Gjest *Mim* Skrevet 7. juli 2008 #61 Del Skrevet 7. juli 2008 Hjelpes...er man 50 og har barnebarn, da har man vært altfor ung da man fikk barn! Uansvarlig å få barn så tidlig! Eh. Hvorfor det? Er man automatisk ansvarlig om man får barn i tretti- eller femtiåra, for den saks skyld? M¨å man være minst tretti i flere generasjoner, mener du? Jeg fikk mitt første barn da jeg var nittten, og det er ikke så usannsynlig at jeg blir bestemor i femtiåra. Tror ikke jeg blir betraktet som spesielt uansvarlig, gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #62 Del Skrevet 8. juli 2008 Kjekke menn får det vel til flere ganger da...mens taperne knapt får første gang. Norge har mange single yngre menn på 30 + som forblir evig ungkarer som aldri får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #63 Del Skrevet 8. juli 2008 http://www.nrk.no/musikk/1.4537799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #64 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Det er vel ikke rart. Vi har bedre erfaring og gjør aldri de samme feila en gang til. Og trenden nå er at far ønsker seg barn en gang til. mvh Ø.A. 57 Innlegget er redigert for offentliggjøring av fullt navn. Rainbow81, mod Endret 19. september 2012 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. september 2012 #65 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Jeg lurer på de her unge kvinnene som puler gammelkuk frivillig. Endret 18. september 2012 av "gjest" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 18. september 2012 #66 Del Skrevet 18. september 2012 Hjelpes...er man 50 og har barnebarn, da har man vært altfor ung da man fikk barn! Uansvarlig å få barn så tidlig! Ja, det kan jo du virkelig uttale deg om. Du vet da ikke om vedkommende er ansvarlig eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 18. september 2012 #67 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg lurer på de her unge kvinnene som puler gammelkuk frivillig. Er man naturlig flott å se på, intellektuelt brilliant, kunstnerisk begavet, karismatisk, eller allment beundret av en eller annen grunn, spiller en manns alder liten rolle i de fleste kvinners øyne. Og noe annet ville da også ha vært merkelig. Ungdom er da ingen spesiell kvalifikasjon i seg selv. Hundre ganger heller en flott, begavet fyr på 50 enn en middelmådig, litt småteit hunk på 25! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. september 2012 #68 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg regner med at de har tenkt nøye over at barna de to får kan risikere å miste faren sin tidlig i livet - og at de syns det er greit. Da får det nesten bli deres sak. jeg for min del ser ikke poenget i å bekrefte alle forhold man har i livet med å få et barn, men meg om det... Jeg synes du overdriver litt. Han holder trolig i 25 til 40 år til. Normal levealder er jo 70, men husk at mange er døde som spebarn,i trafikkulykker osv., så jeg tror at de som er 50 vanligvis lever til de er drøyt 80. Jeg tror ikke han har gått ut på dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carl Skrevet 18. september 2012 #69 Del Skrevet 18. september 2012 Er det noen som har lest forsiden av dagens VG med overskriften: "Kvinner vil ha barn med eldre menn". What else is new? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #70 Del Skrevet 18. september 2012 Kvalmt. Anonym poster: f9784eb8e3bcaa0a7dcebe80fedcd633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 18. september 2012 #71 Del Skrevet 18. september 2012 Faren min var 54 da jeg ble født, han ble bare 64, det er jo risikoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 18. september 2012 #72 Del Skrevet 18. september 2012 Er man naturlig flott å se på, intellektuelt brilliant, kunstnerisk begavet, karismatisk, eller allment beundret av en eller annen grunn, spiller en manns alder liten rolle i de fleste kvinners øyne. Og noe annet ville da også ha vært merkelig. Ungdom er da ingen spesiell kvalifikasjon i seg selv. Hundre ganger heller en flott, begavet fyr på 50 enn en middelmådig, litt småteit hunk på 25! Det hadde jeg gitt fanden i, han på 50 år er for gammel for å få barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 18. september 2012 #73 Del Skrevet 18. september 2012 Er det noen som har lest forsiden av dagens VG med overskriften: "Kvinner vil ha barn med eldre menn". What else is new? Jepp jeg leste saken, der blant annet sto at 6 % av norske fedre har en kone som er 20 år yngre enn seg, 2 % har en som er 25 år yngre enn seg så det finnes da flust av kvinner som er sammen med eldre og sikkert puler gammel kuk frivillig. Det finnes fordeler og bakdeler med å bli far så sent i livet, fordelene er at man har ofte mer tid, mer ressurser, og man har fått livet sitt mer på plass, og kan dermed tilby stabilt og trygge rammer. Ulempene er ofte spm og tanker om hvor lenge barna får ha sine foreldre, risikoen for at fedrene blir pleietrengende i en tidlig fase. Men når det siden 1970 årene har vært en tredobling av menn som blir fedre når de er over 55 år så er det jo klart at dette er et fenomen vi vil se mer av. Og det finnes da mange menn som har blitt fedre sent i livet, Arve Tellefsen 75 ble far for 8 år siden, konen hans ser ikke ut til å knulle gammel kuk av tvang, Frithjof Wilborn 50 ble far i fjor, tror heller ikke samboeren hans fikk gammel kuk med tvang. Og hva disse damene angår, vel kanskje de er forelsket, kanskje kjærligheten betyr litt mer enn folk sine meninger, bare en tanke! Jeg ønsker venninnen til ts og andre i samme situasjon lykke til men det bør egentlig ikke bety noe verdens ting, det bør ikke betyr noe hva jeg eller ts eller noen andre måtte mene. Når man først blir så svak og ikke klarer å ta egne avgjørelser for egen lykke men føler for å høre på hva kasse dama på butikken, venninnen, eller fremmede folk på nette måtte mene om lykken og kjærligheten i eget liv og skal tekke både den ene og den andre fordi de lurer på hva som feiler folk som blir forelsket i et annet menneske, da er det noe galt. Så om det føles rett for den det gjelder ang kjærlighet, relasjoner og barn så er det bare til å si lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 18. september 2012 #74 Del Skrevet 18. september 2012 Hva er galt med å være litt realistisk? Typisk pessimister å kalle seg realister. Det høres liksom ikke så negativt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. september 2012 #75 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Er vel en trend som svært mange later som ikke eksisterer: Menn har ingen ting imot unge/yngre trofe-koner (som helt sikkert tar mye ansvar for heim og unger) og (en god del)kvinner resirkulerer topp 20 (prosent) av attraktive menn (godt voksne med orden på livet, økonomien) som vet hva de vil - og ikke minst - tilbyr den tryggheten og forutsigbraheten mange kvinner setter sånn pris på. Selvsagt kommer mannnens alder og eventuelle helse (på kort sikt) ikke med i kvinnenens evaluering av trygghet og forutsigbarhet, Det er ikke mannen som sådan men det han byr på som står øverst. Endret 18. september 2012 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. september 2012 #76 Del Skrevet 19. september 2012 Er vel en trend som svært mange later som ikke eksisterer: Menn har ingen ting imot unge/yngre trofe-koner (som helt sikkert tar mye ansvar for heim og unger) og (en god del)kvinner resirkulerer topp 20 (prosent) av attraktive menn (godt voksne med orden på livet, økonomien) som vet hva de vil - og ikke minst - tilbyr den tryggheten og forutsigbraheten mange kvinner setter sånn pris på. Selvsagt kommer mannnens alder og eventuelle helse (på kort sikt) ikke med i kvinnenens evaluering av trygghet og forutsigbarhet, Det er ikke mannen som sådan men det han byr på som står øverst. Gorgonzola, det du prater om gjør at damene står fritt til å velge den de elsker, uavhengig av alder. PS. Jeg ser at denne debatten er fra 2008, så mitt spørsmål blir følgelig til ts, hvordan gikk det med dem, ble det nystart , og ble det barn? Lever de lykkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå