-Dolly- Skrevet 2. juli 2008 #21 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg hadde holdt meg unna. Det er noe med kvinnesyn og kulturforskjeller som gir meg særdeles dårlige vibber. Han kan selvsagt være fantastisk, men mine preferanser heller uansett ikke i den retning, så det ville vært uaktuelt. Det betyr jo ikke at du burde høre på hva "alle andre" mener, om det føles rett for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #22 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel. Det finnes også "staute norske karer" som fremdeles lever på 50-tallet. Og ikke minst statlige og kommunale norske etater som støtter slike menn og et slikt kvinnesyn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bobby_* Skrevet 16. juli 2008 #23 Del Skrevet 16. juli 2008 Hadde du vert skeptisk til å være sammen med en iRANSK mann som tilsynelatende er vel integrert og ikke muslim?? All skaprasisme/skeptisime til siden: Hva er det ved han du finner tilrekkkende? Det er vel hovedpoenget? Men for å svare på spørsmålet; alle attribuerer et sett med forventninger til en potensiell partner - i kanskje enda større grad til en som ikke tilhører ens egen kultur på godt og vondt. Her kommer overraskelsen. Hva tenker han om norske jenter sånn HELT ÆRLIG? Vet du det? Jeg hadde stått over, rett og slett fordi jeg kjenner ingen som har giftet seg på tvers av kulturer som har klart seg. Det er en utfordring nok å gifte seg med en annen europeer, om en skal tenke langsiktig. Men bli gjerne bedre kjent med han, du. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 17. juli 2008 #24 Del Skrevet 17. juli 2008 Makan til mange trangsynte mennesker det fantes da... Alle som leser flittig på kvinneguiden vet at det er maaaange etnisk norske skitunger som bare er ute etter å lage kvalm. Norske menn er bortskjemte, basta. Av erfaring så synes jeg folk med historie fra en annen kultur viser mer respekt for andre mennesker generelt(med unntak selvfølgelig) og er mer spontane, lekne og fulle av godt humør. De tar ikke ting for gitt slik som vi nordmenn er flinke til å gjøre. Vet at din fyr ikke er muslim, men jeg har møtt mange av dem mht jobb og de er mye mer åpne og forståelsesfulle enn vi etniske nordmenn noen gang kommer til å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. juli 2008 #25 Del Skrevet 18. juli 2008 Norske menn er bortskjemte, basta. Av erfaring så synes jeg folk med historie fra en annen kultur viser mer respekt for andre mennesker generelt(med unntak selvfølgelig) og er mer spontane, lekne og fulle av godt humør. De tar ikke ting for gitt slik som vi nordmenn er flinke til å gjøre. Dette er jeg så enig i at jeg ikke får sagt det nok engang, det er SÅ mye koseligere med endel mennesker fra andre kulturer. Det at det kan være ett annet kvinnesyn, er nemlig ikke den eneste forskjellen, og den forskjellen i seg selv er ikke alltid negativ heller. De er mer sosiale, hyggelige, høflige med andre mennesker, blide og åpne for å gjøre nye ting etc etc. Og selvfølgelig er det de som ikke er slik i andre kulturer, og de som ER sånn av etnisk norske, men dersom man tenker litt på hvor vi kommer fra og hvor de kommer fra, så er det faktisk en helt naturlig sak at vi er mer innesluttet og mindre sosiale en mange andre. Jeg liker det sosiale og åpne, og ser på mye av de sidene som meget positive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bobby_* Skrevet 18. juli 2008 #26 Del Skrevet 18. juli 2008 Norske menn er bortskjemte, basta. ... og det er ikke norske kvinner? Det finnes ufattelig mange snille norske menn. