Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Del Skrevet 2. juli 2008 Har ei venninne som er forlova med en mann som er 20 år eldre enn ho (han er 50). Mannen har to barn fra før av, ho har ingen. Nå vil dei ha barn...hva syns andre, noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. juli 2008 #2 Del Skrevet 2. juli 2008 Så fint for dem! Hils, og si lykke til! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. juli 2008 #3 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg regner med at de har tenkt nøye over at barna de to får kan risikere å miste faren sin tidlig i livet - og at de syns det er greit. Da får det nesten bli deres sak. jeg for min del ser ikke poenget i å bekrefte alle forhold man har i livet med å få et barn, men meg om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Del Skrevet 2. juli 2008 Det finns mange eldre fedre her i verden! Kan gå bra det, de fleste lever til de blir 80 og da er jo barna godt voksne allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 2. juli 2008 #5 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg syns ærlig talt ikke noen har noe med det, og ville ønsket dem lykke til. Det er sikkert en ulempe at barn(a) får en gammel far, men man må nesten regne med at det er noe dette paret også har vurdert når de tok sin beslutning. Det finnes helt sikkert verre ting i livet enn en gammel far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #6 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg synes det er uforsvarlig å få barn når man er i 50-årene. Men det er deres valg og de gjør ikke noe ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 2. juli 2008 #7 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvorfor skal folk mene så veldig mye om hva andre gjør? Hvis jeg treffer en mann som er eldre enn meg, og vi bestemmer oss sammen for å få barn, så er det en avgjørelse vi tar, som ikke noen andre har noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 2. juli 2008 #8 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg regner med at de har tenkt nøye over at barna de to får kan risikere å miste faren sin tidlig i livet. Dette er jo noe ALLE må tenke over. Folk dør, sånn er livet. Det bør ikke hindre en i å være en god forelder før man har dødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #9 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg regner med at de har tenkt nøye over at barna de to får kan risikere å miste faren sin tidlig i livet - og at de syns det er greit. Barn kan risikere å miste sine foreldre når som helst i livet, uansett alder. Døden spør ikke om alder. Min far var 43 år da min bror ble født. Min far lever ennå, min bror er død. Min bror var 28 år da hans sønn ble født. Min bror døde da sønnen var 8 år. Det er mange sånne tilfeller Suzy, og de vil man se hvis man utvider horisonten sin litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #10 Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er jo noe ALLE må tenke over. Folk dør, sånn er livet. Det bør ikke hindre en i å være en god forelder før man har dødd. Men når man er over 50 er det mye større fare for å bli syk eller dø de neste 20 årene. For å si det slik: det er mye vanligere at 60-70 åringer blir alvorlig syke eller dør enn at 30-40 åringer blir alvorlig syke eller dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 2. juli 2008 #11 Del Skrevet 2. juli 2008 Men når man er over 50 er det mye større fare for å bli syk eller dø de neste 20 årene. For å si det slik: det er mye vanligere at 60-70 åringer blir alvorlig syke eller dør enn at 30-40 åringer blir alvorlig syke eller dør. Hvem får barn når de er 10 og 20 år??? Ikke så veldig mange... Hvis en mann på ca femti får barn så er det ikke umulig at han kan leve til barnet er førti. Om en på førti får barn, så er det ikke umulig at han kan leve til barnet er førti. Det er ikke så utrolig store skilnader her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. juli 2008 #12 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg syns det er uforsvarlig, nettopp av den grunn gjest nevner under. For barnas skyld bør de la være. Men når man er over 50 er det mye større fare for å bli syk eller dø de neste 20 årene. For å si det slik: det er mye vanligere at 60-70 åringer blir alvorlig syke eller dør enn at 30-40 åringer blir alvorlig syke eller dør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_s_* Skrevet 2. juli 2008 #13 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg valgte bort en mann som var 17 år eldre enn meg av hensyn til hva folk ville si, .. ung og dum. En herlig, sporty og orntlig mann som nå er lykkelig gift. Angret mange ganger på dette selv om jeg nå har en flott mann ( 8 år yngre enn meg) og barn. Syns venninnen din skal slippe å bli påvirket av hva andre mener om hennes forhold til en 20 år eldre mann, uansett om de ønsker barn eller ikke. Det er deres valg og det må respekteres! At noen sier det er uforsvarlig å få barn kan jeg slett ikke forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 2. juli 2008 #14 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg vil bare si at jeg er glad jeg ikke er i venninnen din sin posisjon. jeg ville ikke ha blitt sammen med en som er så mye eldre, langt mindre fått barn med så stor aldersforskjell. Jeg kjenner enkelte med stor aldersforskjell. De innrømmer at det ikke er bare enkelt når den ene er mye eldre og ikke henger like godt med lenger. Jeg vil foretrekke å eldes någen lunde samtidig med min kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. juli 2008 #15 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Barn kan risikere å miste sine foreldre når som helst i livet, uansett alder. Døden spør ikke om alder. Min far var 43 år da min bror ble født. Min far lever ennå, min bror er død. Min bror var 28 år da hans sønn ble født. Min bror døde da sønnen var 8 år. Det er mange sånne tilfeller Suzy, og de vil man se hvis man utvider horisonten sin litt. Nå skrev jeg vel, rett etter det du klippet ut, at det får være deres sak om de velger å få barn. Uansett er det nå et faktum at menn lever litt kortere enn kvinner og at du begynner å bli mer utsatt for sykdom osv fra fylte 50 og utover. Jeg er alldeles klar over at vi alle kan dø, men døden er statistisk sett endel nærmere når du er 60 fremor når du er 30... Endret 2. juli 2008 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2008 #16 Del Skrevet 2. juli 2008 Det er deres sak om de vil starte familie på ny. De er nok klar over hvordan situasjonen er og er mest sannsynligvis forberedt på alt som kan skje fremover. Dessuten må man slutte å være så pessimistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #17 Del Skrevet 2. juli 2008 Dessuten må man slutte å være så pessimistisk. Hva er galt med å være litt realistisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 2. juli 2008 #18 Del Skrevet 2. juli 2008 Ingenting galt med å være realistisk, men det finnes så mange fine ting ved å være forelsket og lykkelig og få et kjærlighetsbarn sammen - f eks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #19 Del Skrevet 2. juli 2008 De må bare sette i gang for min del. Men, at de gidder!? 50+ og småunger som skal følges opp. Jeg er 35 og synes det er tungt, men så er jeg alene også da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tasha Skrevet 2. juli 2008 #20 Del Skrevet 2. juli 2008 snill mann på 50 som ønsker barn, eller alkoholisert far på 25 som slår? verdiene er høyere i dette tilfellet altså... om fyren er litt gammel, ja, uansvarlig kan det fortsatt ikke kalles! barnet kommer til å bli elsket, å tatt vare på, antageligvis få en flott oppvekst (mamma eller pappa kan da alltids dø i mellomtiden men)... men uansett må alle mennesker lære seg å leve, men alikevel kan de ikke unngå at de mister sine kjære... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå