Gå til innhold

Reaksjon på 3mnd vaksine


Jens

Anbefalte innlegg

Datteren min ble fikk 3 mnd vaksinen for to dager siden og har siden det sovet ekstremt mye. Er litt bekymret. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av helsesøster at jeg ikke skulle bli bekymret om han sov mer eller mindre enn vanlig. Han sov normalt etter vaksinen, men var småsutrete og hadde litt feber på kvelden. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjon i morgen om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med helsestasjonen og helsestøster sa at man vanligvis ikke hadde noen reaksjon etter det hadde gått 24 timer. Men, hun har sovet i nesten hele dag også. Vekket henne nå for halv annen time siden og hun var da våken til nå. Blid, og drakk masse melk. Men, blir jo bekymret når helsesøster mener de ikke skal sove mye etter det har gått ett døgn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir bekymret. Hun har ikke bare et "sovedøgn" da? Min sønn har av og til sånne døgn. Noen dager sover han nesten ingenting på dagtid, andre dager sover han i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nå også med Volvat og de mente også jeg ikke skulle bekymre meg. Hun var også våken 1,5 time nå før vi la henne, og hun drakk endel og lo masse, men sutret også litt.

Hun er ihvertfall mye bedre enn igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siden hun har kviknet til går det nok mest sannsynlig bra. Men få det oppnotert i jorurnaler ol i tilfelle det blir senskader. Ikke en enorm sjanse, men om det blir aktuelt så er det en fordel å ha dokumentasjonen klar i håp om å få erstatning ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varme sammen med vaksine fører til lengre "bivirkningsperiode" her hos oss...

Så dersom dere har hatt det varmt de siste dagene, så kan det jo ha en sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun har kviknet til går det nok mest sannsynlig bra. Men få det oppnotert i jorurnaler ol i tilfelle det blir senskader. Ikke en enorm sjanse, men om det blir aktuelt så er det en fordel å ha dokumentasjonen klar i håp om å få erstatning ol.

Hva slags senskader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva slags senskader?

Først av alt, det er heldigvis skjelden at det går virkelig galt.

Det er en tid siden jeg satte meg inn i vaksiner, og siden DTP og HiB ikke var aktuell så har jeg lite kunnskaper om det. (Og DPT er ikke oppført i felleskatalogen, men på FHI, så jeg ble faktisk litt usikker på hvilken vaksine som blir gitt ved 3 måneders alder i Norge)

Men litt googling frisker da opp hukommelsen på DPT.

http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/side-effects.htm#dtap

En offentlig side.

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginf...er/a682198.html

Medline.

Og litt mer vaksinenegative sider som:

http://www.vran.org/vaccines/dpt/pentacel-dpt.htm

Hadde undersøkt infoen der en gang ekstra, men ser egentlig grei ut som et utgangspunkt.

Det er sannsynligvis et par år til jeg selv står ovenfor dette valget, så jeg har desverre ikke bedre oversikt. Mitt råd til deg og barnets far er å lese og finn mest mulig informasjon selv. Du har 2 måneder før neste vaksine er planlagt, men om du ikke føler du finner nok informasjon på den tiden så kan den utsettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K fikk feber og sov veldig mye den dagen han fikk vaksinen og dagen etter, dette var begge gangene (3 og 5 mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...