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 18. juli 2008 #27 Del Skrevet 18. juli 2008 ... og det er ikke norske kvinner? Det finnes ufattelig mange snille norske menn. Nemlig. Jeg krangler ikke på at etnisk norske kvinner er bortskjemte. Heller ikke at det finnes mange snille, norske menn. Bortskjemt er ikke ensbetydende med slem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tikka Skrevet 2. januar 2009 #28 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei, jeg er sammen med en Iransk mann. Han ble foreldreløs som 12 åring og kom til Norge for 3 år siden. Han er stille og rolig og har hele tiden hevdet at han ikke er muslim. Dette har jeg testet selvfølgelig, ( jeg er jo ikke norsk dame for ingenting, og skeptisk i utganspungtet ja!) Serverte ribbe med medisterpølser, pannekake med flæsk, salami og alskens norsk mat. Øl og vin, brennevin og og og... Og vet du hva han har spist alt og likt det! Så han er ikke muslim i og ikke mye påvirket av muslimske tradisjoner. Desverre er det et problem ved vårt forhold, og det er hans venner. De sier norske jenter er så vanskelig... Vi krever at mannen vår er der for oss og bruker tid sammen med oss. Dette forstår derverre ikke alle menn fra muslimske land. Men vi har nå vært sammen i over et år så heldigvis ser det ut som de skjønner at vi er seriøse og at jeg er seriøs med min kjære. Jeg har ikke lært kurdisk, bare noen få godord som vi kan bruke uten at folk forstår hva det er vi sier til hverandre. og det liker jeg. Til sist vil jeg bare si at jeg har funnet verdens beste mann. Bokstavlig talt! Det han ikke vil gjøre for meg og mine vet jeg ikke hva er, han har lært meg masse og ser mye enklere på livet enn det jeg gjør. Jeg har veldig lett for å gruble men sammen med han er det mye enklere. Så det jeg prøver å si med mange bokstaver er alle mennesker er forskjellige uansett hvor de kommer fra. Det finnes snille og slemme menn overalt. mvh tikka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 4. januar 2009 #29 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har lite til overs for raseblanding. Skulle alle funnet seg en farget partner ville jo vi hvite dødd ut, det er jo ikke noe videre hyggelig å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 4. januar 2009 #30 Del Skrevet 4. januar 2009 For min del kommer det ann på hvor mannen har vokst opp. Han hadde isåfall måttet være godt integrert i det norske samfunnet og ikke "nyinnflyttet". Men jeg tror uansett ikke at jeg noensinne ville blitt interessert i noen fra den delen av verden. Det har jeg ihvertfall ikke opplevd ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jente22_* Skrevet 6. januar 2009 #31 Del Skrevet 6. januar 2009 Er jeg den eneste som tørr å innrømme at jeg ikke synes menn med en annen etnisk bakgrunn er seksuelt tiltrekkende? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #32 Del Skrevet 6. januar 2009 om dere skal se film på daten så lei den "ikke uten min datter" med sally field... Ja for "uten min datter" er bare sanhet og fakta og ikke overdrevet i det hele tatt! Derfor de snakker Arabisk i filmen og ikke Farsi kansje? Ikke glem at de fleste iranere som bor her i Norge er de som er minst religiøse og at det er prestestyre i Iran nå eller så var Iran en av de mest moderne landene da de forsatt hadde konge og ikke minst gamle persia. Flott film for en date, du virker kjempe romanstisk du;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #33 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei, jeg er sammen med en Iransk mann. Han ble foreldreløs som 12 åring og kom til Norge for 3 år siden. Han er stille og rolig og har hele tiden hevdet at han ikke er muslim. Dette har jeg testet selvfølgelig, ( jeg er jo ikke norsk dame for ingenting, og skeptisk i utganspungtet ja!) Serverte ribbe med medisterpølser, pannekake med flæsk, salami og alskens norsk mat. Øl og vin, brennevin og og og... Og vet du hva han har spist alt og likt det! Så han er ikke muslim i og ikke mye påvirket av muslimske tradisjoner. Desverre er det et problem ved vårt forhold, og det er hans venner. De sier norske jenter er så vanskelig... Vi