Gå til innhold

En egen norsk stat

Nillepille

Anbefalte innlegg

Bruk av ord som "fascistnorge" viser bare mangel på kunnskap innenfor historie og svekker en allerede svekket sak.

Så kriteriene skal være at man er hvit og snakker norsk? Hvor langt tilbake skal man være hvit? Er brune øyne tillatt?

Jeg klarer selv ikke forstå hvorfor noe så konstruert som "nordmann" skal bety så mye for noen, men dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Bruk av ord som "fascistnorge" viser bare mangel på kunnskap innenfor historie og svekker en allerede svekket sak.

Et særdeles dårlig forsøk på hersketeknikk. Det er ikke ytringsfrihet i Norge, det er bare flere områder en kan ytre seg på uten inngrep fra statsmakta enn i skurkeland som russland og kina. Om det svekker "saken" eller ikke, forandrer ikke på det faktum at også Norge har fascistiske tendenser, både i form av blasfemiparagrafer, rasismeparagraf og tvang om å være i millitæret. Dette er fascisme som folk setter mer pris på enn det motsatte. Det er vel vanskelig for deg å få dette inn i blodet, siden du selv er så antiliberal.

Så kriteriene skal være at man er hvit og snakker norsk? Hvor langt tilbake skal man være hvit? Er brune øyne tillatt?

Jeg antok at det skulle være tilbake til 1950. Brune øyne har jeg ikke tenkt over.

Jeg klarer selv ikke forstå hvorfor noe så konstruert som "nordmann" skal bety så mye for noen, men dem om det.

Det er ikke konstruert i den forstand at det avgrensede landområdet Norge har vært bebodd av folk hvor kulturen og menneskene ikke har forandret seg utseendemessig over lang tid, og en kan finne særpreg ved både utseende og kultur som er annerledes enn for andre geografisk avgrensede områder. Nå flyter og bryter ting sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er ikke fascistiske trekk, mer sosialistiske eller sosialdemokratiske. Man trenger ikke ha noe som helst i blodet, bare litt kunnskap om hva fascisme er.

Begrepet "nordmann" er konstruert i den forstand at det skal være noe som skiller dem fra andre nordeuropeere. Kulturen fra 1950 er heller ikke uten påvirkning utenfra. I tillegg er det helt arbitrært om man er født i Norge eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det du nevner er ikke fascistiske trekk, mer sosialistiske eller sosialdemokratiske. Man trenger ikke ha noe som helst i blodet, bare litt kunnskap om hva fascisme er.

Begrepet "nordmann" er konstruert i den forstand at det skal være noe som skiller dem fra andre nordeuropeere. Kulturen fra 1950 er heller ikke uten påvirkning utenfra. I tillegg er det helt arbitrært om man er født i Norge eller ikke.

Arbitrary kalles tilfeldig på norsk.

Ingen her som påstod at en skulle skille nordmenn fra andre nord-europeere. Men vi kan godt skille nordmenn fra afrikanere basert på hudfarge, og også på holdninger, et intervju med 3 somalske gutter popper opp i hodet.

Sensur av rasistiske og hatske ytringer er ikke noe som inngår i en historisk almenn definisjon av sosialisme, den passer bedre under fascisme. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å forstå, ettersom folk som er fan av sosialisme, heller ikke er spesielt kritiske til at staten bruker voldsmonopolet sitt på en måte som rammer individer hardt, sosialister er jo for ekstensiv maktbruk for omfordeling av penger. Men maktbruk i seg selv, og fiendlig innstilling ovenfor individets frihet for statlig inngripen er ikke et typisk kjennetegn for sosialister i seg selv, i USA f.eks er høyresiden mer positive til slik fascisme. Du stokker kortene og lager en grøt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbitrary kalles tilfeldig på norsk.

Ingen her som påstod at en skulle skille nordmenn fra andre nord-europeere. Men vi kan godt skille nordmenn fra afrikanere basert på hudfarge, og også på holdninger, et intervju med 3 somalske gutter popper opp i hodet.

