Gå til innhold

ja jeg vil nekte faren vanlig samvær.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest redd mamma

Jeg er nyskilt og har i alle år opplevd at x-mannen min ikke er helt vel bevart. Han er konstant sint på ungene,sprekker for ingenting,nekter dem å forsvare seg,gjør narr av deres måte å snakke på,nekter dem å gråte når de kjenner behov for det,går mot dem som en trussel så de må rygge bakover samtidig som han tvinger dem til å se på ham.Gråter de, så får de beskjed om å kutte ut den sytinga ellers så skal de få noe å grine for sier han. Stjeling av penger,fengsel og selvmordsforsøk med innleggelser flere ganger er også noe av bakgrunnen hans. Dikter opp historier,forfalsker kvitteringer,lyger til alle og stjal sparepengene til eldstegutten som jeg har fra et tidligere forhold. Det er noe hele tiden.Alkoholen klarer han ikke å styre.Ungene har vekt meg på natta fordi pappa sitter å sover på do og de holder på å tisse på seg. Han er en konstant trussel og ikke beregnelig en plass. Jeg har klart meg å komme meg ut nå og jeg vet at jeg skulle ha gjort det for flere år siden, men jeg klarte det ikke. Nå er det sånn at jeg venter en innkallelse til mekling fordi vi har minsten på 5 år sammen.Vi bor bare noen kilometer fra hverandre og jeg vil overhodet ikke sende gutten dit til overnatting.Jeg stoler ikke på faren.Jeg kan kjøre han dit på morgenen i helgene og hente ham på ettermiddagen, men jeg vil at han skal sove hjemme der det er trygt og rolig. Hva kan jeg gjøre for å få det offentlige til å forstå at det ikke under noen omstendighet vil bli vanlig samvær.Jeg skal ikke nekte dem å omgås, men jeg er 100%overbevist omat faren har nok med seg selv og at dette er til det beste for gutten min. Faren har også 2 unger til og dem har jeg mange ganger tatt hånd om når han har tømt kontoen og stikki på drikketur til oslo mens jeg har sitti her med 5 unger blakk og har måttet ta hatten i hånden å gå på sosialkontoret. Jeg vil ikke sende gutten min til en sånn mann. det blir overhodet ikke aktuelt å ha vanlig samværsordning i dette tilfelle.Men hva kan jeg gjøre????

Han drakk og bråka 2 dager før dåpen og ville ikke være med sa han.Flere ganger rett før jul har han blakka oss helt,fødselsdagen til jenta på 8 holdt på å gå i vasken fordi han stjal penger igjen.Nå på 17 mai gadd han ikke å stille opp heller, selv om han lofte.Nå har ikke ungene sett ham på 8 dager og de har enda ikke spurt etter ham.Det er jo en god forklaring på at han ikke er så elsket og savnet. Nå vil jeg ikke mer av dette.Nå er det nok.Han kan dra meg med på kontorer til krampa tar han, men jeg kommer aldri til å gi meg på noen ting. Men er det noen som har gode råd på hva jeg kan gjøre,hvem jeg kan kontakte ja et eller annet som kan hjelpe meg i dette her.Jeg føler meg så totalt alene. :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starya

Hvordan er han med andre tilstede? Kan det være at hans oppførsel kommer frem på meklingen? Meklingen er for barnets beste, og ser mekleren at her er det noe som ikke stemmer, må h*n se videre på det. Dersom mekler for eksempel opplever at den ene forelder av en eller annen grunn ikke bør ha barna kan h*n være forpliktet tilå gi barnevernet beskjed om dette. Dette har jeg selv opplevd, mekler meldte til barnevernet, og disse var senere en stor støtte for meg når det gjaldt å finne ut av fremtidig samvær med far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Herregud, stakkars deg!

Hvis han er så uansvarlig kan det jo være at han ikke ønsker vanlig samvær med barna? Hvis dere får til en innbyrdes avtale slipper dere megling. Han høres ut som en person som syns det er bra jo mindre ansvar han får. Spør ham, BLIDT og normalt, om dere ikke kan prøve å avtale noe selv, så foreslår du dette med levering om morgenen og henting på kvelden.

Verd et forsøk? Det hjalp for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Et annet tips; spør trygdekontoret (eller den instansen du har mest kontakt med) om du har rett på fri rettshjelp. Det tror jeg du kan ha, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så godt at du gikk i fra en sånn drittsekk. kontakt en advokat og framlegg problemet ditt,du vil garantert vinne. ungene blir jo ødelagt om de skal være til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg tror kanskje du skal være varsom med private avtaler. Mekling må du til uansett, og da skal du ike måtte stikke dine bekymringer under en stol for å få et privat opplegg til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest salma

MÅ man til mekling? Måtte ikke det, vi. Og de private avtalene fungerte godt, de. Og det var ingen problemer med at han fikk mindre samvær. Poenget er at en så uansvarlig mann gjerne er glad til at han slipper alt det samværet han egentlig har rett på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekling er nok lurt - slike jævler (unnskyld, men det er han i min definisjon :evil: ) som denne karen kan man ikke stole på. Derfor er det greit med vitner til enhver avtale.