krever at mannen vår er der for oss og bruker tid sammen med oss. Dette forstår derverre ikke alle menn fra muslimske land. Men vi har nå vært sammen i over et år så heldigvis ser det ut som de skjønner at vi er seriøse og at jeg er seriøs med min kjære. Jeg har ikke lært kurdisk, bare noen få godord som vi kan bruke uten at folk forstår hva det er vi sier til hverandre. og det liker jeg. Til sist vil jeg bare si at jeg har funnet verdens beste mann. Bokstavlig talt! Det han ikke vil gjøre for meg og mine vet jeg ikke hva er, han har lært meg masse og ser mye enklere på livet enn det jeg gjør. Jeg har veldig lett for å gruble men sammen med han er det mye enklere. Så det jeg prøver å si med mange bokstaver er alle mennesker er forskjellige uansett hvor de kommer fra. Det finnes snille og slemme menn overalt. mvh tikka Er du sammen med en kurder eller Iraner, finn ut av det først før du lærer deg språket. En iraner snakker Farsi/persisk, en kurder snakker kurdisk, en tyrker snakker tyrkisk;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #34 Del Skrevet 6. januar 2009 Er du sammen med en kurder eller Iraner, finn ut av det først før du lærer deg språket. En iraner snakker Farsi/persisk, en kurder snakker kurdisk, en tyrker snakker tyrkisk;) Hørt om en kurder fra Iran? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #35 Del Skrevet 7. januar 2009 Hørt om en kurder fra Iran? Har du hørt om svensk fra Norge? En Kurder stammer fra det gamle Kurdistan, siden de ikke har et land lengre har de flyttet litt rundt og kaller seg Kurder fra Irak, Iran og Tyrkia, men det betyr ikke at de er fra Irak, Iran eller Tyrkia. De bor som oftest i små landsbyer i de landene jeg har nevnt og bruker forsatt sitt eget flagg. Snakker han kurdisk er han ikke helt fra Iran nei. Språket i Iran har altid vært Farsi/Persisk, mange tyrkere, arabere og kurdere som bor der og snakker sitt eget språk hjemme som som innvandrere gjør her i Norge, men på skolen må de kunne snakke farsi som som innvandrere må snakke norsk her, men det betyr ikke at alle er Iranere er fra Norge eller Tyrkere fra Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #36 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg har lite til overs for raseblanding. Skulle alle funnet seg en farget partner ville jo vi hvite dødd ut, det er jo ikke noe videre hyggelig å tenke på Har det noe å si egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 7. januar 2009 #37 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg har lite til overs for raseblanding. Skulle alle funnet seg en farget partner ville jo vi hvite dødd ut, det er jo ikke noe videre hyggelig å tenke på Huffamei, da vil jeg samtidig si at jeg oppfordrer alle naturlig blonde og blåøyde kvinner til KUN å holde seg til blonde og blåøyde menn. Jeg har en venninne med blondt hår og blå øyne som er gravid med en mann med brune øyne og svart hår. Skal gå og kjefte på henne fordi hun er med på å utrydde "den norske rasen". Nei vet du meg hva. Om oss"hvite" blir utryddet, so what? Man er da like norsk selv om man er brun, gul eller rød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 7. januar 2009 #38 Del Skrevet 7. januar 2009 Det finnes ufattelig mange snille norske menn. Nemlig. Spiller fint liten rolle så lenge det å være snill ikke kvalifiserer til det å være attraktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #39 Del Skrevet 8. januar 2009 Tråd ryddet - Aniria - Mod - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DAJMI Skrevet 8. januar 2009 #40 Del Skrevet 8. januar 2009 jeg hadde ikke hatt no promel med det. de jeg dater er jo folk jeg passer sammen med. skullle en kar ha et skeivt kvinnesyn uansett bakgrunn eller hudfarge hadde jeg jo ikke datet han. dette er jo ting man merker etterhvert som man blir kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå