Gå til innhold

Folk som forsvinner midt i samtalen


Gjest Trådstarter 22

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter 22

Jeg vet at folk har forskjellige grenser for når de gidder å besvare en melding, og det er selvfølgelig varierende hvor pratsomme folk er. Men hva er det med folk som bare plutselig forsvinner i en samtale?

Det er spesielt to gutter\menn jeg har hatt kontakt med på nett i flere år, som jeg synes er hyggelige og prate med, og alt tyder på at de synes jeg er hyggelig å prate med.

Men person A er sånn at 50% av alt noen(meg eller andre) skriver til ham, det svarer han ikke på. Når han først svarer på meldinger fra meg så kan han svare veldig langt, men han svarer veldig ofte ikke overhodet.

Person B kan i det ene øyeblikket mase litt på at vi ikke har pratet nok idet siste, og sier indirekte at han vil skravle, men hver gang jeg tar en prat med ham så blir han plutselig bare borte midt i samtalen etter noen minutters prating.

På SMS så vet jeg at det er veldig lett å bli opptatt av noe annet og glemme å svare, men når man prater på MSN og har chattevinduet oppe, så ser man jo at det er meldinger man ikke har svart...

Det irriterer meg, fordi jeg forstår det ikke. I ene øyeblikket "maser" noen på å prate med meg, og når jeg tar opp praten så får vi aldri mer enn en kort småprat før personen forsvinner uten å si noe mer (ikke noe "jeg må stikke", "brb" eller annet)...

Generelt sett når noen plutselig bare blir borte i samtalen gjentatte ganger, så tolker jeg det som at personen ikke synes jeg er interessant å prate med, så jeg lar det være. Men da skjønner jeg jo ingenting når personen etterpå maser på at jeg må være på MSN hver gang jeg ikke er det.

Kan noen forklare det for meg?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da er du dessverre bare tidsfordriv for disse når det passer dem å prate med deg.

Prøv å gjør det samme noen uker å se om de syns det er gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsfordriv, som personen over sa. Oppfører meg på samme måte mot mennesker jeg ikke har et sååå nærme forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er en sånn som gjerne kan forsvinne midt i en samtale på msn/chat. Dette er fordi jeg sitter ved dataen for å gjøre noe "fornuftig", og bare har chat åpent. Så når folk prater til meg "forstyrrer" de meg i arbeidet, og da må de tåle at jeg ikke svarer med en gang. Men dette vet vennene mine, og jeg tror ikke de liker meg noe mindre av den grunn. Ordentlige samtaler tar vi pr. tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

Jeg vet ikke jeg, ts, chat er tidsfordriv, jeg har endel nokså løse kontakter der og lignende erfaringer som deg.

Selv synes jeg det er normal høflighet å si i fra hvis man ikke kan snakke mer. Kan du ikke si det til dem, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Kan du ikke si det til dem, da?

Jeg skulle sagt det om jeg klarte å finne en måte å si det på, uten å virke frekk, sur eller virke som jeg forventet å høre livshistorien dems:p

Dette er da folk som jeg har hatt kontakt med i rundt 2-3 år over nett, men ikke spesielt tett. Den ene fyren forventer jeg lite av, fordi jeg ikke kjenner ham så veldig godt og jeg vet at han svarer like lite til pretty much alle andre.

Men jeg skjønner ikke hvor den andre fyren har plassert meg i bekjentskapene sine når han maser på at jeg skal være på MSN, han kobla seg til MSN på mobilen da han var på ferie en gang for å prate, og vi har skravla til natta tidligere så begge glemte skoleoppgavene, men nå forsvinner han gjentatte ganger midt i praten:p

Det er greit om jeg bare er tidsfordriv, jeg forventer ikke at jeg skal bety stort, jeg bare irriterer meg når jeg ikke klarer å skjønne om personen egentlig har lyst å prate eller ikke... For jeg gidder ikke være på MSN uten at det skjer noe der. Virker nesten som personen bare vil at jeg skal være der, uten noe mer *??* Han pleier aldri å si at han holder på med noe krevende arbeid ellerno før han forsvinner heller, da hadde jeg skjønt det.

Så derfor håpet jeg at det kunne være noen her som er av samme type, som bare forsvinner i samtalene og kan fortelle hvorfor:p Evt noen som kjenner noen av typen og vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ikke sikkert dette er en aktuell problemstilling i ditt tilfelle, men jeg har opplevd å bli kjent med folk på nettet og det samme skjer. At de bare plutselig forsvinner uten et ord.

I MITT tilfelle viste det seg at de var enten godt gift eller sambo, og dette fikk jeg vite ad omveier i ettertid. De skyndte seg å logge av da dama antakelig stod i døren og lurte på hva de holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidu

Du er absolutt ikke alene, jeg har en kompis som er akkurat like dan. Han sier "Hei, hvordan har du det", også forsvinner han. Jeg fatter ikke hvorfor han gjør sånn, men har etter hvert begynt å få gode beviser på at jeg bare er tidsfordriv for han.

Det var ganske skuffende å oppdage det, jeg foretrekker at folk sier "Du, jeg har ikke tid til å snakke med deg" enn at de later som om de er interesserte for så å ignorere deg.

Men sånn går det ofte når den ene personen legger mer i et forhold/vennskap enn den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Jeg ta sjeldent initativ til chatting online, så problemstillinga er vel ikke helt det samme når det er de som maser på meg.

Jeg har en tendens til å bare gå fra maskina når jeg vil gjøre noe annet...hva det nå enn skulle være, kose på samboeren, fikse mat, lese noe, se tv, dra ut. Så om jeg er midt i en samtale med noen jeg egentlig har null interesse å snakke med, men bare snakker med fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre der og da, så går jeg bare om jeg vil gjøre noe annet.

De jeg kjenner og er glad i som jeg har på msn, sier jeg alltid hadet til først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis jeg skriver med noen på msn og ingen av oss skriver noe på noen minutter, så lukker jeg gjerne det vinduet og logger ut hvis jeg ikke skal skrive med noen andre på msn. Spørs hvem jeg skriver med da, hender jeg skriver "Nå stikker jeg, vi snakkes!", men ikke alltid.

Midt i en samtale forsvinner jeg ikke hvis jeg ikke må gå akkurat da. Da skriver jeg også raskt "Må gå nå. Snakkes!" Men det hender at nettet henger seg opp, eller at noe annet skjer så jeg detter ut av msn. Gidder ikke alltid å prøve å komme meg inn igjen da, men skriver gjerne en sms med forklaring på min forsvinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Hm det er flere ting her som kan være tilfelle for meg.

Fyren som maser når jeg ikke er på MSN, har hatt samboer hele tiden jeg har hatt kontakt med ham, og jeg vet det har skjedd iaf 1 gang at han har blitt borte pga dama.

Generelt sett har jeg følelsen av at han er typen som tar ting på impuls, jeg har inntrykk av at han har relativt lett for å begynne på èn ting og så plutselig gjøre noe annet. Han virker liksom ikke som typen som går særlig dypt inn for noenting, bare gjør litt av alt.

Men det med å være tidsfordriv, da blir jeg litt usikker på hva man legger i det. Generelt sett er jo chatting bare tidsfordriv, spesielt når jeg bor halve Norge unna denne fyren, og ikke har truffet ham ennå.

Men for det første så er ikke jeg den mest pratsomme typen å chatte med, så hvis han bare vil ha selskap så er det bedre alternativer rett "ved siden av" meg.

For det andre så ville det vel være rart at han faktisk bryr seg og spør om det går bra med meg, når jeg forsvinner en stund og tidligere har fortalt at jeg er i utredning for en krevende diagnose. Han har jo da spurt om hva jeg tenker om diagnosen, spurt om arvelighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...