Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i en privat barnehage som eies av en bedrift som som også driver med mye annet en barnehagedrift. De vil at vi skal komme inn på samme lønningssystem som de, derfor har de nå bestemt at vi i barnehagen også skal ha stemplingsur. Mange av oss er uenige i dette og mener at det er noe helt annet å jobbe i barnehage enn f.eks lager osv. Er dere enige, eller er det bare vi som er sære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der hvor jeg jobber, hadde ikke det rett og slett ikke fungert ettersom folk jobber så ulikt. I tillegg ville jeg ha trodd det ville ha fungert dårlig med tanke på avspasering, overtid o.l. Hos oss får vi ikke betalt for overtiden, men vi får heller dobbel avspasering. så da regner jeg med at man måtte ha gjort om på en hel haug med regler o.l for at det skulle passe inn med stemplingsuret?

Skrevet
Der hvor jeg jobber, hadde ikke det rett og slett ikke fungert ettersom folk jobber så ulikt. I tillegg ville jeg ha trodd det ville ha fungert dårlig med tanke på avspasering, overtid o.l. Hos oss får vi ikke betalt for overtiden, men vi får heller dobbel avspasering. så da regner jeg med at man måtte ha gjort om på en hel haug med regler o.l for at det skulle passe inn med stemplingsuret?

Vi jobber også veldig ulikt ettersom barnehagen har lang åpningstid, og vi har det også slik med overtid og avspasering som du sier..Forstår ikke hvordan dette skal gå jeg... Mange dager jeg ikke kan gå fra jobb akkurat når jeg skal, hvis jeg f.eks er midt i et bleieskift eller noen trenger meg... Vi er så uenige at det stemplingsuret skal komme, men virker ikke som vi har noe å si.

Skrevet

Mange stemplingsur er moderne og datastyrt, med ulike koder for avspasering, de som jobber 80 %, sykt barn, ferie osv. Om man ikke går hjem pga bleieskift, vil jeg da anta at dette registreres som plusstid man kan søke om å få ta ut senere? Skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke i barnehage?

Gjest StockDama
Skrevet

hvorfor er det annerledes? man starter og slutter arbeidsdagen som alle andre.

Skrevet
Vi jobber også veldig ulikt ettersom barnehagen har lang åpningstid, og vi har det også slik med overtid og avspasering som du sier..Forstår ikke hvordan dette skal gå jeg... Mange dager jeg ikke kan gå fra jobb akkurat når jeg skal, hvis jeg f.eks er midt i et bleieskift eller noen trenger meg... Vi er så uenige at det stemplingsuret skal komme, men virker ikke som vi har noe å si.

Nettopp derfor syns jeg det høres ut som en veldig god ide at dere innfører stemplingsur. Så får dere synliggjort når dere faktisk er på jobb!

Jeg hadde stempling på forrige jobb, og må si at jeg på sett og vis savner det, selv om den stemplinga da kunne manipuleres via brukerkonto - eneste måte å åfå med hjemmekontor, jobbreiser etc. på.

Skrevet

Syns bare det blir så innviklet. Nå jobber vi 7,5 timer hver dag og har fastlønn, jobber vi over skriver vi det opp og kan bruke det som avspasering. Redd for at det kan bli vanskelig å få det rett og riktig lønn utbetalt til rett tid...Men så må jeg jo også nevne at jeg ikke har vært borti stemplingsur før, så vet ikke helt hvordan de fungerer.

Skrevet
Syns bare det blir så innviklet. Nå jobber vi 7,5 timer hver dag og har fastlønn, jobber vi over skriver vi det opp og kan bruke det som avspasering.

Og med et stemplingsur så blir dette registrert automatisk og dere slipper å skrive opp. Ihvertfall har det fungert slik med de 4 ulike typene stemplingsur jeg har vært borti. Synes det er fint jeg.

Skrevet
Syns bare det blir så innviklet. Nå jobber vi 7,5 timer hver dag og har fastlønn, jobber vi over skriver vi det opp og kan bruke det som avspasering. Redd for at det kan bli vanskelig å få det rett og riktig lønn utbetalt til rett tid...Men så må jeg jo også nevne at jeg ikke har vært borti stemplingsur før, så vet ikke helt hvordan de fungerer.

Og med stemplingsur, vil det dere jobber for mye bli registrert der. Vil ikke ha noen innvirkning på lønnsutbetaling, annet enn at mange nok vil bli overrasket over hvor mye dere faktisk jobber (3 minutter her og 7 minutter der, som man ikke skriver op, blir noen minutter i løpet av året...)

Skrevet
Og med et stemplingsur så blir dette registrert automatisk og dere slipper å skrive opp. Ihvertfall har det fungert slik med de 4 ulike typene stemplingsur jeg har vært borti. Synes det er fint jeg.

Men hvordan fungerer dette hvis man skal ha dobbel avspasering, og hvor har man oversikten over hvor mye avspasering man har? :klø:

Skrevet
Men hvordan fungerer dette hvis man skal ha dobbel avspasering, og hvor har man oversikten over hvor mye avspasering man har? :klø:

Der jeg jobber trykker man UT + dobbel avspasering, så blir tiden etter fasttiden registrert som dobbel avspasering. Så kan man logge på seg selv, og se hvor mye tid man har tilgode.

Skrevet

Skulle gitt mye for å ha stemplingsur i den bhg jeg jobber i!

Da hadde vi, som alltid kommer 10 min før, og går 10 min etter, fått noe igjen.

Og de som kommer inn døra minutter forsent hver dag, og triller utav parkeringsplassen idet klokka slår "ferdig" hadde kansje skjerpet seg.

Ser bare positivt på stemplingsur.

Ang overtid og avspasering, så registreres jo alt som går over ordinær arbeidstid, så alt du går over står jo svart på hvitt :)

Skrevet
Der jeg jobber trykker man UT + dobbel avspasering, så blir tiden etter fasttiden registrert som dobbel avspasering. Så kan man logge på seg selv, og se hvor mye tid man har tilgode.

Ahh ;)

Har ikke vært borti stemplingsur på maaange år :ler:

Skrevet
Skulle gitt mye for å ha stemplingsur i den bhg jeg jobber i!

Da hadde vi, som alltid kommer 10 min før, og går 10 min etter, fått noe igjen.

Og de som kommer inn døra minutter forsent hver dag, og triller utav parkeringsplassen idet klokka slår "ferdig" hadde kansje skjerpet seg.

Ser bare positivt på stemplingsur.

Ang overtid og avspasering, så registreres jo alt som går over ordinær arbeidstid, så alt du går over står jo svart på hvitt :)

Ja, hadde man bare fått noe igjen for det man kommer før så, men det gjør man jo ikke. Hverken i penger eller avspasering. Og de som kommer noen minutter for sent hver dag blir jo heller ikke trekt noen verdens ting.

Og hadde vi hatt stemplingsur i vår barnehage, så kan jeg love deg at vi ikke hadde fått noe da heller. en mer gjerrig eier enn det vi har skal man lete lenge etter :ler:

Skrevet

Hvordan blir det da når du skal bruke denne avspaseringen? Så det vil ikke gå utover fastlønnen uansett, det er bare for å få bedre oversikt?

Skrevet
Hvordan blir det da når du skal bruke denne avspaseringen? Så det vil ikke gå utover fastlønnen uansett, det er bare for å få bedre oversikt?

Jeg avtaler med leder, og trykker så avspasering + UT. Så trekkes tiden frem til jeg normalt skulle gått hjem fra tidskontoen min.

Lønnen er som normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...