Lurt å søke fri rettshjelp. Finn info og vær forberedt på å dra ham for retten. Det kan ikke finnes en dommer i verden som mener at barna dine skal måtte utsettes for en slik belastning som denne mannen er :x

Syns du er utrolig generøs som vil tilby å kjøre/hente barnet hos ham. Du byr virkelig til og søker en praktisk løsning i saken. Ikke la ham knekke deg! :D

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Har man vært gift, skal man til mekling.

Som Suzy sier, så bør det være et vitne til alle avtaler. En mann av dette kaliberet høres ikke ut som en som vil følge opp en privat avtale. Ved å følge "de rette" kanaler kan moren også stå sterkere dersom det oppstår problemer senere. En slik mann kan også forlange samvær bare for å "drive jævelskap".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redd mamma.

Han vil tvinge frem en løsning til slutt og han gir ikke opp, så jeg er redd jeg har en vanskelig og vond vei å gå. Han har alltid hatt de 2 andre barna sine og dratt den andre moren til mekling når hun har nektet ham barna.Der vant han hver gang. Men hun holdt barna tilbake fordi han ikke gjorde som hun sa, så hun lagdt mye unødig problemer.Men det er ikke det det gjelder her. Han vet sine rettigheter og vil nok ikke la være å ha guttungen skjønner dere.Alt for ham er et fasadespill.Snakkes så pent for seg og diskuterer du med ham så er han enig i alt. Han har utallige ganger tatt på seg en jakke som tilhører bedruftene han har jobbet i og finner noe på elkjøp eller expert og ber dem sende regningen til bedriften. Han er så slu og utspekulert og bare lyger.Han juger for å dekke over noe og når jeg aner ugler i mosen så lyger han mer for at det skal virke overbevisende. Han stjal pengene som jeg spart til min brors gravsten.!4 dager etter at vi giftet oss så tømte han sparekontoen min.Jeg har knekt kort,skaffet nye koder og tatt vekk muligheten til å overføre penger mellom egne konti,han er farlig og fryktelig lur. Han er høyt utdannet og har mange år bak seg i forsvaret og vet hvordan man skal manipulere folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men herregud, hva tenkte du når du ble sammen med denne fyren da? Visste du om denne bakgrunnen hans da? I så fall trudde du at du skulle klare å forandre han? Lurt å være etterpåklok eller?

Vet jeg er veldig krass nå, men noen ganger begriper jeg meg ikke på mine medsøstre som får barn med slike menn og tror at nå skal alt bli bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har med andre ord med en psykopat å gjøre...

Skaff deg en liten opptager - diktafon - og ta opp allle samtaler der det ikke er vitner.

Gå til mekling, vis deg som samarbeidsvillig, men ikke manipulerbar. Det viser du vet å holde på ditt, ikke besvare klare angrep og gjenta poengene dine.

Når han prøver å manipulere gjenta poenget ditt "nei du får ikke komme på besøk" - om nødvendig 1000 ganger - rolig og poengtert. Gå fra samtalen om han prøver å skrike, slå e.l.

Undersøk nøye hva slags rettigheter og muligheter DU har - vær helt sikker på dem - og bruk det mot ham.

Du må belage deg på å bruke kunnskap og kulde som dine hovedvåpen. Jeg har flyttet fra en psykopat engang - jeg vet hva jeg snakker om.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen mulighet for deg å flytte fra stedet?

Slike er vanskelig å avsløre ... men tror jeg ville alliert meg med ekskona hans, samt trukket fram innleggelsene - de tyder jo ikke på et stabilt menneske. Altså vitner - ekskone, leger, venner, familie.

Alene kommer du ingen vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest REDD MAMMA
Men herregud, hva tenkte du når du ble sammen med denne fyren da? Visste du om denne bakgrunnen hans da? I så fall trudde du at du skulle klare å forandre han? Lurt å være etterpåklok eller?

Vet jeg er veldig krass nå, men noen ganger begriper jeg meg ikke på mine medsøstre som får barn med slike menn og tror at nå skal alt bli bra....

