner at jeg kan legge meg i dag å tenke at dagen har vært koselig iallefall.

Nå sover barna, mannen er ute..og jeg kan sitte her å kjede meg litt mens jeg filosoferer over livet.

Egentlig burde jeg vel heller ryddet, men nå er jeg egentlig lei av å være den som gjør omtrent alt her i huset.

Skulle hengt en lapp over skittentøyskurven med påfølgende beskjed "nå kain du pinadø vaske klean dine sjøl"

Om han hadde tatt hintet er en annen sak.

Så nå får jeg heller la enkelte oppgaver ligge, å se om han gjør dem.

Jeg skal iallefall ta det helt med ro :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere har lagt igjen en liten hilsen her.

Takker så mye :)

I dag har vi hatt en foreløpig fin dag, og jeg satser på at den fortsetter slik.

Jeg tok med meg de små på piknic sammens med min mor og mine besteforeldre. Vi storkoste oss til tross for at det var litt vind og en del skyer som hindret sola i å varme oss. Alikevel var jeg storfornøyd, for det er lenge siden jeg har fått tilbringt skikkelig kvalitetstid med familien min¨.

I går var i derimot ingen hyggelig dag.

Natt til i går våknet jeg plutselig med et rykk. Merket meg at det var alt for stille i sprinkelsenga ved siden av meg. Minstemann hadde en pustestopp, og jeg var sikker på at han var død. De 15 sekundene jeg dytta og rista litt i han før han viste livstegn igjen var helt grusomme. Vi var på sykehuset i går, og der konstanterte de at han hadde kikhoste stakkars liten. Han har hatt stygg hoste i 2 uker, men de legene vi har vært til hittil har sagt at det ikke var noe særlig i veien. Glad for at vi endelig fikk en diagnose, og samtidig fikk antibiotika så han kan bli frisk. Stakkars lille babyen min :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiseann! Jeg kan virkelig ikke tenke meg hvordan de 15 sekundene må ha vært, men sender en :klem: og god bedring til den lille, kikkhoste er fæle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har heldigvis minstemann blitt bedre.

Men nå er det mannen sin tur til å bli dårlig, så nå hoster og harker hele familien.

I dag har det vært serdeles dårlig vær, så vi har bare vært inne.

Prøvde brudekjolen min isted, å fant ut at jeg er nødt til å legge på meg litt igjen for at den skal sitte perfekt.

Har heldigvis ett år på meg, så skal vel klare å få den til å passe innen da.

Ellers har dagen vært som vanlig egentlig.

Hadde litt koselig kjærestetid etter barna hadde lagt seg. Spiste pizza i sengen, og jordbær med fløte som dessert. Deilig å kunne være litt lat :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikhoste er ikke bra.. Hadde en venninne som fikk beskjed om at hennes datter på 4 mnd var helt frisk og ingenting galt.. og så etter kanskje totalt 2 mnd med masse legebesøk og barnevern og ambulanser kom de frem til at hun ikke prøvde å drepe ungen som men at jenta hadde tre hull i hjerte og en lunge lekasje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff,trasig med slike tilfeller. Man vil jo helst stole på legenes vurdering, men i mange tilfeller så har mor rett i forhold til magefølelse hvis det faktisk er noe galt.

I dag har det vært strålende vær, vi har vært ute å nytt sola mest mulig.

Burde egentlig tatt en rydderunde nå, men det frister mer å bare slappe av og legge planer for morgendagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. rydderunder frister vel egentlig aldri.. Jeg nyter været fra kontoret til sjefen.. Ser at det er sol ute og at uniformen holder på å kvele meg det er så varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden jeg har skrevet sist.

Det har vært et utrolig herlig vær ute, så da har det blitt betraktelig mindre data.

Dessuten har ikke humøret vært helt på topp grunnet problemer i familien osv, så da har jeg hatt nok å tenke på.

Trasig at enkeltes problemer skal bli lagt på andre. Misforstå meg ikke, jeg vil gjerne hjelpe når folk har det vondt, men jeg er fortsatt ung...jeg vil helst ikke være den som får lide for mine foreldres problemer. Jeg har mitt eget liv, mine egne problemer å ta meg av, da funker det ikke at jeg skal få masse tunge byrder lagt på meg, å attpåtil får skikkelig skyldfølelse fordi jeg får høre at jeg er en dårlig datter fordi jeg har det bra.

Det er ikke MIN skyld at jeg har 2 nydelige barn og en flott samboer, og du er alene. Det er heller ikke min skyld at du ikke klarer å se at det er du som skaper dine egne problemer.

Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg bursdag, så da må man nesten ut å feire litt :)

Har hatt kake og slikt sammen med familien, og nå skal jeg ut etterhvert med venner for å ha det moro.

Ser ut som det er utrygt for regn, håper det holder seg relativt pent.

Har pynta meg med kjole, og ser ikke for meg at jeg ser like lekker ut hvis jeg ankommer fest klissblaut med mascaraen rennene i strie strømmer.

Nei, da får jeg komme meg vekk fra pc`n, spise et måltid og deretter ha meg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for gratulasjoner :)

Det ble en fin og laaang aften. Var på vorspiel med venner å dro deretter ut på byen. Greit å være bursdagsbarn, for jeg ble påspandert en del drikke :fnise:

Kom hjem søndagsmorran klokka 9!

Var godt å få føle seg ung på dagen sin, men må innrømme at det var godt å få barna tilbakelevert fra barnevakta etterhvert.

Nå teller jeg bare ned dagene til vi skal på ferie.

Dagens gullkorn fra storebror (3 år)

Han stod ute på verandaen, jeg var inne i gangen. Hører at det romsterer veldig der ute, og hører deretter et meget oppgitt utbrudd med påfølgende kommentar:

SB: FAAEN!

Mamma: Hva du sa for noe???

Guttungen titter inn, trekker på skuldrene å ser på meg

SB: Æ sa faen vel

Jeg måtte trekke meg inn på kjøkkenet for å ikke la han se at jeg holdt på å le meg skakk. Jeg er i mot banning altså, men han så så veslevoksen ut der han stod. Etterpå tok vi en prat om at slikt ikke er lov å si, og at han heller kan si HUTTETU når han er sinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...