Sensur av rasistiske og hatske ytringer er ikke noe som inngår i en historisk almenn definisjon av sosialisme, den passer bedre under fascisme. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å forstå, ettersom folk som er fan av sosialisme, heller ikke er spesielt kritiske til at staten bruker voldsmonopolet sitt på en måte som rammer individer hardt, sosialister er jo for ekstensiv maktbruk for omfordeling av penger. Men maktbruk i seg selv, og fiendlig innstilling ovenfor individets frihet for statlig inngripen er ikke et typisk kjennetegn for sosialister i seg selv, i USA f.eks er høyresiden mer positive til slik fascisme. Du stokker kortene og lager en grøt, enkelt og greit.

Så rent teoretisk sett er du også for at alle vi andre kan lage en stat der vi hindrer at folk som har holdninger til at svarte, homofile, psykisk utviklingshemmede osv. ikke hører med i samfunnet, skal få tilhørighet?

De fleste av oss synes at dette er tvilsomme holdninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så rent teoretisk sett er du også for at alle vi andre kan lage en stat der vi hindrer at folk som har holdninger til at svarte, homofile, psykisk utviklingshemmede osv. ikke hører med i samfunnet, skal få tilhørighet?

De fleste av oss synes at dette er tvilsomme holdninger..

Jeg har da ikke sagt noe om hva som generelt er rett og galt, jeg har bare skildret hva slags stat jeg vil ha.

Homofile vil med høy sannsynlighet også finnes i den nye hvite staten. Psykisk utviklingshemmede også, om en ikke tvinger mennesker til å velge vekk barn på et tidspunkt hvor det er mulig å slå fast feil ved fosteret.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er Jeg har da ikke sagt noe om hva som generelt er rett og galt, jeg har bare skildret hva slags stat jeg vil ha.

Homofile vil med høy sannsynlighet også finnes i den nye hvite staten. Psykisk utviklingshemmede også, om en ikke tvinger mennesker til å velge vekk barn på et tidspunkt hvor det er mulig å slå fast feil ved fosteret.

Du vil jo støte ut andre som du mener ikke passer inn i "din stat", hvorfor skal ikke andre ha rett til det samme? Er det noen som skal ha spesielle rettigheter?

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du vil jo støte ut andre som du mener ikke passer inn i "din stat", hvorfor skal ikke andre ha rett til det samme? Er det noen som skal ha spesielle rettigheter?

Ah, men jeg har ikke påstått at det skal være en generell rettighet å støte ut folk som ikke passer i ens stat. Men jeg ønsker allikevel å gjøre det i forbindelse med opprettelse av den staten jeg støtter dannelse av.

Du lever i den villfarelse at du tror jeg må basere preferansene mine på generelle regler om hva som er rett og galt. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men jeg har ikke påstått at det skal være en generell rettighet å støte ut folk som ikke passer i ens stat. Men jeg ønsker allikevel å gjøre det i forbindelse med opprettelse av den staten jeg støtter dannelse av.

Du synes ikke at du motsier deg selv litt?

Og dessuten.. bortsett fra hudfarge; Hvordan kan du finne ut hvem som har tvilsomme holdninger, slik at du ikke får grupperinger du ikke liker i "staten" din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du synes ikke at du motsier deg selv litt?

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg tror du har den gyldne regel trøkt for langt opp i baken til å se hvordan jeg ikke motsier meg selv på noen som helst måte.

Og dessuten.. bortsett fra hudfarge; Hvordan kan du finne ut hvem som har tvilsomme holdninger, slik at du ikke får grupperinger du ikke liker i "staten" din?

Jeg tenkte å spørre noen med erfaring med sensur og observasjon av mennesker. Kanskje moderatorene på KG ville satt pris på å jobbe for utlendingsdirektoratet mitt, om jeg gir dem nok penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg tror du har den gyldne regel trøkt for langt opp i baken til å se hvordan jeg ikke motsier meg selv på noen som helst måte.

Jeg tenkte å spørre noen med erfaring med sensur og observasjon av mennesker. Kanskje moderatorene på KG ville satt pris på å jobbe for utlendingsdirektoratet mitt, om jeg gir dem nok penger.

Da må du nesten fortelle hvordan du ikke motsier deg selv. Når du først er for å danne en stat med bestemte regler, så må du jo ha for deg hvordan de skal gjennomføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor mange nordmenn i amerika, som ikke er norske statsborgere. "Amerikanere" er ikke et folkeslag vet du. Men "nordmenn" er det.

En geit som er født i en stall, er ikke en hest.

Javel... Så da er amerikanere egentlig indianere og nordmenn er egentlig samer? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uten betydning, så lenge det er en egen stat for nordmenn. Men man kan jo se på reglene som gjelder i andre etnisk definerte og handlekraftige stater. f.eks Israel, og hente inspirasjon derfra.

Tror ikke det er nok nordmenn til å danne en ny stat engang. Alt annet er jo uansett sikkert allerede okkupert allerede, så det går jo heller ikke. Isåfall måtte det vært på månen eller en annen planet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nok nordmenn til å danne en ny stat engang. Alt annet er jo uansett sikkert allerede okkupert allerede, så det går jo heller ikke. Isåfall måtte det vært på månen eller en annen planet?

Vi snakket om tidligere her oppe i tråden at de kunne få Bouvetøya, men de syntes visst ikke at ideologien var så viktig at de ville bo der.

-Det kan jeg egentlig ikke skjønne. Det må jo bare være en fordel at alt er hvitt der.. det er jo det de streber etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
En Nordmann er en som er født i Norge av norske statsborgere.

Hvor kom den første nordmannen fra? Det blir som høna og egget.

:popcorn:

Skal vi slenge ut kongefamilien med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampen for å skape et eget land for nordmenn er lang og det ser ut som om mange ikke er villige til å delta i kampen så lenge de kan sitte på baken og se på tv, drikke seg full i helgen og P*le en hore i ny og ne.

Hvorfor ikke gjøre som Albanerne i Kosovo og muslimene rundt om i verden nemlig etablere en egen stat for seg selv?

Dersom vi kommer sammen kan vi lage en grunnlov, opprette et eget storting, forsvar osv og i henhold til internasjonal lov vil man kunne kreve et landområde slik Israel gjorde.

støttes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En slik stat vil også være noe som er konstruert. Det er jeg enig i.

Poenget er at den vil være bedre konstruert enn slik det er nå. Når det er en egen stat for nordmenn, hvor kun nordmenn kan være statsborgere, vil den være mer harmonisk og i overenstemmelse med realitetene.

Ja, jeg kan helt tydelig se for meg deres harmoniske lille stat.

Til å begynne med vil staten være preget av sinte unge menn som bærer på et sterkt hat. Noen kvinner vil det selvsagt også være, antakelig med like mye sinne som mennene. Men på grunn av kvinneunderskudd vil det være ganske få barn i denne staten. Så når disse sinte unge mennene vokser opp og bli sinte gamle menn, så er det altfor få yngre mennesker der til å ta vare på de gamle skrøpelige. Med stor sannsynlighet vil dessuten innbyggerne i denne staten jevnt over være ganske lavt utdannet (statistikk viser jo at utdanningsnivået er lavt blant hardbarkede rasister), så det blir dårlig med legedekningen.

Så jeg vet ikke helt hvor harmonisk denne verdenen deres kommer til å være. Men værsågod, lykke til! Hadde ikke vært meg imot i det hele tatt om du TS, og dine likemenn hadde klart å holde dere utenfor det landet jeg bor i. Personlig tror jeg vårt Norge hadde blitt en mer harmonisk plass å bo uten dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det svekker "saken" eller ikke, forandrer ikke på det faktum at også Norge har fascistiske tendenser, både i form av blasfemiparagrafer, rasismeparagraf og tvang om å være i millitæret. Dette er fascisme som folk setter mer pris på enn det motsatte.

Du er veldig løs med bruken av ordet fascisme. Det motsatte av fascisme er anarki, men det har aldri eksistert noen nasjon som har vært 100% det ene eller det andre. Det er da ikke slik at enten så er du fascistisk eller ikke. Det finnes da mellomting, og bare fordi vi har lover og regler i dette landet betyr ikke det at vi lever i en fasciststat. Ærlig talt! Om vi gjorde det hadde ikke du kunnet si det du sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...