PSYKOPAT VISSTE JEG IKKE AT HAN VAR,VI HADDE FINT EN LANG STUND, HELT TIL DET BEGYNTE Å SKJE TING OG JEG SATT I SAKSA. DET ER IKKE SÅ LETT Å BARTE GÅ SKJØNNER DERE. mAN SITTER FAST OG TROR IKKE MAN KLARER SEG ALENE. sÅ FOR DE SOM SKAL BELÆRE MEG NÅ, SÅ ER DET FORSENT,ALT DU SIER IMOT MEG VET JEG OG DET JEG TRENGER NÅ ER STØTTE. EKTESKAPET GIKK I VASKEN OG SØNNEN VÅR PÅ 5 ER HER, SÅ DET ER IKKE ETTERPÅKLOKSKAP JEG TRENGER. fOR DU SOM DØMMER ,VET KANSKJE DET OGSÅ AT VI SOM GJENNOMGÅR DETTE, HAR I ÅRESVIS DØMT OSS SELV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma
Men herregud, hva tenkte du når du ble sammen med denne fyren da? Visste du om denne bakgrunnen hans da? I så fall trudde du at du skulle klare å forandre han? Lurt å være etterpåklok eller?

Vet jeg er veldig krass nå, men noen ganger begriper jeg meg ikke på mine medsøstre som får barn med slike menn og tror at nå skal alt bli bra....

Ja, for dette er jo AKKURAT det denne mammaen nå trenger. Fint med litt støtte og oppmuntring :o

Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mest sannsynlig krav på fri rettshjelp. Det er inntektsavhengig, men jeg fikk ikke inntrykk av at du er steinrik.

Jeg tror du bare må innse at meklingen vil bli et fasadespill, mekling er tvungen 3 ganger? og så starter den store kampen. Forbered deg godt, bruk advokaten din (bytt hvis han ikke er noe tess) bygg opp en sterk sak sammen med ham. Tenk ut argumenter, finn bevis for hvorfor han er upålitelig og dårlig innflytelse for barna. Ta med alt, hvordan han stjeler fra deg og andre, drikkinga, ansvarsløsheten, hvordan han tok pengene til din brors gravsten. Det er tøfft, men dette er ditt livs kamp. Dette er sjansen du har til å få fastlagt hvordan fremtiden blir. Husk; episoder, og bevis om mulig. Noen ganger lar dommeren vitnet "tømme seg" også, og da får man vist sin troverdighet og oppgitthet gjennom et langt samliv. Du har sikkert andre som også har blitt lurt og stjålet fra av ham, eller som du har klaget din nød til? Vitner. Ja, jeg snakker om rettssaken du skal ta. For ettersom han liker så godt å torpedere med sin eks, så blir det nok ikke noe bedre for deg om du nøyer deg med mekling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ikke innlogget Vega

Enig. Dagbok. For du glemmer ofte halvparten og mer. Skriv ned klokkeslett og dato.

Og vitner ikke minst. Vet ikke hvor langt man kommer alene mot slike glatte veltalende åler. Skaff deg advokat, trekk fram sykehistorien hans - osv. Hva med å flytte? Det vil bli en kamp da også, men du slipper å bli plaget i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff, det hørtes ille ut :o Høres ikke ut som han er i stand til å ta ansvar for unger, eller seg selv for den slags skyld! Hadde jeg vært i dine sko, så hadde jeg NEKTET å sende barn til han. Hvis du ikke møter forståelse, så er det noe galt med systemet. Jeg kjenner ei dame som har fått full foreldrerett for jenta si grunnet noe som er "bagateller" i forhold til din historie. Hun møtte forståelse i det offentlige. Det eneste som står i fokus er at barn skal ha det bra, og det tror jeg ikke de ville fått hos din eks.. uten at han endrer seg totalt.

Godt at du kom deg vekk fra han, så håper jeg for ungens skyld at de slipper å bo hos han så lenge han er sånn. Lykke til ~klemmer~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hufsa

Kjære deg!

Du er langt fra alene, hundrevis av kvinner (og menn, faktisk), sliter med å få samvær til å fungere etter et brudd med en psykisk ustabil person. Glem båndopptager, ha aldri samtaler alene, men sammen med en person du stoler på, og som kan styre samtalen bedre enn du kan. De fleste som har levd i årevis sammen med en psykopat klarer sjelden å stålsette seg for "sjarmørtriksene". Vil anbefale en bok som heter "Fra sjarmør til tyrann", den er god for deg som vil trene på å bli sterkere i forhold til denne personen, og som vil bli mer bevisst på hvilke hersketeknikker han bruker til å få deg dit han vil. Husk at han kjenner deg like godt som du kjenner ham, og vet hvordan han skal få deg dit han vil. Og aller mest- alle kontorene han drar deg med på- de er til for deg også. Familievernkontor, helsestasjon, og barneverntjeneste er forpliktet til å gi råd og veiledning, og støtte familien i slike saker.

Hvis faren er slik som du sier, så støtter jeg ditt valg om redusert samvær. Barnet trenger fortsatt å bli kjent med ham, slik at han ikke lager seg urealistiske forventninger, men i svært kontrollerte former. hvordan er det med ditt nettverk, har du familie som støtter deg, og kan stille opp? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...