Gjest Gjest_Andre_* Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Utdanning eller arbeidserfaring som kan kompansere for utdannelse, uansett så er ikke 300 000 en spesiellt god lønn for en butikkmedarbeider med lederansvar. Er du Butikksjef med personal & budsjett ansvar bør du i det minste kreve 360 - 400 000 i grunnlønn + en bonus ordning. Er du "kun" en assisterende butikksjef, mener jeg selv at du bør kreve noe rundt 340 - 360 000 + bonus. Å være butikksjef eller assisterende butikksjef er en krevende jobb, du jobber på fastlønn og legger igjen langt mer enn 37.5 timer pr. uke. Gjerne noe omkring 50-65 timer arbeid i uka. Forventer du å være butikksjef / ass.butikksjef, og jobbe rundt 40t/uka, så kan du ikke forvente så mye. Dette er min mening, basert på hva jeg har erfart at mine sjefer har hatt i lønn fra Meny, samt deres synspunker på dette emnet. Selv jobber jeg nå i dagligvarebransjen i USA , flyttet dit for ett år siden. Jobben betaler "slavelønn" (13.10 Dollars pr/t)for mine 40 timer pr.uke, og det selv om jeg har varehandelsutdannelsen fra BI, og flere års arbeidserfaring. Jeg er ikke butikksjef, men hva de kaller Store Supervisor, og har ansvaret for alt mellom 10-25 ansatte i min avdeling,avhening av hvor travelt det er. Det er ca 400 ansatte i butikken der jeg jobber, hvorav 90 ansatte i kasseområdet, som er avdelign hvor jeg jobber i . Personlig er synest jeg det "slavelønn", men jeg skal ikke klage, valgte dette selv, får å skaffe meg mer erfaring innenfor dagligvarebransjen og får å skaffe meg andre synspunker og mer innenfor bransjen, før jeg senere flytter hjem til Norge igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå